Keittiössä on tapeltu jo aikaisemmin illalla. Syyttäjän mukaan Lahti on surmattu alastalolla häke puhelun aikana (ei veitsellä). Tuo olohuonekommentti saattaa olla vain keltaisen lehdistön virheitä. Niitä tuntuu riittävän.Amitola kirjoitti:Minua myös hämää pikkuisen se, että mistä kohdin hätäpuhelu on soitettu, kun pohjapiirrustuksen mukaan keittiöstä ja myös Anneli sanoo puhelimessa olevansa keittiössä.
http://yle.fi/alueet/satakunta/2010/03/ ... origin=rss
Tuolla sanotaan: Kolmannella kerralla tytön noustua jalkeille hän oli nähnyt isänsä makaavan makuuhuoneen lattialla. Hän oli mennyt olohuoneeseen, jossa äiti oli ollut puhelimessa.
Ja oliko tämä nyt siis lanka- vai matkapuhelin, mistä apua soitettiin? En jotenkaan tajua. Jos isä on lapsen tullessa paikalle ollut makuuhuoneessa, niin miten tuo aikajatkumo menisi niin, että ollaan päädytty keittiöön, missä Anneli on ehkä ottanut keittiönlaatikosta veitsen (tai kumpi nyt vaan), sitten takaisin makuuhuoneeseen, jossa Jukka on saanut iskuja. Anneli menee keittiöön tai olohuoneeseen puhumaan hätäpuhelua. Hätäpuhelun päättyessä Jukka on takkahuoneessa pesuhuoneen oven edessä. Tuntuu jotenkin oudolta, vai olenko se vain minä? Luulen että uutisointi ei oikein tässä jutussa täsmää moneltakaan osin?
Ulvilan tapaus (ketju 4)
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Oikein alkaa jänskättämään jo, että koska The All Mighty, kaikkien kotiäitien sankaritar, SIRPA astuu areenalle ja kertoo mitä kaikkea tämän häkepuhelun taakse kätkeytyykään, kun me tavalliset tallaajat tästä mitään ymmärretä kuitenkaan.
Asiaan:
Tuo häkenauha ei tolleen luettuna näytä kovinkaan loogiselta. Mutta kun mielessään koittaa kääntää sitä ääneksi, niin kyllä ainakin minulle paistaa se tosiasia mieleen, että AA:lle häkkiä on tulossa!
Asiaan:
Tuo häkenauha ei tolleen luettuna näytä kovinkaan loogiselta. Mutta kun mielessään koittaa kääntää sitä ääneksi, niin kyllä ainakin minulle paistaa se tosiasia mieleen, että AA:lle häkkiä on tulossa!
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Uuden piirroksen mukaan parisänky sijaitsi takkahuoneen nurkassa terassinovelta sisään tullessa vasemmalla.Who was it kirjoitti: Pohjapiirroksen mukaan ei ole paljon vaihtoehtoja sängyn sijainnille. Eli olisi hyvinkin voinut pudota juuri tuohon pesuhuoneen oven eteen.
Totuus
Teleksi kirjoitti:Ja lapselle vihamielinen sävy, koska Jukka on kokenut tärkeäksi, että lapsi poistuu paikalta heti. Näin varmaan olisi meidän perheessä. Jos lapsi on esim keskellä tietä ja auto tulee, niin tiuskaisen että pois alta - en siksi että olisin vihainen vaan koska haluan että minua totellaan heti ja koska olen itsekin peloissani.
Aivan, tiuskaisit että "pois alta", et "häivy siitä". Mielestäni tuo häivy ei vaan sovi lapsen kuvioon, ellei riita sitten johdu lapsesta, ja Jukka on siitä katkera. Voi myös olla, että häivy onkin ihan jotain muuta "äähyy" jorinaa kun Jukka on tuskissaan.
There are no crimes behind enemy lines
Ei kyllä minä sanoisin "häivy" koska se sisältää tasan tarkkaan sen mitä pitää tehdä. Jos lapsi olisi keskellä tietä en sanoisi että häivy, koska lapsi rupeaisi miettimään mihin hänen pitää häipyä - oikeaan vai vasempaan.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Kukaan meistä ei varmaan ole maannut lattialla tuskissaan kuoliaaksi kitumassa. Joten vaikea tietää, mitä/miten siinä tilanteessa reagoi mihinkin.Rezah kirjoitti: Aivan, tiuskaisit että "pois alta", et "häivy siitä". Mielestäni tuo häivy ei vaan sovi lapsen kuvioon, ellei riita sitten johdu lapsesta, ja Jukka on siitä katkera. Voi myös olla, että häivy onkin ihan jotain muuta "äähyy" jorinaa kun Jukka on tuskissaan.
Totuus
ja[ot] "pois siitä"[/ot] kertoisi sunnan? 
Jos puhelin on asennettu esim. keittiön oviaukon vasemman puoleiselle seinälle, niin siihen puhuessa voi olla myös ns. olohuoneen puolella.Amitola kirjoitti:Minua myös hämää pikkuisen se, että mistä kohdin hätäpuhelu on soitettu, kun pohjapiirrustuksen mukaan keittiöstä ja myös Anneli sanoo puhelimessa olevansa keittiössä.
Kyllikki S: no ei ole ei, mutta spekuloidaan täällä silti ties mitä muutakin, joten älä takerru.
-
mysteerin miettijä
- Harjunpää
Mua häiritsee oikein kovasti nyt se, että kun ekat 2 vuotta AA sanoi että ei ole tapellu, ja sitten sanoi että uhkasi erota jne... Niin kestikö oikeesti 2 vuotta ennen kuin lapsilta kysyttiin miten yö meni
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
En takerru. Tuosta toki voi spekuleerata vaikka tappiin astiRezah kirjoitti:Kyllikki S: no ei ole ei, mutta spekuloidaan täällä silti ties mitä muutakin, joten älä takerru.
Totuus
Tätä mietin toissapäivänä, mutta sillä ei ole merkitystä. Ovi ei kuvien mukaan ole ollut tukossa, ja Auer on mahtunut 25 cm raosta. Takkahuoneen puolelle päästyään hän on voinut tehdä tekonsa ja palata aivan hyvin samaa tietä.Kyllikki S kirjoitti:Kiitos Chopper. Viimeksi kun etsin, ei kuvat näkyneet![]()
Uudemmassa pohjapiirustusversiossa SK 27.3.2010 on merkitty kuvaan terassin jalanjäljet ja sisältä löytynyt verinen jalanjälki joka sijaitsi olohuoneen puolella.
Jukka Lahden ruumis oli merkitty makaavaksi pesuhuoneen oven eteen niin, että oven auki saaminen on oletettavasti ollut hankalaa. (Eikö AA sanonut koskettaneensa miestään pesuhuoneen oven raosta jolloin hänen yöpukunsa vereentyi).
*************'
Oven ääni juoksemisen keskellä on jotenkin ihmeellistä. Jos Auer olisi juossut ulos, juoksuaskelia ei sieltä kuuluisi. Palatessa ainakin ulko-voi napsahtaisi. - Annelin "uole" kuuluu myös sisältä, joten hän ei ole voinut olla ulkona. (Ulkonakäynti ei sovi tähän kohtaan, onko se keksittyä?)
Mutta oven aukaisu? Keittiöstä oli vapaa pääsy takkahuoneeseen olohuoneen kautta, ei siinä ole ovia. Lastenhuoneiden ovia on, mutta ne ovat toisessa suunnassa kuin takkahuone. Vaatehuoneen ovi sen sijaan on reitti Lahden luo ja se reitti sivuuttaa verisen ja lasinsiruisen terassinoven ja takanedustan.
tuossa vaiheessa Anneli olisi päässyt hätävarjelula/liioittelulla ja olisi jo lusinut myös mahdollisen tappotuomion.Mäkrö kirjoitti:Luulisi, että ulkopuoliselle surmaajalle olisi sanottu jotain muutakin...kertaakaan ei surmaajaa pyydetty lopettamaan. Tuolla "häivy"-huudolla varmaan koitettiin juuri käskeä lapsi pois. Ei hän varmasti halunnut lapsen näkevän häntä siinä kunnossa.mysteerin miettijä kirjoitti:mutta eikö tuota ole saanu tarkistettua v 2006, että kelle isi sanoi häivy...
Mulla tuli mieleen tosi outo ja varmasti hölmö skenaario. Tappelu on mennyt liian pitkälle ja molemmat huomaavat tilanteen menneen liian pitkälle. Jukka ehdottaa, että soitetaan apua vielä kun voidaan ja sovitaan ulkopuolisesta hyökkääjästä. Lapsen mukaan "he" rikkoivat ikkunan. Jukka tietää puukottaneensa ja käyttäneensä väkivaltaa vaimoaan kohtaan ja vaimo tietää puukottaneensa miestään. He pelkäävät, että lapset saatetaan ottaa huostaan tjsp. ja perheidylli särkyy.
Viimeksi muokannut Säteri, Ti Maalis 30, 2010 11:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Jos uusin pohjapiirustus pitää paikkansa niin puhelin ei ole sijainnut varsinaisesti keittiössä vaan ruokailutilassa, pääoven puoleisella seinällä.visitor59 kirjoitti:Jos puhelin on asennettu esim. keittiön oviaukon vasemman puoleiselle seinälle, niin siihen puhuessa voi olla myös ns. olohuoneen puolella.Amitola kirjoitti:Minua myös hämää pikkuisen se, että mistä kohdin hätäpuhelu on soitettu, kun pohjapiirrustuksen mukaan keittiöstä ja myös Anneli sanoo puhelimessa olevansa keittiössä.
Totuus
Niin olisi, mutta menettänyt huoltajuuden uhrille. Siis olettaen ettei viimeistä iskua olisi tullut, eli Jukka olisi jäänyt henkiin.Säteri kirjoitti:
tuossa vaiheessa Anneli olisi päässyt hätävarjelula/liioittelulla ja olisi jo lusinut myös mahdollisentappotuomion.
Viimeksi muokannut Mäkrö, Ti Maalis 30, 2010 11:02 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.