Sinä olet jo useampaan otteeseen kirjoittanut näistä "omista palstoista". Sitten kerrot kuinka sinulle on ihan sama mitä täällä tapahtuu. Jos näin on, miksi sinä sitten itket tätäkin asiaa? Koska nyt kovalla touhulla olet minulle järjestämässä bannia, kerrotko jo nyt, mihinkä pykälään aiot vedota vasikoidessasi minun rikollisen tekoni. Säästyisi vaan sekin vaiva, etten sitten ihan uteliaisuuttani tulisi sitä Kyöpelin tuomiota enää lukemaan. Jookos?buracee kirjoitti:Edelleenkin ajattelen vain asioita niinkuin ne sattuis omilla palstoilla, niillä pitäisin tuota vittuiluna ylläpidolle. Mullekin se on ihan sama mitä täällä tapahtuu, ei heilauta mun elämääni mitenkään. Tai no, oikeasti nää horoskooppi-nickit klooneineen kyl vähän huvittaa, mut muuten vain seuraan mielenkiinnolla.Ailar kirjoitti: Miten sä buracee ajattelet niin, että minä en saa kertoa omia kuulemiani tietoja täällä?Mutta minulle nyt ihan sama miten menetellään.
Jokuhan nuo vasikoi kuitenkin, sit sen näkee. [/ot]
Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
Katsoin tuossa jokin aika sitten elokuvan Trade http://www.tradethemovie.com/. Elokuvan näkeminen vahvisti omaa veikkaustani tämän tapauksen taustalta: Ihmiskaupan uhri, välittäjiltä karannut. Leffassa uhrien kuljettajat mm. antoivat uhreille uudet vaatteet, jättivät uhrien omat matkatavarat lentokentälle, ottivat passit pois, jne. Kaikki tämä jotenkin täsmäisi. Ihan hyvä leffa oli, istui tähän tapaukseen vaan niin hyvin.
Siis hetkonen, missä pykälässä kielletään (aivan kuten Ailar sanoi) omien kuulemiensa asioiden kertominen!? Kaikenlisäksi tuo Ailarin välittämä tieto on ainakin minun mielestäni mielenkiintoinen, jonka hän hyvää hyvyyttään toi esille, jotta tietäisimme tämänkin vaihtoehdon olevan poissuljettu. Mielestäni kenelläkään ei ole aihetta valittaa siitä, että tietoa annetaan lisää, mutta ilmeisesti tänne ei kannata mitään uusia juttuja laittaa, jottei vaan Buracee keksi jotain valitettavaa.
Ja kaikille on tullut jo selväksi, että sinulla Buracee on omia palstoja, ja jos joku täällä vittuilee, niin se olet kyllä sinä, muut yrittävät selvittää juttua parhaansa mukaan. Sinä et ole viime aikoina tehnyt mitään muuta, kuin lyönyt parhaasi mukaan kapuloita rattaisiin ja kiukutellut milloin mistäkin.
Kaikenlisäksi muut yrittävät pitää tämän ketjun asiallisena, mutta sinä teet siitä juuri nyt mahdotonta.
Tiedetään, ettet ole Härän ylin ystävä, mutta ei sitä joka viestissä tarvitse tuoda esille.
Ja kaikille on tullut jo selväksi, että sinulla Buracee on omia palstoja, ja jos joku täällä vittuilee, niin se olet kyllä sinä, muut yrittävät selvittää juttua parhaansa mukaan. Sinä et ole viime aikoina tehnyt mitään muuta, kuin lyönyt parhaasi mukaan kapuloita rattaisiin ja kiukutellut milloin mistäkin.
Kaikenlisäksi muut yrittävät pitää tämän ketjun asiallisena, mutta sinä teet siitä juuri nyt mahdotonta.
Tiedetään, ettet ole Härän ylin ystävä, mutta ei sitä joka viestissä tarvitse tuoda esille.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Tämä on hyvä idea, jossa voi hyvinkin olla perää. Tosin vainajalla oli myös henkilökohtaisia tavaroita, mutta en pelkästään sen takia sulkisi tätä vaihtoehtoa pois.Quellervo kirjoitti:Katsoin tuossa jokin aika sitten elokuvan Trade http://www.tradethemovie.com/. Elokuvan näkeminen vahvisti omaa veikkaustani tämän tapauksen taustalta: Ihmiskaupan uhri, välittäjiltä karannut. Leffassa uhrien kuljettajat mm. antoivat uhreille uudet vaatteet, jättivät uhrien omat matkatavarat lentokentälle, ottivat passit pois, jne. Kaikki tämä jotenkin täsmäisi. Ihan hyvä leffa oli, istui tähän tapaukseen vaan niin hyvin.
Niin ihmeellistä kuin se onkin, niin ei mun tartte järkätä sullekaan banneja, niinkuin ei mun ole tarvinnut puuttua muidenkaan hölmöilyihin. Kuten sanottua, seuraan mielenkiinnolla sivusta.Ailar kirjoitti:Koska nyt kovalla touhulla olet minulle järjestämässä bannia, kerrotko jo nyt, mihinkä pykälään aiot vedota vasikoidessasi minun rikollisen tekoni.
No mutta, sitähän sun pitää kysyä Kyöpeliltä, kas kun mun tekemiset tai tekemättä jättämiset tuskin vois sitä vähempää kiinnostaa.Ailar kirjoitti:Säästyisi vaan sekin vaiva, etten sitten ihan uteliaisuuttani tulisi sitä Kyöpelin tuomiota enää lukemaan. Jookos?![]()
Mielestäni se sarjakuva-albumi tuntuu jotenkin irralliselta kokonaisuudesta (joka on muutenkin sekava), kuin joku olisi antanut sen hänelle joskus -tyyliin "lue vaikka nyt tota".
Itselläni pyörii skenaario tyttökauppiaista jotka toivat naisia Suomen tunturikeskuksiin talven sesongiksi ja yksi karkasi taukopaikalla. Voisihan olla että uhri on jo pidemmän aikaa ollut "välittäjien" armoilla ja siksi esim. mahdollisuus omaan rahaan, kuka ties.
Onko kukaan ottanut häntä esiin aiemmin tämän tapauksen tiimoilta: http://www.ktokolwiekwidzial.pl/en/posz ... owska.html
Nähty viimeisen kerran 2004 kun tullut lautalla Puolasta Ruotsiin.
Oma ajatukseni tapauksesta voisi olla että Joanna ottanut vastaan "hyvän" työtarjouksen esim. mallintöitä ja lähtenyt vanhemmiltaan salaa koska ei olisi uskonut heidän hyväksyvän asiaa. Ajatellut jatkavansa opintoja kun olisi tienannut helpolla työllä vähän rahaa. Ja kun työ olisi osoittautunutkin muuksi, ei paluu olisikaan ollut niin helppoa. Ei passia ja häpeä.
Itselläni pyörii skenaario tyttökauppiaista jotka toivat naisia Suomen tunturikeskuksiin talven sesongiksi ja yksi karkasi taukopaikalla. Voisihan olla että uhri on jo pidemmän aikaa ollut "välittäjien" armoilla ja siksi esim. mahdollisuus omaan rahaan, kuka ties.
Onko kukaan ottanut häntä esiin aiemmin tämän tapauksen tiimoilta: http://www.ktokolwiekwidzial.pl/en/posz ... owska.html
Nähty viimeisen kerran 2004 kun tullut lautalla Puolasta Ruotsiin.
Oma ajatukseni tapauksesta voisi olla että Joanna ottanut vastaan "hyvän" työtarjouksen esim. mallintöitä ja lähtenyt vanhemmiltaan salaa koska ei olisi uskonut heidän hyväksyvän asiaa. Ajatellut jatkavansa opintoja kun olisi tienannut helpolla työllä vähän rahaa. Ja kun työ olisi osoittautunutkin muuksi, ei paluu olisikaan ollut niin helppoa. Ei passia ja häpeä.
-
EastLondon
- Remington Steele
Lopettakaa tuo turhanaikainen kinaus! tai menkää ainakin kinaamaan muualle. Tämä on niitä harvoja ketjuja, jossa tuota infantiilia eipäs-juupas vääntöä ei ole ollut. Voisko tän mitenkään pitää niistä vapaana? Meillä on jo Ulvila -ketju, Mikkeli -ketjua ja monet muut täynnä sitä!
En kyllä tajua mitä pahaa tuossa Ailarin toteamuksessa oli?
Selvitetään nyt tämä Oriveden mysteeri ensin ja tapellaan sitten verissäpäin...
En kyllä tajua mitä pahaa tuossa Ailarin toteamuksessa oli?
Selvitetään nyt tämä Oriveden mysteeri ensin ja tapellaan sitten verissäpäin...
"Elämä on..."
-
EastLondon
- Remington Steele
Sitten päiväjärjestykseen.
Entä jos kyseessä on Suomessa työskennellyt itsenäinen seksialan ammattilainen (vai pitäisikö kutsua erotiikkataiteilija kuten Leif Salmén eilen nimitti Johanna Tukiaista TV:ssä?), joka on ryöstetty, ja nainen on rahattomana ja paperittomana päätynyt syystä tai toisesta kuolemaan Orivedelle.
Toisaalta parittajilla on heilläkin tapana ottaa paperit ja rahat pois "työntekijöiltään". Ei siis mikään mahdottomuus tuokaan, että olisi karannut "kalssunkiensa" kanssa parittajilta.
Lääkärituttavani kyllä väitti, että seksityö näkyisi paikoissa (asia josta täälläkin on kiistelty). Tiedä sitten.
Ihmissalakuljetuksen uhriksi nainen ei taida käydä? vai kävisikö? Onhan vaatteet ja tavarat voinut hankkia jostain. Toisaalta kuuntelisiko esim. kurdinainen tai afganistanilainen nainen englanninkielistä musiikkia?
Olisiko mahdollista, että vainaja olisi kuljetettu Suomeen ulkolailta kuolleena/henkitoreissaan ja dumpattu sattumanvaraisesti Orivedelle? Tuohon löytöasentoonhan voisi laittaa ihmisen esim. takakontiin.
Entä jos kyseessä on Suomessa työskennellyt itsenäinen seksialan ammattilainen (vai pitäisikö kutsua erotiikkataiteilija kuten Leif Salmén eilen nimitti Johanna Tukiaista TV:ssä?), joka on ryöstetty, ja nainen on rahattomana ja paperittomana päätynyt syystä tai toisesta kuolemaan Orivedelle.
Toisaalta parittajilla on heilläkin tapana ottaa paperit ja rahat pois "työntekijöiltään". Ei siis mikään mahdottomuus tuokaan, että olisi karannut "kalssunkiensa" kanssa parittajilta.
Lääkärituttavani kyllä väitti, että seksityö näkyisi paikoissa (asia josta täälläkin on kiistelty). Tiedä sitten.
Ihmissalakuljetuksen uhriksi nainen ei taida käydä? vai kävisikö? Onhan vaatteet ja tavarat voinut hankkia jostain. Toisaalta kuuntelisiko esim. kurdinainen tai afganistanilainen nainen englanninkielistä musiikkia?
Olisiko mahdollista, että vainaja olisi kuljetettu Suomeen ulkolailta kuolleena/henkitoreissaan ja dumpattu sattumanvaraisesti Orivedelle? Tuohon löytöasentoonhan voisi laittaa ihmisen esim. takakontiin.
"Elämä on..."
Minä näen piirroksessa ja vainajan kuvauksessa selkeästi slaavilaisia piirteitä ja tämä ehdokas näyttää mielestäni todella paljon piirroksen kuvalta:
http://www.ktokolwiekwidzial.pl/en/posz ... iecka.html
http://www.zaginieni.pl/baza-danych-oso ... 2373030323
Agnieszka Dziewięcka on kadonnut Valko-Venäjältä lokakuun 10.päivä 2006. Kadotessaan hän oli 28 -vuotias yksinhuoltaja. Katoamispäivänään Agnieszka vei lapsensa esikouluun muttei ilmaantunut töihin. Ystävät ilmoittivat katoamisesta hänen äidilleen.
Muok. Löysinkin kuvan jossa hänellä on tatuiointi olkapäässä, joten ehkä ei sitten kuitenkaan. http://www.kalisz.policja.gov.pl/index. ... &Itemid=50
Vanhojen Itä-Blokin maiden kadonneissa olisi lukuisia ehdokkaita...
http://www.ktokolwiekwidzial.pl/en/posz ... iecka.html
http://www.zaginieni.pl/baza-danych-oso ... 2373030323
Agnieszka Dziewięcka on kadonnut Valko-Venäjältä lokakuun 10.päivä 2006. Kadotessaan hän oli 28 -vuotias yksinhuoltaja. Katoamispäivänään Agnieszka vei lapsensa esikouluun muttei ilmaantunut töihin. Ystävät ilmoittivat katoamisesta hänen äidilleen.
Muok. Löysinkin kuvan jossa hänellä on tatuiointi olkapäässä, joten ehkä ei sitten kuitenkaan. http://www.kalisz.policja.gov.pl/index. ... &Itemid=50
Vanhojen Itä-Blokin maiden kadonneissa olisi lukuisia ehdokkaita...
Onhan noita väliaikaisia tatuointeja olemassa, hennatatuoinneiksiko niitä nyt sanotaan? Eli siis on olemassa pieni mahdollisuus, että tuohon kuvaan osunut tatuointi ei olisi pysyvä. Harmi etten osaa puolaa, sillä jos tatuointi on pysyvä, se ehkä olisi mainittu tuntomerkkinä noissa puolankielisissä teksteissä ja tuo englanninkielinen lyhyt teksti nyt ei listaa mitään tuntomerkkejä.Quellervo kirjoitti: Muok. Löysinkin kuvan jossa hänellä on tatuiointi olkapäässä, joten ehkä ei sitten kuitenkaan. http://www.kalisz.policja.gov.pl/index. ... &Itemid=50
Minun mielestäni kyllä tuo Quellervon linkittämä Joanna Brylowska muistuttaa jonkin verran piirteiltään noita piirroksia, mutta hänen kohdalla ei mainita tuossa lyhyessä tekstissä mitään lapsesta. Ja toisaalta katoamisaikakin on vähän aikainen, 2004.
Quellervolla on hyviä ehdokkaita!! Molemmissa vainajissa on mielestäni samoja piirteitä kuin piirroskuvissa ja tuntomerkitkin täsmäävät. Joannassa tosin minuun silmään pistävät liian vaaleat hiukset ja kulmat. Kulmakarvojen väri kertoo mielestäni paljon ja Joannalla ne ovat valitettavasti liian vaaleat, ainakin tuossa kuvassa.
Mutta Agnieszka Dziewięcka on tosiaan paljonkin samannäköinen
Korkea otsa, kaukana toisistaan olevat silmät ja hiukset ja kulmakarvatkin täsmäävät! Ainut on tosiaan tuo tatuointi...Jos siitä olisi parempi kuva, osaisin sanoa onko kyseessä henna vai oikea tatuointi. Tuolla toisella sivustolla tosin mainittuun jotain tatuoinnista tuntomerkkien yhteydessä?
Jälleen kerran mankuan sen kunnollisen piirroskuvan perään...
Quellervo, osaatko enemmänkin Puolaa??
Mutta Agnieszka Dziewięcka on tosiaan paljonkin samannäköinen
Jälleen kerran mankuan sen kunnollisen piirroskuvan perään...
Quellervo, osaatko enemmänkin Puolaa??
En valittavasti osaa sen enempää puolaa kuin mitä netin käännösohjelmat antavat osata... ja sain jotenkin käännettyä englanniksi että Agnieszkalla tosiaankin on olkavarressa tatuointi.
Quellervo kirjoitti:En valittavasti osaa sen enempää puolaa kuin mitä netin käännösohjelmat antavat osata... ja sain jotenkin käännettyä englanniksi että Agnieszkalla tosiaankin on olkavarressa tatuointi.
Okei, ajattelin josko sulta taittuis Puola paremminkin
Höh, Agnieszkalla olis ollu paljon samaa ulkonäöllisesti! Mutta jatka Quellervo hakemista, sulla on hyviä ehdokkaita!
-
Lettunen
- Alibin satunnaislukija
Kun tänne on näitä kadonneita "idän ihmeitä" listattu, niin josko kokeillaan vaihteeksi taas Keski-Eurooppaa?
Tämän kyseisen naisen kuva oli jo täällä kyseisessä ketjussa, mutta nostaa kyseisen kuvan uudestaan nähtäville.
Piirroskuva Tuntemattomasta on sen verran heikko,että kyseessä voi olla vaikka naapurin Liisa, mutta mielestäni piirroksella ja linkin kuvalla on jonkin verran yhdennäköisyyttä. Tällä kertaa hieman nuorempi ehdokas.
Kadonnut 26.02.2007
http://www.polizeibericht.ch/ger_detail ... ldung.html
Onko kenelläkään mitään tietoa, vaikkapa Härällä tai muilla onko tuonne Sveitsiin päin oltu yhteydessä ollenkaan? Tai että onko tämä sveitsitär löydetty?
Pituus ei ihan täsmää, mutta tuo 170cm voi olla noin-mitta.
Mikään ei viittaa, että olisi matkannut Suomeen
Onhan se todellista hakuammuntaa tämäkin, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Tämän kyseisen naisen kuva oli jo täällä kyseisessä ketjussa, mutta nostaa kyseisen kuvan uudestaan nähtäville.
Piirroskuva Tuntemattomasta on sen verran heikko,että kyseessä voi olla vaikka naapurin Liisa, mutta mielestäni piirroksella ja linkin kuvalla on jonkin verran yhdennäköisyyttä. Tällä kertaa hieman nuorempi ehdokas.
Kadonnut 26.02.2007
http://www.polizeibericht.ch/ger_detail ... ldung.html
Onko kenelläkään mitään tietoa, vaikkapa Härällä tai muilla onko tuonne Sveitsiin päin oltu yhteydessä ollenkaan? Tai että onko tämä sveitsitär löydetty?
Pituus ei ihan täsmää, mutta tuo 170cm voi olla noin-mitta.
Mikään ei viittaa, että olisi matkannut Suomeen
Onhan se todellista hakuammuntaa tämäkin, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Sattuisko täällä muuten olemaan ketään joka osais tsekkiä?
edit: Homma selviskin jo, eli ei tarvita enää.
edit: Homma selviskin jo, eli ei tarvita enää.