Lasten kasvatuksesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

pikku-my kirjoitti:Ja jos mikko elämä ei saisi olla helppoa kun "helpotukset" ovat olemassa,niin kai sulla on heinät pihalla kasvamassa ja lehmät navetassa. Onhan se liian helppoa ostaa maidot ja juustot kaupasta. Onhan ne ennenkin itse tehty. samoin kuin makkarat,säilykkeet ja muut. Sähkökin on tuotettu omalla vesivoimalaitoksella. Eikä tosiaan oo tarvittu puhelimia ja tietokoneita/skypejä koska ne savumerkit ne savumerkit...
Kyllä mä kaiken muun tee kuten tekin, paitsi ilmeisesti lasteni kasvatuksen. Ostan maitoni ja juustoni ihan lähikaupasta vaikka avovaimo suosii suurempia kauppoja. En ole varmasti ainut, joka ei kehu noita Ostoskeskuksia ihan hyväksi jutuiksi. En ole mikään vihreä enkä vasemmistoliittolainen, mutta olisiko liikkeellä paljon enemmin kysyntää jossakin muualla taajamassa kuin ostoskeskusryöppäässä.

Olette varmasti kuulleet että ihminen on toisille susi. Välillä tuntuu, että te olette niitä "hyeenia": "jollei kaikilla mukuloilla ole kännyköitä niin hakataan ne". Ainakin viimeiset sivut ovat kuvastaneet jo sellaista?
Viimeksi muokannut Mikko82, Ma Syys 20, 2010 4:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minua kiinnostaisi Mikko myös sinun koulutuksesi, asumismuotosi, työpaikkasi kuin myös se, että missä päin Suomea vaikutat.
Jossain määrin minua kiinnostaa myös terveydentilasi. Onko sinulla ylipainoa? Montako tuntia päivässä vietät koneella?
Miten aijot kasvattaa lapsesi irti laitteista, jos itse pidän tietokonetta auki koko viikonlopun ja näpläät sitä lähes tunneittain koko hereillä olo aikasi?

Mikä tekee kännykästä enemmän myrkkyä kuin tietokone? Eikö internetin vaarat, ne sinun namusedät ja feikkipersoonallisuudet ole paljon suurempia kuin viaton pikku kännykkä, jolla pidät yhteyttä valitsemiisi tuttuihin henkilöihin? Henkilöihin, jotka voit identifoida äänen perusteella?

Minusta puhelin ei suoraan sanottuna kuulu makuuhuoneeseen. Makuuhuone on lepoa ja rentoutusta varten. Ei paikka, jossa kälätetään luurissa.
Nuotio & Äreät Tiput
pikku-my
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

TOISTAN kysymykseni odottaen vastausta
pikku-my kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti: Ns. "kännylöinti" on vanhan aikainen kapistus -teknologia kehittyy. Eikö sulla ole Skypeä, jos tahdot jaaritella niitä pitkiä puheluita jo ennen kuin tapaat kaverisi niin siinähän ei rahaakaan mene.

Laskeppa minulle hinta-arvio asiasta että hommaan koneen,yhteyden ja skypevälineet... Ei sekään ihan ilmaista ole. Ja jos asian suhteuttaa siihen että puhelimen käy juuri tänään ostamassa kaupasta 29 euroa (gigantin edullisin) ja siihen liittymä josta laskua vaikka kuukaudessa 5 euroa,niin kuinka kauan kestää että sama summa tulee täyteen?
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Geissimummo kirjoitti:En ymmärrä ollenkaan, minkä ihmeen takia vanhuksetkaan eivät saisi hommata kännykkää helpottamaan heidän elämäänsä, vaan täytyisi pitää lankapuhelinta ja juosta huonoilla jaloilla aina vastaamaan toisesta päästä esim. suurta omakotitaloa.
Mikko82 kirjoitti:Niille tarvii opettaa niiden käyttöä 10 kertaa ennen kuin osavat sitä käyttää. Eli laite on heille täysin turha!
Mietitkö ollenkaan mitä kirjoitat tänne? Ajattelitko ollenkaan, että jos joskus saat esim. kehitysvammaisen lapsen. Joudut opettamaan hänelle vaikka jonkin esineen käyttämistä yli 10 kertaa, sekö on mielestäsi ihan turhaa? :shock: Onko sinunlaisiasi ihmisiä oikeasti olemassa! Raivostuttavaa.
Geissimummo kirjoitti:En, en sitten millään voi käsittää tätä! Miksei ihminen voisi helpottaa elämäänsä pienillä konsteilla, hommaamalla puhelimen?
Mikko82 kirjoitti:En voi millään ymmärtää sitä, miksei ihminen voi hankkia sängyn vierelle sitä puhelinta!!
Juokset sitten mielummin alakerran keittiöstä yläkerran makuuhuoneeseen lankapuhelimeen, kun se soi? Se on siis paljon helpompi konsti, kuin hankkia kännykkä mikä kulkee mukana paikassa kuin paikassa. Ajatteletko edelleenkään mitä kirjoitat tänne? :lol: Vai pitääkö se lankapuhelin hommata joka ikiseen huoneeseen, ettei olisi pitkä matka huonoilla jaloilla juosta vastaamaan siihen. Kuka ne lankapuhelimet maksaa?
Geissimummo kirjoitti:Kun kerran on tietokoneet ja muutkin.
Mikko82 kirjoitti:Kaikilla 80-vuotiaillakin. Älä nyt naurata!!! :lol: :lol:
Kuka on puhunu että kaikilla 80 vuotiailla? Sinä itse.
Geissimummo kirjoitti:Miksi meidän pitäisi jatkaa kivikautista elämää, vaikka helpommallakin pääsee? :shock:
Mikko82 kirjoitti:Siksi koska ei ollut 60-luvullakaan telkkaria tai kaikilla 90-luvulla tietokonetta. Nykyaika laittaa vain ihmisten sivistystason lattian korkeudelle!
Ja se on sinusta väärin, että maailma muuttuu ja välineet siinä mukana :lol: Ei voi olla totta! Kummasti itsekin kuitenkin hyödynnät nettiä ja televisiota, vaikka ne onkin niin turhia ja niitä ei ole tarvittu 60-luvullakaan.
Geissimummo kirjoitti:Miksi vuonna 2000 syntyneiden pitäisi elää 50-90-lukua, vain sen takia että heidän vanhempansa/sukulaisensa ovat joutuneet elämään silloin alkeellisemmin?
Mikko82 kirjoitti:Niinpä, miten silloin mahdettiinkaan pärjätä ilman kännykkää tai nettiä!?!?! :)
Se olikin sen ajan murhe, paremmasta ei ollut tietoa. Vai oliko? Uskoisin, että silloinkin monella olisi ollut kännykkä, jos siihen olisi ollut mahdollisuus. Samoin kuin netti.
Geissimummo kirjoitti:Ja Mikko, minä kyllä ymmärsin hyvinkin Pikku-My:n kirjoituksen. Hänen vikaansa sekin, ettet sinä ymmärrä lukemaasi? Älä naurata :lol:
Mikko82 kirjoitti:Kyllä ensin kerrotaan että on tulossa ESIMERKKI eikä vasta kappaleen keskellä tai yleensä keskusteluissa laitetaan teksti paksunnettuna, jos yhtään ymmärretään muita. Miksi itse kirjoitan "Esim." alkuun tai "en pidä tästä:". Se on paljon selkeempää, mutta niinhän mä olen teistä jo päätellytkin että taidatte olla täysin huithapeleita niiden lapsiennekin kanssa, joten sellaista se teidän lasten kasvatus on ilman minkäänlaista järjestelmällisyyttä tai kuria!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
pikku-my
Harjunpää

Mikko82 kirjoitti: Olette varmasti kuulleet että ihminen on toisille susi. Välillä tuntuu, että te olette niitä "hyeenia": "jollei kaikilla mukuloilla ole kännyköitä niin hakataan ne". Ainakin viimeiset sivut ovat kuvastaneet jo sellaista?
Ei vaan juuri toisinpäin. musta on aivan sama miten sä kasvatat lapsesi,mutta olet nyt hyvin kärkkäästi ja yleistäen ilmoittanut että kaikkien lapset joilla on kännykkä ovat kriminaaleja,häirikköja ja ties mitä.
Mikko82
Neuvoja-Jack

MissHolmes kirjoitti:Miten aijot kasvattaa lapsesi irti laitteista, jos itse pidän tietokonetta auki koko viikonlopun ja näpläät sitä lähes tunneittain koko hereillä olo aikasi?
Yhtä mittaan nuo pikku-my ja muut tänne kirjoittelee, kuten nyt säkin?
MissHolmes kirjoitti:Mikä tekee kännykästä enemmän myrkkyä kuin tietokone?
Ittelläni oli silloin nuorena ns. "nettipäiväkirja", johon tein merkinnät (=modeemiyhteys). Siskollani oli alle 18-vuotias "nettipäiväkirja" (=laajakaista).
MissHolmes kirjoitti:Minusta puhelin ei suoraan sanottuna kuulu makuuhuoneeseen. Makuuhuone on lepoa ja rentoutusta varten. Ei paikka, jossa kälätetään luurissa.
Jep, mutta sinusta kännykän läsnäolo makuuhuoneessa olisi sitä??!?

Mitä ihan oikeasti se sua kiinnostaa, mikä olen ammatiltani tms.? Tuutko kenties raiskaamaan? Nyt mulla ei ole kännykkää, tule jo!? :lol:
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
Mikko82
Neuvoja-Jack

pikku-my kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti: Olette varmasti kuulleet että ihminen on toisille susi. Välillä tuntuu, että te olette niitä "hyeenia": "jollei kaikilla mukuloilla ole kännyköitä niin hakataan ne". Ainakin viimeiset sivut ovat kuvastaneet jo sellaista?
Ei vaan juuri toisinpäin. musta on aivan sama miten sä kasvatat lapsesi,mutta olet nyt hyvin kärkkäästi ja yleistäen ilmoittanut että kaikkien lapset joilla on kännykkä ovat kriminaaleja,häirikköja ja ties mitä.
En vaan olen ilmoittanut, että heistä saattaa tulla kriminaaleja, häirikköjä ja ties mitä, jos heille annetaan kännykkä 5-vuotiaana tai alakoululaisena. En ole yleistänyt että KAIKISTA tulee!!

Itte maksoin kuitenkin ensimmäisen laskuni kesätyöni palkasta ja seuraavan kesätyön palkasta+opintotuki jne.

Nykyisin vanhemmat ovat heti maksamassa lapsensa matkapuhelinlaskut. Kaikki mun harrastukseni otettiin kuitenkin lapslisistä tai isäni elatusmaksuista tms. Nyt tulisi teidän mukulanne tai minun tulevani mukulani saada kaikki heti!? Ruoka ja vaatteet on riittänyt tähänkin asti ja muista suuremmista tavaroista ainakin meillä neuvoteltiin ja keskusteltiin, eikä niitä annettu kun mun siskoni tai minä pyysi!!

Millaiseksi sellainen tekee lapsesta, jolle annetaan kaikki heti ilman mitään lapsen omaa perustelua? Haluan saada tähän teiltä vastauksen! Riittääkö todellakin siihen se että lapsi tarvii kännykän, joka on lopulta sen elämääkin tärkeämpi asia? ?? Ei jukolauta!!
Viimeksi muokannut Mikko82, Ma Syys 20, 2010 4:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Mikko82 kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Miten aijot kasvattaa lapsesi irti laitteista, jos itse pidän tietokonetta auki koko viikonlopun ja näpläät sitä lähes tunneittain koko hereillä olo aikasi?
Nyt oli Mikko kyse sun tietokoneen käytöstä. Sähän olet nykyaikaa vastaan :roll:
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Me ollaan hyeenoja, jos ollaan kiinnostuttuja siitä, että miten ihminen tosissaan hypettää skypeä, mutta dissaa kännyjä? (...tämän voi joku räphenkisempi vapaasti lainata teksteihinsä.... :D )
Ei ymmärrä!

Minua kiinnostaa sosiaaliprykologiselta kannalta nuo kaikki aiemmin kyselemäni.
Ja ei. Kännykään ei meillä ole makuuhuoneessa. Tai on herätyskellona, mutta siihen ei puhuta makuuhuoneessa. Meillä ei muutenkaan puhuta kännyyn muiden läsnäollessa, vaan puhelimen kanssa vetäydytään automaattisesti syrjään, pois häiritsemästä muita.
Siksikin on hyvä, että vehje on langaton ja siirrettävissä vaikka mihin.

Minusta kyse on nyt tässä vaiheessa jo siitä, että onko kukakin riippuvainen mistä. Millaisilla arvoilla elää ja millaisilla kasvattaa lastansa.
Otsikkokin taitaa olla lasten kasvatus, eikä kännykkä.... ;)

Ja takaisin tajunnanvirataan....

Veikkaisin, että tämä kuuluu samaan sarjaan, kuin aiemmin esittämäni perustelut autottomuudelle, vuokraasumiselle jne.

Mikkoa kauhistuttaa työttömänä ja vailla koulutusta olevana tulevana isänä se miten hän pärjää isänä, koska hänellä ~koulutkeskenjättäneellä~ ei koskaan tule olemaan varaa lasten kännylaskuihin.

Mikkoa kauhistuttaa myös se, että meneekö nykyinen avokki, tulevaisuuden vaimo kuitenkin tulevien lasten puolelle tulevassa kännysodassa? Mikkoa kauhistuttaa myös se, että monet maksavat aikuisille opiskeleville lapsilleenkin vielä kännylaskut.

Mutta eniten Mikkoa mietityttää se, miksi hän jätti koulun kesken. Miksi hän ei hankkinut kunnon ammattia. Eniten Mikkoa pelottaa, että avokkikin ymmärtää sen, ettei hänellä olisi varaa ostaa tuleville lapsille edes 29 euron kännyköitä ja että avokista ei siksi koskaan tule aviota, eikä koskaan tule niitä lapsia.

(kaikki edelleä oleva on fiktiivistä, koska minulla on tänään sellainen päivä)
Nuotio & Äreät Tiput
Mikko82
Neuvoja-Jack

Geissimummo kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:
Nyt oli Mikko kyse sun tietokoneen käytöstä. Sähän olet nykyaikaa vastaan :roll:
Jos vastustan sitä että alaikäisillä lapsilla on kännykkä, niin miten se voidaan vääntää jo niin päin nurin, että vastustan "nykyaikaa" aikuisiltakin. :D Jonkun päässä on jotakin vikaa ollut tai ei ole ymmärtänyt 11 sivunkaan jälkeen kannanottoani.

Täähän on ihan paskan jauhantaa, kun täällä nyt keskustellaan jo ihan mitä sattuu. Otsikko oli lasten kasvatuksesta.", eikä "aikuisten kasvatuksesta.". taidat olla jo myöhässä 44-vuotiaana, jos vaadit että aikuista kasvatettaisi....tai onhan se nykyisin sellaista, että "lapsi opettaa enemmän aikuista kuin aikuinen lastansa". :D
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Lasten kasvatuksesta.

Mikko82 kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:Miten aijot kasvattaa lapsesi irti laitteista, jos itse pidän tietokonetta auki koko viikonlopun ja näpläät sitä lähes tunneittain koko hereillä olo aikasi?
Jos vastustan sitä että alaikäisillä lapsilla on kännykkä, niin miten se voidaan vääntää jo niin päin nurin, että vastustan "nykyaikaa" aikuisiltakin. :D Jonkun päässä on jotakin vikaa ollut tai ei ole ymmärtänyt 11 sivunkaan jälkeen kannanottoani.

Täähän on ihan paskan jauhantaa, kun täällä nyt keskustellaan jo ihan mitä sattuu. Otsikko oli lasten kasvatuksesta.", eikä "aikuisten kasvatuksesta.". taidat olla jo myöhässä 44-vuotiaana, jos vaadit että aikuista kasvatettaisi....tai onhan se nykyisin sellaista, että "lapsi opettaa enemmän aikuista kuin aikuinen lastansa". :D
Juurihan itse sanoit, etteivät vanhuksetkaan tarvitse kännykkää, että... Kukahan ei osaa vieläkään lukea vai vaivaako sinua nuoruusiän dementia? :roll:

Kuka sanoi, että olen 44 vuotias? Et ainakaan tuota kommenttiasi osoittanut kenellekään muulle, joten oletan sinun tarkoittavan minua.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Lasten kasvatuksesta.

Geissimummo kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:En ymmärrä ollenkaan, minkä ihmeen takia vanhuksetkaan eivät saisi hommata kännykkää helpottamaan heidän elämäänsä, vaan täytyisi pitää lankapuhelinta ja juosta huonoilla jaloilla aina vastaamaan toisesta päästä esim. suurta omakotitaloa.
Mikko82 kirjoitti:Niille tarvii opettaa niiden käyttöä 10 kertaa ennen kuin osavat sitä käyttää. Eli laite on heille täysin turha!
Mietitkö ollenkaan mitä kirjoitat tänne? Ajattelitko ollenkaan, että jos joskus saat esim. kehitysvammaisen lapsen. Joudut opettamaan hänelle vaikka jonkin esineen käyttämistä yli 10 kertaa, sekö on mielestäsi ihan turhaa? :shock: Onko sinunlaisiasi ihmisiä oikeasti olemassa! Raivostuttavaa.

Lisäys: Toivottavasti (tuleva) lapsesi ei tulevaisuudessa opi lukemaan/laskemaan heti (joudut opettamaan 10 kertaa). Tulet huomaamaan, ettei opettaminen välttämättä olekaan niin turha asia, kuten mainitsit. Vai oletko sitä mieltä, että opettaminen kuuluu pelkästään opettajille?
Geissimummo kirjoitti:En, en sitten millään voi käsittää tätä! Miksei ihminen voisi helpottaa elämäänsä pienillä konsteilla, hommaamalla puhelimen?
Mikko82 kirjoitti:En voi millään ymmärtää sitä, miksei ihminen voi hankkia sängyn vierelle sitä puhelinta!!
Juokset sitten mielummin alakerran keittiöstä yläkerran makuuhuoneeseen lankapuhelimeen, kun se soi? Se on siis paljon helpompi konsti, kuin hankkia kännykkä mikä kulkee mukana paikassa kuin paikassa. Ajatteletko edelleenkään mitä kirjoitat tänne? :lol: Vai pitääkö se lankapuhelin hommata joka ikiseen huoneeseen, ettei olisi pitkä matka huonoilla jaloilla juosta vastaamaan siihen. Kuka ne lankapuhelimet maksaa?
Geissimummo kirjoitti:Kun kerran on tietokoneet ja muutkin.
Mikko82 kirjoitti:Kaikilla 80-vuotiaillakin. Älä nyt naurata!!! :lol: :lol:
Kuka on puhunu että kaikilla 80 vuotiailla? Sinä itse.

Näihin edelleen odotan kommenttiasi.
Florence86
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Mikko82:n helvetissä eivät lieskat polttele vaan:

Kuva

..lapset kälättävät kännykkäänsä!! :shock:
Clear water has no fish.
pikku-my
Harjunpää

MissHolmes kirjoitti: Mutta eniten Mikkoa mietityttää se, miksi hän jätti koulun kesken. Miksi hän ei hankkinut kunnon ammattia. Eniten Mikkoa pelottaa, että avokkikin ymmärtää sen, ettei hänellä olisi varaa ostaa tuleville lapsille edes 29 euron kännyköitä ja että avokista ei siksi koskaan tule aviota, eikä koskaan tule niitä lapsia.

(kaikki edelleä oleva on fiktiivistä, koska minulla on tänään sellainen päivä)
Ei ollut,se 29 euroa on tän päivän halvin hinta kännykästä :D (lähde gigantti.fi)
pikku-my
Harjunpää

Mikko82 kirjoitti:
pikku-my kirjoitti:

En vaan olen ilmoittanut, että heistä saattaa tulla kriminaaleja, häirikköjä ja ties mitä, jos heille annetaan kännykkä 5-vuotiaana tai alakoululaisena. En ole yleistänyt että KAIKISTA tulee!!

Nykyisin vanhemmat ovat heti maksamassa lapsensa matkapuhelinlaskut. Kaikki mun harrastukseni otettiin kuitenkin lapslisistä tai isäni elatusmaksuista tms. Nyt tulisi teidän mukulanne tai minun tulevani mukulani saada kaikki heti!? Ruoka ja vaatteet on riittänyt tähänkin asti ja muista suuremmista tavaroista ainakin meillä neuvoteltiin ja keskusteltiin, eikä niitä annettu kun mun siskoni tai minä pyysi!!
Lueppa taas aikasempia viestejäsi missä olet esimerkiksi minulle vastannut. Olet todellakin yleistänyt millaisia lapset on kun heille alle 15-vuotiaana annetaan kännykkä.

Mun mielestä kertoo paljon sun äidin arvostuksesta sua kohtaan. Eli käytännössä sun isä ja valtio on maksanut sun elämisen ja tekemiset,oletko tiennyt, että myös sinun äidilläsi on ollut elatusvelvollisuus?
Mun lapsilisät on aikanaan kerätty tilille jolle säästyneen summan olen saanut itselleni 18-vuotiaana. Eli kyllä mun äiti ja isä on maksanut mun kaikki harrastukset ja muut. Miksi ihmeessä jos muutenkin on varaa,pitää ne lapsen kulut (olkoon ne vaatteet,harrastukset tai ihan mitkä vaan) maksaa niistä lisistä?

Ja kun olet arvostellut minua (ehkä taas ollut sinun lukemisen ymmärtämättömyyttä) siitä etten tietäisi ketä on lapseni isä,niin onko äitisi mahdollisesti antanut sinulle parhaat eväät kun on alkoholistin (sinun omia sanoja lainatakseni) kanssa lapsen tehnyt. Vai oletko mahdollisesti itse ns vahinkolapsi?
Vastaa Viestiin