Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
peltirumpu
Adrian Monk

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

MissHolmes kirjoitti:Nyt ei olekaan kysymys syyttömän syyttömyydestä vaan lapsien turvallisuudesta.

Ja ymmärtääkseni syyte voidaan hylätä myös näytön puutteen vuoksi ja silloin ei suoranaisesti ole kyse syyttömyydestä vaan siitä, ettei syyllisyydestä ole tarpeeksi näyttöä.

Ja minä puhin nyt puhtaasti lasten turvallisuudesta ja tulevaisuudesta.
Ei ole olemassa mitään välimuotoja. Sitä joko on syyllinen tai tai sitten ei ole. Vaikuttaa vähän siltä, että nyt kun syyttäjäkin jo luopui toivostaan saada Auer tuomituksi, niin nyt sitten käydään syytetyn kimppuun lasten kautta. Yhtä hyvin me muut voisimme kantaa huolta sinun mahdollisista lapsista. Kirjoitustesi perusteella he saattavat olla suuressa vaarassa 8)
visitor59
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

MissHolmes kirjoitti:Nyt ei olekaan kysymys syyttömän syyttömyydestä vaan lapsien turvallisuudesta.

Ja ymmärtääkseni syyte voidaan hylätä myös näytön puutteen vuoksi ja silloin ei suoranaisesti ole kyse syyttömyydestä vaan siitä, ettei syyllisyydestä ole tarpeeksi näyttöä.

Ja minä puhin nyt puhtaasti lasten turvallisuudesta ja tulevaisuudesta.
On silti kyse syyttömäksi julistamisesta, se termi ilman mitään näyttöä (mitä Bodomissa)
käytettiin on ymmärrettävissä lähinnä näpäytyksenä syyttäjälle.

Nyt en ehkä ihan ymmärrä mitä tuolla tarkoitat, mutta onhan Auer tähänkin asti heistä huolehtinut,
eikä heidän turvallisuutensa ole ollut mitenkään uhattuna.
Eri asia on tietysti ympäristön puolelta tulevat paineet, mutta ei siihen uudelleen sijoittaminen mitään
auttaisi. Ja "suuren yleisön" nykyisistä uskomuksista ovat vastuussa lähinnä lehdistö ja poliisi, ei Auer itse.
Sessan
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sessan »

Minusta Annelin tämän päiväinen loppukaneetti oli jotenkin hyytävä: 'minua vastaan ei ole mitään'.

Jos itse olisin tuossa asemassa ja syytön, todellakin yrittäisin vieläkin loppusanoissani vakuuttaa syyttömyyttäni enkä suinkaan tokaisi ylimielisesti kädet puuskassa läl-läää, teillpä ei ole todisteita... :shock:
visitor59
Roger Murtaugh

MissHolmes kirjoitti: Sosiaalitätit muuten kertoivat ETP:n viimeisissä kuulemisissa tyttärelle, ettei ole varmaa pääsevätkö he siinäkään tapauksessa äidin kanssa asumaan, että äiti vapautetaan. (Minusta, sanokaa jos olen ymmärtänyt tätien jutut väärin)
Jos joku "täti" on niin mennyt sanomaan - niin toivottavasti haastavat oikeuteen. Saataisiin edes yksi
oikeasti syyllinen vastuuseen teoistaan :wink: Paha moka sosiaaliviraston "tädiltä"
visitor59
Roger Murtaugh

Sessan kirjoitti:Minusta Annelin tämän päiväinen loppukaneetti oli jotenkin hyytävä: 'minua vastaan ei ole mitään'.

Jos itse olisin tuossa asemassa ja syytön, todellakin yrittäisin vieläkin loppusanoissani vakuuttaa syyttömyyttäni enkä suinkaan tokaisi ylimielisesti kädet puuskassa läl-läää, teillpä ei ole todisteita... :shock:
Tätäkö tarkoitit:
Kaikkien loppulausuntojen jälkeen laamanni Kari Lauren kysyi, haluaako syytetty vielä sanoa jotain. Auer halusi.

- Meitä on salakuunneltu, on ollut peitetoimintaa, mun päiväkirjat on luettu. On tutkittu, mutta mistään ei ole löytynyt mitään mua vastaan. Eikö se todista juuri sitä, että minua vastaan ei ole mitään.
peltirumpu
Adrian Monk

Sessan kirjoitti:Minusta Annelin tämän päiväinen loppukaneetti oli jotenkin hyytävä: 'minua vastaan ei ole mitään'.

No niinhän hän tekikin. Minua vastaan ei ole mitään on hänen tapansa kertoa, että hän on syytön. Ja kuka oli kuulemassa, olivatko hänen sanansa juuri tuollaiset, vai olivatko ne toimittajan muotoilemat "myyntisanat" Annelin lausunnosta?
visitor59
Roger Murtaugh

peltirumpu kirjoitti:

No niinhän hän tekikin. Minua vastaan ei ole mitään on hänen tapansa kertoa, että hän on syytön. Ja kuka oli kuulemassa, olivatko hänen sanansa juuri tuollaiset, vai olivatko ne toimittajan muotoilemat "myyntisanat" Annelin lausunnosta?
Sessamille ehkä tuli se ajatus otsakkeista, esim Iltalehti otsakoi tuon:"Minua vastaan ei ole mitään"
Eli otsakkeeksi oli otettu vain lauseen loppu, jolloin tarkoitus selvästi muuttui. Lainaamani viite on juuri samaisesta lehdestä (siis siitä artikkelin osasta jossa asiayhteys on oikea)
Who was it
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Who was it »

MissHolmes kirjoitti:Sosiaalitätit muuten kertoivat ETP:n viimeisissä kuulemisissa tyttärelle, ettei ole varmaa pääsevätkö he siinäkään tapauksessa äidin kanssa asumaan, että äiti vapautetaan. (Minusta, sanokaa jos olen ymmärtänyt tätien jutut väärin)
Itse ymmärsin tämän koskemaan sitä aikaa, kun A olisi päässyt vastaamaan syytteisiin vapaalta. Eli olisi edelleen ollut epäilty. Jos/kun A todetaan syyttömäksi, ei aihetta edunvalvontaan enää ole. Onhan A huolehtinut lapsista hyvin J:n kuolemankin jälkeen. Jos ei olisi, niin tämä olisi varmasti käynyt ilmi tilakuuntelusta tai Sepon kertomana.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Sosiaalitantat ovat olleet aivan oikeassa. Tilakuuntelussa on käynyt mm. ilmi, että lapsi (11v) puhui itsensä surmaamisesta, äiti kaikkien yhteisestä 'syödään itsemme kuoliaaksi' teosta VITSINÄ....
Kyllä huoltajuutta oikeasti on punnittava, jos niin käy, ettei Annelia tuomita. Ei sosiaalitäti puhunut läpiä päähänsä.

Minulla on lapsia. Kolmekin. Kaikki aikuikseksi ja onnelliseksi kasvaneita. Ihania ja rakastettavia ja rakastavia.
Ihme! Eikö totta? :wink: :wink:

katsokaan annelia oikeudessa. onko hän syyttömän näköinen? minusta lähinnä ylimielinen. kautta koko kuva ja video gallerian. hyytävää. sanoo tämäkin.
jos minä olisin syyttömänä tuossa asemassa olisin todennäköisesti hätääntynyt ja itkuinen.
Nuotio & Äreät Tiput
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

MissHolmes kirjoitti:Sosiaalitantat ovat olleet aivan oikeassa. Tilakuuntelussa on käynyt mm. ilmi, että lapsi (11v) puhui itsensä surmaamisesta, äiti kaikkien yhteisestä 'syödään itsemme kuoliaaksi' teosta VITSINÄ....
Kyllä huoltajuutta oikeasti on punnittava, jos niin käy, ettei Annelia tuomita. Ei sosiaalitäti puhunut läpiä päähänsä.

Minulla on lapsia. Kolmekin. Kaikki aikuikseksi ja onnelliseksi kasvaneita. Ihania ja rakastettavia ja rakastavia.
Ihme! Eikö totta? :wink: :wink:

katsokaan annelia oikeudessa. onko hän syyttömän näköinen? minusta lähinnä ylimielinen. kautta koko kuva ja video gallerian. hyytävää. sanoo tämäkin.
jos minä olisin syyttömänä tuossa asemassa olisin todennäköisesti hätääntynyt ja itkuinen.
Eiköhän ne Auerin lapset ole ihan samanalaisia kuin sinunkin. Ja tuohon sinun arvioosi Aurista - se on vain sinun näkökantasi. Minusta hän taas näyttää pelokkaalta ja vaivautuneelta eikä suinkaan ylimieliseltä.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
peltirumpu
Adrian Monk

MissHolmes kirjoitti: katsokaan annelia oikeudessa. onko hän syyttömän näköinen? minusta lähinnä ylimielinen. kautta koko kuva ja video gallerian. hyytävää. sanoo tämäkin.
:lol: :roll:
visitor59
Roger Murtaugh

MissHolmes kirjoitti:Sosiaalitantat ovat olleet aivan oikeassa. Tilakuuntelussa on käynyt mm. ilmi, että lapsi (11v) puhui itsensä surmaamisesta, äiti kaikkien yhteisestä 'syödään itsemme kuoliaaksi' teosta VITSINÄ....

Yritäpä nyt katsoa asioita vähän Auerin ja lastenkin puolelta - eiköhän heille ole jo ihan tarpeeksi tehty
sitä "hyvää", niin poliisien kuin samaisten sosiaalitanttojenkin taholta. Samaiset "sosiaalitädit" eivät ole osanneet huolehtia edes lasten perusoikeuksien valvonnasta poliisikuulustelujen yhteydessä.

Kaiki ihmiset vain eivät tuherra sitä itkua .. Polvillaan armoako hänen pitäisi syyttömänä itkeä?
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

peltirumpu kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti: katsokaan annelia oikeudessa. onko hän syyttömän näköinen? minusta lähinnä ylimielinen. kautta koko kuva ja video gallerian. hyytävää. sanoo tämäkin.
:lol: :roll:
Niin ja minua pelottaisi se, että jos vapautuisin niin MissHolmes olisi oikeustalon ulkopuolella odottamassa ison kivenjärkäleen kanssa! :lol:
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

MissHolmes kirjoitti: Kyllä huoltajuutta oikeasti on punnittava, jos niin käy, ettei Annelia tuomita. Ei sosiaalitäti puhunut läpiä päähänsä.
Ihan samaa mieltä. Se, että ei ole murhannut ketään, ei ole vielä riittävä syyttää lopettaa huostaanottoa.
visitor59
Roger Murtaugh

teppo kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti: Kyllä huoltajuutta oikeasti on punnittava, jos niin käy, ettei Annelia tuomita. Ei sosiaalitäti puhunut läpiä päähänsä.
Ihan samaa mieltä. Se, että ei ole murhannut ketään, ei ole vielä riittävä syyttää lopettaa huostaanottoa.
:?: :?: :?: :?: Siis tarkoititko tuon nyt satiiriseksi huomautukseksi vai et ?
(Satiiri on minulle aika vieras tyylimuoto - ja en oikeasti osaa päättää oliko tarkoitettu vai ei)
Viimeksi muokannut visitor59, To Touko 06, 2010 11:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukittu