Jäljet; verijäljet - hajujäljet

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annaanna

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet

Viesti Kirjoittaja annaanna »

turumurre kirjoitti:
Turren mielipide lapsen ko. kuulemisista/kuulusteluista on tässä:

-Tapahtumat lapsi on kertonut niin kuin siellä olisi ulkopuolinen surmaaja käynyt.
-Vastaa hyvin äidin (syytön) kertomusta tapahtumista.
-Vastaa myös häkepuhelun kulkua.
-Lapsi piti kuulusteluissa kiinni siitä, että näki huppuhepun poistuvan ikkunasta.
-Mitään riitaa vanhempien kesken lapsi ei kuullut eikä havainnut.
-Vuoden 2009 kuulustelut olivat silkkaa hiillostamista; 'miten voit nähdä olemattomia' jne.
-Kuulusteluja luettaessa, tulkintaa aiheuttavat ne käyntikerrat siinä makuhuoneen edustalla,
ja se mistä kohtaa isäänsä katsoi.
Kiitokset listauksesta. Eli sekä äidin että tyttären tapahtuman jälkeisen päivän kertomukset vastaavat häkepuhelun kulkua, tämänhän voi todeta äidin osalta itsekin vertaamalla AA:n julkaistua kuulemista sairaalassa ja häkenauhojen litterointeja. Ja luottamalla niiden palstalaisten sanaan, joilla tuo kuulemis/kuulustelumateriaali on käytettävissään. Lapsi ei ole lasketellut luikuria, jättänyt erehdyttämismielessä aivopestynä kertomatta asioita tai muutoinkaan käyttäytynyt orastavan patologisen valehtelijan tavoin.
Oletan lapsen, yhdeksänvuotiaan, olevan vilpitön kun poliisit häneltä asioista kyselevät. PISTE.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ei minusta kyse olekaan siitä, että lapsi olisi valehdellut. Minusta lapsi on kertonut sen, mihin itse on uskonut. Ja mitä on uskonut näkevänsä.

Aikuiset ihmisetkin uskoo nähneensä kummituksia ja ufoja. Ei se niin ihmeellistä ole, eikä aina suinkaan valehtelua, vaan voimakkaan oman uskomuksen ja kokemuksen seurausta.
Nuotio & Äreät Tiput
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

turumurre kirjoitti:
pikasso kirjoitti:Onko lapsen kertomuksessa mitään erityisiä yksityiskohtia mihin voisi vähän "takertua".
Harmin paikka kun yrittää ilman aineistoa (ETP) saada jotain tolkkua tähän juttuun.
Jos ei ole sopivaa tiedustella tätä julkisesti niin, let it be.
Onhan siellä yksityiskohtia, muttei kuulusteluiden laittaminen tänne julkisesti ole sopivaa.
Aineisto on laaja, satakunta sivua vaikeaselkoista luettavaa. Samoja kysymyksiä on esitetty usein ja useilla kerroilla.

Turren mielipide lapsen ko. kuulemisista/kuulusteluista on tässä:

-Tapahtumat Axxxx on kertonut niin kuin siellä olisi ulkopuolinen surmaaja käynyt.
-Vastaa hyvin äidin (syytön) kertomusta tapahtumista.
-Vastaa myös häkepuhelun kulkua.
-Lapsi piti kuulusteluissa kiinni siitä, että näki huppuhepun poistuvan ikkunasta.
-Mitään riitaa vanhempien kesken lapsi ei kuullut eikä havainnut.
-Vuoden 2009 kuulustelut olivat silkkaa hiillostamista; 'miten voit nähdä olemattomia' jne.
-Kuulusteluja luettaessa, tulkintaa aiheuttavat ne käyntikerrat siinä makuhuoneen edustalla,
ja se mistä kohtaa isäänsä katsoi.

On olemassa kaksi ei versiota tästä asiasta, että mitä Axxxx on itse spontaanisti kertonut siitä mitä hän näki yöllä, näkikö huppupään vai ei. On olemassa kuulustelu-ETP:t siitä mitä sukulaiset muistavat Axxx:n itse kertoneen ensimmäisenä päivänä murhan jälkeen. (Nämä kuulustelut on merkitty salassapidettäviksi).Se on eri asia mitä Axxxx on kertonut poliisille ensimmäisessä puhuttelussa kuin se mitä Axxx:n muistetaan kertoneen itse ennen enimmäistä puhututelua.

Siksi on muunneltua totuutta tai 'osatotuus' väittää, että Tapahtumat Axxxx on kertonut niin kuin siellä olisi ulkopuolinen surmaaja käynyt. Näkikö Axxxx huppuäijän vai ei on melkoisen oleellinen asia, ja kertoiko Axxxx itse alunperin nähneensä tämän. Se että Auer oli yöllä huutanut puhelimeen, että täällä on tappaja yms omia kertomuksiaan huudostaan alaikäisille tappajasta (täällä on tappaja, menkää ulos..) ei ole epäselvää, eli Axxxx on saanut 'tietää' jo yöllä äidiltään 'ulkopuolisesta'.

Palaan siihen sairaalassa käyntipäivään, seuraavaan päivään murhayön valjettua.

Jukan lähiomaisia ja Annelin lähiomaisia meni katsomaan Aueria Satakunnan sairaalaan, aamupäivällä. Poliisi on kuulustellut Jukan sisarta v 2008 (jolloin Anneli ei vielä ollut epäilty eikä syytetty) siitä mitä hän muistaa Axxxx:n kertoneen oma-aloitteisesti yön tapahtumista, ja muista vierailulla sairaalahuoneessa käydyistä keskusteluista. Jukan sisar kertoi tällöin, että hän ei muista että Axxxx olisi oma-aloitteisesti kertonut nähneensä huppumiestä ja tämän poistumisen.

Uudelleen omaisia kuulusteltiin (puhelimitse), nyt siis myös Annelin sukulaisia, tästä asiasta v 2009. Jukan sisar muisti edelleen samalla tavoin: Axxx ei hänen mielestään kertonut nähneensä tappajaa, ei ennen kuin Anneli puuttui asiaan. Mutta Auerin sukulainen, (siis veljen vaimoko se oli?) - mukaansa Axxxx oli itse maininnut ulkopuolisen, siis että Axxxx oli nähnyt huppumiehen.

Niin että Jukan sisar olisi tm:n kanssa hieman eri mieltä asiasta, eli siitä mitä Axxxx oikeastaan on omaehtoisesti kertonut asioista, ja missä vaiheessa kertomus muuttui. Jos on vakuuttunut siitä, että ulkopuolinen sen teki, niin sen ymmärtää, että tällaisen pienen yksityiskohdan unohtaa helposti.

Axxxx:n ensimmäistä puhuttelua piti poliisi tietääkseni kuitenkin periaatteessa luotettavampana kuin myöhempiä puhutteluja, niitä joissa muistikuviin oli tullut vielä lisää aineksia (Annelin syyttömyyttä puoltavia).

Siis tuona samana sairaalavierailun päivänä, iltapäivän puolella, Axxx:a puhutti poliisi. Mutta silloin Axxxx oli jo saanut lisäaineksia kertomukseensa, vain muutamaa tuntia aikaisemmin sairaalahuoneessa äidiltään.

Sairaalahuoneessa Auer oli alusta asti koko ajan pitänyt itsestään selvänä että tekijä oli ulkopuolinen. Hän oli ollut huolissaan siitä mitä alaikäinen oli nähnyt. Tämän mm muistavat molempien sukulaiset samalla tavalla. Mutta siitä lähtien kun alaikäiset tuotiin sairaalahuoneeseen Jukan ja Annelin sukulaiset muistavat eri tavalla sen mitä Axxxx itse kertoi.

Jukan sisaren muistin mukaan Anneli vaikutti Axxx:n kertomukseen kertomalla omia käsityksiään, eli lisäsi aineksia Axxx:n kertomukseen (Anneli: surmaaja hyppäsi lasista ulos) aivan kuin olisi itse nähnyt tapahtuman, jolloin Axxxx sanoi, että 'sitten se oli mennyt piiloon kylpyhuoneeseen' - Miksi?? Koska Axxx ei ollut nähnyt surmaajaa. Muutenhan tässä ei ole mitään logiikkaa.

Jukan sisar muistaa ihmetelleensä mielessään, että mihinkäs siinä huoneistossa muka voisi piiloutua. Lisäksi Annelin käly muistaa, että hänen mielestään Axxxx aivan kuin lukkiutui( vai lukiko siellä ETP:ssä että 'sulkeutui') vierailun loppua kohti. Tämä Annelin sukulainen vakuutti (puhelinkuulustelussa 2010, maaliskuun 9.) että hän ei muista, että Anneli olisi 'manipuloinnut' (kahdella ännällä :| ) lasta.

Tästä aiheesta käytiin aika pitkään ja tiukkaa vääntöä kesällä. Minulla oli ensin käsitys, että sukulaiset olisivat kuulleet vähän eri asioita siksi, että olisivat tulleet huoneeseen eri aikaan, mutta se selvisi kun luin huolellisemmin ETP:t. Molempien sukulaiset ovat kuulleet Axxxx:n suusta saman kertomuksen, mutta tuon oleellisen asian, näkikö Axxxx ja kertoiko hän itse nähneensä ulkopuolisen omin silmin, he muistavat päinvastaisella tavalla.

Minä olen Jukan sisaren kannalla.

Löysin yhden aiemman postaukseni tähän asiaan liittyen:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 51#p333351

Kun en vaan löydä niitä ketjuja missä tätä asiaa puitiin. Erimielisiksi jäätiin. Mutta FAKTAA on, että Jukan sisar ja Annelin sukulainen muistavat asian päinvastoin. Tämä seikka on oleellinen osa tätä tm:n
(-Tapahtumat Axxxx on kertonut niin kuin siellä olisi ulkopuolinen surmaaja käynyt.). On joo voinut puhua sen mukaan mitä äiti jo yöllä oli ilmoittanut! Mutta kertoiko alunperin todella myös nähneensä, on kyseenalainen asia.

Jostain syystä Axxx:n kuitenkin kerrotaan menneen kuin lukkoon silloin kun hän tapasi äitinsä ensimmäisen kerran Jukan kuoleman jälkeen sairaalassa sukulaisvieraiden läsnäollessa, sen jälkeen kun oli sanonut, että huppumies oli sitten mennyt piiloon..

ETP 270 ref: Jukan sisar kertoi poliisille 18.102008, että Anneli oli 1.12.2006 sairaalassa kysellyt Axxxx:lta mitä tämä oli nähnyt yöllä, ja Jukan sisar kertoi mm että Axxxx oli käynyt makuuhuoneessa ja oli nähnyt isän lattilalla,mutta ei nähnyt surmaajaa.

ETP 272, referoiden: Jukan sisar kertoi 7.9.2009, että hän muistaa, että sairaalahuoneessa Anneli kertoi murhaajan hypänneen takaoven lasista ulos ja Axxxx ei ollut tässä vaiheessa puhunut mitään ulkopuolisesta.

ETP 328 Annelin sukulainen (veljen vaimo) mainitsee muuten (9.3.2010), että hänen mielestään Axxxx meni jotenkin lukkoon sen jälkeen kun oli itse sairaalahuoneessa 1.12.2006 kertonut mitä oli nähnyt. 'Tekijä oli mennyt piiloon kun Axxxx oli käynyt katsomassa makuuhuoneessa'..

Joo, no ei tullutkaan ihan lyhyt posti.. Muutakin kiinnostavaa ristiriitaista on noissa eri osapuolten kertomuksissa Axxxx:n kertomusta koskien, mutta kun nuo sukulaisten puhelinkuuustelut on merkitty muistaakseni salaisiksi niin jääköön noihin referaatteihin.

edit: Korjattu sukulaisten sekaantuminen... :oops: olin siis sekottaa nuo sukulaiset toisiinsa! Annelin käly siis on se joka muistaa eri tavalla lapsen kertomuksen eri tavalla kuin Jukan sisko. Mitä kun muistavat jotain samalla tavalla, ja sitten taas ei ollenkaan..
Viimeksi muokannut Tara, Ke Loka 20, 2010 8:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Aloin funtsimaan että kuinka suuri oli se veriläikkä sängyllä.
etp:ssä on teksti:
”Kyseinen alue on kooltaan noin 30cm x 50 cm ja se sijaitsee sängyllä suurin piirtein lattialla olleen J.S.L:n vasemman jalan kohdalla”
Kuvassa sen koko näyttää seuraavalta (miten päin se sängyllä on, niin se on arviota):
Kuva

Aika pieneltä näyttää turren mielestä.
Mutta kaikkihan on suhteellista, kuten valuma-aika sängyllekin.
MissHolmes
Ben Matlock

JLssä oli kolme pistohaavaa, joista hän on varmastikin pääasiallisesti tuohon valunut. Ja luonnollisesti suunta on maanvetovoiman vuoksi alas päin. Riippuu varmasti paljon patjan materiialista mite vuoto leviää sivusuunnassa...
Nuotio & Äreät Tiput
annaanna

Taralle.

Pitkä oli postaus. Ydin tuntui olevan, että kaksi ihmistä kysyttäessä muistaa vuosien takaisen järkyttävän tapauksen yksityiskohdan eri tavalla. Oikeastaan koko asia on siinä. Kaksi ihmistä muistaa kolmannen ihmisen käyttäytymisen eri tavalla. Jukan sisar tietojesi mukaan EI MUISTA, että lapsi olisi OMA-ALOITTEISESTI huppumiehestä kertonut. Tulkitsenko nyt oikein postaustasi. Ja toinen paikallaolija muisti lapsen kertoneen huppumiehen nähneensä. Kaksi ihmistä, kaksi muistoa. Kumpikaan ei kuitenkaan esim. kertonut, että lapsi olisi kieltänyt koko hyökkääjän olemassaoloa tai väittänyt äitinsä teon tehneen tai vaikuttaneen pelkäävän äitiänsä, olevan kauhuissaan äitinsä lähellä tms.

Poliisihan on sitten myöhemmin lapselta tästä huppumies -havainnosta kysynyt, vuosien päästä jopa niin vastenmielisellä tekniikalla kuulustellut ja kovistellut lasta, että palstalaiset toisiaan varoittelevat lukemasta niitä itkuun päättyviä, mutta urhoollisesti omaa havaintoaan puolustavia puheita. Yhdeksänvuotias.

"Tapahtumat lapsi on kertonut niin kuin siellä olisi ulkopuolinen surmaaja käynyt." Tätä Turumurren näkemystä tunnut kritisoivan, mutta ethän itsekään ilmeisesti eri mieltä ole. Lapsihan on kertonut moneen kertaan nähneensä huppumiehen poistumisen. Pari naisihmistä nyt ei vaan muista kertoiko hän nyt jollakin kummallisella oma-aloitteisella tavalla asiasta. Ei tuollaisessa äiti-makaa-puukotettuna-sairaalasängyssä ja iskä-on-kuollut -tilanteessa välttämättä porise kuin papupata. Ihme, että noin traumaattisten kokemusten jälkeen on ymmärrettävää selvitystä edes pystynyt tuottamaan. Yhdeksänvuotias.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Sorry että postistani tuli niin pitkä.

Minä nyt vaan en usko en sitten millään, että siellä mitään ulkopuolista huppumiestä on ollutkaan.

Jukan sisar muistaa, että lapsi ei spontaanisi puhunut mitään siitä että olisi itse surmaajan nähnyt, ei ennen kuin äiti teki asian selväksi. Sen jälkeenhän lapsi toteaa (hämmentyneen oloisena), että se oli sitten mennyt piiloon (sillä hetkellä kun hän kävi katsomassa makuuhuoneeseen) -
...koska en sitä nähnyt
<------ ihan normaalia päättelyä, jota voi odottaa lapseltakin.

Annelin käly on eri mieltä, mitä sitten? Tosiasiaksi jää, että asia on erittäin epäselvä. Lapsi on tuskin kertonut tuona samaisena aamupäivänä kahta eri tarinaa. ETP:tä lukiessa tuosta kohtaa saa käsityksen, että Anneli oli se joka väitti, että surmaaja pakeni ovilasista (Jukan sisar muistaa Annelin kertoneen näin) aivan kuin hän olisi sen nähnyt ihan itse, tai päätellyt (ikään kuin päätellyt). JJ:lle hän kertoo, että lapsi kertoi asian hänelle. Että osaa olla..

Onhan senyt kumma jos ei puhelimesta, eteishalliin ulottuvalla pöydänkulmalla, josta on suora näkyvyys terassin ovelle, jossa Anneli seisoo luuri kädessä, muka näe.. Noh, onhan se jotenkin vakuuttavampaa sanoa, että joku muu näki sen paon. Lapsi siellä, tappajan jaloissa.. No mitäs siitä, kyllähän Anneli tiesi ettei se hullu tappaja häntä uhkaa eikä lapsia..helppoa. Halpaa.

Lapsi, jolle äiti sanoo keskellä yötä: Juoskaa ulos, 'täällä on joku hullu tappaja' (sanat ovat lainausta ETP:stä), tuskin voi muuta kuin uskoa. Vai sanoisiko lapsi tuossa tilanteessa äidilleen, että ai missä, missä täällä? Ei, äiti, ei ole, koska minä en ole sitä nähnyt!

Ko alaikäisen kertomukset ovat muuttuneet koko ajan alusta viimeisiin puhutteluihin asti. En ihmettele sitä yhtään. Mutta kun ne ovat alaikäisen puheita, ei niistä muutoksista voi avoimesti kirjoittaa esimerkkejä eikä muutenkaan..

ETP:tä lukiessa, noita sukulaisten kuvauksia sairaalavierailun aikaisista keskusteluista, minulle välittyy sukulaisten kertomuksista Annelin huoli siitä mitä lapsi oli nähnyt oikeasti. Siitähän äiti ei voinut olla varma koska ei ajoittain tiennyt missä lapsi edes oli, vain sen että hereillä oli kyllä. Eipä ollut huolissaan silloin yöllä kun kaikki tapahtui.

Jos lapsi on nähnyt jonkun kiipeävän huppuvaate yllään ikkunasta, se on sitten ollut Anneli itse. Muuta mahdollisuutta en näe.

Ai niin, minun ei pitänyt enää jatkaa tätä vänkäämistä. Loppu slut siihen asti kun saadaan Waasasta terveisiä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
annaanna

Synkkään yöhön huhuilen kun Tara ei ilmeisesti kuulolla ole. Huppumieheen ei usko hän. Että sellaista mahdollisuutta ei ole, että joku rikkoo talon takaoven lasin, tunkeutuu sisälle ja tappaa väkivaltaisesti sisälläolijan. Että ihmisestä kolmen kahvaamyöten tehdyn veitseniskun ja kahden voimakkaan, kallonmurtavan sorkkarautaiskun avulla henki lähtisi noin kymmenessä minuutissa. Onko sekään mahdollista, mikä lie mielipiteensä. Moneen muuhun se ihmismieli on tekijän pakottanut, muttei moiseen ehkä ajattelee hän. Mikään määrä todisteita ei hänen uskoaan horjuta :?:

Ihmismieli
Jonkun on saanut pakkaamaan pommin selkäreppuunsa, toisen ampumaan puolen koulua, yksi sai kuningasajatuksen rakentaa tyrmän huoneistoon perijätärvankia varten, joku hämärähetkenä hyppi koulukaverinsa päällä ojanpohjalla, näitähän tällä sivustolla riittää. Esimerkkejä ihmismielen hämärähetkistä.

Faktat/väitteet
Heppoisina on pidetty Kuolemannaakan taannoista 16 kohtaista listaa hyökkääjästä kertovista jäljistä.
Jossei haluu, niin ei tarvii, uskoo mitä muut väittää. Niin minä ainakin teen. Tarkoituksena mulla on kuitenkin tosiasiat (nuo kylmän kalseat faktat) ja kaikenkarvaiset väitteet pitää erillään. En pysty heppoisena tuota listaa ohittamaan. Luulen siitä faktoja löytyvän.

"Valkoinen" valhe
Miten helppoa olisikaan AA:n ollut sanoa häkeen nähneensä huppumiehen poistuvan, kun hän oli siinä näköyhteydessä takaoveen seisomassa ("et se ny sit lähti, se tappaja"). Ja kun oma tytärkin kertoi oma-aloitteisesti siinä häkepäivystäjän asiasta kysellessä ("joo, se lähti"), niin olisi nyt ymmärtänyt siinä kohtaa myöntää itsekin lähdön huomanneensa. Syyttömänä ei vain tajunnut minkälaiseen tilanteeseen oikeuslaitos hänet myöhemmin järjestää. Syyllisenä olisi tietysti aloittanut koko häkepuhelun kertomalla miehensä kuolleen ja hyökkääjän paenneen.

Jos Tara olisi täällä, niin kysyisin, että onko hän etp:hen tutustuneena ja näiden sukulaisten kertomuksiin perehtyneenä huomannut niissä kerrotun äidin ja tyttären välisistä jännitteistä, "oudosta tunnelmasta" että lapsi olisi kieltänyt koko hyökkääjän olemassaoloa tai väittänyt äitinsä teon tehneen tai vaikuttaneen pelkäävän äitiänsä, olevan kauhuissaan äitinsä lähellä tai muuta senkaltaista. Minulla tänne postattujen etp-katkelmien lisäksi on käytettävissä vain tuo häkelitterointi, eikä siinä minun nähdäkseni millään tavalla tule esiin äidin tekojen kauhistelu, kieltäminen tai yhteistyöhaluttomuus, vaan äidistä haetaan turvaa. Uskon yhdeksänvuotiaiden vilpittömyyteen sanoissaan ja tunteissaan.

Löytyykö koko etp:sta jotakin niin "raskauttavaa", niin lasten henkistä hyvinvointia uhkaavaa, että sen perusteella "nimettöminä pidetyt valopäät" ovat saaneet ajatuksen käyttää aivan muita tarkoituksia varten luotuja tilakuuntelumahdollisuuksia ja "Seppo"-houkutuslintuja ( ja tosiasiassahan vain näistä salaisina pidetyt tahot ovat "narahtaneet", mitä muita tarkkailuja ja puhelinkuunteluita lienevät harrastaneen. Ainakin resursseja tuntuu löytyneen). Vai olisiko sosiaalipuolelta lähetetty jotakin viestiä = lapset ovat välittömässä vaarassa eli kuuntelu päälle ja Seppo lenkkipolulle. En millään haluaisi liittyä niihin, jotka arvelevat, että kunnianhimo jutun ratkaisemiseksi on ainut syy moisten keinojen käyttöön.

Ei se maailmanloppu ole, jos väärässä on. Luulisin. Jos äidin vakavat ongelmat ovat saaneet "sepot" liikkeelle (?).Erilaisia odotuksia on tämän Vaasan suhteen, osa on oikein aavistellut, osa ei niin oikeaan ole osunut. Aika näyttää.

Kamalan pitkä tästäkin postauksesta tuli. Anteeksi. Kun on vielä ihan väärässä ketjussakin, vähänks noloo. (siirtäkää mihin tykkäätte, mä en osaa/onnistunut)
Mut jos Vaasa antaa puhtaat paperit, niin sitten laitetaan noille valopäille ikioma ketju, eiks niin. Mä saan laittaa ensimmäiset kirosanani nettiavaruuteen ja paasata vain siinä yhdessä ketjussa. Forever.
MissHolmes
Ben Matlock

Minä olen puolestani miettinyt jo pitkään sellaista, että sitten kun tämä juttu on saanut ratkaisunsa, voisi koko Ulvila -ketjun siirtää ''lukkojen taakse''.
Ajattelen tätä ihan sillä, että nuo lapset ovat kaikki aika pieniä ja haluavat varmasti kasvaessaan löytää vastauksia kaikkeen. Ja minä en tiedä onko tämä terveellistä identitettiään, menneisyyttään ja juuriaan kaivavalle lapselle.

Ja vastauksiahan lapset tulevat varmasti myöhemmin elämässään etsimään. Oli lopputulos mikä tahansa.
Vaikka AA todettaisiin ylemmissä oikeusasteissa syyttömäksi, jäisi asia tavallaan auki ja ilmaan niin kauaksi aikaa, että joku muu syyllinen löytyy.
Nuotio & Äreät Tiput
annaanna

MissHolmes kirjoitti:Minä olen puolestani miettinyt jo pitkään sellaista, että sitten kun tämä juttu on saanut ratkaisunsa, voisi koko Ulvila -ketjun siirtää ''lukkojen taakse''.
Ajattelen tätä ihan sillä, että nuo lapset ovat kaikki aika pieniä ja haluavat varmasti kasvaessaan löytää vastauksia kaikkeen. Ja minä en tiedä onko tämä terveellistä identitettiään, menneisyyttään ja juuriaan kaivavalle lapselle.

Ja vastauksiahan lapset tulevat varmasti myöhemmin elämässään etsimään. Oli lopputulos mikä tahansa.
Vaikka AA todettaisiin ylemmissä oikeusasteissa syyttömäksi, jäisi asia tavallaan auki ja ilmaan niin kauaksi aikaa, että joku muu syyllinen löytyy.
Reilu kuukausi takaperin olit melko vakuuttunut lopputuloksesta. Oletko nyt varmasti lasten asialla sananvapautta rajoittaessasi, ilman ketunhäntiä kainalossa?
(Hauska lapsus tuo joku muu syyllinen löytyy)

Kirjoittaja MissHolmes päivämäärä 11 Syys 2010, 03:42
Minä en oikeastaan enää jaksa uskoa ''kielenkantojenaukeamiseen''. AAlla on ollut about 3 vuotta aikaa ''varautua''. Ja noin 1 v aikaa tunnustaa sanasta sanaan.

Jos hän on tekijä, JA jos hän tietää mitä on tapahtunut, hän myöskin todennäköisesti pystyy halutessaan esittämään 'syytön roolia' ja saamaan koko tragedian käännettyä korkeammissa oikeusasteissa syyttömyydeksi.
AA ei missään tapauksessa ole tyhmä, yksinkertainen tai avuton; häN halutessaan ja jaksaessaan pystyy kYlä kääntämään kaiken pois itsestään.

Minusta kysymys on enää siitä, pystyykö syyttäjä korkeimmassakin oikeudessa todistamaan AA:n syylliseksi vai ei. Ja se tässä minusta on hirveintä; onko täällä jonakin päivänä lynkkaajiansa etsivä ''rambo'' vapaana?
MissHolmes
Ben Matlock

Anteeksi, en nyt ymmäärrä mistä ''ketun hännästä'' puhut?

Tiedät itsekin, että kaikki ovat yrittäneet kovasti välttää lainaamasta ''lapsen suusta kuultua'' tänne. Niinhän alunperin sovittiin, ettei mitään sellaista laiteta. Mutta jostain syystä tuo linja on kovasti lipsunut.

Ja ennen kaikkea olen huolissani siitä, että joku syyllistää itsensä äidin tuomiosta meidän juttujen perusteella.

Minä annamanna olen edelleen vakuuttunut AA:n syyllisyydestä. Minulla vain sattuu olemaan sydäntä ainakin hänen viattomalle jälkikasvulleen.

Teollaanhan, ja sen peittelyllä kolmen vuoden ajan, AA on ajanut jo lapset sellaiseen loukkoon, ettei meistä sitä kukaan pysty ymmärtämään.

Jos oma äiti ei ole osannut suojata lapsiaan, niin onko niin väärin, että vieras äiti yrittää sen tehdä?

Minun ajatukseni ei ollut, että koko ketju hävitetään, vaan ainoastaan lukitaan niin, että ylläpito voi harkintansa mukaan antaa lukuoikeuksia. Enkä tiedä onko sellainen edes teknisesti mahdollista.
Nuotio & Äreät Tiput
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

turrella nyt vähän fysiikan lait hakusessa. Jos lattialla on läikkä verta, niin veren määrää voidaan suht helposti arvioida sen mukaan kuinka suuri läikkä on.Harjaantunut silmä osaa varmaan lattialla olevaa veriläikkää katsomalla arvioida kuinka paljon verta on vuotanut.

Mutta sitten kun kysessä ei olekaan lattia vaan esim. patja, niin pitää ottaa kolmaskin ulottuvuus tarkasteluun - eli syvyys. Jos patjaan pisara kerrallaan laitetaan litra verta, niin kärjistetysti siinä voi olla pinnalla tipan kokoinen alue verta ja loppu litra on imeytynyt patjan sisälle. Tai toisessa ääripäässä veri voidaan levitellä tasaisesti siihen sängylle (ikäänkuin se olisi lattia) ennen kun se ehtii imeytymään, jolloin koko patja on verinen. Jolloin se näkyvä läikän koko ei kerro mitään veren kokonaismäärästä. Ei jeh? Joten turren päättely pienehkö läikkä = vähän verta ei toimi sitten millään. Tämän voi testata vaikka mehulla jos haluaa.

Oikestaan veriläikän koko siis kertoisi minulle enemmän siitä minkäkokoinen on veriläikän aiheuttaja ollut ja kuinka nopeasti veri on vuotanut. Jos siis on ollut pieni haava josta on hitaasti tihkunut verta ja kohde on pysynyt paikallaan, niin silloin jälki on pieni, mutta veri on imeytynyt syvälle patjaan. Jos on pieni haava, mutta verta on tullut tosi nopeasti ja kohde on taas pysynyt paikallaan, niin silloin läikkä on suurempi - koska patja ei imisi niin nopeasti ja pinnalle muodostuisi siis isompi läntti. Ja koska veri tuppaa kuivumaan, niin vaikka kahden päivän jälkeen katsottaisiin tilannetta, niin vielä pystyttäisiin sanomaan kummasta on kysymys.

Edelleen kuvittelisin, että kohteen paikallaan pysyminen tai liike vaikuttaa ihan tutkitulla tavalla siihen minkälainen verijälki tulee. Esimerkiksi voidaan päätellä jotain siitä onko veri ilmaantunut patjaan vuotamalla, siirtymällä esim. Jukan paidasta, roiskeina vai miten. Voisin kuvitella edelleen, että jos Jukka olisi kieriskellyt sängyssä niin verijälki on kovin erilainen kun jos Jukka on maannut paikallaan. Jos muodostuu selvärajainen verilammikko, niin jos siitä yli vaikka kädellä piirtää ennen sen kuivumista, niin tästä liikkeestä jää jälki.

On tosiaan monia muitakin asioita mistä voi päätellä veren vuodon määrää ja aikaa kuin vain jäljen koko! Ja minusta tuo jälki tukee kyllä enemmän teoriaa "Jukka on maannut vuotaen paikallaan pidemmän aikaa" kun että "Jukka on taistellut ulkopuolisen hyökkääjän kanssa voimallisesti ennen kun sai kuolettavan iskun lattialla"
annaanna

Fysiikan luento luettu. Täyttä asiaa. Olipa hyvä, että turumurre tuonkin tiedon tänne etp:stä toi ja vielä rautalangasta väänsi asian kuvan kera. Mielipidekysymys sitten onko kokoluokka 30x50 cm valtava, suurehko, pienehkö, mitätön. Turrekin oman mielipiteensä lausui.

Mutta mitä mieltä sitten ollaan siitä, ettei tänne postatun valokuvaluettelon mukaan sijauspatjaa/patjaa ole "puukotettu" eli avattu veren valumissyvyyden havainnollistamiseksi. Tuota kolmatta ulottuvuutta havainnollistettu. Ei ole valokuvaa, talteen on taidettu ottaa vain lakana. Petarit ja patjat hävitetty ? Jolloin tuon mainitun määrän arviointi ei ole mahdollista. Ja sitä kautta valumisajan arviointi vaikeutuu/muuttuu mahdottomaksi. Kyllä mahdottomalta tuntuu pelkästä sängystä (lakanasta) otetun kuvan perusteella lausua jotakin tarkkaa valumamäärästä tai -ajasta. Ja epämääräistähän niistä sitten lausuttiinkin.

(MissHolmesille: ajattelin, että jos tosissasi pelkäät itse tulevasi lynkatuksi. Ja siksi haluat ketjun "katoavan", mutta haluat vain estää perheen lapsilta näiden (minfo, Suomi24,Satakunnan Kansa ym) lukemisen. Ei taida onnistua, niin vilpittömän hyvällä asialla kun uskotkin olevasi.(ilman ketunhäntiä)

"... että joku syyllistää itsensä äidin tuomiosta meidän juttujen perusteella" ;totesit tuossa pari viestiä sitten. Äkkiseltään löysin yhden tämän ketjun viestin, jossa lapsi oli asetettu kyseenalaiseen valoon. Tämmöiset "ongelmat" voi itsekukin hoitaa omien viestiensä kohdalta.

Kirjoittaja MissHolmes päivämäärä 18 Loka 2010, 13:28
"Minusta:
Jos lapsi on nähnyt mitä äiti teki, ja nähnyt äidin poistuvan kodinhoitohuoneeseen isän luota ennen häkepuhelun alkuakaan, on aika selkeää, että lapsella on käsitys tapahtuneesta ja hän luulee, että äidin peseytyminen khh:ssa on se olellinen paljasta asia. Ja siksi kieltää koko khh:n."
MissHolmes
Ben Matlock

Minä en nyt tarkoittanut mitään meidän jossitteluja, vaan niitä kohtia, joissa suoraa lapsen kuulemisen litterointia pyritään tulkitsemaan esim. vaikka äitiä syyllistäväksi tai toisaalta vaikka äitiä vapauttavaksi.

Mehän ei tiedetä mikä on lapsen näkemys koko asiasta tässä vaiheessa. Eikä varsinkaan mikä se on kymmenen vuoden kuluttua.
Vaikka oikeuden päätös olisi korkeimmassakin asteessa mitä tahansa, voi lasten oma käsitys olla aivan päin vastainen.
Ja siksi minusta heidän tarkkojen sanojensa ruotiminen on ikävää. Ja kyllä olen saattanut siihenkin syyllistyä myös itse.

Reaktiosi on annnamanna omituinen. Tottakai juttua aiheesta löytyy vaikka ja mistä, mutta tuskin näin kattavaa ja lajiteltua osiota muualta.
Nuotio & Äreät Tiput
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

palataanpa otsikon aiheeseen:

Tämä kaksinkäsin lyöminen on kyllä mielenkiintoinen teoria. Olettaisin että siinäkin tapauksessa isku tulee vahvemman käden puolelta, eli kätisyyden mukaan...

... sorkkaraudan malli on myös funtsimisen arvoinen asia (jos se nyt sitten oli sorkkarauta, eikä joku muu sorkkapäinen astalo). Joidenkin tutkimusten mukaa iskupää oli kuvaan piirtämäni kaltainen, eli että se olisi suora. Käyrästä päästä ei kaiketi tulisi sellaista heilahdusjälkeä oveen, mitä lausunnossa on sanottu.

MEHUTESTI2:

Aiheena lyönnit sorkkaraudalla.

Kuva

Näin tämä toimii käytännössä, mutta miten tämä saadaan toimimaan myös teoriasssa?

- 0.60 m sorkkaraudassa käyrä haarapää
- mehutestiaineena shamppoo
- oikeakätinen lyöjä
- yhden ja kahden käden lyönnit

Kuva
Testaaja seisoi 0.80 metrin päässä iskukohdasta.

Aivan kuten kirjoittaja (TM?) yllä toteaa:
Lyönti yhdellä tai kahdella kädellä tuottaa jotakuinkin samat jäljet,
sillä varsinaisen työn tekee oikea käsi. Vasen tukee ja antaa lisää voimaa.

Lyönnin liikerata alkaa molemmissa tapauksissa vartalon keskilinjan oikealta puolen.
Ylävartalo on lyönnin aikana hieman eteenpäin kumartuneena ja voi olla myös taipuneena sivuun. Oikea jalka tukee asentoa. Vasen jalka voi olla usealla eri tavalla.
Sorkkaraudan käyrästä haarapäästä jää oveen rinnakkaiset vanat, jotka kaartuvat vasemmalle alas.

Yhdellä kädellä lyötäessä vauhdinoton lakipiste jää helposti olkapään tasalle,
sillä vipuvarsi rasittaa rannetta. Kaksinkäsin rauta nousee helposti korkeammalle.

Ero näkyyy myös ovessa. Yhdellä kädellä vana päättyi n. 0.70 m korkeudelle lattiasta.
Kahden käden lyönnissä vana nousi kahvan tasalle.

Tietenkin "naisellinen kopsautus" (anteeksi), jossa kyynärpää on 90-asteen kulmassa kuten TM:n piirroksessa, tuottaa lyhyemmän jäljen, koska lyönti olisi lyhyt ja ylläkuvattua voimattomampi.
Lyöjän ei tarvitse olla lähellä kohdetta tässäkään tapauksessa. Käden ja raskaan raudan pitkä vipuvarsi pitää tästä huolen.

Kuva
ovessa näkyvät muut tahrat tulivat shamppoon lento-ominaisuustesteistä... :?

Kuva
Ulvilan pesuhuoneen ovi...
Viimeksi muokannut alpo holisti, Su Loka 24, 2010 12:17 am. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Vastaa Viestiin