Susanne Lindholm, surmattiin v. 1976 Helsingissä

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja härkä »

Tässä ihan signaalina vanha mielipide , joka ei ole omani :

-------------------------------------------------------------------------

Edelleen ajattelen, että tekijä ei ollut se potentiaalisin epäilty, vaan kaikkein vähiten epäilty. Sellainen, joka kyllä jollakin tavalla liittyi Susannen piiriin, tai jopa oli haastateltavana... mutta ei epäiltynä.
----------------------------------------------------------

Olen sitä miettinyt , miksi Camillan piti saada Susanna sinne hotelli Haagaan kiireen vilkkaa. Sehän tuli ilmeisesti Susannalle yllätyksenä ??
Mikä osuus norjalaisella loppujen lopuksi oli ?

En usko norjalaisen olevan syyllinen , mutta kenellä olisi ollut aihetta tappaa Camillan puolesta ?

Luulisin ainakin juttuun tarkkaan perehtyneiden ymmärtävän , miksi juuri tätä seikkaa kyselen ja mietin ???
ARI

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja ARI »

Hei kaikille jotka täällä kirjoittelevat! Täytyy aluksi mainita että tämä on poikkeuksellisen mielenkiintoineen ja hyvä ketju. Todella asiallisia mielipiteitä.

Olen yhden kerran lukenut koko viestiketjun läpi ja täytyy sanoa että monenlaisia ajatuksia nousee mieleen tästä tapauksesta. Siinä on, kuten monta kertaa on mainittu, todella paljon ristiriitaisuuksia ja mielenkiintoisia seikkoja. Tarkoitan tällä lähinnä Susannen toimintaa ja sitä millaiseksi hänet on kuvailtu lähipiirin ja ystävien taholta. Kaikkein eniten minua kiinnostaisi saada tietää miksi tällainen hieno nainen vaivautuu/ uskaltautuu kävelemään kotiinsa keskellä yötä klo:4 vaikka esim. tämä norjalainen kaveri olisi maksanut hänelle taksin. Sen vielä ymmärrän ettei hän olisi lähtenyt hänen kyytiinsä henk. koht. mutta miksi ei "juoninut" itselleen taksirahaa häneltä. Sama pätee Susannen siskoon/ kavereihin.
Jos hänellä ei missään vaiheessa ollut aikomusta jäädä norjalaisen luo yöksi vaan mennä kotiinsa, niin mielenkiintoista että hän valitsi kävellä korkokengillä tuon matkan joka ymmärtääkseni oli jotain 4km. Aika pitkä matka kävellä niillä vaikkei itsellä kokemusta olekaan :o .
Toinen asia joka mietityttää on tuo kellariin päätyminen. Sitä kai tällä palstalla on paljon mietitty ja pohdittu, ja olen tullut siihen tulokseen että sen selvittämien (jos se enää on edes mahdollista) on kaikkein tärkeintä. Jännä seikka tässä on se että kukaan ei tunnu ottavan sellaista vaihtoehtoa huomioon että murhaaja olisi voinut itse liikkua polkupyörällä! Jos murhaaja oli se henkilö jonka piti tulla hakemaan Susannea ja joka ei tullutkaan ajoissa ja jonka takia Susanne lähti kävelemään kotiin yksin. Myöhemmin matkalla murhaaja tavoittaa hänet polkupyörällä, keksii jonkun tekosyyn sille miksi ei tullut esim auto rikki, ja ajaa Susannen luo. Murhaaja saattaa esim. pyytää että pyörä viedään kellariin ja että hän tulisi Susannen luo ylös, mutta kellariin päästyään tilanne muuttuu täysin.
Tässä yksi teoria joka selittäisi sen miten kellariin päästäisiin mutta siinäkin tuntuu olevan jotain epäselvyyttä. Jos Susannella olisi tällainen mies joka olisi tulossa yöksi ja joka olisi tuttu, eikö tämä olisi edes Camillan tiedossa? No pähkäilen asiaa ja kirjoittelen taas kun jotain saan mielessäni kehiteltyä..Oma mielipiteen on tällä hetkellä se että murhaaja on henkilö jolla on jokinlainen kytkös Susanneen. Hän saataa olla kaukainen ihailija jota kohtaan Susanne ei lämmennyt. Tämä hylkääminen ja riittämättömyys ajoivat hänet tähän tekoon. Mene ja tiedä??

Muutamia asioita kiinnostaisi tietää jos mahdollista: Ensinnäkin susannella oli siis kaikkiaan 3 sisarusta, ja Camilla ja kaksi muuta. Ainakin yksi veli? Minkä ikäinen tämä veli oli silloin kun murha tapahtui, asuiko hän kotona oliko maisemissa? mahtoiko kellarissa palaa valo kun hänet löydettiin? Tutkittiinko oliko kellarissa ylimääräistä pyörää joka ei kuulunut kellekkään talon asukkaalle?
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja härkä »

Tervetuloa palstalle ARI , vaikken minäkään tähän nimenosaiseen keskusteluun ole kovin paljon ottanut osaa :D

Täsmennän kuitenkin tuota edellistä postausta sillä , että voiko olla sattumaa , että Susanne pääsee hengestään juuri saman vuorokauden aikana , kun hän on äkkiarvaamatta tutustunut norjalaiseen ja ollut norjalaisen hotellihuoneessa visiitillä ?
Susanne on puhunut norjalaisen kanssa samaa kieltä , mutta onko norjalainen ollut Susannalle riittävän " hieno ja erikoinen " kumppani , vaikkapa seksiin ?
Josko joku on ollut tuosta käytöksestä mustasukkainen ?
Tavikset eivät ole Susannalle kelvanneet.
Olisiko tieto saatu Camillalta , kun hän saapui kotiin aiemmin bussilla ?
Olisiko joku saanut tiedon norjalaisesta jo keskustassa ?
Camillalla saattaa olla ratkaisun avain hallussaan ?
Jostakin syystä hän on sen avaimen piilottanut ?
19736
Frank Drebin
Viestit: 388
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 1:19 pm

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja 19736 »

Kyllä tuo norjalainen sopisi siihen poikaystävän profiiliin mikä Susannelle kelpasi. Ihmetyttää vain että varsin usein kirjoituksissa tuo norjalainen vilahtaa. Sen kummenmmin syyttämättä ketää olisi tuo norjalaisen liikkeet poliisin ollut syytä tarkistaa todella huolellisesti. Oliko hän vuokrannut auton käyttöönsä ennen Susannen murhaa. Oliko seitkytluvulla vielä autovuokraamoja helsingissä?
Olen kysynyt tätä aikaisemminkin ja täytyy muistin virkistämiseksi kysyä vielä.
Mihin norjalainen lähti vai lähtikö mihinkään Hotelli Hesperiasta samaan aikaan kun Susanne poistui ko yökerhosta?
jokke78
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: To Loka 22, 2009 4:15 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja jokke78 »

Olen ymmärtänyt että Susanne oli lähes selvinpäin koska oli nauttinut vain muutaman paukun illan mittaan ja siksi tekijän on täytynyt olla joku tuttu jonka kanssa kellariin on menty ilman meteliä.

Mutta olisiko ollut mahdollista että Susanne olisi saanut vaikka tyrmäystippoja lasiinsa esimerkiksi siellä norjalaisen hotellihuoneessa poiketessaan. Vaikutus olisi vain alkanut ehkä myöhempään koska oli hotellihuoneesta poistunut. Toisaalta sekavassa tilassa oleva nuorityttö tuskin olisi onnistunut kävelemään tuota matkaa kotionsa mutta onhan hän voinut saada vaikka sen kyydin. Tyrmäystippojen vuoksi huonokuntoinen henkilö olisi ollut todella helppo johdatella kellariin ilman meteliä oudommankin ihmisen.

Ja toinen mitä olen ajatellut niin kuinka yleistä tuohon aikaan oli huumeiden ns. viihdekäyttö Helsingin yössä? Olisiko siis menty esim. norjalaisen huoneeseen "viivalle" joka olisi aiheuttanut sekavuutta ja susanne olisi ollut tiedottomassa tilassa.
Kuulostaa ehkä hurjalta mutta kyllä itse tunnen monta ns. hyvää ja kilttiä tyttöä jotka viihteellä ollessaan ovat hyvinkin vapautuneita erilaisiin aineisiin, itseasiassa nykyisin yllättävänkin yleistä piireissä. Tiedä sitten oliko tuohon aikaan.
Ehkä myös muu seurue esim. sisko tai norski ovat asiasta tietoisia mutta tuskin tällaisia asiaa on otettu poliisikuulusteluissa puheeksi mahdollisen oman tuomion pelossa.

Toisaalta luulisi että jo tuohonkin aikaan on saatu analysoitua mitä kaikkea aineita ihmisen veressä on ollut kuolin hetkellä ja poliisi olisi asiasta mahdollisesti maininnut.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja härkä »

Tuohon aikaan ei mielestäni mitään nykymuotoisia tyrmäystippoja ollut.
Mietoja huumeita kyllä saatettiin käyttää yleisesti , ehkä vahvempaakin kamaa ?

Tietenkin se , jos Susanne olisi ollut alkoholin tai jonkin muun vaikutuksen alaisena, olisi tappajan ollut helppo ottaa ne avaimet häneltä pois.
Olettaen , että tappaja olisi " saattanut " Susannen kotiin ?
Missä ne avaimet muuten olivat , kun hänet löydettiin ?
Se on tuolla aiemmin varmasti sanottu , mutta nyt en viitsi / ehdi hakea tuota tietoa.
Lienee myös tutkittu Susannen osalta nuo mahdolliset alkoholin tms. jäänteet , mutta onko niistä kerrottu oikea tieto , jos onkin osoittautunut Susannen olleen es. tukevasti humalassa ?
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja Carina »

Susannen avaimet olivat hänen taskussaan, jos oikein muistan? Sitä pähkäiltiinkin, että miten ne avaimet ovat joutuneet takaisin hänen taskuun, onko hän itse laittanut ne sinne oven avaamisen jälkeen ----> viittaisi siihen, että murhaaja ei ole ainakaan heti käynyt hänen kimppuun, koska Susanne olisi ne ehtinyt ottaa ovesta pois ja laittamaan taskuun, vai onko murhaaja laittanut ne sinne. No..Sitä ei varmaan koskaan saa tietää.
Mä olen myöskin epäillyt paljonkin tuota Camillaa. Tosiaan ne aikaisemmat kenkien kopseen äänet täsmäisivät Camillan kotiintulo aikaan.. :roll:

ARI, minä itsesasiassa sivuutin myös sitä vaihtoehtoa, että murhaaja olisi liikkunut pyörällä, mietin semmoista, että hän olisi seurannut Susannea ja sanonut sitten ovella, että voisiko Susanne ystävällisesti päästää hänet sisään ja pyöräkellariin, koska hän on menossa tyttöystävänsä luokse taloon, mutta tyttöystävä nukkuu.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja härkä »

Carinan tieto avaimien taskussa olemisesta on varmaankin oikea.
Sen verran tarkaksi olen hänet oppinut tuntemaaan :D
Ihmettelen kuitenkin sitä , että koska tiedän useimpien naisten säilyttävän avaimia koko ajan käsilaukussa ,repussa tms , niin miksi avaimet olisivat olleet taskussa ?

OK , tietenkin hetkellisesti , mutta kuitenkin.
Voisi visioida sitä tilannetta , kun ovi kellariin on avattu ?
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja Kylli »

ARI kirjoitti: Ainakin yksi veli? Minkä ikäinen tämä veli oli silloin kun murha tapahtui, asuiko hän kotona oliko maisemissa? mahtoiko kellarissa palaa valo kun hänet löydettiin? Tutkittiinko oliko kellarissa ylimääräistä pyörää joka ei kuulunut kellekkään talon asukkaalle?
Kyllä, Susannella oli veli, tarkkaa ikää en valitttavasti tiedä. Käsittääkseni hän asui samassa taloudessa.

Hyviä kymyksiä, joihin ei valitettavasti ole julkisten materiaalien kautta löytynyt vastauksia. Se, mikä saattaisi kertoa jotakin, olisi tieto kellariinmenoreiteistä. En kallistu siihen, että mahdollista fillaria olisi raahattu niiden kolmen lukitun oven ja rappusten taa, mutta mikäli talon päädyssä oleva kulkureitti oli tuolloin asukkaitten käytössä, saattaisi se ollakin mahdollista.

Samoin norskiin liittyvät kysymykset ovat pääsääntöisesi jääneet vaille vastausta. Julkisuudessa ei ole kerrottu juuri mitään hänestä henkilönä, ja tapaamispaikastakin on ristiriitaista tietoa. Pian teon jälkeen poliisi kuitenkin kertoi että hänet voidaan kokonaan sulkea pois epäiltyjen listalta. Perusteita ei esitetty.

Susannen avaimet olivat hänen työasuunsa kuuluvan takin taskussa. Voidaan olettaa Susannen pitäneen ko. takkia yllään kotimatkalla, ja luontevaahan on laittaa avaimet taskuun oven avattuaan etenkin kun oltiin jo kotitalossa eli niitä tultaisiin pian tarvitsemaan jälleen kotiovea avattaessa.

Kaupungille lähdöstä vielä: Susanne sai jostain syystä päähänsä kesken työpäivän lähteä kaupungille. Hän houkutteli mukaansa työtovereitaan mutta he eivät innostuneet asiasta. Työtoveri vei Susannen Haagaan, jossa hän tapasi sisarensa. Susannella ei ollut juurikaan tapana bilettää, eikä seuraavan päivän työvuoro ja kehno rahatilanne siihen varmaankaan houkuttaneet. Siksi ensimmäinen kysymys kuuluukin: mikä sai Susannen toimimaan spontaanisti vasten tapojaan?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja Carina »

Kiitos luottamuksesta, Härkä :D
Tosiaan, jos olen avannut esimerkiksi kellarin oven, niin laittaisin avaimet taskuun. Mielestäni avaimet Susannen taskussa voisivat puhua sen puolesta, että kellariin on menty sovussa ja Susannen päälle on hyökätty vasta kun ollaan oltu kunnolla sisällä pyöräkellarissa. Miksi mietin näin? Koska jos ajatellaan, että joku on tappanut Susannen, niin miksi se joku olisi ottanut avaimet siitä ovesta ja laittanut ne taskuun? Mikä se hyöty olisi ollut? Tuskin murhaaja olisi teon tehtyään edes muistanut tai hoksannut avaimia ovessa. Susanne itse sen sijaan olisi varmasti irrottanut ne ovesta oven avattuaan. Uskonkin vahvasti, että sovussa on kellariin menty.
Kylli kirjoitti: Kaupungille lähdöstä vielä: Susanne sai jostain syystä päähänsä kesken työpäivän lähteä kaupungille. Hän houkutteli mukaansa työtovereitaan mutta he eivät innostuneet asiasta. Työtoveri vei Susannen Haagaan, jossa hän tapasi sisarensa. Susannella ei ollut juurikaan tapana bilettää, eikä seuraavan päivän työvuoro ja kehno rahatilanne siihen varmaankaan houkuttaneet. Siksi ensimmäinen kysymys kuuluukin: mikä sai Susannen toimimaan spontaanisti vasten tapojaan?
Hyvä kysymys, jota on varmasti monet pohtineet. Joku ns. pakollinen tarve Susannella oli sinne kaupungille päästä. Mielestäni ihastuminen olisi hyvin voinut johtaa tähän. Oikeastaan, en keksi juuri mitään yhtä vahvaa motivaatiota. Joku henkilö on ollut liikkeellä, jonka vuoksi Susanne toimi vasten tapojaan. Kuitenkin, kuten täällä on puhuttukin, kaupungille lähtö on vahvistunut vasta työpäivän aikana, koska hänellä ei ollut mitään muita vaatteita mukana sitä varten. Jos miettii, että menisi tapaamaan uutta ihastustaan, niin väittäisin, että jokainen nainen haluaisi pukeutua joihinkin muihin, kuin työvaatteisiin. Tavallaan on ehkä ollut myös kiire, koska hän ei ole kotona käynyt vaatteita vaihtamassa? Pidän vahvana teoriana, että Susanne odotti tapaavansa jonkun miehen, joka ei kuitenkaan päässytkään tulemaan paikalle syystä tai toisesta ja illan aikana hän tapasi Norskin, josta tämä ensimmäinen ihastus hermostui.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja härkä »

Syy tuolle nopealle poistumiselle työpaikalta saattaa hyvinkin olla ihastuminen.
Mikäli kyse olisi ollut norskista , olisi luultavaa , että Susanne olisi tavannut hänet jo aiemmin ?
( Jossain kohtaa norskia on yhdistetty lentämiseen ? )
Susannehan ei mennyt suoraan Hotelli Haagaan , vaan Camillan luo jonnekin lähistölle , josta sitten hotelliin siirtyivät.
Miksi norski oli Hotelli Haagassa , kun hänellä oli huone Hesperiassa ?
Voisi olla mahdollista selvittää , mitä kokouksia tuolloin Hotelli Haagassa oli ?

Kuten Kylli totesi , on avainkysymys selvittää tuon alkutilanteen synty.
Pienellä vaivalla voi jotakin selvitäkin.
Nythän pääsee Osloonkin halvalla :D
www.norwegian.com
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

härkä kirjoitti: Nythän pääsee Osloonkin halvalla :D
http://www.norwegian.com
Niin, ja pianhan siellä on tämäkin: http://www.eurovision.tv/page/home 8)
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja Kylli »

härkä kirjoitti:Syy tuolle nopealle poistumiselle työpaikalta saattaa hyvinkin olla ihastuminen.
Mikäli kyse olisi ollut norskista , olisi luultavaa , että Susanne olisi tavannut hänet jo aiemmin ?
( Jossain kohtaa norskia on yhdistetty lentämiseen ? )
Lehdissä on ristiriitaisia tietoja tapaamispaikasta ja illan kulusta. Jonkun mukaan Susanne ja Camilla tapasivat yksityisasunnossa. Toisen mukaan Haaga-hotellissa ystävineen (keitä?), ja norski oli paikalla jo tuolloin. Jonkun lähteen mukaan norre astui kuvioon vasta Helsinki-klubilla. Joissakin lehdissä jätetään koko Haaga mainisematta. Jossakin lähteessä norjalaismiestä sanotaan tutuksi, toisissa hän ihastui illan mittaan Susanneen. Sangen turhauttavaa. Lentämiseen en kuitenkaan muista minkään lähteen erityisemmin viitanneen norskin kohdalla. Voin kylli muistaa väärinkin.
Härkä kirjoitti:Susannehan ei mennyt suoraan Hotelli Haagaan , vaan Camillan luo jonnekin lähistölle , josta sitten hotelliin siirtyivät.
Miksi norski oli Hotelli Haagassa , kun hänellä oli huone Hesperiassa ?
Voisi olla mahdollista selvittää , mitä kokouksia tuolloin Hotelli Haagassa oli ?
Viitaan edlliseen... Pahus kun siitä illan kulusta ja norjalaisesta on kerrottu niin niukasti. Meillä ei siis ole varmaa tietoa siitä, missä Susanne ja norjalaismies tapasivat. Olen miettinyt tuota Haagaa, jossain mainittiin tyttöjen tavanneen yksityisasunnossa, mutta Camillan se ei kai ollut. Hänhän lähti yöllä viimeisellä bussilla kotiin Sofianlehdonkadulle?

Härkä kirjoitti:Kuten Kylli totesi , on avainkysymys selvittää tuon alkutilanteen synty.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja Carina »

Siihen norskin lentäjän ammattiin viitattiin jossakin kohtaa tätä ketjua (tää pitäis tosiaan pilkkoa..) mutta mun mielestä ne oli ihan meidän omia spekulaatioita norjalaisen ammatista. Monet olivat sitä mieltä, että hän olisi hyvin voinut olla joku pilotti, johon Susanne oli ehkä tutustunut jo aiemmin työn vuoksi tai sitten norski aikaisemmin kyseisenä päivänä olisi voinut nähdä Susannen kentällä ja pyytää tätä illalla kanssaan ulos.
On todellakin kyllä harmittavan erilaisia tiedotteita ollut lehdissä, kuka lähtee mun mukaan norjaan metsästästämään tätä komeaa norjalaista? :D Voi että..Ajatelkaa oikeesti kun saisikin puhua kyseisen henkilön kanssa...
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Susanne Lindholm

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Lehtitedoissa (tai ainakaan niissä mitä minulla on käytössäni) ei ole kerrottu norjalaisen ammattia eikä varsinaista syytä Helsingissä olemiseen. Sen sijaan ns. Kylli-teoria pitää sisällään mahdollisuuden, että tekijä oli ainakin jotenkin kytköksissä Susannen työhön tai peräti saman työnantajan palveluksessa. Ajatus ei liity millään lailla norjalaiseen. Tämä tarkennuksena omasta puolestani. Onhan tiedossa, että spekut ja huhut parin sivun jälkeen esiintyvät jo faktanomaisessa muodossa...
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin