Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tiina
Sherlock Holmes

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^ :lol: Aivan, mutta kaikkihan eivät olekaan niin tarkkoja huomioitsijoita kuin sinä.. :mrgreen:
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kyllikki S kirjoitti:Oli kuulema pituutensa takia erottuva tyttö.
Miten pitkä tämä rouva mahtaa olla?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Kyllikki S kirjoitti: Oli kuulema pituutensa takia erottuva tyttö.
Tarkoitatko siis, että oli pitkä? Eikös Lahti ollut aivan sairaan lyhyt? 160 cm? Ehkä tämä selittää miksi Lahti jäi kamppailussa hopealle. Toisaalta voihan olla, että jos Lahti on nukkunut takkahuoneessa ja vaimo on hyökännyt nukkuvan miehen kimppuun ei siinä kovin kummoista voimaa kaiketi tarvita. Ja Lahti on sen verran saanut puolustettua, että on tullut vaimolle haava kylkeen.
Ehkäpä juttu on lähtenyt avautumaan jos esim lapsi on kertonut, että ikkuna helähtikin rikki vasta poliisille soiton jälkeen tms yksityiskohdan, joka on siirtänyt epäilyt vaimoon. Ja sitten on alettu tarkastella vaimon vaatteita tarkemmin. Käsittääkseni roiskeiden lentoratojen laskennalla voidaan aika pitkälle tapahtumia päätellä.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Katjushka kirjoitti: Tarkoitatko siis, että oli pitkä?
Kyllä pitkänhuiskea tyttö, muita pidempi. Näin kertoi.
Totuus
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Jospa juuri tämä on paljastanut rouvan teon tekijäksi. On itse kertonut teon tekijän olevan 180 cm pitkä.
Joutsenlahti on ottanut pollariaseman kaapista kahdenmetrin mitan ja mitannut...
Tulos on ollut tasan 180 cm.
Tekijä on julistettu löytyneeksi.
Helppoa kuin heinänteko. :P
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

joey kirjoitti:Ja turha vittuilla vastapuolelle siitä, että emme kaikki heti kättelyssä tajunneet vaimon olevan syyllinen, jos vaimo on saanut tutkijoitakin kusetettua. Itse tein suuren virheen siinä, että kuvittelin tutkijoiden olevan pätevämpiä kuin ovatkaan. Tai sitten aliarvioin ko. kotiäidin. Joka tapauksessa - jos vaimo tosiaan on tekijä - vaimolla on ollut mukanaan aivan käsittämätön tuuri.
Vastasit minulle, mutta en tiedä tarkoititko tämän tekstin minulle. En ainakaan itse ole missään vaiheessa halunnut vittuilla "vastapuolelle" (jos nyt vastapuolella olemme edes olleet) eli sinulle ja Matulalle. Voin itse sanoa, kuten olen jo edellä sanonut, että olen pahasti ollut hakoteillä jutun suhteen. Uskoin, että asialla on ollut mielipuoli, Lahden asiakas edellisvuosilta. Mielestäni kenelläkään ei ole varaa sanoa sitä sun tätä asiasta. Kuka piru olisi uskonut, että näin tässä lopulta käy? Suurin osa oli varmaan yllättynyt asian saamasta käänteestä.
MissHolmes osui linjassaan lähimmäksi mielestäni. Tapaus oli hyvin epätyypillinen, jos lopputulos siis tämä on miltä näyttää.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^Olet ihan oikeassa. Ensin on kerätty aineisto, aamun valjettua ja siihen on vaimon häkekertomuksen perusteella perusteettomasti ehkä lisätty muutama painauma märässä nurmikossa, koska vaimo sanoi tekijän poistuneen ovesta.

(ja anteeksi, ainakaan minä en ole v-tuillut kenellekään. enempi olen itse ollut sen kohteena pitkään.)

Kuusiranta kertoo jossain uutisessa, että vaimoa on kuullusteltu elokuun lopulta. Eli kyllä tässä kuukauden aikana on varmasti ehditty kuulla muutamaan kertaan.

Mistä poliisi sitten on päätynyt vaimon ovelle? Onko ennen sitä kuultu lapsia, vai onko vaimo itse tyhmyydellään ohjannut poliisit peräänsä?

Vaimo työskentelee nettibusineksessa, joten en usko, että hän olisi ollut niin tyhmä, että olisi keskusteluun täällä tai muualla osallistunut, koska ymmärtää varmasti sen, että KAIKKI on jäljitettävissä. ;)

Viesti Kirjoittaja Wendetta »

Rouva on myös itse voinut tepastella noilla verisillä kengillä jäljet lattiaan. Saattanut myös pitää kengät jalassa koko teon ajan. Verettömistä kengistä ei ole jäänyt jälkiä lattiaan.
Teko on edellyttänyt suurta mielenhallintaa. Perheen pienten lasten vuoksi teko onkin saattanut onnistua. Ainut tekoon herännyt lapsi oli jo 9-vuotias. Nuorempien osalta hän on voinut luottaa sikeään uneen ja hiljaiseen toimintaansa. Kamppailun ääniä on yritetty laimentaa aluksi tainnuttamalla uhri päähän kohdistuvalla iskulla. Tilanteen hallinta on ollut alusta asti hänellä.

Takaoven ikkuna on hyvin voitu rikkoa jo aikaisemmin päivällä. Joulukuinen kylmä ilma tosin on asettanut haasteita. Takaoven lasin on oltava ns. lämpösuojattua ja paksua. Ihan äänettömästi en usko lasin rikkoontuneen. Miksi naapurit eivät kuulleet mitään? Yöaikaan, jolloin jokainen yksittäinen ääni on voimakkaampi. Millä oletettu tappaja rikkoi takalasin? Jäikö tappajan dna:ta oveen hänen kiivetessään rikkinäisten lasien seasta sisään? Jos ei jäänyt, niin miksiköhän?

Sinällään ilmarinta on hengenvaarallinen. Tunnen tosin erään tapauksen, joka sai itselleen yskimällä ilmarinnan ja hakeutui lääkäriin vasta seuraavana päivänä kovan kivun vuoksi. Ilmarinnan hengenvaarallisuus perustuu ymmärtääkseni puutteelliseen hapensaantiin, joka pitkän ajan kuluessa voi aiheuttaa rytmihäiriöitä tai sydämenpysähdyksen tai sydäninfaktin.
Outo voima venettäni ohjaa.
Vesi on sakeaa, ei näy veden pohjaa.
Kurkotan yli laidan, sukeltaa taidan.
Veden kirpeys kutittaa, parahin on unohtaa.
Uni tulee hiljaa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Katjushka kirjoitti:Käsittääkseni roiskeiden lentoratojen laskennalla voidaan aika pitkälle tapahtumia päätellä.
Voi olla, että ollaan molemmat katsottu liikaa Dexteriä, mutta tämä on suurin syy sille, miksi en vieläkään tajua miten vaimo on voinut tutkijoita noin huiputtaa.
Solmu kirjoitti:...näin maalaisjärjellä luulisi että jos itseään puukottaa niin jää myös omat sormenjäljet puukkoon. Tai jos on ollut hanskat, niin niiden olisi luullen löytyneen.
Saa meinaan olla aika sissi, jos itseään ensin puukottaa hengenvaarallisesti keuhkoihin, ja vielä senjälkeen pystyy putsaamaan sormenjäljet / hävittämään mahdolliset käsineet totaalisesti.
Ihmettelin tuota käsineiden hävittämistä miehelleni, joka huomautti että käsineet on voinut vetää pöntöstä alas.

Ailar, oletin että tarkoitit vittuiluna tuon, että tunnun tietävän suunnista jotakin.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Aikaisemminhan on mainittu, että iskujen kohdistuminen Lahden yläruumiiseen ja varmaan jotkut muutkin seikat viittaisivat siihen, että tekijä on ollut öbauttiarallaa (sori, en voinut vastustaa kiusausta) 180-senttinen. Siksi kiinnostaa tuo vaimon pituus.

Käyttikö rouva sitä ikivanhaa, vaikkakaan ei niin toimivaksi koettua, huppumies-tarinaa vai oliko mukana joku kolmas?

En saata uskoa siihen, ettei poliisi olisi tutkinut rikospaikkaa ja olisi näinollen jättänyt kengät huomiotta. Aivan liian alkeellista. En myöskään saata uskoa että pelastushenkilökunta ei kertoisi jättämästään jäljestä, koska se olisi oleellinen tieto tutkinnan kannalta. Katosivatko ne kuitenkin ihan lähelle? Oliko paikalla sittenkin se kuuluisa naapurin mies?

Edit. Oho, miljoona viestiä tullut parissa minuutissa. Menköön.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Ailar
Jessica Fletcher

Nuorimmat lapset nukkuivat kovin sikeästi. Vanhin heräsi. Olisiko mahdollista, että äiti olisi antanut lapsille jotain "unettavaa" iltapalaa, joka ei ole tehonnut odotetusti vanhimpaan, joka on ollut vantterampi.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Wendetta kirjoitti:Rouva on myös itse voinut tepastella noilla verisillä kengillä jäljet lattiaan. Saattanut myös pitää kengät jalassa koko teon ajan. Verettömistä kengistä ei ole jäänyt jälkiä lattiaan.
Tuohon pakko nyt sanoa, että kengistä jää aina jäljet lattiaan. Ne saadaan selville jos rikospaikka todellakin kunnolla tutkitaan.
Omat kengän jälkeni on ollut oikeudessa esillä isäni surman tutkinnan yhteydessä. Vaikka kävin surmapaikalla (isäni luona) 6vrk ennen tuota surullista tapahtumaa.
Jopa sormenjälkiäni löytyi traktorista, jota olin ajanut viimeksi 2v ennen tapausta.

Edit: Niin tuo minun isäni surma ei liity tähän Ulvilan juttuun mitenkään. Toin sen vaan esiin tuollaisen tutkinnallisena vertauksena.
Viimeksi muokannut Solmu, Ma Syys 28, 2009 10:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Yöperho on koteloitunut"
rookeri
Susikoski

Viesti Kirjoittaja rookeri »

Ailar kirjoitti:Nuorimmat lapset nukkuivat kovin sikeästi. Vanhin heräsi. Olisiko mahdollista, että äiti olisi antanut lapsille jotain "unettavaa" iltapalaa, joka ei ole tehonnut odotetusti vanhimpaan, joka on ollut vantterampi.
Kodeissa, joissa perheväkivalta on tuttua, niin aika usein lapset ovat ainakin nukkuvinaan, koska eivät uskalla mennä tappelevien aikuisten väliin. Joten tältä osin mietittynä perheen äiti on ihan hyvin voinut tehdä tekonsa ja sen jälkeen alkaa kiljua muhaajasta ja näinollen aivopestä lapsensa ns. joulutonttuteoriaan.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Nuo kengät vaivaavat edelleen.

Vaikka surmailtana ei taloa olisikaan tutkittu kunnolla, on vaimo ollut poissa talosta pitkään. Mieheni (no ei nyt ole muutakaan reaaliaikaiseen väittelyyn kykenevää keskustelukumppania tarjolla! :lol:) oli sitä mieltä, että vaimo on voinut käydä jemmaamassa kengät vaikka ulkoroskiksen alimmaisiksi. Eikö roskista olisi tutkittu useamman päivän tutkinnan aikana? Entä jos roska-auto olisi käynyt sopivasti seuraavana aamuna? Olisiko annettu hakea roskat pois?

Jos vaimo on tuota koripalloilijamittaa, ei 43-numeroisten kenkien kanssa toikkaroiminen ole edes ollut aivan ylitsepääsemätön temppu, sillä vaimon oma jalka voi hyvinkin olla väliä 40-42.

Hahah, eiköhän tässä vielä selviä, että kengät ovat olleet vaimon omat :lol: :lol:
Ailar
Jessica Fletcher

Ei Joey, ei alkuunkaan!! :D En tarkoittanut vittuiluna, tarkoitin niin, että sulla on tällä palstalla ollut hallussa noi kaikki kartat, labrajutut, jalanjälkiteoriat, dna:t ym. Siksi kysyin. Siis ihan tosissani. :shock: Onhan sulla nyt ihan hitosti tämän matkan varrella ollut tietoja ja mielestäni olen joskus niitä kiitellytkin. Jos en ole niin nyt kiitän! Kiitos! :D
Lukittu