Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Kapital, kolme kertaa minua on puukotettu lääkärin toimesta ja haava on ollut lapsen mentävä, käykö se vertailukohdaksi?
Viimeksi muokannut Teleksi, Ti Touko 25, 2010 11:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

^ Tilanne on ehkä hieman eri... Kuoliko esimerkiksi miehesi niiden yhteydessä?
Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Marsalkka rakas, arvostaisin jos opettelisit käyttämään hymiöitä IRL :wink:

Eihän minulta kysytty olenko ollut samassa tilanteessa kuin Anneli, vaan viitattiin siihen, että en ole maannut puukosta saaneena sairaalan sängyssä. Ja se on faktisesti epätosi väittämä - olen saanut lääkärin puukosta ja maannut sen seurauksena sairaalan sängyssä. Sinä rupesit sitten vaatimaan lisäksi että mieheni on kuollut.

Tähän sellainen silmää iskevä hymiö
Avatar
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1443
Liittynyt: To Touko 20, 2010 8:28 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Kyllähän tuossa näyttäisi Annelilla tulleen jonkinlaista tajunnan virtaa syyllisyydestä, minkä päätti purkaa sitten sanoiksikin. Asianajajan kehotuksesta sitten varmaan meni perumaan. Oikeudenkäynnin loppusanatkin antavat viitettä kuinka siinä on käynyt. Anneli ei korosta syyttömyyttään mitenkään, toteaa vain, että "Teillä ei ole mitään mua vastaan" (tjsp), koska asianajajan mukaan täsmänäyttöä ei ole ja sen taakse nyt piiloudutaan viimesen päälle.
..saapa nähä..
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Toripolliisi kirjoitti:Kyllähän tuossa näyttäisi Annelilla tulleen jonkinlaista tajunnan virtaa syyllisyydestä, minkä päätti purkaa sitten sanoiksikin. Asianajajan kehotuksesta sitten varmaan meni perumaan. Oikeudenkäynnin loppusanatkin antavat viitettä kuinka siinä on käynyt. Anneli ei korosta syyttömyyttään mitenkään, toteaa vain, että "Teillä ei ole mitään mua vastaan" (tjsp), koska asianajajan mukaan täsmänäyttöä ei ole ja sen taakse nyt piiloudutaan viimesen päälle.
Ilmeisesti sinulla on jonkin verran taustatietoa? Näinhän se meni, paitsi Manner kehoitti jo ennen tunnustusta kieltämään.
Sama juttu oikeudesta, Anneli ei sano kertaakaan olevansa syytön, vaan sanoo, ettei teillä ole mitään minua vastaan. Mikä pisti heti korvaan, jos olet syytön sanot, että olet syytön ja sillä siisti, et ala puhumaan ainoastaan näytön puutteesta, mutta voit lisätä sen loppupuheeseen syyttömyyden lisäksi.
Mutta Anneli on erillainen ihminen ja sitä täälläkin monessa eri asiassa ihmetellään. Jos normaalisti tehdään niin tai näin, ei sama koske Annelia ja kuitenkin ymmärrystä löytyy :shock:
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Teleksi kirjoitti:
Eihän minulta kysytty olenko ollut samassa tilanteessa kuin Anneli, vaan viitattiin siihen, että en ole maannut puukosta saaneena sairaalan sängyssä.
Halusin vain kertoa, että tilanne on hieman eri kuin jos olisit esimerkiksi päällekarkaustilanteen yhteydessä joutunut puukotetuksi ja joutunut tästä syystä sairaalaan.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Halusin vain kertoa, että tilanne on hieman eri kuin jos olisit esimerkiksi päällekarkaustilanteen yhteydessä joutunut puukotetuksi ja joutunut tästä syystä sairaalaan.
Jaa, mutta millä sinä tämän perustelet - onko sinulla kokemusta vai peräti tieteellisesti pätevää tietoa aiheesta?

voisin vasta-argumenttina todeta, että et voi tietää miten erilaista se on (vai onko se hyvin samanlaista) olla sairaalassa lääkärin puukottamana vs. päällekarkaajan puukottamana.

tähän sellainen hymiö joka iskee silmää :wink:
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Teleksi kirjoitti:
Halusin vain kertoa, että tilanne on hieman eri kuin jos olisit esimerkiksi päällekarkaustilanteen yhteydessä joutunut puukotetuksi ja joutunut tästä syystä sairaalaan.
Jaa, mutta millä sinä tämän perustelet
Ihan vain oma mielipiteeni. Unohdin spekulaatiohakasulkeet. Kiitos muistutuksesta! Uskoisin, että kuolemantapaus vaikuttaa jossain määrin tilanteeseen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
LyijyS
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 7:19 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja LyijyS »

Sen verran vielä kiinnittäisin huomiota noihin kuulusteluihin, että Annelin "tunnustukset" voi selkeästi jakaa kahteen kategoriaan. Niihin joissa Anneli ainoastaan myötäilee kuulustelijaa ja tämän esittämää kuvausta tapahtumien kulusta sekä niihin joissa hän omin sanoin kertoo tapahtumista, ilman johdattelua. Jos keskitytään pelkästään näihin Annelin itse kertomiin seikkoihin niin aika pahalta näyttää silti. Anneli siis itse (ilman johdattelua) kertoi rajusta riidasta tuona iltana, kamppailusta keittiön pöytää vasten, veitsestä Jukan kädessä, myöntää suuttuneeneensa aikaisemmin Jukkaa kohtaan, Jukka ei koskaan itse sillä tavoin ole suuttunut, ollut tuona aikana herkässä mielentilassa, lasten tulemisesta seuraamaan riitelyä, väittelystä mihin lapset joutuisivat avioeron sattuessa, kysyneensä sitä tuona ilta lapsilta jne.

Toistamisen uhallakin korostan, että nämä yllämainitut asiat Anneli on siis itse kertonut todeksi erotuksena niihin, joissa hän vain myötäilee poliisien kuvausta tapahtumien kulusta. Nuo itse tunnustetut asiat ovat siis Annelin mukaan tapahtuneet ja niitä on pidettävä luotettavina tosiasiakuvauksina, mikäli tahdomme säilyttää uskottavuuden Annelin muihinkin lausuntoihin ylipäätään. Jokainen voi nyt tehdä noista omat päätelmät kuinka todennäköistä on, että kesken tuollaisen väkivaltaisen riitelyn joku ulkopuolinen tulee kesken kaiken ikkunasta sisään, ottaa riitelyssä käytetyn veitsen, tappaa sillä Jukan, viettää pitkän aikaa asunnossa ja poistuu paikalta suurempia jälkiä jättämättä.
Avatar
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1443
Liittynyt: To Touko 20, 2010 8:28 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

LyijyS kirjoitti:Toistamisen uhallakin korostan, että nämä yllämainitut asiat Anneli on siis itse kertonut todeksi erotuksena niihin, joissa hän vain myötäilee poliisien kuvausta tapahtumien kulusta. Nuo itse tunnustetut asiat ovat siis Annelin mukaan tapahtuneet ja niitä on pidettävä luotettavina tosiasiakuvauksina, mikäli tahdomme säilyttää uskottavuuden Annelin muihinkin lausuntoihin ylipäätään. Jokainen voi nyt tehdä noista omat päätelmät kuinka todennäköistä on, että kesken tuollaisen väkivaltaisen riitelyn joku ulkopuolinen tulee kesken kaiken ikkunasta sisään, ottaa riitelyssä käytetyn veitsen, tappaa sillä Jukan, viettää pitkän aikaa asunnossa ja poistuu paikalta suurempia jälkiä jättämättä.
Olet kyllä asian ytimessä. Aikamoisen näytelmän kyllä on kehittänyt.
..saapa nähä..
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Olen kanssasi samaa mieltä.

Tuntuisi aivan järjettömältä, että SYYTÖN ihminen kertoisi tuollaisen ''sadun''.
Varsinkin, kun tuo syytön itse pitää itseään loogisena ja älykkäänä.

Järjetöntä olisi minusta myös se, että syytön ihminen kertoisi ala ikäisille lapsille tappaneensa poliisin tutkimusten valossa näiden isän.
Eikö järkevä ja looginen ihminen ymmärrä, ettei tuollainen lausahdus tällaisissa olosuhteissa poistu lapsen mielestä koskaan?

Vaikka poliisilla ei olekaan suoranaista 100% näyttöä Annelia vastaan, puhuu minusta suurin osa esille tulleesta aineistosta sen puolesta, ettei talossa ole ollut muita ja tarina ''huppumiehestä'' on täysin keksitty.
Nuotio & Äreät Tiput
Kapital
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Kapital »

Teleksi kirjoitti:Kapital, kolme kertaa minua on puukotettu lääkärin toimesta ja haava on ollut lapsen mentävä, käykö se vertailukohdaksi?
Jopas oli hauska! Ja tämä lääkäri tuli kotiisi mitään ilmoittamatta, veti puukolla nahan auki ja siinä kaikki? Seuraavana päivänä lapset menivät aina siitä aukosta.
Idiootti
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack
Viestit: 513
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 11:13 am

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja NiceAsiantuntija »

Kapital kirjoitti:--- lääkäri tuli kotiisi mitään ilmoittamatta, veti puukolla nahan auki ja siinä kaikki? Seuraavana päivänä lapset menivät aina siitä aukosta.
Tällaisia juttuja saa yleensä lukea vain Kevätpörriäisestä! :D
Kapital
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Kapital »

Niinpä... Sarkasmin ja reaalin raja on häilyvä... Toiset vaan tahtoo täällä nettimaailmassa vääntää ja kääntää asioita, vaikka ei mistään mitään ymmärrä.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kapital kirjoitti:Niinpä... Sarkasmin ja reaalin raja on häilyvä... Toiset vaan tahtoo täällä nettimaailmassa vääntää ja kääntää asioita, vaikka ei mistään mitään ymmärrä.
Mutkun sä kirjoitit, että "koita joskus, miltä tuntuu saada terästä kehoon ja ilmoittele sitten, miten järkevästi olet siinä tilanteessa ja sen jälkeen toiminut." Ja ihan selkeestitottamunassa Teleksi on tuon kokenut.

Tähän ei hymiöitä tällä kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Lukittu