Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
vivy
Jack Bauer

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja vivy »

Tungen nyt tänne väliin joidenkin mielestä ehkä tyhmän kysymykseni kanssa, mutta onko varma ettei Juha puhunut venäjää? Itse vasta jokin aika sitten sain tietää hyvän ystäväni osaavan sujuvaa venäjää, ei ole vaan koskaan tullut puheeksi vaikka ollaan vuosia tunnettu. Toki se on todennköistä, että perhe sen tietäisi vaikka avovaimolta olisi jäänytkin kuulematta.. Kunhan sanoin. :)
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Jos työpaikka oli jo siellä tiedossa ja jokin ensisijainen majapaikka niin ei sitä rahaa edes niin kovin paljoa olisi tarvinut sukan varteen säästää. Etenkin kun mies oli varmasti tottunut hieman vaatimattomampaan elämänlaatuun muutenkin. Eihän sitä tiedä koska se passi sieltä mökiltä on kadonnut joten uusi passi on hyvinkin voinut olla jo valmiina kyseisenä viikonloppuna kun Juha katosi. En tiedä, jotenkin uskon tähän Venäjään mutta jotenkin mietin että miksi. Mutta kun ei tässä nyt muutakaan uutta linjaa ole löytynyt... :roll:
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Niin tuo Venäjä-kuvio voisi olla mahdottomuudessaan mahdollinen. Eikä mikään takaa, että Juha siellä enää olisi, voihan sitä asua vaikka Virossakin. Tai täällä suomessa. Jos vaan välillä menee rajan yli käväsemään.
Eihän sitä tiedä, koska Juvelalle tarkalleen ottaen Juhan Venäjällä olosta viimeksi puhuttiin. Parissa kuukaudessakin ehtii vaikka mitä.
Ja mehän ei tiedetä millainen (siis minkä maan) passi Juhalle mahdollisesti olisi annettu. Siis, mikäli hän olisi järkännyt sellaisen jostain.
Toivon, että selviää tämä tapaus. On sen verran erikoinen juttu.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jos Juhasta on mahdollinen havaito venäjällä, ja jos Juhan vanhentunut passi on sieltä laatikosta kadonnut, niin melkein uskaltaisin veikata, että sitä omaa passia on rukattu ja silloin passi olisi suomalainen. Uskoakseni hyvin harvoin väärennöstapauksissa annetaan kenellekään ihan vieraan maan passia?

Jotenkin se venäjä tähän liittyy, jos kerran Juvelaan otetaan sieltä yhteyttä.

Se numero, josta puhelu(t) tulivat, olisi tärkeä selvittää, edelleen.

Kuten edellä mainittiin, voi venäjällä olla hankala elää kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen mukaisesti, byrokratian hitaasti pyörivien, ja korruptoituneiden, rattaiden vuoksi, mutta enpä usko että jos ihminen ei melua itsestään pidä, vasja siihen kovastikaan huomiota kiinnittäisi.

Enkä tarkoita nyt venäjän suurimmissa kaupungeissa elämistä, vaan jossakin pienemmässä paikassa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Juvela kirjoitti:Kiinnostaisiko jotakuta m.infolaista soittaa Vaalimaalle? Minun salaiseen puhelin numeroon on tullut soittoja,ja varmasti en tunne tai tiedä sitä henkilöä(venäjäläinen nimi) eikä ketään muitakaan tuttujani ole sielläpäin koskaan ollut! Ihmettelen kovasti sitä mistä hän on saanut numeroni!!?
Laittakaa yskäriä,jos kiinnostaa soittaa!
Onko täällä ketään venäjää puhuvaa joka tarttuisi Juvelan ehdotukseen?
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Itsehän en venäättä puhu, mutta tunnen sitä puhuvia, josko saisin jonkun nakitettua?

Laitan siis Juvelalle viestiä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Suosittelen ottamaan Juvelaan yhteyttä, pitäkää meitä ajantasalla. Itse en valitettavasti tuossa voi auttaa, kun ei ole venäjän kielen suhteen mitään taitoja ja tietoja.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Juvela kirjoitti: Laitampahan nyt uutena juttuna tähän viimeiseen viestiini tänne(olinpa syyllinen tai syytön), että samaiset mannet ovat oppineet tervehtimään.

Ps.Johtuisikohan se viestien epämääräisyys siitä, että olen savolainen, enkä osaa oikein muodostaa ymmärrettävää tekstiä?JEli vastuu jää näin ollen lukijalle eikä kuulijalle?
Haloo !
Käsittääkseni jotkut ovat Juvelan onnistuneet suututtamaan epäilyillään, joten mitenkähän aiotte yhteydenoton suorittaa ? :|
hanna84
Alokas

Viesti Kirjoittaja hanna84 »

minä vaan tarkotan että miksi kadoneet etusivulle ei tule uusia kadoneita enkä sitä että miksi vanhan kuvat ovat siinä.
monesti on ihmisiä jotka ei löydy ikinä mutta toivottavaahan se on että ne löytyy.
en ole ennen kijoitellu tänne mutta olen lukenu nämä kaikki sivut ja jotenki ittiääki kiinostaa miten tässä käy.
toivottavasti juha löytyy ja omaiset saa vihdoin rauhan!
voihan se olla että se ei halua että sitä edes löydetään mutta nämä kaikkihan on vaan arvailua.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

vivy kirjoitti:Tungen nyt tänne väliin joidenkin mielestä ehkä tyhmän kysymykseni kanssa, mutta onko varma ettei Juha puhunut venäjää? Itse vasta jokin aika sitten sain tietää hyvän ystäväni osaavan sujuvaa venäjää, ei ole vaan koskaan tullut puheeksi vaikka ollaan vuosia tunnettu. Toki se on todennköistä, että perhe sen tietäisi vaikka avovaimolta olisi jäänytkin kuulematta.. Kunhan sanoin. :)
Mielenkiintoinen kysymys. Hyvin paljon mahdollista, että ei olisi kertonut, vaikka kieltä osaisi. Saattaisi joku kummastella, että missä olet oppinut. En tiedä millainen paikka Leppävirta on, mutta voi olla että ei joku katsoisi hyvällä, jos sattuisit Venäjää osaamaan.
Esim. mun vaarini osasi ranskaa, joka selvisi meille kaikille vasta hänen kuoltuaan. Löytyi todistus, jonka mukaan hän oli opiskellut pitkän ranskan. Ja sitten oikein kielidiplomi, jossa oli maininta ranskan kielen hyvästä osaamisesta. Koskaan hän ei sanallakaan maininnut tästä, luultiin että englantia ja ruotsia osasi muutaman sanan. Eli kielitaitoa voi olla, vaikka ei siitä mainitse.
Tietäisiköhän joku Juhan kielitaidosta.
Ja sellainenkin kävi mielessä, että voisiko joku niistä Juhan existä olla Venäjältä kotoisin? Voi puhua suomea ihan sujuvasti, mutta sieltä lähtöisin. Nimikin voi olla mukailtu, esim. Tatjanasta tulisi Tanja jne. Ihan mutuna, mutta tuota yhteyttä yritän keksiä.
MrsLemon
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja MrsLemon »

En nyt jaksa plarata koko ketjua (taas) läpi, joten mikä puhelu sieltä Venäjältä on tullut? Nainen vai mies puhelimessa? Mullekin on tullut tuntemattomasta numerosta Venäjän puolelta puheluita. Hyvillä suhteilla Venäjälle voi varmasti kadota, mutta oliko Juhalla sellaisia? Onko hän edes koskaan vihjannut omaavansa suhteita Venäjän suuntaan tai osaavansa kieltä? Jos ei ole, niin miksi olisi salannut sitä? Onko hän jo muka kymmeniä vuosia tiennyt, että jossain vaiheessa tämä poika sitten katoaa Venäjälle ja näin päättänyt salata kaikki Venäjään liittyvät kytköksensä?
Tunteeko kukaan Venäjälle duunarin hommiin (laillisesti) muuttanutta suomalaista? Tarkoitan nyt siis just autokorjaajaa tms., en mitään esim. öljyn poraukseen liittyvää (mistä maksetaankin jo hyvin, mutta ei laittomille siirtolaisille). Tai kun mediassa puhutaan kadonneista, kuinka moni on löytynyt Venäjältä? Eikös niitä löydy lähinnä Thaimaasta tai noin yleensä Aasiasta?
En väitä, etteikö Venäjälle katoaminen ole mahdollista, mutta en siihen usko.
Eye for an eye, tooth for a tooth.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Näin kirjoitti Juvela jossain viestissään:
Kiinnostaisiko jotakuta m.infolaista soittaa Vaalimaalle? Minun salaiseen puhelin numeroon on tullut soittoja,ja varmasti en tunne tai tiedä sitä henkilöä(venäjäläinen nimi) eikä ketään muitakaan tuttujani ole sielläpäin koskaan ollut! Ihmettelen kovasti sitä mistä hän on saanut numeroni!!?
Laittakaa yskäriä,jos kiinnostaa soittaa!
Ymmärsin itse tuon viestin jotenkin niin ettei Juvela välttämättä ole edes vastannut noihin puheluihin? Mutta jostain kuitenkin saanut soittajan nimen selville? Vai?

Olisi kyllä hienoa, jos Juvela voisi tulla vielä selventämään tuota. Mielestänne syytökset että Juvela olisi jotain Juhalle tehnyt, ovat tässä kyllä typeriä ja varmaan itsekin loukkaantuuisin, jos minua turhaa syytettäisiin.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Tuon Venäjälle katoamisen tueksi ei ole kyllä mitään faktaa. Kyllä poliisi olisi tähän mennessä pystynyt selvittämään Laitisen vapaaehtoisen Venäjälle katoamisen ja olisi siinä tapauksessa tiedottanut, että Laitisen tapausta ei enempää tarvitse selvittää. Sen sijaan poliisi on antanut ymmärtää, että Laitisen katoamiseen liittyy jotain hämärää ja hänen seurassaan nähdyllä miehellä on mahdollisesti osuutta asiaan. Tuo hämärä tarkoittaa selkokielellä henkirikosta.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Katsoin pitkästä aikaa Juhan katoamista käsittelevän Kadonneet-jakson. Minua jäi vähän mietityttämään ne Juhan puheet taksikuskin kanssa. Olenko itse vain juro/ujo/hiljainen, kun ei itselläni oikein ole tapana jutella taksikuskin kanssa niitä näitä?
Juha oli kertonut taksikuskille hänen ja Kertun tulevaisuuden suunnitelmista. Oliko taksikuski Juhalle tuttu?
Jos Juha tosiaan suunnitteli tulevaisuutta Kertun kanssa, niin nuo Venäjä-huhut ym. tuntuvat sitten aika kummallisilta. Toisaalta, oliko kyseessä harhautus? Jos Juhan tarkoituksena oli saada taksikuski (ehkä tuttu taksikuski?) luulemaan, että kaikki on ok ja haluaa jatkaa yhteiseloa Kertun kanssa. Tietty tuo Leppävirta on pieni kaupunki, että siellä varmaan kaikki tuntevat toisensa, varmaan Juha sen taksikuskinkin...
Jaksossa mainittiin myös jotain Juhan ystävistä jotka ovat toimineet Juhalle kuskina. Mietin vaan, että olikohan sille jokin tietty syy että Juha meni taksilla kauppaan&alkoon eikä soittanut jotain kaveriaan kuskiksi?
Lisäksi tapausta tutkiva poliisi sanoi, että tutkitaan sitä onko Juhalla ollut toinen nainen. Onko tuossa tutkimuksessa edistytty? Siinä jaksossa sanoi jotenkin niin, että pitäisi pian selvitä tuon mahdollisen naisystävän olemassa olo. Niin ja onko nuo juorut toisesta naisesta vaan kyläläisten keksimiä juttuja vai onko Juha ehkä jopa maininnut toisesta naisesta jollekin?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Helmie: Käsittääkseni taksikuski oli Juhalle hyvinkin tuttu, tätä ei sitten Kadonneet-sarjassa mainittu varmaankaan(?), mutta tuttu oli. Lisäksi itselläni taas on tapana tuntemattomankin taksikuskin kanssa jutella niitä näitä matkan aikana, jopa henkilökohtaisia asioita, kun eivät ne tuntematonta kuskia kiinnosta, joka sitten jotain vastailee.

Tuota toisen naisen teoriaa olen miettinyt itsekkin ja ei ole kuulunut mitään edes nimimerkin Juvela puolelta siitä, olisiko selvinnyt tämä toisen naisen arvoitus, tuskin on selvinnyt kun tiedotus on ollut melko olematonta Kadonneet-ohjelman jälkeen.
Mielenkiintoista olisi, onko poliisi tarkistanut havainnon Juha Laitisen näköisestä miehestä kauppakeskus Jumbossa (Vantaalla) 16.12.2010.
Viimeksi muokannut matlockb, Ma Tammi 03, 2011 3:51 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Lukittu