Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Sariola kirjoitti:Siis murha-ase on ollut tylppä lyömäase. Sitä ei ole löydetty, eikä siis tarkasti tiedetä mikä se on ollut. Minä henkilökohtaisesti en pidä kiveä todennäköisenä.

Jos oletetaan, että NG on syyllinen, niin mitä siitä seuraa?

- On vaikea selittää teltan sisällä olevat NG:n verijäljet. Nehän osoittavat, että NG on ollut hyökkäyksen sattuessa teltassa omassa nukkumapaikassaan.

-.
hopo hopo. Eivat verijaljet kerro, etta Gustafsson oli teltassa kertomallaan paikalla hyokkayksen alkaessa. Verijaljet kertovat vain sen, etta Gustafssn on:
1. Ollut teltassa jossakakin vaiheessa iltaa ta yota vertavaluvana.
2. Verijaljet ovat syntyneet kamppailussa.
---------
Allekirjoitus.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:
hopo hopo. Eivat verijaljet kerro, etta Gustafsson oli teltassa kertomallaan paikalla hyokkayksen alkaessa. Verijaljet kertovat vain sen, etta Gustafssn on:
1. Ollut teltassa jossakakin vaiheessa iltaa ta yota vertavaluvana.
2. Verijaljet ovat syntyneet kamppailussa.
Siis saanut teltan sisällä iskun, eiks totta?

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Älkää nyt taas aloittako tästä iänikuisesta aiheesta. Loppujen lopuksi päädytte kuitenkin taas samaan kuin kaikki keskustelijat aina aiemminkin.
- Nissen verta on löytynyt juuri sieltä, mistä sitä pitikin hänen kertomuksensa perusteella löytyä.
- Nissen veri on voinut joutua sinne muulloinkin, kuin hyökkäyksen yhteydessä.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: - On vaikea selittää teltan sisällä olevat NG:n verijäljet***

- Olisiko NG aiheuttanut itselleen ne vammat, jotka hänellä oli.***

- Olisiko NG kyennyt piilottamaan kadonneet tavarat niin hyvin, että***

- Olisiko NG kyennyt hämäämään sen ajan lääkäreitä***

- Olisiko NG kyennyt hämäämään hänet hypnotisoineen lääkärin***

Näitä kohtia on enemmänkin***
Kaikkiin noihin luetteloimiisi vastaus voi olla myös Syyllinen.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti:
Sariola kirjoitti: - On vaikea selittää teltan sisällä olevat NG:n verijäljet***

- Olisiko NG aiheuttanut itselleen ne vammat, jotka hänellä oli.***

- Olisiko NG kyennyt piilottamaan kadonneet tavarat niin hyvin, että***

- Olisiko NG kyennyt hämäämään sen ajan lääkäreitä***

- Olisiko NG kyennyt hämäämään hänet hypnotisoineen lääkärin***

Näitä kohtia on enemmänkin***
Kaikkiin noihin luetteloimiisi vastaus voi olla myös Syyllinen.
Ensin kannattaa vastata noihin kysymyksiin KYLLÄ tai EI ja kuinka todennäköistä se on. Sen jälkeen harkita edellisiin perustuen onko ehkä syyllinen vai ei, ja kuinka todennäköistä se on. Ensin tutkitaan - ja vasta sitten hutkitaan, eikä päinvastoin.

Tuntuu vähän hassulta seuraava ajatuskaava:
KYSYMYS: Onko tosiaan NG kyennyt huijaamaan sen ajan lääkäreitä?
VASTAUS: Syyllinen.

Todennäköisyyksien varassa tässä tietysti liikutaan. Kukaan ei tiedä tarkkaa totuutta - tai ehkä joku tietää, mutta ei kerro.

Nämä kaikki ovat vain spekulaatioita. Minä olen päätynyt arvioon, että on todennäköistä, että paikalla on ollut viides henkilö, ja hän on se varsinainen syyllinen. Aivan rehellisen harkinnan pohjalta.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^
Okei, sä tiedät mitä mä ajoin takaa, eikö? Noihin kaikkiin on mahdollinen vastaus myös toinen kuin sinun spekulaatiosi. Itse olen varmasti käynyt kaikki vaihtoehdot päässäni läpi, sitä ei kannata lähteä arvostelemaan. :wink: Jos haluat puhua todennäköisyyksistä, niitä löytyy myös syyllisyyden puoltavia eikö vaan? Ne vaan puuttui tuosta sinun listastasi. :lol:

..oletko perehtynyt esim. Nissen tajunnan tilaan ja siihen missä kunnossa hän oli sairaalassa? Whatever, pistetään sen piikkiin että sitämäenmuista. 8)

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti: .....
..oletko perehtynyt esim. Nissen tajunnan tilaan ja siihen missä kunnossa hän oli sairaalassa? Whatever, pistetään sen piikkiin että sitämäenmuista. 8) .....
Olen perehtynyt jonkun verran, sikäli kuin tietoja on ollut saatavissa. Tuolloin sairaalassa ensiavun antanut lääkäri (Hassinen) arvioi oikeudenkäynnissä, että potilaan tajunnan tila oli ollut alentunut. Hän oli mm. ommellut potilaan päässä olleita haavoja n. puolen tunnin ajan.

Pari päivää tapauksen jälkeen äiti pääsi katsomaan poikaansa sairaalaan. Muistaakseni tiistaina. NG oli luullut äitiään ensin poliisiksi. Siis hän oli ollut aika sekava vielä siinä vaiheessa. Tietysti kova lääkitys päällä. Varmaan unilääkkeet ja särkylääkkeet. Lisäksi hän oli arvellut ajaneensa kolarin moottoripyörällä. Pari päivää tulonsa jälkeen hänet siirrettiin tavalliselta osastolta sellaiselle osastolle, jossa hoidettiin aivovamman saaneita, tai joita epäiltiin aivovamman saaneiksi. Sairaalassa oloaika oli 18 vuorokautta, joten ei se ollut vain lyhyt ensiapu, vaan merkittävä hoitojakso. Ei siellä pidetä tervettä miestä niin kauan.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: Olen perehtynyt jonkun verran, sikäli kuin tietoja on ollut saatavissa. Tuolloin sairaalassa ensiavun antanut lääkäri (Hassinen) arvioi oikeudenkäynnissä, että potilaan tajunnan tila oli ollut alentunut. Hän oli mm. ommellut potilaan päässä olleita haavoja n. puolen tunnin ajan.

Pari päivää tapauksen jälkeen äiti pääsi katsomaan poikaansa sairaalaan. Muistaakseni tiistaina. NG oli luullut äitiään ensin poliisiksi. Siis hän oli ollut aika sekava vielä siinä vaiheessa. Tietysti kova lääkitys päällä. Varmaan unilääkkeet ja särkylääkkeet. Lisäksi hän oli arvellut ajaneensa kolarin moottoripyörällä. Pari päivää tulonsa jälkeen hänet siirrettiin tavalliselta osastolta sellaiselle osastolle, jossa hoidettiin aivovamman saaneita, tai joita epäiltiin aivovamman saaneiksi. Sairaalassa oloaika oli 18 vuorokautta, joten ei se ollut vain lyhyt ensiapu, vaan merkittävä hoitojakso. Ei siellä pidetä tervettä miestä niin kauan.
Hassinen ei ollut lääkäri vielä silloin, sekin jo puoltaa pitkää tikkausaikaa. (ja se, että amanuenssi halusi tehdä "siistiä jälkeä") Lääkityksestä kenelläkään ei ole mitään tietoa, olettaa toki voi. Oletettiinhan Nissen olleen tajuttomanakin mutta silti käveleskeli vessaan jne. Sairaalassaoloaika ei ole aikakauteen nähden erityisen pitkä vaan normaali. (lisänä vammat, jotka oletettiin olevan mm. tajuttomuus jota ei olla todistettu) Lepo oli silloin hoitomuoto ja sairaalassa oltiin pitkiä aikoja. Tosin sitä en kiistä etteikö Nisse olisi sieltä jo aikaisemmin pois joutanut, kunnossa kun oli.

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kumpaahan ngläiset yrittävät enemmän? Väittää, että Nisse itse asiassa hoidettiin kuin kuka tahansa väsynyt krapulainen ja hän ei lainkaan ollut pahoin loukkaantunut, ja tämä kaikki ilmenee vessakäynneistä ja Hassisen tikkaamisista. Vai yritettänkö väittää, että Nisse kyllä onnistui näyttelemään kaikkea, mutta sen ajan lääkärit olivat aivan toopeja, kun eivät huomanneet miehen olleen kunnossa.

Oikeudenkäynnissä Tenovuo täysin yksiselitteisesti totesi, ettei ole syytä epäillä aikalaislääkäreiden diagnoosia, joka oli aivoruhje.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti: ..... Tosin sitä en kiistä etteikö Nisse olisi sieltä jo aikaisemmin pois joutanut, kunnossa kun oli. .....
Oletko sitä mieltä, että olet itse pätevämpi arvioimaan potilaan sairaalahoidon tarpeen, kuin tuolloin v. 1960 erittäin pätevät alan lääkärit? Kyllä lääkärit olivat päteviä jo v. 1960. Ei kai potilaan väitetä olleen tajuton sairaalassa ollessaan. On olemassa se amanuenssi Hassisen arvio, että potilaalla oli alentunut tajunnan tila. Enimmäkseen potilas taisi nukkua alkupäivinä, näin voi arvailla. Muistikatkos kyllä väitettiin olevan, mutta se on eri asia kuin tajuttomuus. Myös vaikuttaa sen lehtileikkeen perusteella (jossa kerrottiin äidin vierailusta), että potilas oli ainakin ajoittain "sekava". En ainakaan minä voi mennä väittämään, että potilas oli kunnossa, ja olisi voitu aikaisemminkin kotiuttaa sairaalasta. Minun asiantuntemukseni ei siihen riitä.

Ainakin minä pidän parempana perustaa arvioni faktatietoihin. Mutta tietysti minunkin mielipiteeni on arvio, ja voin erehtyäkin. Tämä tapaus on monessa suhteessa hankala. Minä pidän lähtökohtana sitä, että potilas on ollut sairaalassa yli 2 viikkoa (18vrk), ja se sairaalassaoloaika on ollut sopivan mittainen. Tuo aika on melkoisen pitkä, ja siitä voidaan päätellä yhtä ja toista.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Sariola kirjoitti: Todennäköisyyksien varassa tässä tietysti liikutaan. Kukaan ei tiedä tarkkaa totuutta - tai ehkä joku tietää, mutta ei kerro.

Nämä kaikki ovat vain spekulaatioita. Minä olen päätynyt arvioon, että on todennäköistä, että paikalla on ollut viides henkilö, ja hän on se varsinainen syyllinen. Aivan rehellisen harkinnan pohjalta.
Toivottavasti aikuisena ymmarrat, etta teon todennakoisin tekija on kolmesta murhasta syytetty, sittemmin syyttomaksi todettu henkilo. Siita tosiasta ei paasta vaikka kuinka yrittaa luikerrella.

Tassa tapauksessa on liian paljon ihmeellisia sattumia, jotta ne selittyisivat jollakin mielikuvitushahmolla.Toiseksi totuudeksi myos jaa sekin seikka, etta ulkopuolista ei voida 100% sulkea pois.
---------
Allekirjoitus.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sinä se Urho jaksat vedota aina tuohon kaikkitietävään Tenuvuohon.

Onko hän sellainen jumala, jonka sana painaa enemmän kuin syyttäjän asiantuntijalääkäreiden lausunnot, vaikka heiltäkään ei varmaa lausuntoa Gussen kunnosta saatu, kuten ei myöskään Tenovuon.

Jos haluaa sairaalassa ollessaan leikkiä sekavaa ja tosi kipeää, ei se ole mitenkään vaikeaa, koska sairaalan henkilökunta pitävät potilaista tosissaan kipeinä, paitsi Palo, jolle Assmann kompleksi koitui ikuiseksi painajaiseksi.

Jos pystyy paskomaan ja kuseksimaan ilman apua, niin ei silloin voi olla kovin pahoin loukkaantunut.

En kiistä sitä, etteikö Gusse olisi ollut loukkaantunut.

Oliko Gussella muuten kuset tai paskat housuissa, kun hänet oli kärrätty sairaalaan?

Hänhän oli viettänyt tajuttomana useita tunteja, jolloin ruumiin nesteet poistuvat helpommin, kuin tajuissaan olevalta.

Siksipä sammunut usein onkin kussut tai paskonut housuihinsa.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: .............
Jos pystyy paskomaan ja kuseksimaan ilman apua, niin ei silloin voi olla kovin pahoin loukkaantunut. ...........

.
Tuo lienee pelkkää perusteetonta vihjailua! Alatyylinen!

Minä kyllä luulen, että kirjoittaja ei ole saanut tietoonsa näitä asioita. Sairaala ei kuuluttele niitä julkisesti. Tuollainen on pelkkää hakuammuntaa. Se tiedetään, että pari päivää sairaalaan tulon jälkeen tämä potilas siirrettiin sellaiselle osastolle, jossa hoidettiin mm. aivovamman saaneita. Siis erikoisosastolle pois tavalliselta osastolta. Se viittaa siihen, että hänen kuntonsa oli melko heikko, ja heikompi kuin alunperin oli arvioitu.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Ahaa - tänne on ilmestynytkin varisin hauska veitikka - Sariola.

- olitkin tutun tuntuinen, joten me kaikki sinut varmasti jo tunnemekin - :D

Niin - Gustafssonin vammoistahan täällä on jo pajon keskusteltu ja ne hyvin vähäisiksi todettu - lue topicci - "Gustafssonin vammat" niin tiedät sinäkin enemmän - vaikka kertauksena :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Ahaa - tänne on ilmestynytkin varisin hauska veitikka - Sariola.

- olitkin tutun tuntuinen, joten me kaikki sinut varmasti jo tunnemekin - :D

Niin - Gustafssonin vammoistahan täällä on jo pajon keskusteltu ja ne hyvin vähäisiksi todettu - lue topicci - "Gustafssonin vammat" niin tiedät sinäkin enemmän - vaikka kertauksena :D
Tiedän kyllä, että täällä on kirjoittajia, joilla on omintakeinen käsitys noista vammoista. Edes faktatiedot eivät käännä heidän päätään. Minä olen perustanut tietoni niistä kyseisen sairaalan nykyisen ylilääkärin antamaan lausuntoon, joka perustuu sairaalassa olevaan sairaskertomukseen, ja joka on luettavissa esitutkintapöytäkirjasta. Minä luotan siihen, ja aikalaislääkärien arvioihin, enkä oikeudenkäyntiin vartavasten hankittuihin "asiantuntijalääkäreihin", jotka eivät ole hoitaneet kyseistä potilasta, eivätkä perusta näkemyksiään noihin sairaalan sairaskertomuksiin. Käräjäoikeus oli suunnilleen samaa mieltä kuin minä olen asiasta, myös niistä syytettynä olleen vammoista tapauksen jälkeen. Siellä on käräjäoikeuden päätöksessä hyvät perustelut. Kannattaa lukea. Käräjäoikeus onneksi harkitsi asiaa huolellisesti ja teki oikeat johtopäätökset.

Lukittu