Teemu Puumala 17 v. - katosi Tampereella 2007

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
lumituisku
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 7:03 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja lumituisku »

Onkos tästä kuulunut mitään uutta, uusia vihjeitä?
voi, voi mitähän tällekin pojalle on tapahtunut :(
qos1
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 3:57 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja qos1 »

Vähän näyttää siltä että pimeeks jää tää tapaus ellei joku joskus puhu ohi suunsa tai ruumis löydy vahigossa. En jaksa uskoa että poliisi saa asiaa selvitettyä enään ilman jonkun apua.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Carina »

Monet täällä tuntuvat nyt sekoittavan, että Teemun isä olisi kertonut siitä auton takakontissa olleesta verestä? Mutta eikös se mennyt niin, että joku 24-palstan kirjoittaja oli kertonut siitä ja Teemun isä sitten oli liittänyt sen omaan kirjoitukseensa? Näin ainakin mun mielestä. En siis pidä tätä kovinkaan luotettavana lähteenä..

Omasta kokemuksesta voin vielä kertoa, että on mahdollista saada ihminen hengiltä lyömällä sitä pullolla/tuopilla päähän. Tämä voi siis tapahtui joko vahingossa tai tahallisesti, jolloin sen voi saada näyttämään vahingolta. Olin vuonna 2000 Rantarockissa, jossa yleisön joukossa seisonutta tyttöä oltiin heitetty lasisella kaljapullolla päähän. Olin avustamassa ensiavussa ja voin kertoa tytön olleen todella tuskissaan kun ambulanssia odotettiin paikalle ja pikaisesta avunsaannista huolimatta tyttö menehtyi.
Täällähän on ollut puhetta, että Teemua olisi lyöty lasilla päähän ja siitä olisi tullut isokin haava? Tämä on siis voinut tapahtua tappelun keskellä ja vahinko onkin ollut odotettua suurempi. Ehkä lyöjä ei ymmärtänyt, että voi aiheuttaa niinkin vakavat seuraukset, kuin kuoleman.
Ja jos kuvioissa on ollut vahvempiakin huumeita, ei paikalle ole uskallettu soittaa ambulanssia.
Ehkä yksi paniikissa alkoi soittamaan hätäkeskuskeen ja hetken päästä tajusi, ettei se olekkaan järkevää?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Tanssihimmeli

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Tanssihimmeli »

Tää nyt on kauhean makaaberi kysymys, mutta jos kyseessä on henkirikos, vaikka vahinkotappo tai ihan vain kynnykseen kompastuminen, sammuminen tai muu tapaturma, josta voisi seurata porukalle hallaa, miten nuorisoporukkana hävittäisitte oman porukan jäsenen ruumiin hirveässä kännissä? Nukkuisitteko ensin ja miettisitte vasta sitten vai miten? Ketä siellä oikeastaan oli paikalla, lopulta?

Aikataulun puolesta ei välttämättä esim. mattoon kääritty ruumis jää huomaamatta noin myöhään - itsekin kerrostalokyttääjänä tiedän. Jokin jälki jää aina, joku näkee aina, jokin tallentuu aina.

Jos se oli tapaturma, esim. vahinkohorjahdus veteen, jäljethän siitäkin jää.

Voi kun tämäkin selviäisi joskus. :(

(Kattelin sen Kadonneet-ohjelman tästä ja pistin merkille sen, että äitee vaikutti minusta jotenkin joko asian kanssa tosi sinuiksi tulleelta tai sitten vähän välinpitämättömältä, pettyneeltä, kyynistyneeltä. Huomasitteko muut samaa? KAIKKI SYMPATIA PERHEELLE, kauhea juttu, mutta esim. itse ns. täydellisessä perheessä kasvaneena ja ihan hei ny -tapauksena en ihmettelisi, jos Teemu olisi lopulta masentunut salaa, huomaamatta, tehnyt jotakin itselleen. Voi ei, karmiva ajatus.)
Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Tanssihimmeli kirjoitti:Tää nyt on kauhean makaaberi kysymys, mutta jos kyseessä on henkirikos, vaikka vahinkotappo tai ihan vain kynnykseen kompastuminen, sammuminen tai muu tapaturma, josta voisi seurata porukalle hallaa, miten nuorisoporukkana hävittäisitte oman porukan jäsenen ruumiin hirveässä kännissä? Nukkuisitteko ensin ja miettisitte vasta sitten vai miten? Ketä siellä oikeastaan oli paikalla, lopulta?

Aikataulun puolesta ei välttämättä esim. mattoon kääritty ruumis jää huomaamatta noin myöhään - itsekin kerrostalokyttääjänä tiedän. Jokin jälki jää aina, joku näkee aina, jokin tallentuu aina.

Jos se oli tapaturma, esim. vahinkohorjahdus veteen, jäljethän siitäkin jää.

Voi kun tämäkin selviäisi joskus. :(

(Kattelin sen Kadonneet-ohjelman tästä ja pistin merkille sen, että äitee vaikutti minusta jotenkin joko asian kanssa tosi sinuiksi tulleelta tai sitten vähän välinpitämättömältä, pettyneeltä, kyynistyneeltä. Huomasitteko muut samaa? KAIKKI SYMPATIA PERHEELLE, kauhea juttu, mutta esim. itse ns. täydellisessä perheessä kasvaneena ja ihan hei ny -tapauksena en ihmettelisi, jos Teemu olisi lopulta masentunut salaa, huomaamatta, tehnyt jotakin itselleen. Voi ei, karmiva ajatus.)
Ruumiista eroon pääseminen ei varmaankaan ole mikään helpoin juttu.
Oma veikkaukseni on, että kaverit, tai ketkä siellä asunnossa tapauksen aikaan olivatkaan, ovat surmanneet Teemun, tahattomasti tai tahallisesti.
Hätäpuhelu joka katkesi, viittaa tahattomaan?
Äidin asenteesta, myös poliisin, mitä nyt tuosta suppeasta Kadonneet- sarjasta voi päätellä, voi mielestäni aistia selvää turhautumista. Ainakin itselläni jäi ohjelmasta sellainen tuntu, että Teemun tiedetään saaneen surmansa jonkun/joidenkin käden kautta, mutta asiaa on vaikea lähteä todistamaan ilman näyttöä.
Ruumiin hävittämisestä: uskon että kaverit ovat nukkuneet ensin suurimmat höyryt pois, ja alkaneet sitten suunnittelemaan miten ruumis hävitetään. Uskon muuton olevan kuin taivaan lahja tässä tapauksessa. Kyllä sen varjolla voidaan mielestäni rappukäytävässä kuljettaa "huomaamattomasti" outojakin kamoja. (ei tietenkään ruumista sellaisenaan.. :D , pieni kevennys)
Ja ehkä olivat laskeneet sen varaan että Teemua tuskin viikonlopun aikana kaivattaisi niin paljon,että yhteyttä poliisiin sukulaiset ottaisivat, puhumattakaan että tekisivät katoamisilmoituksen.
Eli aikaa oli kohtuullisen paljon suunnitteluihin.
ELÄ ja anna toisten elää
Tanssihimmeli

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Tanssihimmeli »

Minä en millään voi uskoa, että niin nuori sakki - jos se on sama kuin ilmoitettu - on ensin levännyt yön yli ja sitten esim. paloitellut ja repinyt vessasta alas. Ei niin nuoret tajua.

Mutta se oli vain imho.
Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Olisipa kiva muuten tietää mitä niille kavereille, jotka arvellaan/tiedetään olleen asunnossa kun Teemu "lähti", kuuluu tänä päivänä.
ELÄ ja anna toisten elää
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Tässä suht lähellä tapahtumapaikkaa asuvana voisin myös kuvitella Teemun oletetun ruumiin olevan jossain ympäristössä,kyllähän täältä vettä ja metsää löytyy. Mutta kapuloita rattaisiin laittaa tuo talvis-aika... Mietin minne talvella voisi piilottaa ruumiin??
Sitten tuli mieleen tuosta kaatopaikka-teoriasta sellainen asia, että itseä aikoinaan ihmetytti (kun en ollut aikaisemmin nähnyt) kun muutettiin tänne nämä jäte-paikat. Siis talousjätteiden "roskikset" on tällaisia valtavia maan alla sijaitsevia säiliöitä. Liekkö kovin vaikeaa auton kanssa etsiä hiljaisempi/katseilta suojaisa roskispaikka ja suojattuna tipauttaa ruumis sinne? Millainen systeemi tyhjentämisessä on, onko mahdotonta että seassa menee ruumis?

Ja sitten ihan vaan jäi mieleen kun tuolla aikaisemmin ihmeteltiin että miksi pojat kertoivat tappelusta,että eikö se tee heistä enempi syyllisen näköisiä,-
NIIN tottahan niitten piti siitä kertoa kun oli todistusaineistoa! Hätäpuhelu oli soitettu.
Ja mielestäni tämä puhelukin oli aika jotenkin korvaan särähtävää tuo että TEEMU riehuu ja tappelee!! Eikös tuossa Kadonneet-ohjelmassa tullut ilmi että Teemu nujakoi parhaan ystävänsä KANSSA?
Siis jos kuvittelen itse että jossain kämpillä tulee mun kavereille tappelu niin kyllä ilmeisesti sanoisin että täällä on tappelu ja jos kysytään ketkä tappelee niin vastaan molempien osapuolten nimet...

Ja sitten vielä sellaista että entäpä entäpä jos oletettaisiin että Teemu oli nyt surmattu siellä asunnolla(syystä tahi toisesta), keksittiin että soitetaan hätäpuhelu että riehuu ja tappelee, että kun kytät tulee niin sanotaan että kaatui ja löi päänsä. Sitten kesken puhelun tulee mieleen juuri huumeiden olemassaolo tai muu asia joka voisi paljastaa surman ja puhelu lopetetaan. Joka tapauksessa jäädään odottelemaan poliisia,-jota ei koskaan tullut! Viimein ajatellaan että Hei,poliisi ei tullut! Mutta mekään emme ole soittaneet lisäapua tajuttomalle Teemulle,jonka poliisit olettaisivat meidän kavereina tekevän.... Eli eiköhän piiloteta Teemu ja sanota että lähti kotiin.

Spekulointia.
Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Kakira »

^ Saman suuntaista spekulointia täälläkin suunnassa, aina siitä saakka kun näin ekan kerran tuon kadonneet-jakson. Jotenkin siitä välittyy selvästi tunnelma että kavereita epäillään, mutta näyttöä ei ole. Tietysti tuntuu oudolta että kaikki jotka asiasta tietävät/olivat paikalla, olisivat pystyneet olemaan näinkin kauan hiljaa, lipsauttamatta koskaan mitään ?
Kuva

Siksi tuossa viimeksi ajattelinkin että mitäköhän kavereille tällä hetkellä kuuluu?
Ovatko "pohjalla" jossain vai elävätkö normaalia elämää? Itse kun en tiedä tapauksesta muuta kuin mitä tuossa jaksossa kerrottiin ja mitä tässä ketjussa on kirjoitettu.
ELÄ ja anna toisten elää
delila
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 12:38 pm
Paikkakunta: Kohtalaisen keskellä.

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja delila »

Eilisaamu kirjoitti:Siis talousjätteiden "roskikset" on tällaisia valtavia maan alla sijaitsevia säiliöitä. Liekkö kovin vaikeaa auton kanssa etsiä hiljaisempi/katseilta suojaisa roskispaikka ja suojattuna tipauttaa ruumis sinne? Millainen systeemi tyhjentämisessä on, onko mahdotonta että seassa menee ruumis?
Tarkoitat noita MOLOKkeja? (Nokialainen tuote, Tampereella monen kerrostalon pihasta tuttu ;)) Niissähän on maan sisään menevä "säkki", joka tyhjätään autolla, joka nostaa koko systeemin ilmaan, ja muistaakseni säkki aukeaa pohjasta, ja se ravistellaan tyhjäksi autoon, säkki kiinni, ja takaisin onkaloonsa.

Edit: Ah, pieni googlaus tuotti molokintyhjäyskuvia: http://www.molok.com/fin/image_gallery.php?loc_id=33
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Canaris »

delila kirjoitti: Edit: Ah, pieni googlaus tuotti molokintyhjäyskuvia: http://www.molok.com/fin/image_gallery.php?loc_id=33
OT: olen aina ihmetellyt, miten tällaiset astiat tyhjennetään, nyt se sitten selvisi :P
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Tämän pojan katoamisesta ei montaa vuotta aikaa. Ja katoaminen tapahtunut pienessä piirissä.
Miten voi olla ettei häntä löydy...
Yksi syy varmasti on poliisien resurssit,homma sössitty alusta alkaen,-omaisille varmasti sekin asia raskas.
Mutta syyllinen/set pitäisi saada kiinni tämän Teemun katoamiseen, kun jotenkin tämä kuuluu mielestäni niihin kadonneisiin joiden uskon joutuneen henkirikoksen uhriksi. Kuten myös esim se poika Lapista ja Salomaa.

Eikö kukaan näiden Teemun mukana olleiden poikien kavereista lue tätä palstaa?? Luulen että lukee.
Eikö joku tiedä JOTAIN tietoa mikä kannattaisi vaikka nimettömänä jättää poliiseille? Tai vaikka sille Alibi-lehdelle jos poliisi tuntuu vaikealta...

KANNUSTAN nyt niitä jotka ei ole syyllisiä, mutta tietävät jotain koko asiasta, se voi olla epäilys tai jotain mitä on kuullut tai mitä tietää. Sen ei tarvitse olla varma tieto, eikä tieto siitä kuka on tehnyt ja mitä, vaan "vihje", Ja pieninkin,-voi olla ratkaiseva.
Kun ajattelen omia vanhempiani jos minä olisin kadonnut, syömmestä ottaa se tuska ja hätä jota yritän kuvitella heidän tuntevan. Oma lapsi on maailman tärkein asia.

Olkaa rohkeita ja kertokaa jos joku tietää jotain.
attack
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Touko 18, 2009 2:37 am

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja attack »

100% varmuudella tekijä porukka käy tätä foorumia ajoittain katsomassa ja olen varma, että asia valvottaa.
Kyllä tää selviää, sanokaa minun sanoneeni.
En usko että kaikki osapuolet pystyy olemaan loputtomiin vaiti.
Bell
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 12:52 pm
Paikkakunta: Damnpere

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Bell »

Karmiva tapaus kaikenkaikkiaan.
Itse olen teemua paljolti vanhempi, että ei omaan kaveriporukkaani kuulunut, mutta silti poika näyttää kovasti tutulta. Olen itse siis tienoolta kotoisin, vaikkakin keskustaan muuttanut ennen katoamisajankohtaa.
Tohloppijärvi kuului lapsuudessani vahvasti kesään ja mua nyt mietityttääkin se suoalue mikä siinä vierellä on. Ilmeisesti se on todella syväkin, että voisikohan Teemu sielä maata Kyllikin tapaan kosteassa haudassa.
Toisaalta mietityttää myös tuo avainjuttu. Voiko nuori ihminen todella olla niin paatunut että pistää kaverin kylmäksi eikä vieläkään kukaan puhua pukahda. En tosin nyt osaa mitään uutta ja mullistavaa tuoda tähän keskusteluun, kun kaikki minunkin päässäni pyörineet asiat on täällä jo esille tuotu. Mutta miksi Teemun kaverit eivät heti palauttaneet avaimia vaikkapa Teemun äidille... Jotain hämärää tässä tuntuu olevan.
Toivon kovasti että juttu ratkeaa. On kammottavaa että maa nielee ihmisen ja kukaan ei (mukamas) tiedä minne.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Bell kirjoitti:Karmiva tapaus kaikenkaikkiaan.
Itse olen teemua paljolti vanhempi, että ei omaan kaveriporukkaani kuulunut, mutta silti poika näyttää kovasti tutulta. Olen itse siis tienoolta kotoisin, vaikkakin keskustaan muuttanut ennen katoamisajankohtaa.
Tohloppijärvi kuului lapsuudessani vahvasti kesään ja mua nyt mietityttääkin se suoalue mikä siinä vierellä on. Ilmeisesti se on todella syväkin, että voisikohan Teemu sielä maata Kyllikin tapaan kosteassa haudassa.
Toisaalta mietityttää myös tuo avainjuttu. Voiko nuori ihminen todella olla niin paatunut että pistää kaverin kylmäksi eikä vieläkään kukaan puhua pukahda. En tosin nyt osaa mitään uutta ja mullistavaa tuoda tähän keskusteluun, kun kaikki minunkin päässäni pyörineet asiat on täällä jo esille tuotu. Mutta miksi Teemun kaverit eivät heti palauttaneet avaimia vaikkapa Teemun äidille... Jotain hämärää tässä tuntuu olevan.
Toivon kovasti että juttu ratkeaa. On kammottavaa että maa nielee ihmisen ja kukaan ei (mukamas) tiedä minne.
Nämä tekijät saataisiin kyllä laulamaan, jos käytettäisiin samoja menetelmiä kuin tuolloin Kyllikin murhan aikoihin. Eipä silti, ei Kyllikin murhaajakaan Axel Skogmanin mankelissa murtunut, mutta lähellä se oli. Nykyään poliisien kuulustelumetodit ovat vain niin valitettavan pehmeitä. Uskon silti vahvasti että joku vielä murtuu ja kertoo mitä Puumalalle tapahtui. Ilmiselvä henkirikos kyseessä, siitä ei ole epäilystäkään.
Vastaa Viestiin