Perholainen Pekka Tuukkanen, 41 v. katosi Perhontiellä Kinnulassa 26.7.2004

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
matlockb
Watson itse

Re: Pekka Tuukkanen

Viesti Kirjoittaja matlockb »

katjuska.84 kirjoitti:Kyllä tuo musta silmä minun silmiini näyttäisi ei niin itseaiheutetulta, mutta toisaalta, itsekin olen onnistunut naamani(kin) sellaisia mustelmia saamaan, että vieraampin voisi kuvitella minun vaikka joutuneen perheväkivallan uhriksi
Nimenomaan näyttää ei niin itseaiheutetulta, jonka vuoksi tuonkin esiin näkökulmaa että ei se mahdotonta ole, voin aivan hyvin verrata tuota itseeni, itselläni oli silmäkulmassa vastaava jälki kun vahingossa ja ihan selvinpäin yksin kotona ollessani pimeässä kompuroin oveen, tässä yksi esimerkki miten olen mustan silmän hankkinut, tapauksia on useita, ja kertaakaan kukaan ei ole nyrkkejä itseäni kohtaan heilutellut.
Ja vaikka tuo Pekan musta silmä (johon nyt aika paljon jo on takerruttu) olisikin aiheutunut jonkun häntä lyödessä, pidän mahdollisena että se on saattanut olla aivan puhdas "työtapaturma" eli on lyöty väärää miestä jonkun 10 euron rahasumman puuttumisen vuoksi, nämä kuitenkaan harvoin johtavat näin "täydelliseen rikokseen".
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
katjuska.84
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Ja toisaalta, jos se olisi jonkun muun aiheuttama, niin eiköhän poliisinkin tiedossa olisi, että kenellä ainakin jotakin aggressioita Pekkaa kohtaan olisi ollut ja häntä olisi voitu tarkemminkin aiheen tiimoilta jututtaa. Voisin ainakin kuvitella näin.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Se olisi tosiaan varmasti poliisillakin tiedossa ja tutkittuna jo mikäli taustalla olisi joku isompi käsirysy. Siihen olisi varmasti todistajia ja Pekka olisi voinut puhua siitä läheisilleen. Eli ei tuo musta silmä nyt ainakaan varmaan suurta läpimurtoa tähän tuo...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Saan muuten pian tuon paikallislehden käsiini, jossa oli joku aika sitten juttua Pekasta. Voin sitten ne tiedot sieltä laittaa tänne. Oliko niin, että voin koko jutun esim. kopsata tänne kunhan vain lähde on tiedossa? Siellä oli ilmeisesti ainakin itselleni paljon uutta, tai no, ainakin jotain uutta, jota ei ihme kyllä ole muualta tullut esiin.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
matlockb
Watson itse

LAWoman kirjoitti:Saan muuten pian tuon paikallislehden käsiini, jossa oli joku aika sitten juttua Pekasta. Voin sitten ne tiedot sieltä laittaa tänne. Oliko niin, että voin koko jutun esim. kopsata tänne kunhan vain lähde on tiedossa? Siellä oli ilmeisesti ainakin itselleni paljon uutta, tai no, ainakin jotain uutta, jota ei ihme kyllä ole muualta tullut esiin.
Kun lähde mainitaan niin voit jutun tänne laittaa. Itse toivon henkilökohtaisesti että laitat jutun kokonaisuudessaan tänne!
Lisäksi toivon että jaksaisit kirjoittaa jutun tänne kokonaisuudessaan koska nuo linkit tahtovat väistämättä usein kadota. Itse olisin myös kyseisen lehden hankkinut jos olisin tiennyt varmuudella mikä lehti on kyseessä, mutta odottelen että saat jutun tänne laitettua. Kiitos jo etukäteen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Repsu
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Repsu »

LAWoman kirjoitti:Saan muuten pian tuon paikallislehden käsiini, jossa oli joku aika sitten juttua Pekasta. Voin sitten ne tiedot sieltä laittaa tänne. Oliko niin, että voin koko jutun esim. kopsata tänne kunhan vain lähde on tiedossa? Siellä oli ilmeisesti ainakin itselleni paljon uutta, tai no, ainakin jotain uutta, jota ei ihme kyllä ole muualta tullut esiin.
Koko jutun voi tänne kopsata, kunhan mainitsee lähteen. Ei ole mitään tekijänoikeushommia tai vastaavia esteenä. Odotamme innolla. 8)
LAWoman
Christopher Lorenzo

Hyvä tietää. Saan sen paperiversion niin joudun varmaan kirjoittelemaan koko jutun, pitää katsoa sitten, kun sen saan onko mitään julkaisuarvoisia kuvia. Voi mennä marraskuulle, mutta laitoinpa tiedoksi, että täälläkin on jotain mitä odottaa :)
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Rocket
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Mulla pitäisi olla koneella skannattuna ko. juttu, mutta en keksinyt miten siitä saisi tekstin kopioitua tekstinä. Joskus olen ihan taatusti onnistunut näin tekemään, mutta saattoi olla työpaikan koneella/ohjelmistoilla. Jos jollain on mahdollisuus tuonkaltaiseen temppuun, niin voin lähettää skannit, kunhan saan yv:llä s-postiosoitteen. Itse en jaksa alkaa kirjoittelemaan.

Tai onkos joku kuvapalvelu mihin voi anonyyminä pistää nuo skannit ja linkittää tänne? Omalle henk.koht. sivulleni en niitä halua laittaa.
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

^ eikös esim. http://www.aijaa.com/ ole ilmainen ja anonyymi.
Mielestäni täälläkin on jonkun verran kuvia sen kautta ollut esillä, eikä sinne tarvitse kaiketi edes rekisteröityä.

Toinen on http://photobucket.com/, mutta se tarvitsee rekisteröinnin ja nimimerkkisi näkyy linkissä.
Quis custodiet ipsos custodes?
Rocket
Harjunpää

Aijjaa? No, pitääpä illalla kokeilla jos muistan.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Hyvä vain jos tänne jutun jotenkin saa. Jos ei ole aiemmin kuulunut niin laitan sen jossain muodossa kun itse saan käsiini.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Rocket
Harjunpää

Nonnein, katotaas miten kävi. Jos hyvin kävi, niin täytyypä sanoa että aika kätevä tuo aijaa

http://www.aijaa.com/v.php?i=6916922.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6916923.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6916924.jpg

Lähde siis Perhonjokilaakso-lehti, oliskohan 30.9.2010. Pahoittelen että jutun otsikko ja osa kuvista jäi skannaamatta, mutta leipäteksti pitäisi olla kaikki siinä. Eikä niissä pois jääneissäkään osissa mitään oleellista katoamisen kannalta ollut - muistelisin.

Ja pahoittelen vielä sitäkin, että en aikaisemmin saanut aikaiseksi upata noita tänne. Luovutin kun en saanut tekstiä skannattua tekstinä.

e: Joo onnistuihan se, mutta onpa vähän hankala lukea kun tuo toinen sivu katkeaa kesken (ei mahtuntu kokonaisena skanneriin). Joku näppärämpi voi askarrella ne samaan kuvaan :wink:
matlockb
Watson itse

Empä tarvinnut paljon enniustajan lahjoja arvatakseni että se oli velimies Lauri seurana ja houkuttelijana Kinnulaan, L on ainoa veljeksistä joka asuu Kinnulassa, täysin alkoholisoitunut, jos oikein muistan niin asui ainakin Pekan katoamisen aikoihin jonkun naisen kanssa, muistaakseni Pekkaa vanhempi.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Tuskin sillä on kuitenkaan mitään tekemistä katoamisen kanssa. Tuo oli ainakin uusi tieto minulle, että se oli joen kohdalla kun Pekka on viimeksi nähty. Onhan siinä mahdollisuus, että hän olisi joutunut veteen? Mihin siitä on mahdollisuus päätyä? Jos ei ole isoa järveä tai isoa jokea niin tuskin olisi voinut olla sielläkään löytymättä. Kuinkahan tarkkaan tuota maastoa on tutkittu? Lapion löytymisen jälkeen olisi olennaista tutkia maasto sillä mielellä, että jossain kohtaa on tehty kaivauksia ja sieltä varmasti löytyisi myös Pekka. Tuosta jutusta sai kyllä aika sen kuvan Pekasta ja perholaisista kuten olin olettanutkin, omanlaisensa tapaus, mutta kylällä pidetty.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Myrskylintu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Jep. Kiitos jutun linkkauksesta. Kyllä epäilty numero yksi minulla on nyt se nuorisoporukka/autovarkaat. Tällaisia tapauksiahan on sattunut paljon ihan elävässä elämässä. Nuorisoporukka varastaa kulkupelin ja lahtaa jonkun aikuisen/avioparin ja yrittää hävittää todisteet huonolla menestyksellä. Elokuviakin on näistä tapauksista tehty, ihan Suomessakin. Hiukan googlasin tuota lapiota, ja havaitsin että sitä myydään lähinnä ainoastaan retkeily/erä/ase-tyyppisissä kaupoissa.
Se ei ole maajussin työkalu, se on retkeilyvaruste.
Ensin löytyy katoamispaikan läheltä auto, joka on varastettu retkeilyalueelta, ja vähän ajan päästä löytyy lähistöltä retkeilylapio..
Todennäköisyys sille, että lapio oli Hondassa, on suurempi kuin se että se ei ollut.
Sitten on lapio kävellyt palaneen auton luota korpeen..
Tuokin ihmetyttää, että Pekka on kadonnut juuri kunnanrajalla. Olisiko kunnanrajalla tässä jotain kerrottavanaan?
Vastaa Viestiin