Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
Molemmat näkemykset perustuvat tutkimustuloksiin ja ero syntyy siitä, miten nuo tutkimustulokset tulkitaan.
Ja tulkinta tuskin yhden hengen varassa kummassakaan tapauksessa.
Kyllä minusta JJ puolustaa omaa osaamistaan. Mistään muusta ei liene kyse. Vai olisiko sitten ollut kovin ammattimaista todeta, että ''hups hups hups, kylläpäs olin sokea ja huono''.???
Ja tulkinta tuskin yhden hengen varassa kummassakaan tapauksessa.
Kyllä minusta JJ puolustaa omaa osaamistaan. Mistään muusta ei liene kyse. Vai olisiko sitten ollut kovin ammattimaista todeta, että ''hups hups hups, kylläpäs olin sokea ja huono''.???
Nuotio & Äreät Tiput
Puolustaa, mitä puolustaa, mutta tuskin voisi puolustaa, jos olisi näyttöä, että Anneli Auer on murhaaja. Ei siinä paljon puolustus auttaisi, ja koska puolustaa, se kertoo, että ei ole näyttöä.
Miltä sinusta kuulostaisi tilanne, jossa sinun syyllisyytesi päätettäisiin näkemyksen perusteella? On oikeusturva-asia, että ihmisiä ei tuomita kenenkään näkemyksiin perustuen vaan todistusaineistoon! Toivon mukaan tämä maa ei ole vielä oikeusturva-asioissa kuin Kiina.
Miltä sinusta kuulostaisi tilanne, jossa sinun syyllisyytesi päätettäisiin näkemyksen perusteella? On oikeusturva-asia, että ihmisiä ei tuomita kenenkään näkemyksiin perustuen vaan todistusaineistoon! Toivon mukaan tämä maa ei ole vielä oikeusturva-asioissa kuin Kiina.
Alethes doksa meta logu
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Miksi hän on ex-tutkinnanjohtaja?Sirpa kirjoitti:Mike Manner, missä vaiheessa ex-tutkinnanjohtaja toi näkemyksensä esille, että uskoo edelleen ulkopuoliseen surmaajaan? Otapa se ensin selville.
Sen vuoksi, että ei pääse eroon pinttyneistä näkemyksistään...?
Se on sen kolikon katsojan silmissä.Toiseksi - aivan se on MIELIPIDE, ja kun käännät kolikon toisin päin, niin näet siellä vastakkaisen MIELIPITEEN, eli toisen tutkinnanjohtajan. Tämä kertoo se, että syyllisyys siis on MIELIPIDEASIA.
Yksi tuijottaa yhtä puolta, toinen osaa kääntää toisen puolen siitä kolikosta ja kurkata sillekkin puolelle.
Ymmärrätkö sinä sen, että jos Pekka Pankkiryöstäjän tyttöystävä on sitä mieltä, että Pekka on ihan hyvä jätkä ja ei todennäköisesti tuollaiseen syyllistyisi, niin pitääkö hänet jättää tuomitsematta sen varjolla, että kyseessä on mielipideasia vaikka Pekkaa vastaan olisikin näyttö?Ymmärrötkö Sinä, piru vieköön, että jos ihmisiä aletaan tuomitseen murhista näkemysten perusteella eikä todistusaineiston perusteella alkaa oikeusturva tässä maassa olla aika löyhässä?Mike Manner kirjoitti:Entisellä- ja nykyisellä tutkinnanjohtajilla on eriävät näkemykset asiasta.
Ja sen enempää minä, kuin SINÄKÄÄN ei olla päästy tutkimaan tuota esitutkintamateriaalia, eli mussuti-mussuti...
Oikeudessa se selviää.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Uh, jos olisi näyttöä. Aivan. Ex-tutkinnanjohtaja menee puolustamaan naista, jonka miehen surmaa hän on tutkinut, ja hän tietää, että toisella tutkinnanjohtajalla on NÄYTTÖÄ, että nainen on murhaaja. Selvän itsemurhanko (ammatillisessa mielessä) arvelet ex-tutkinnanjohtajan haluavan tehdä? Siitä onkin jo hyväsydämisyys kaukana...
Mike Manner, tämä on täysin loogista ajattelua.
Ex-tutkinnanjohtajan lausunto kertoo, että ei ole näyttöä, muuten hän ei olisi sitä antanut.
Mike Manner, tämä on täysin loogista ajattelua.
Ex-tutkinnanjohtajan lausunto kertoo, että ei ole näyttöä, muuten hän ei olisi sitä antanut.
Alethes doksa meta logu
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Hän voi olla yhtä sekaisin ja sokea faktoille, kuin sinäkin, eli kieltää uskomasta kaiken oman mielipiteen yli menevän.Sirpa kirjoitti:ja hän tietää, että toisella tutkinnanjohtajalla on NÄYTTÖÄ, että nainen on murhaaja.
Ihmisen mielenterveys, tai vielä helpommin arvostelukyky voi heittää...Sirpa kirjoitti:Uh, jos olisi näyttöä. Aivan. Ex-tutkinnanjohtaja menee puolustamaan naista, jonka miehen surmaa hän on tutkinut...
...Selvän itsemurhanko (ammatillisessa mielessä) arvelet ex-tutkinnanjohtajan haluavan tehdä? Siitä onkin jo hyväsydämisyys kaukana...
...Mike Manner, tämä on täysin loogista ajattelua.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Syyllisyys on siis mielipideasia. Onko mielestäsi oikein, että ihmiset tuomitaan murhista vankilaan mielipiteen perusteella?Mike Manner kirjoittaa:
Hän voi olla yhtä sekaisin ja sokea faktoille, kuin sinäkin, eli kieltää uskomasta kaiken oman mielipiteen yli menevän.
Jotta pääset nyt ylitse tämän uskoon perustuvan mielipiteesi, Sinun on tehtävä ex-tutkinnanjohtajalle jo mielenterveysongelmia (ilman mitään faktaperustetta) - huomaatko?
Alethes doksa meta logu
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Ei vaan syyttömyys on mahdollisesti sekaisin olevan ex-tutkinnanjohtajan mielipide.Sirpa kirjoitti:Syyllisyys on siis mielipideasia. Onko mielestäsi oikein, että ihmiset tuomitaan murhista vankilaan mielipiteen perusteella?Mike Manner kirjoitti:Hän voi olla yhtä sekaisin ja sokea faktoille, kuin sinäkin, eli kieltää uskomasta kaiken oman mielipiteen yli menevän.
Ei, vaan spekuloin aihetta ilman yhtään mitään faktoja samaan tapaan, kuin sinäkin.Jotta pääset nyt ylitse tämän uskoon perustuvan mielipiteesi, Sinun on tehtävä ex-tutkinnanjohtajalle jo mielenterveysongelmia (ilman mitään faktaperustetta) - huomaatko?
Minä en haluaisi lähteä tähän peliin näillä sinun säännöillä, mutta kun ei tästä saa mitään keskustelua aikaan vaikka olisin kuin järkevä, eli pelleillään/pelataan näillä sinun kirjoittamilla säännöillä nyt tätä "kyllä minä nämä jutu tiedän" peliä, vaikka kumpikaan meistä ei ole nähnyt esitutkintamateriaalia ja sen vuoksi pelkästään spekuloidaan ja riidellään siitä, kumpi jaksaa kauemmin jankata.
Jaahah, heitit sitten hanskat tiskiin. Viisas valinta. 
Emme ole puhuneet esitutkintamateriaalin näkemisestä, vaan ex-tutkinnanjohtajan lausunnosta ja itse olen pohtinut hänen tekoaan loogisen ajattelun perusteella.
Ja kun vertasimme näkemyksiämme, jouduit itse tekemään oman näkemyksesi tueksi ex-tutkinnanjohtajalle mielenterveysongelmia ilman faktaa. Jos logiikalla pystyt kumoamaan minun näkemykseni, niin olen valmis koska tahansa omaksumaan toisen näkemyksen.
Emme ole puhuneet esitutkintamateriaalin näkemisestä, vaan ex-tutkinnanjohtajan lausunnosta ja itse olen pohtinut hänen tekoaan loogisen ajattelun perusteella.
Ja kun vertasimme näkemyksiämme, jouduit itse tekemään oman näkemyksesi tueksi ex-tutkinnanjohtajalle mielenterveysongelmia ilman faktaa. Jos logiikalla pystyt kumoamaan minun näkemykseni, niin olen valmis koska tahansa omaksumaan toisen näkemyksen.
Alethes doksa meta logu
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Tilanne on ex-tutkinnanjohtajan kannalta hankala. Suomessa ei ole montaa ratkaisematonta henkirikosta. Ei varsinkaan sellaista, jossa on silminnäkijöitä.
Kukaan ei halua olla se poliisi, joka omalla yksisilmäisyydellään oli aiheuttaa jutun avoimeksi jäännin. Se ei ole mikään hillitön meriitti ansioluettelossa.
JJ kannalta on aivan oikein puolustaa omaa näkemystään: hänhän piti siitä kiinni siihen asti, kun joutui jutusta luopumaan.
Kukaan ei halua olla se poliisi, joka omalla yksisilmäisyydellään oli aiheuttaa jutun avoimeksi jäännin. Se ei ole mikään hillitön meriitti ansioluettelossa.
JJ kannalta on aivan oikein puolustaa omaa näkemystään: hänhän piti siitä kiinni siihen asti, kun joutui jutusta luopumaan.
Nuotio & Äreät Tiput
Juu, jos Anneli Auer on meinattu tuomita murhasta mielipiteen perusteella, on miehen teko ex-tutkinnanjohtajalta tuoda kehiin vastakkainen mielipide, mutta jos ajattelet, että hän tällä teolla on puolustamassa omaa tutkintaansa, vaikka olisi näyttöä siitä, että nainen on surmaaja, niin hän tekee ammatillisen itsemurhan. Ei sellaista tutkintaa voi puolustaa puolustamalla murhaajaa murhasta, jota on aikaisemmin tutkinut. Ymmärrätkö?
Alethes doksa meta logu
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Yep, viisas voittaa aina.Sirpa kirjoitti:Jaahah, heitit sitten hanskat tiskiin. Viisas valinta.![]()
Kiitokset mielenkiintoisesta keskustelusta, sain kuitenkin testattua logiikaani, ja oikein mielelläni otan vastaan kaikki vasta-argumentit, koska vain sillä tavalla voi edes testata, että onko oma logiikka pitävää.
Alethes doksa meta logu
-
saippuakauppias
- Remington Steele
Tässä käy kuin bodomis ettei näyttöä ole riittävästi vaikka oikea syyllinen on haavissa.. Kummassakaan tapauksessa syyllistetty lähde edes puolustautumaan vaan tyynesti odottaa tuomiota jonka tietää jo etukäteen, mutta luottaa näytön puuttumiseen..
Näin spekuloi täydet kymmenen pistettä päättelytehtävistä saanut allekirjoittanut..
Näin spekuloi täydet kymmenen pistettä päättelytehtävistä saanut allekirjoittanut..
- Marokon Kauhu
- Ainesta Watsoniksi
On on, mutta ei tälläisissä "kunniallisessa" ja "normaalissa" porukassa Suomessa.v-a-45 kirjoitti:^Ei millään pahalla mutta on näitä "kerta tappajiakin ollut" eikä heitä nimitetä sen enempää, on vaan yksinkertaisesti tullut kuppi/mitta täyteen ja/tai itsepuolustuksen aikana tarttunut puukkoon tai muuhun aseeseen.
Jos AA on syyllinen ja teko on harkittu niin kyseessä on todella kylmä täti!
Jos taas on "isopyörä" irronnut niin luulisi että siitä olisi ollut havaittavissa merkkejä aikaisemminkin...
Paljonkohan oli AA promillet surmayönä?
Onko kukaan edes puhalluttanut?
Tai muita mömmöjä? Oikein kunnan puolesta eli reseptillä?
Itse odotan lähes henkeä pidätellen näitä todisteita...
Poliisin masinoima tunnustus ja nauha josta ensin pti kuulua "surmaajan uhoa" ja josta ei sitten kuulukaan oikeastaan mitään eivät oikein vakuuta tätä konstaapelia.
- Väestönvaihto
- Turhanpaikan hakijat
- Kotoutumisteollisuus
- VOK - business
- Partalapset
- Huonolaatuiset mamut
- Islamisaatio
JJ:n motiivi Annelin puolustamisessa on oma ura ja ego, parempi hänen kannaltaan että case jää avoimeksi kuin että Anneli tuomitaan murhasta. JJ:n ensivaikutelma murhasta on sokaistanut hänet näkemään Anneli ainoastaan uhrina. I want to believe...sanoo JJ