Koira tappoi lapsen Elimäellä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Clyde
Axel Foley

Re: Koira tappoi lapsen Elimäellä

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Tokihan jokainen collie on syntymästään asti yhtä reipas ja peloton paimentaja kuin Lassie. Samaten ne saksanpaimenkoirat on heti yhtä fiksuja temppujen tekijöitä kuten Poliisikoira Rex :roll:
Oli koira mitä rotua tahansa, niin kyllä se on sen kasvatus ja koulutus, mikä sen luonteen muokkaa. Tottakai on esim. haukkuherkkiä, itsenäisiä jne. koirarotuja, joiden oma luonne tulee esiin arjessa koulutuksesta huolimatta.
Kyllä minä olen lapsia opettanut siihen, miten koiran kanssa ollaan. Ei kiljuta, juosta, härnätä, vedetä hännästä, ei äkkinäisiä liikkeitä ja kaikki toimii. Meillä koira on rauhallinen lasten kanssa, mutta jos joku vetää hännästä tai muuten vaikuttaa ärsyttävästi, niin kyllä koira mielipiteensä näyttää. On omistajan vastuulla reagoida oman koiransa merkkeihin; koska koira tykkää, varoittaa tai on varuillaan. Varsinkin jos kotona on hierarkia kunnossa, niin kyllä se koira näyttää merkkiä, että nyt on lauman johtajan puututtava tilanteeseen ja jos ei tämä tee asialle mitään, joutuu koira tekemään itse päätöksen. Koira on omistajansa vastuulla aina, samoin koulutus. Eikä sitä koiraa tule jättää lasten kanssa yksin, vaikka se olisi kuinka "lapsivarma" voi lapsella olla monta tapaa ärsyttää koiraa.
Nanika ga tooku matteiru to
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Väärin.Kyllä tuossa syy on ollut koiran omistajassa.
Koira on koira eikä sen vaarallisempi kuin muukaan kokoisensa eläin.
Olen täysin samaa mieltä. Monet ottaa koiran perheeseen "leikkikaveriksi" lapsille tai sitten kyse on oman imagon nostamisesta ja otetaan rottis, sakemanni tai joku muu iso koira, jota ei sitten jakseta kasvattaa. Huudetaan ja hakataan kun käyttäytyy väärin eikä aseteta mitään rajoja sen enempää. On pilvin pimein erillaisia koirakouluja ja jopa kotiin tullaan neuvomaan 50e tunti, joka mielestäni on halpaa, jos haluaa löytää oikean koulutus suunnan koiralle ja neuvojakin voi kysellä vaikka mistä.
Koiran saa hyvin "vähällä vaivalla" agressiiviseksi. Ei paljonkaan tarvitse maksaa vaivaa tai rahaa/aikaa kun saa koiran koulutettua omistajaa kunnioittavaksi ja tottelevaiseksi jos vaan haluaa, näin ei kuitenkaan usein oli. Mielestäni hyökkäävä koira on epävarma ja sekaisin sen tehtävistä. Toki aivan sekojakin on, mutta olen nähnyt myös "raivohulluksi" nimitetyn koiran hyvissä käsissä toipuneen, hyväksi lemmikiksi joka ei tekisi pahaa kenellekkään.
Eli kyllä sanoisin, että 95% näissä tapauksissa kyse on kasvatuksesta ja suuntaisin katseeni omistajaan, en koiraan.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
AutumnForever
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Okei eli koira on vaarallinen ilman asianmukaista kasvatusta. Se ei siis poista sitä tosiasiaa että koiria saa pelätä. Minä tavallisena tallaajana ja ei-koiraihmisenä en voi tietää miten minun pitää olla kohdatessani koiran, kun tulen sen kotiin ja sen reviirille. Sehän voi siis yhtäkkiä hyökätä minun tai lapseni kimppuun? Ei kai omistajakaan voi tehdä mitään jos koira yhtäkkiä päättää hyökätä?

Olen tietysti siinä samaa mieltä että lapsia pitää opettaa olemaan eläinten kanssa. Meillä on aina ollut kissoja ja lapset on tietenkin opetettu miten kissaa tulee kohdella. Kyllä se raapaisee tai puraisee jos sitä vedetään hännästä tms. ja varoittaa aikeistaan esimerkiksi hännän kiivaalla heiluttelulla tai sähinällä. Tämän ovat lapset saaneet itse kokeakin jos eivät ole totelleet. Kissat vain ovat enemmän sellaisia että menevät piiloon jos joku kiusaa niitä tai välttelevät ko. ihmistä.

Tottakai minäkin osaan "lukea" lemmikkiäni millä päällä se milloinkin on ja varmaan koiranomistajat osaavat omaansa. Mutta kissani ei kumminkaan kulje puistoissa hyökkimässä lasten tai vastaantulijoiden päälle jotka tekevät "virheliikkeitä".

Huomaa kyllä joistakin koiranomistajista ettei heillä tarvis olla koiraa ollenkaan. Pelottaa sellainen kun vastaan tulee iso koira joka vetää omistajaansa eikä omistajalla näytä olevan minkäänlaista auktoriteettia lemmikkiinsä. Tai jos pienet lapset taluttavat koiraa. Ihannemaailmassa toki olisi niin että kaikki kasvattaisivat koiransa hyvin ja koira tottelisi eikä kenenkään tarvitsisi pelätä. Mutta tosielämässä se ei useinkaan ole niin.

Nuorempana minua on purrut koira pahasti. Pyöräilin erään pihan ohi kun sieltä tuli suuri saksanpaimenkoira joka hyppäsi päälleni niin että kaaduin pyörällä, ja se puri takapuolesta niin pahoin että farkut menivät risaksi. Onneksi omistaja tuli ja sai koiran pois kimpustani. Mitä minä tuossa tein väärin?
Myöhemmin elämässä pelkäsin ajaa erään talon ohi (en voinut kiertää muualta) kun pihasta tuli aina kaksi raivokasta koiraa seuraamaan hampaat irvessä pyörää ja joskus saivat lahkeesta kiinni mutta onnistuin potkaisemaan koiran pois. Enkä suinkaan ollut ainoa kenen perään ne lähtivät. Koirista valitettiinkin ja ne myöhemmin lopetettiin.
Joskus muinoin melkein naapurissamme (yksi talo välissä) oli kultainennoutaja jota pidettiin vapaana pihalla. Monet kerrat se tuli pihaamme, ei ollut ihmisille mitenkään vihainen, mutta tappoi kissamme. Tappoi itseasiassa kaksi kissaamme ja kerran sain olla todistamassa miten se tappoi naapurin kissanpennun. Oli aika voimaton olo kun se ravisteli pentua niskoista ja juoksi se suussaan jonnekin metsään eikä voinut tehdä mitään. Naapurit joutuivat vastuuseen siitä kun koira tappoi lähialueen kissoja ja luullakseni koira lopetettiin, se ei pysynyt narun nokassa. Omistajien vikahan tuo tietysti oli koska olivat antaneet koiran olla vapaana. Kissamme eivät olleet irrallaan vaan narussa ulkoilemassa omalla pihallamme ja olisi luullut että ne siinä saisivat olla rauhassa, mutta ei.. Vähän tapausten jälkeen pelotti laittaa vauvaa pihanurmelle ryömimään ja konttailemaan jos se naapurin koira tulee.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

v-a-45:lla olikin tuossa jo erittäin totuudenmukaisia pointteja.
En ole koskaan kuullut että jossain olisi syntynyt mielenvikaista koiraa.
Jotkut rodut vaativat enemmän koulutusta kuin toiset mutta totuus on se että sitä
vaativat ne kaikki.Sama on minkä tahansa eläimen kanssa.
Kuinka eläin voi sopeutua ihmisten maailmaan jollei sitä siihen opeteta?
AutumnForever kirjoitti:Okei eli koira on vaarallinen ilman asianmukaista kasvatusta. Se ei siis poista sitä tosiasiaa että koiria saa pelätä.
Samoin kun niitä isin ja äidin kultamussukoita jotka vapaan kasvatuksen ansiosta notkuvat yömyöhään
tuolla nurkilla ja potkivat mummoja.Tuo toimii samoin kaikkeen.
AutumnForever kirjoitti:Minä tavallisena tallaajana ja ei-koiraihmisenä en voi tietää miten minun pitää olla kohdatessani koiran, kun tulen sen kotiin ja sen reviirille. Sehän voi siis yhtäkkiä hyökätä minun tai lapseni kimppuun? Ei kai omistajakaan voi tehdä mitään jos koira yhtäkkiä päättää hyökätä?
No ei se koira ilman syytä tai ärsykettä todennäköisesti hyökkää.
AutumnForever kirjoitti:Olen tietysti siinä samaa mieltä että lapsia pitää opettaa olemaan eläinten kanssa. Meillä on aina ollut kissoja ja lapset on tietenkin opetettu miten kissaa tulee kohdella. Kyllä se raapaisee tai puraisee jos sitä vedetään hännästä tms. ja varoittaa aikeistaan esimerkiksi hännän kiivaalla heiluttelulla tai sähinällä. Tämän ovat lapset saaneet itse kokeakin jos eivät ole totelleet. Kissat vain ovat enemmän sellaisia että menevät piiloon jos joku kiusaa niitä tai välttelevät ko. ihmistä.
Kissa voi olla suututettuna hyvinkin yllättävä ja aggressiivinen.Entäs sinä päivänä
kun lapsi jätetään kissan kanssa kahden, lapsi vähän vetelee viiksistä ja hännästä,
katti vittuuntuu ja raapii vaikka silmän lapsen päästä.Syy on kissan?
Huomaa että kissa on hyvin alkukantainen eläin.
AutumnForever kirjoitti:Tottakai minäkin osaan "lukea" lemmikkiäni millä päällä se milloinkin on ja varmaan koiranomistajat osaavat omaansa. Mutta kissani ei kumminkaan kulje puistoissa hyökkimässä lasten tai vastaantulijoiden päälle jotka tekevät "virheliikkeitä".
Tuota on kovin vaikea uskoa jos lähtökohtaisesti syytät eläintä lapsen tappamisesta tietämättä
olleenkaan tapauksen taustoja, tai sitä, mikä sai eläimen ryhtymään tuohon tekoon.
Koirat on muuten ainakin tässä maassa pidettävä kytkettyinä joten niidenkään ei pitäisi
juoksennella puistoissa raatelemassa pikkulapsia tai potkimassa mummoja.

Koiran ajatuksien "lukeminen" lienee tosin helpompaa koska koira on alun perinkin jalostettu
palvelemaan ihmistä ja niillä onkin usein halu miellyttää isäntäänsä jos tämä on saavuttanut
niiden luottamuksen.
Tuollainen tarve kissalta puuttuu täysin minkä lisäksi ne ovat hedonisteja.

Molemmissa esimerkeissäsi todennäköisesti oli huonosti koulutetusta koirasta.
Kaikista hirvittävimmän ryhmän muodostavat niin sanottuja "pihavahteja" tai "egonkasvattajia"
hankkivat ihmiset jotka kuvittelevat että tietynlaisen koiran älykkyys ja lojaalius omistajaansa
kohtaan on niin suuri että koiran voi antaa olla kuin pellossa, kyllähän se omistajaansa tottelee.
Ja ne ihmiset jotka hankkivat koiria lapsilleen.Jiisus. :roll:

Yhtä harmillista on myös että monet ihmiset hankkivat kissoja joiden annetaan kulkea vapaan,
villiintyä ja kuseksia joka paikkaan.Minä en vihaa kissoja mutten viitsi omalla pihallani koiriakaan
pitää kytkettyinä siksi että kateilla on tapana tulla kuseksimaan aidanreunuksilla ja kiertelemään pihalle.
Kyllä ne kissat ovat pois ajaneet eivätkä ole ainakaan hampaitaan kiinni niihin iskeneet mutta
jos näin joku kaunis päivä käy, se on kissan omistajan murhe.Ei minun eikä koirieni.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
v-a-45
Javier Pena

Okei eli koira on vaarallinen ilman asianmukaista kasvatusta. Se ei siis poista sitä tosiasiaa että koiria saa pelätä. Minä tavallisena tallaajana ja ei-koiraihmisenä en voi tietää miten minun pitää olla kohdatessani koiran, kun tulen sen kotiin ja sen reviirille. Sehän voi siis yhtäkkiä hyökätä minun tai lapseni kimppuun? Ei kai omistajakaan voi tehdä mitään jos koira yhtäkkiä päättää hyökätä?
Minä nyt luulen, että sinulla on joku kauhukokemus jostakin koirasta, joka tapahtunut joskus sinun nuoruudessa?
Jos menet ihan normaali asuntoon kylään ja siellä on koira, en millään usko, että tämä koira jostain syystä kävisi sinun tai lapsesi kimppuun, vaikka menet ns. "sen reviirille".
Koira ei vaan käyttäydy näin.
Turha tästä on alkaa vääntämään mitään sen suurempaa juttua ja ok jos et koiriin luota, etkä niitä itsellesi halua, hyvä niin.
Sanoit että sinulla on kissoja/kissa? Kissahan osaa olla paljon pahempi kuin koira ja saa vähemmällä paljon pahempaa jälkeä kuin koira(kynnet, hampaat) ja ihan kokemuksesta puhun.
Vähän meni päälekkäin kun D jo tuossa mainistsi vähän samoja ajatuksia.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

v-a-45 kirjoitti:Minä nyt luulen, että sinulla on joku kauhukokemus jostakin koirasta, joka tapahtunut joskus sinun nuoruudessa?
No AutumnForever kertoikin jo tuosta perskannikkaan kiinnittyneestä sakemannista.
Monestihan nuorena saadut traumat eläimistä elävätkin hyvin vahvasti koko elämän mukana
ellei niihin puututa ja tämä taas tarkoittaa sitä omien pelkojen kohtaamista.

Koiriakin on niin paljon että jo ihan oman elämänlaadun vuoksi olisi varmasti hyvä hoitaa
asia jos koiria kohtaan on fobia.Vasta telkkarista katselin jotain ohjelmaa sivusilmällä
jossa nainen, jota oli lapsena purrut koira koitti murtaa omat demoninsa ja totutella koirien
läsnäoloon.Nainen alkoi itkemään ja vapisemaan kauhusta kun samaan huoneeseen tuotiin
pieni koiranpentu.
Kannattaa lukaista: http://www.pulssi.fi/fin/artikkelit/kol ... en_ystava/
v-a-45
Javier Pena

Damien kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:Minä nyt luulen, että sinulla on joku kauhukokemus jostakin koirasta, joka tapahtunut joskus sinun nuoruudessa?
No AutumnForever kertoikin jo tuosta perskannikkaan kiinnittyneestä sakemannista.
Monestihan nuorena saadut traumat eläimistä elävätkin hyvin vahvasti koko elämän mukana
ellei niihin puututa ja tämä taas tarkoittaa sitä omien pelkojen kohtaamista.

Koiriakin on niin paljon että jo ihan oman elämänlaadun vuoksi olisi varmasti hyvä hoitaa
asia jos koiria kohtaan on fobia.Vasta telkkarista katselin jotain ohjelmaa sivusilmällä
jossa nainen, jota oli lapsena purrut koira koitti murtaa omat demoninsa ja totutella koirien
läsnäoloon.Nainen alkoi itkemään ja vapisemaan kauhusta kun samaan huoneeseen tuotiin
pieni koiranpentu.
En tuota huomannutkaan, mutta se paha kokemus tarttuu ikävä kyllä myös jälkikasvuun vaikka he rakastaisivat koiria ja muita eläimiä, että siinä mielessä olisi hyvä selvittää niitä omia traumoja ja pelkoja, ennekuin ne "siirtyy" ilman syytä lapsille.
AutumnForever
Martin Beck

Kissani on minulle mieluinen ilman että sen tarvitsisi mitenkään varta vasten miellyttää ja vaikkei sitä ole minun palvelijakseni jalostettu. Olen samaa mieltä että kissat pitäisi myös pitää kiinni, se on vastuullista lemmikin omistamista. Harmi vain että kissat ovat monesti huonommalla pidolla kuin koirat eikä niitä arvosteta yhtä paljon. Meillä kissa ei kulje vapaana ulkona, rivitalossa asumme.

Lapseni eivät pelkää koiria ja ovat koiraakin kinunneet itselleen, mutta tähän huusholliin ei koiraa tule. Sanon suoraan että minulla ei ole halua eikä mielenkiintoa koiraa kouluttaa ja minun vastuullanihan se koira olisi. Ei kiitos.

Tuskinpa kissa pahempaa jälkeä saa aikaiseksi. Enpä ole nähnyt uutista jossa kerrottaisiin kissan tappaneen 10-vuotiaan. Onhan toki tapauksia missä kissa menee esimerkiksi vaunuihin nukkumaan ja lapsi tukehtuu, tai kissa nimenomaan raapii/puree vauvaa jne. Kissaa ei voi kasvattaa ja komentaa samalla tavalla kuin koiraa. Tottakai kissakin oppii missä ei saa olla (esimerkiksi tiskipöytä, ruokapöytä etc) mutta ei se taivu samalla tavalla komennettavaksi kuin koira.

Jos kylään tulisi sellaisia joilla olisi pieni lapsi, ja se lapsi kiusaisi kissaa ja kissa purisi, niin syy olisi lapsen vanhemmissa, ei minussa eikä kissassani. Jos taas purijana olisi koira, syy olisi lapsen vanhemmissa että koiranomistajassa. Koiraa pitää kasvattaa ja komentaa, kissaa ei voi. Se juuri koirista tekee pelottavia, kun niitä ei kasvateta. Ja eläin on aina kumminkin eläin, teki niin tai näin.
rantojen roskaa.
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Mariacka kirjoitti:Ei liity suoranaisesti tähän nimenomaiseen tapaukseen, mutta surullinen tämäkin
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... &pos=no-tu
Bullterrierit tappoivat pikkutytön Saksassa
22.05.2010 12:02

Kolmevuotias pikkutyttö on kuollut neljän staffordshirenbullterrierin raatelemana Sachsenburgissa Saksan itäosassa, kertoivat viranomaiset lauantaina.

Tyttö oli koiranelikon omistan luona kylässä perjantaina, kun koirat hyökkäsivät hänen kimppuunsa. Tyttö menehtyi vammoihinsa heti. Tytön isoäiti yritti saada hänet pelastettua, mutta koirat purivat pahoin häntäkin.

Kuollut tyttö oli koirat omistavan 44-vuotiaan naisen veljentytär. Naista epäillään kuolemantuottamuksesta.
Ei liity ei ei sitten millään tapaa otsikossa oleva koirarotu eikä sen koomin jutussa esiintyvä toinenkaan koirarotu,sillä Bullterrierillä eikä staffordshirenbullterrierillä ollut mitään tekmistä tämän jutun kanssa sillä koirat olivat SEROPEJA eli SEKAROTUISIA Staffordshire-Mixbull-Terrier und ein Husky kuten eräskin saksalainen lehti kirjoittaa.
Kas kun lööppilehdet Suomessa eivät laittaneet päivän kysymykseksi pitäisikö Bullterrierit ja muuta "tappajakoirat" kieltää Suomessa ja samaan puutaheinää juttuun sitten ympätty joku seropeja kehumaan kuinka terveitä ja kunnollisia ne on noihin "tappajakoiriin" verrattuna,näihän meillä Suomessa hölmöläisiä Suomessa aina jymäytetään ihan kaikessa.
SACHSENBURG. Furchtbare Tragödie gestern Abend in Thüringen: Die Hunde, drei so genannte Staffordshire-Mixbull-Terrier und ein Husky,...
http://www.neuepresse.de/Nachrichten/Ma ... chen-3-tot
Die Hunde, sogenannte Staffordshire-Mixbull-Terrier, ..
http://www.rp-online.de/panorama/deutsc ... 60524.html
Warum die Staffordshire-Mixbull-Terrier
http://nachrichten.t-online.de/thuering ... 4140/index
sogenannte Staffordshire-Mixbull-Terrier
http://www.n24.de/news/newsitem_6076393.html
Die vier Staffordshire-Mixbull-Terrier hatten das Kind
http://www.epochtimes.de/articles/2010/ ... 80975.html
Die Hunde, sogenannte Staffordshire-Mixbull-Terrier,
http://www.nzz.ch/nachrichten/internati ... 78242.html

Bullterrierillä ja Staffordshirenbulterrielläkin on eroa kuin yöllä ja päivällä saati sitten staffin ja ties minkä koiran sekotuksella.

Kuva
Bullterrieri
Kuva
Staffordshirenbullterrieri
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Damien kirjoitti:Ps. Ihan triviana, staffi on myös Suomessa tappanut lapsen, vuonna 1994.
Ja kyseessä on pieni koirarotu. :wink:
Muistaakseni tää paljastui kätkytkuolemaksi, jonka jälkeen staffi oli yrittänyt ravistella kuollutta vauvaa henkiin (kuten tekee omillekin pennuille) jonka seurauksena olivat vauvan vammat syntyneet.

Yleistävä väite, että koirat ovat vaarallisia on täysin naurettava. Kyllä syy koiran vaarallisuuteen löytyy lähes aina hihnan toisesta päästä. Koiran omistajalla on aina vastuu lemmikkinsä teoista, ja myös vastuu estää muille aiheutuva vaara. Ja tämä tietysti tapahtuu ensisijaisesti koulutuksella ja sosiaalistamisella.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

"Espoon poliisi vahvistaa, että kaksiviikkoisen vauvan kuolema elokuussa 1994 oli koiran aiheuttama.

Rikoskomisario Jukka Kaski kertoi, että vuonna 1994 tehdyn kuolemansyyntutkimuksen mukaan vauva oli hengissä, kun staffordshirenbullterrieri hyökkäsi sen kimppuun. Tutkinnanjohtajana tuolloin toiminut Kaski perehtyi uudelleen asiakirjoihin STT:n pyynnöstä.

Suomen Kennelliitto kertoi STT:lle tapauksesta eilen. Kennelliiton tietojen mukaan vauvan kuolema johtui juuri koiran hyökkäyksestä.

Kennelliitto kertoi saaneensa uutisen johdosta yhteydenottoja Staffordshirenbullterrieriyhdistyksestä. Yhdistyksen mukaan koiralla "ei ollut mitään tekemistä perheen vauvan kuoleman kanssa, vaikka tapaus näin tuoreeltaan virheellisesti uutisoitiin." Rikoskomisario Kasken mukaan yhdistyksen väite ei pidä paikkaansa."
Mtv3:n uutinen
AutumnForever
Martin Beck

Cassandra kirjoitti:Yleistävä väite, että koirat ovat vaarallisia on täysin naurettava. Kyllä syy koiran vaarallisuuteen löytyy lähes aina hihnan toisesta päästä.
Syy vaarallisuuteen? Juurihan edellisessä lauseessa sanot että väite koirien vaarallisuudesta on naurettava. Ymmärrän että omistajasta riippuu pitkälti onko koira vaarallinen vai ei. Yhtäkaikki, koirat voivat olla vaarallisia.
rantojen roskaa.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Kiitos korjauksesta. Mä siis oon törmännyt tuohon staffiyhdistyksen versioon...
texfor
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja texfor »

Ei vitura kun alkaa aina naurattaa nämä koira keskustelut. Välillä tuntuu että miten voi olla mahdollista että tällaiseltakin keskustelupalstalta löytyy sellaisia ihmisiä jonka mielestä KOIRA on vaarallinen ja KOIRIA pitää pelätä ja varoa :mrgreen:
Luulisi nyt että jos tätä palstaa hetken lukee niin tyhmempikin ymmärtää että eipä se taida tuo ystävämme koira olla josta tässä maailmassa se suurin pahuus kumpuaa.

Suomessa esimerkiksi on arviolta miljoona koiraa. Montako ruumista ne on saanut kymmenessä vuodessa aikaiseksi? Muistelisin että 2-3kpl. Vaikuttaisi olevan todella fiksu ja hyvä hermoinen otus. Moniko äiti ja isä on päästänyt lapsistaan/perheestään ilmat pihalle tänä samana aikana? Ei hajuakaan, mutta taitaa niitä "jonkin verran" enemmän olla :wink: Jos muuten satutte tuntemaan jonkun poliisin niin kysykää paljonko heille tulee sellaisia kotihälytyksiä, että joutuvat rientämään hätiin kun "musti" hakkaa siellä perheestään paskoja pihalle. Veikkaisin että ei ole varmaan ihan tavallinen keikka.
Ei kaikkien tietenkään tarvitse koirista tykätä mutta saisko nyt vähän suhteellisuudentajua kiitos. Ihminen se nyt kuitenkin on vielä se kauhein peto... Ja milläs niitä välttelet.
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

AutumnForever kirjoitti:Yhtäkaikki, koirat voivat olla vaarallisia.
Ja tätä ei kiellä kukaan.Niin myös ihmiset, apinat, kyykäärmekset, kissat, punkit, ampiaiset yms yms...
Koirista kuitenkin hyvin pieni osa on ihmiselle aggressiivisia.
texfor kirjoitti:Ei vitura kun alkaa aina naurattaa nämä koira keskustelut. Välillä tuntuu että miten voi olla mahdollista että tällaiseltakin keskustelupalstalta löytyy sellaisia ihmisiä jonka mielestä KOIRA on vaarallinen ja KOIRIA pitää pelätä ja varoa :mrgreen:
No välillähän se tuntuukin mutta pitää ottaa huomioon se että ihmiset joilla on kynofobia,
oikeasti pelkäävät niitä niin pitkään että asialle jotain tekevät.Sama se on kaikkien muidenkin
fobioiden kanssa.Joku toiselle arkinen asia saattaa nostaa toiselle sydämen kurkkuun.
Vastaa Viestiin