BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
yövuoro
Martin Beck

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

^^ Gustafssonin ajatuslipsahdusta tuossa tarkoitin, Sepin rotsi roikkumassa puun oksassa ja joku sellaisen korvessa näkikin?
Lukuisten pesujen jälkeen kutistunut nahkatakki jäi Gustafssonien liiterin seinälle ja jäi sinne perheen myytyä talon, noin Gustafssonin kertomana takin kohtalo.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Oliko se niin, ettei Gustafssonin kertomaan kannata uskoa, jotenkin näinhän Sariola väittää.

No eipä kannata paljon Sariolankaan juttuja uskoa!
RockOla69
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Heikki hyvä ja kaikki muutkin! Nyt mä en kyllä käsitä, että mitä kamaa voi jemmata moottoripyörään ilman sivulaukkuja yms? Muutaman mopon omistaneenani en ole vielä onnistunut piilottamaan pyörään (ilman satulalaukkuja yms) muuta kuin mm. ne kuuluisat "kikkapihdit" :D
Hessu52
Watson itse

Kyllä vanhoista motukoistakin paikkoja löytyi, esimerkiksi Gussen "mopohan" oli sellainen kahden istuttava malli, jossa alunperin "takapenkki" oli sellainen jousitettu neliskanttinen "tötterö" ja kuskin satula muistutti vanhan ajan niitokoneen istuinta, tosin motukassa se oli nahkaa, kun niittokoneessa rautaa.

No joka tapauksessa Gusse oli vaihtanut "sitsinsä" uudempaan ns. "Pitkään malliin" , jollaisiin sen ajan "pärinäpojat" vanhojen koneidensa satulat vaihtoivat ja syynä taisi olla se, että "surinasussut" tulivat likemmäksi ja puristivat kuskia "lämpimämmin".

Sellaisen satulan alla systerin mies ainakin kuljetti AVO 350 vm. 52 prätkällään mm. vilttiä ja sadeasua, saattoi kuljettaa jotain muutakin.

Toinen prätkä oli 500 kc BMW, jossa samat kamat, sekä sivulokeroissa myös työkaluja.

Kyllä silloin osattiin ja keinot löydettiin, toisin kuin nykyään, kun kaikki on muka niin valmista!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Re: Poikien moottoripyörät.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Joo, sivulokeroon mahtuu tällä helteellä vaikkapa vanha stetson.
Kuva
8)
Hessu52
Watson itse

Kas vain, Wagner on tainnut viimeinkin saada jostain sen verran pätäkkää läjään, että on pystynyt suorittamaan käsirahan hurjasta menopelistä, ja tuossa se (Wagner) nyt uudella kulkuneuvollaan ajelee.

Älä Wagner riko hyvää peliä, koska osamaksueriä taitaa olla maksettavanasi vielä 62 kpl.

Mutta tuon surkean kevennyksen jälkeen asiaan.

Ihan aidosti ennenvanhaan, pärinäpojat käyttivät pyöriään mitä hmeellisempien tavaroiden kuljetuksiin.

Kuinka paljon kamaa loppujen lopuksi Bodominkin retkueella oli mukanaan ja missä se kaikki kama oli sinne raijattu.

Ei ainakaan tyttöjen käsissä, sillä kait heidän piti jostain kiinnikin pitää ja silloin olisi esimerkiksi Beauty Box ollut melko hankala kuljetettava.

Teltta ja viltit, sekä täkki, ovat luonnollisesti olleet stongassa nahkahihnoilla kiinni, mutta missä ne laukut?

Ootteko ajaneet soratietä pitkin prätkällä esimerkiksi laukku toisessa käsivarressa roikkuen ja gimma selän takana?

No ei mikään nasta juttu, voinen kertoa, joten miettikääpä tuota.

Muuten, systerin äijällä oli rekisteriote aina satulan alla ihan sitä varten ommellussa taskussa, koska siihenkin maailman aikaan poliisit ratsasivat kulkupelejä ja varsinkin "pärinäpoikia", josta Gussekin jossain kuulustelussa taisi kertoilla.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Sinustahan tuo kuva on otettu, minä en ole rasvahappo !
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Kenestähän tuo kuva on otettu, minä en ole rasvahappo !
8)
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
karra
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja karra »

Wagner kirjoitti:Kenestähän tuo kuva on otettu, minä en ole rasvahappo !
8)
Ehket rasvahappo,mutta rasvanahka kuitenkin :lol:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Hessu52
Watson itse

Kyllähän ihmisellä pitää olla lihaakin luittensa päälä, ettei olisi tuollainen riukusääri, kuten Wagner, mutta olkoot nuo henkilökohtaisuudet, vai mennäänkö mittailemaan hauiksia, Wagner?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Hessu52 kirjoitti:Kyllähän ihmisellä pitää olla lihaakin luittensa päälä, ettei olisi tuollainen riukusääri, kuten Wagner, mutta olkoot nuo henkilökohtaisuudet, vai mennäänkö mittailemaan hauiksia, Wagner?
Jos jotain mitataan, voitat vain rasvaprosenteissa...

:lol:
Hessu52
Watson itse

Miten minun rasvaprosenttini kuuluvat tähän keskusteluun, eikö nuo vittuiluosiot kuulu muualle, nyt pitäisi kirjoittaa poikien moottoripyöristä?

Asettelin kysymyksiä tuolla jokunen aika sitten, kuinka retkeläiset niinkin paljon kamaa menemään niemeen, sillä aika hankalaa on tyttöjen varmaan ollut istua kyydissä, kun ei ole ollut mitään mistä pitää kiinni, kun ksissä ovat olleet nuo kassit ja jopa Beauty Box?

Teltta viltti ja täkki, ovat kulkeneet varmaan stongassa, mutta miten kaikki muu kama?
skywalker
Susikoski

Viesti Kirjoittaja skywalker »

Jossain vaiheessa joku on maininnut että toisen pyörän tulpanjohto tai tulppa olisi ollut irti/poissa.

Niin tulipa vain mieleen, että ollessani itse mopoikäinen oli yleistä, että toisten kiusaksi saatettiin irrottaa tulpan johto (sehän lähtee helposti irti), ja naureskeltiin sitten vieressä kun omistaja yritti polkea pyöräänsä tuloksetta käyntiin.

Mutta muistelisin, että jotkut tekivät niinkin, että irrottivat itse tämän johdon omasta mopostaan, jotta välitunneilla kukaan ei lähtisi mopoa lainaamaan (tai jopa varastamaan, mutta eihän silloin sellaista kenestäkään uskottu).
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

skywalker kirjoitti:Jossain vaiheessa joku on maininnut että toisen pyörän tulpanjohto tai tulppa olisi ollut irti/poissa.***
Tähän tarttis faktaa kyllä. Täällähän on jälleen kerran tieto unohtumassa ja koitetaan pohjata huhuihin. No, niillä saa ratkaisun tähänkin juttuun, ei tarvitse kuin keksiä myös syyllinen omasta päästä. Helppoa!
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Muistelen että sytytystulppa olisi ollut ja kirjattu jommankumman pojan taskussa :?:
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Lukittu