Sarjamurhaaja-hoitaja Aino Nykopp, Helsinki

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
pivi84
Susikoski

Re: (K) Hoitajaa epäillään sarjamurhista

Viesti Kirjoittaja pivi84 »

mareritt kirjoitti:
pivi84 kirjoitti:...Ja lisäksi vielä tää avioliittojuttu... En voi uskoo sitä ees todeksi...
Voisiko olla, että kaikesta huolimatta et tunnekaan tätä ystävääsi niin hyvin kuin luulit? Tottahan tuo uutinen on joka tapauksessa.

Epäilemättä kaikilla asianosaisilla on omat vaikeutensa asian hyväksymisessä, mutta kyllä mielestäni on oikeus kritisoida ihmistä, joka on asemaansa väärinkäyttäen tehnyt rikoksia puolustuskyvyttömiä ikäihmisiä kohtaan. Ei sitä voi millään puolustella.
Tää viesti oli tullut edellistä kirjottaessa... Eli edel. viestissäni nyt olikin mun selostukseni asiaan liittyen... Tätä avioliitto-asiaa en ees mielelläni ajattele... Eikä se ollut ainakaan "entisen" Ainon tapaista... Osasin mä kyllä jotain tollasta pelätä... :? Mutta en ois silti uskonut... Noh, enää en varmaan "hätkähdä" yhtään mistään... :roll: :? :shock: :cry:
Cotton
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Cotton »

Pivi84! Kun tämä ei ole Leelian Lepotuoli, Doctor Phil tms. niin ihan turhaan rikot itsesi täällä. Jos sinulla on oikeasti noin kova hätä asian tiimoilta niin joku muu paikka on sitä varten. Täällä keskustellaan pääsääntöisesti rikoksista, ei pidetä terapiaistuntoja tms. Koita pärjätä ja voimia rutkasti sinulle..
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
pivi84
Susikoski

Cotton, kiitos voimien toivotuksesta, yms! Totta puhut, ei pitäis rikkoa itteensä täällä, ja yritän olla enää sitä tekemättä... Noista edel viesteistä huomaatkin "tapahtumien kulun", ellet ole jo katsastanut..
Tosiaan oon hakenu tähän tuskaani apua netistä (sellasista mestoista, mistä sitä kuuluukin hakea) ja ihan live-elämässä myös oon apua saanut...
Täältä en tiettykään apua ollut hakemassakaan, vaan, noh, niinkuin postasin, niin edel. viesteistä huomaa, miten tää juttu on mennyt...
Meni nyt vähän OT, mutta Kaikkee hyvää myös Cottonille, ja kaikille muillekin!
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Pivi, oletko ehkä ollut Ainoon ihastunut tai parisuhteessa hänen kanssaan? Tai onko hän ollut sulle jotenkin "äitihahmo" tms? En ainakaan itse voisi kuvitella, että noin kamalasti sortuisin hyvänkään ystävän tekemisistä. Tosin en voi uskoa myöskään, että en muka huomaisi läheisessä ihmisessä hälytysmerkkejä. Vai etkö halunnut nähdä niitä? Vaikutat jotenkin tosi riippuvaiselta tästä Ainosta. Onko Aino hoitanut sinua ehkä? Joka tapauksessa otan osaa suruusi Ainon menettämisestä ja siitä, että ystäväsi Aino ei ollutkaan sitä mitä hänen piti olla. Varmaan vaikeaa tajuta millainen Aino oikeasti on mutta kyllä sun pitäisi pystyä myöntämään pikkuhiljaa itsellesi, että Aino ei ollut niin hyvä kun luulit.
pivi84
Susikoski

Ketsku! Kiitos myös Sinulle osanotosta, yms.
On totta, että jos olis ollut kyseessä joku muu ystävä, en varmaan olisi ottanutkaan asiaa näin vakavasti... Mutta kun kyseessä oli nimenomaan Aino, mulle TOSI TÄRKEÄ ihminen!!! En nyt viitsi alkaa julkisesti kertomaan, että miten hän on mulle erityisen tärkeä... Voin vaan sanoa, ettei kaikki arvailusi ihan hakoteille menneet... :)
Noista "hälytysmerkeistä"... oon monesti jälkeenpäin miettiny, että oisko pitäny huomata jotain, jne, ja olinko vaan niin sokea, etten huomannu... :cry:
Kyllä mä niinsanotusti oon Ainosta henkisesti tosi riippuvainen, ja nyt kun tilanne on tää, niin...
:cry: :cry: :cry:
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Poika oli muutaman kerran yökylässä Ainon pojan vieraana. Kyselin vähän asiasta ja pojan mukaan kaikki oli täysin normalia. Normaalista poikkeavaa oli ainoastaan se, että koti oli jonkin verran keskimääräistä asuntoa arvokkaampi, siistimpi ja Aino oli käytökseltään jonkin verran mukavampi ja asiallisempi kuin ihmiset keskimäärin. Ei kertakaikkiaan yhtään mitään mihin olisi voinut huolestuneena kiinnittää huomiota.

Juuri tässä onkin jutun juju. Jos sinulla on parta, nahkaliivit ja huonot käytöstavat, niin sarjamurhaajan urasta on turha haaveilla. Sinut heitetään tyrmään jo ensimmäisestä teosta. Aino oli täydellinen sarjamurhaaja ja uhriluku olisi voinut nousta jopa yli sadan.

Sarjamurhaajan työ vaatii ihmiseltä kyllä sellaista luonnetta, että kukaan ei voi varsinaisesti sanoa tuntevansa häntä. Joku voi kuvitella tuntevansa hänet, mutta erehtyy. Edes hänen oma äitinsä ei ole häntä tuntenut.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

pivi84 kirjoitti:...Ja lisäksi vielä tää avioliittojuttu... En voi uskoo sitä ees todeksi...
Mitä te saatte siitä et haukutte nyt mua???
Mä ymmärrän, että henkirikosten uhrien läheisillä on HELVETIN VAIKEAA, mutta yritän tuoda esille sitä, että NIIN ON MYÖS TUOMITTUJEN LÄHEISILLÄ!!!!!
Tää on katastrofi, ihan kamalaa...
Ootte varmaan ilosia, kun kerron, et minäki oon menettäny tän kaiken vuoksi elämäni, elossa oon mutta niinku "elävä kuollut", elämäniloa ei oo... Että varmaan nyt nautitte!!!! :roll:
Enkä kaipaa säälipointseja, vaan sitä että YMMÄRRYSTÄ KEHIIN!!!
En itse ainakaan nauti kenenkään ahdingosta (oli sitten tekijän tai uhrin omainen) mutta liikaa puolustelet Nykoppia. Omasta kokemuksestani sanon että vanhusten murhaajat (odotellaan lopullista tuomiota) eivät itseltäni sääliä saa, omaiset kylläkin, MUTTA sina YSTÄVÄNÄ kyllä tunnut puolustelevan Nykoppin tekoja, turha sun tätä on kiistää. Ymmärrystä ja inhimmillisyyttä tulee itseltäni kyllä läheisille jotka eivät puolustele murhaajaa mutta sinä puolustelet joten et sääliä saa minulta kaipasit tai et sitä, sama mulle.
Nykopp olisi amerikassa saanut jo oikean tuomion! Voit ihan kaikessa rauhassa mulle vittuilla, mun mielipide ei tässä asiassa sua ja Nykoppia kohtaan muutu, niin hyökkäävästi olet käyttäytynyt pilvi ja itse aiheuttanut "hyökkäykset" sinua kohtaan!
Mulla ei ole täällä mitään syytä ketään kumarrella, varsinkaan vanhusten murhaajien puolustajia.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

jmit kirjoitti:Poika oli muutaman kerran yökylässä Ainon pojan vieraana. Kyselin vähän asiasta ja pojan mukaan kaikki oli täysin normalia. Normaalista poikkeavaa oli ainoastaan se, että koti oli jonkin verran keskimääräistä asuntoa arvokkaampi, siistimpi ja Aino oli käytökseltään jonkin verran mukavampi ja asiallisempi kuin ihmiset keskimäärin. Ei kertakaikkiaan yhtään mitään mihin olisi voinut huolestuneena kiinnittää huomiota.

Juuri tässä onkin jutun juju. Jos sinulla on parta, nahkaliivit ja huonot käytöstavat, niin sarjamurhaajan urasta on turha haaveilla. Sinut heitetään tyrmään jo ensimmäisestä teosta. Aino oli täydellinen sarjamurhaaja ja uhriluku olisi voinut nousta jopa yli sadan.

Sarjamurhaajan työ vaatii ihmiseltä kyllä sellaista luonnetta, että kukaan ei voi varsinaisesti sanoa tuntevansa häntä. Joku voi kuvitella tuntevansa hänet, mutta erehtyy. Edes hänen oma äitinsä ei ole häntä tuntenut.
Veikkaisin kuitenkin, että näinkin vakavien rikosten kyseessä ollen yleensä joku on kiinnittänyt huomiota johonkin omituiseen tekijän persoonassa, ellei hän nyt ole viettänyt täysin eristynyttä elämää. Olihan tässäkin niitä outoja juttuja työpaikoissa ollut jo aiemmin. Jälkikäteen myös aiempaa historiasta, lapsuudesta lähtien, löytyy yleensä varoitusmerkkejä. Eri asia sitten haluavatko kaikki niiden olemassaoloa myöntää tai ylipäänsä asiasta julkisesti keskustella. Eikä pelkän varoitusmerkin perusteella tietenkään voi tietää, että kyseinen henkilö on tuleva sarjamurhaaja.

Pintapuolisessa kontaktissa on varmasti mahdollista säilyttää vaikutelma täydellisestä normaaliudesta eikä se pimeä puoli varmaan lähemmissäkään suhteissa ole koko ajan näkyvissä.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Jotenkin jään miettimään tietynlaisen vallan/hallinnanhalun merkitystä. Nykoppilla on jostain syystä erittäin suuri henkinen ote esim. Pivi84:een. Tietämättä siitä tietenkään sen enempää nousee kuitenkin väistämättä mieleen vallanhalun mahdollinen vaikutus työelämässä. Mikäs sen suurempaa valtaa kuin valta elämästä ja kuolemasta? Siihen saattaa liittyä taito tehdä itsestään äärettömän tärkeä, manipulaatioksikin taitoa voidaan nimittää. Kun sen tekee taitavasti ei sitä ihan helposti ainakaan maallikko huomaa. Varomerkkejä on saattanut monikin huomata tavallaan myös tietämättään, mutta tutuissa ihmisissä ne usein sivuutetaan, niitä vähätellään ja harvapa ajattelee kenenkään tutun kuitenkaan sortuvan koskaan henkirikokseen.

BTW: en pidä täysin ammatillisena enkä mitenkään ihailtavana noin yleensä, että hoitohenkilökunta tekee kotikäyntejä omalla ajallaan. Ne herättävät epäilyn ihan henkilökohtaisista tavoitteista. Se ei ainakaan sodi sen ajatuksen kanssa, että Nykoppilla oli tarve tehdä itsestään "mahdollisimman hyvä hoitaja" ja sitä kautta Hyvin Tärkeä. Miten muuten mahtoi olla noitten epävirallisten käyntien kohdalla, tehtiinkö niistä raporttia? Tuliko Nykoppille mieleen kenen on vastuu, jos hän kämmää jotakin omalla ajallaan?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
jmit
Axel Foley

"Tuliko Nykoppille mieleen kenen on vastuu, jos hän kämmää jotakin omalla ajallaan?"

No jos kämmäämisellä tarkoitat jotain tavanomaisia virheitä, joihin jokainen saattaa syyllistyä, niin tuskinpa sellainen vastuu on kauheasti pelottanut henkilöä, joka kiertelee murhaamassa ihmisiä.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Lähinnä pohdin ko. henkilön ammatillisuutta noin yleisesti. Jollei hän suonut ajatustakaan turvallisuus- ja vastuukysymyksille, oli se melkoisen epäammatillista. Siinä tapauksessa tulee väkisinkin mieleen, että hänen motiivinsa tehdä niitä kotikäyntejä liittyivät ihan muuhun kuin varsinaiseen hoitotarpeeseen ja haluun auttaa pyyteettömästi.

Tuohon "kiertelemiseen murhaamassa ihmisiä" liittyy myös taustoja ja motiiveja.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
pivi84
Susikoski

matlockb kirjoitti:
Mitä te saatte siitä et haukutte nyt mua???
Mä ymmärrän, että henkirikosten uhrien läheisillä on HELVETIN VAIKEAA, mutta yritän tuoda esille sitä, että NIIN ON MYÖS TUOMITTUJEN LÄHEISILLÄ!!!!!
Tää on katastrofi, ihan kamalaa...
Ootte varmaan ilosia, kun kerron, et minäki oon menettäny tän kaiken vuoksi elämäni, elossa oon mutta niinku "elävä kuollut", elämäniloa ei oo... Että varmaan nyt nautitte!!!! :roll:
Enkä kaipaa säälipointseja, vaan sitä että YMMÄRRYSTÄ KEHIIN!!!
En itse ainakaan nauti kenenkään ahdingosta (oli sitten tekijän tai uhrin omainen) mutta liikaa puolustelet Nykoppia. Omasta kokemuksestani sanon että vanhusten murhaajat (odotellaan lopullista tuomiota) eivät itseltäni sääliä saa, omaiset kylläkin, MUTTA sina YSTÄVÄNÄ kyllä tunnut puolustelevan Nykoppin tekoja, turha sun tätä on kiistää. Ymmärrystä ja inhimmillisyyttä tulee itseltäni kyllä läheisille jotka eivät puolustele murhaajaa mutta sinä puolustelet joten et sääliä saa minulta kaipasit tai et sitä, sama mulle.
Nykopp olisi amerikassa saanut jo oikean tuomion! Voit ihan kaikessa rauhassa mulle vittuilla, mun mielipide ei tässä asiassa sua ja Nykoppia kohtaan muutu, niin hyökkäävästi olet käyttäytynyt pilvi ja itse aiheuttanut "hyökkäykset" sinua kohtaan!
Mulla ei ole täällä mitään syytä ketään kumarrella, varsinkaan vanhusten murhaajien puolustajia.
Mä en kyllä alottanut sitä "v**tuilua..." Eikä täällä enää kukaan ole "hyökkäillyt", asiat on selvitetty.
Kertauksena vielä, että suutahdin siitä, kun Ainoa haukuttiin TOSI RUMASTI ja "vaadittiin päätä vadille"... Luulin, että tää ketju on jo rauhottunu, ja tulin kurkkaamaan... :roll:
En kuitenkaan enää alennu siihen, että v**tuilisin sulle tai kellekään muulle. Tuolla aiemmin suutuin kommenteista, jotka loukkasi, ja ilmaisin liian kärkevästi itseäni, mutta olen anteeksi pyytänyt.
Eikä Sinun tarttekaan muuttaa mielipidettäsi Ainoa tai mua kohtaan.
Mutta jos ne rumat sanat jättäis pois...
Itse tosissaan pyysin ANTEEKSI KAIKILTA sitä, että suutuin joistakin kommenteista. Rähinää en aloittanut. Mutta osaan kyllä lopettaa ikävän käytöksen omalta osaltani :)
Ja pyrin pysymään pois kokonaan koko tältä sivulta...
jmit
Axel Foley

"Kertauksena vielä, että suutahdin siitä, kun Ainoa haukuttiin TOSI RUMASTI"

No voi hellan lettas. Ettäkö joku on kehdannut sanoa Ainosta ilkeästi? Miten voi olla noin sydämettömiä ihmisiä? Mitä pahaa Aino nyt on tehnyt? Onko se nyt muka joku synti olla Suomen rikoshistorian pahin rikollinen ja sarjamurhaaja? Mitä jos puolustaisit myös Adolf Hitleriä ja Josef Frizliä tai idi Aminia? Heistäkin on kirjoiteltu ilkeästi.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

jmit kirjoitti:"Kertauksena vielä, että suutahdin siitä, kun Ainoa haukuttiin TOSI RUMASTI"

No voi hellan lettas. Ettäkö joku on kehdannut sanoa Ainosta ilkeästi? Miten voi olla noin sydämettömiä ihmisiä? Mitä pahaa Aino nyt on tehnyt? Onko se nyt muka joku synti olla Suomen rikoshistorian pahin rikollinen ja sarjamurhaaja? Mitä jos puolustaisit myös Adolf Hitleriä ja Josef Frizliä tai idi Aminia? Heistäkin on kirjoiteltu ilkeästi.
Niimpä, kyllä me on oltu ilkeitä kun on kehdattu sanoa rumasti Ainosta ja vaatia päätä vadille, vaikka hän vain auttoi viikatemiestä ja vanhuksia ihan pyytettömästi hyvästä sydämestään :roll:
Pitääkin tästä lähteä puolustelemaan jmit:in mainitsemia henkilöitä oikeaan ketjuun ja ilman muuta vanhaa Jammu-setää, Tauno Pasasta jne, hehän kaikki ovat vain väärinymmärrettyjä ja pohjimmiltaan hyviä ihmisiä :mrgreen:
Muistaakseni Ainon eloonjääneet potilaat ovat kehuneet häntä ystävälliseksi ja miellyttäväksi ihmiseksi.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Tänään lukasin koko ketjun läpi ja ihmettelen suuresti tätä neitoa joka loukkaantuu sanoista jotka kohdistuu tähän Ainoon. Kaikki " todisteet" jotka on tullut jo julkisiksi on aika varmoja syyllisyydestä. Itse ihmettelin eniten tätä jugurtti aihetta jossa neito kertoi että tämä vanha rouva on voinut itse napostella nappeja napaan ja siiten hoitaja antanut oikeita lääkkeitä jolloin vanhus on meinannut kuolla!! Tottahan on että vanhat ihmiset tekee suomessa suuren määrän itsemurhia mutta se että he lähtisivät hommailemaan nappeja jostain "hoodeilta" kuulosta todella epäilyttävältä. Eiköhän ne omat napit sitten ole se jolla elämä päätetään. Samoin myös mun epäilyjäni herätti se että ihanko oikeasti uskoo Ainon puhtaaseen sydämmeen ja SATTUMAAN että noinkin monta ihmistä KUOLEE ja meinaa kuolla yhden hoitajan asiakkaista ja vielä hyvin epäilyttävällä tavalla. Kenelläkään hoitajalla ei varmana ole kotona sellaista määrää asiakkaiden/ potilaiden lääkkeitä oli ne sitten unohtunut tai tarkoituksenä hävittää.. Varastettua tavaraa yms yms löytyi etsinnöissä ja nekin kaikki "höpsöjen" mummojen sepityksiä?? Mä en todellakaan henkilökohtaisesti usko hetkeäkään etteikö tää Aino olisi kylmäverinen ja laskelmoiva sarjamurhaaja ja jo ihan sen perusteella saisi saada kaiken paskan minkä on aiheuttanut takasin monin kertaisesti. Se että Aino on murhaaja ei tee sen omaisista syyllisiä ja ihan varmana jokaisella infolaisella on sympatiat heitä kohtaan mutta se "ämmä" joksi on esim mainittu ei siitä ansaitse ripaustakaan..
Life. It´s just fucking thing after nother...
Vastaa Viestiin