Mä luulen että ainakin ymmärränTara kirjoitti:Miten mä osaisin selittää tuon 'diagnoosi' asian..
CUT
Ja kun yritin sanoa, että tarkastelin Auerin kielenkäyttöä, niin tarkastelin todellakin vain sitä, en luodannut Auerin syväpsykologiaa. Ihmisen käyttämä kieli nyt vain sattuu olemaan sellaista materiaalia, että siitä löytää enemmän kuin moni itse uskoisikaan - tämä koko asia ei ole minun omaa keksintöä![]()
Siinä on joku hiuksenhieno rajapinta, jonka jälkeen kyökkidg:t herättävät tunteen siitä, että me nimimerkkien takana käsittelemme jonkun todellisen, olemassaolevan ihmisen persoonaa ja elämää tavalla, joka ei enää ole eettinen. Mutta nämä asiat ovat juuri sitä sumeaa logiikkaa, jossa ei liikutaan kaltevalla ja hyllyvällä pinnalla.
Tuo mitä puhuit kielenkäytöstä, oli minusta hyvin mielenkiintoista ja omien pohdintojeni huomaan välillä pyörineen samoissa teemoissa. Kyllä kieli, tapa ilmaista itseä ja käyttää kieltä kertoo ihmisestä varsin paljon. Minustakin Annelin kielenkäytössä on erikoisia, vältteleviä piirteitä, taipumusta ulkoistaa asioita ja järkeistää sellaista, mikä olisi helpompaa ymmärtää eläytymisen kautta.
Annelista syntyy vaikutelma, että eläytyminen ei olisi hänelle aivan helppoa.