Fobiat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
hipsulainen
Adrian Monk

Fobiat

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

Omia pelkojani on mm.
- Hämähäkit
- Hammaslääkärit (ainakin jonkun verran)
- Pimeä (vain silloin kun joudun olemaan yksin pimeässä)
- Hissit (yksin en hissiin mene, muiden kanssa kyllä voin mennä)

Eipä niitä nyt paljon muita pelkoja olekaan... :roll:
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Mua huimaa jo, jos seison sanomalehden päällä eli korkeat paikat eivät ole makuuni. Nuorena tosin olin jo änkemässä itseäni laskuvarjokurssille. Hämähäkkejä en ole ikinä pelännyt. Jotkut lajit ovat tosi kivan oloisia, mm. hankihämähäkit, joilla on toooooooooooosi pitkät raajat. :)
nemi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja nemi »

Mä pelkään ja olen aina pelännyt SAMMAKOITA! :shock:
Moni tätä ihmettelee, mutta ei voi minkään, ne on vaan pelottavia
~Nemi~
C Starling
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja C Starling »

Omat fobiani ovat vähän outoja :)
Pelkään oksentamista ylikaiken. Varsinkin, jos se tapahtuisi yleisellä paikalla. Lasta synnyttämään mennessä en juuri pelännyt muuta, kuin pahoinvointia, jota olin kuullut joillain synnytyksessä olevan!! <---siis oikein kunnolla jotkut yrjöövät. Moni tietty pelkää synnytyksessä jotain ihan muuta, mut mä en 8)

Toinen pelko on suljetut tilat, joihin on pakko mennä. Olen kyllä oppinut järkkäämään tämän niin, ettei se haittaa elämää. Konserteissa, elokuvissa jne. paikka rivin reunaan, ja lähelle ovea.
Ei sieltä tarvitse pois päästä, mutta tietää, että pääsee jos tarvitsisi.
jsamu84
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

onko muilla fobiota jotka vaikuttaa joka päiväseen elämään?
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Aika voimakas korkeanpaikankammo.

Myöskin olen pelännyt käydessäni bodomilla pimeän aikaan kun en ikinä voi tietää mitä patahulluja mesta vetää puoleensa.

Valoisan aikaan ei mesta pelottanut lainkaan kun näin riittävästi ympärilleni.

Mutta ei mikään pelko rajoita elämääni. Ainakan normaalia elämää. Mutta jo tuollaisen normaalin rintamamiestalon päätyjen korkeimpien paikkojen maalaaminen tikkailta vaatii kyllä vähintään sikspäkin alle.
Minney Magia
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Ennen pelkäsin pimeää, mutta sitten tajusin, että eihän mua kukaan siellä näe.
Olen pelännyt myös korkeita paikkoja( johtuu siitä, että olen "pudonnut" kahdeksasta metristä), mutta se pelko lähti linnanmäen raketissa.
Pelkäsin joskus hämähäkkejäkin, kunnes hesärin yöllä siihen, että olin pureskellut sellaista suussani ja tajusin, että olen niitä vahvempi.
Olen kammonut väkivaltaisia miehiä, mutta kerran kun annoin takasin, niin se loppui siihen( ukolta lähti taju :D ).

Enää pelkään vaan itseäni....että mitähän seuraavaksi? :lol:
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
Orkidea
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Orkidea »

Mä inhoan yli kaiken ampiaisia! Kesät on tuskaa, kun vain kuulenkin sen pörinän lamaannun ja saatan pillahtaa itkuun. Jos ampiainen tulee iholle asti alkaa tajunnan taso hämärtyä ja päässä heittää. En esim. ikinä osta parvekkeelle kukkia ettei vain ampiaiset innostu.. :oops:

Tänä kesänä oli voittaja-fiilis kun kuulin että ampiaisiin oli tarttunut joku virus joka oli tappanut valtaosan ampparikannasta! :twisted:
CrissAngel
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Jonkunasteinen araknofobia,sairaanloinen akrofobia ja mikä se olikaan "hienolta nimeltään" tämä ns."tykkikammo"??
Eli kun otetaan verikoetta,ei sormenpäästä vaan käsivarresta tms niin en voi ees katsoa.
Kerran ottivat 3 putelia putkeen ja meikä pyörtyi.
Varotin lekuria&kahta sair.hoit.,että joku vois mennä mun taakse koska pyörtyminen on mahollista.
Eivät uskoneet,mut kolmannen putkilon kohilla alkoi silmissä sumenee,olin kaatunut taakkepäin ja vain nuoren,ketterän naishoitsun ripeys esti sen ettei multa otettu jo takaraivostakin verikoetta kun oli sementti tms,kova lattia.
Child Of Scythe
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Katsoin muuten tässä yksi päivä jonkun leffan, mikä nimeä en kuitenkaan nyt muista :oops: Mutta joka tapauksessa siinä sanottiin, että fobiat johtuu jostain kokemuksesta lapsuudessa, jota ei pysty ainakaan alitajuntaisesti unohtaa tms. Oletteko kuullut tälläistä?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

^Sitähän taisi väittää jo suunnilleen Sigmund "Motherfucker" Freud :wink:

Itselläni ei ole koskaan ollut fobioita.Riippuu tietenkin siitä mitä fobialla tarkoitetaan.Kaikilla meillä on varmasti asioita, joista emme pidä.Julkista puhumista inhoan yli kaiken.Toisaalta inhoan yli kaiken myös julkisten puheiden kuuntelua :lol: Jos täytyisi nimetä tilanne, jossa hikoilisin suunnilleen verta niin ehkä lintuhämähäkin tai muun vastaavan käteen ottaminen olisi sellainen.
jsamu84
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Olen kuullu kyllä että fobioiden syynä voi olla lapsuuden kokemukset mutta osissa syynä on välittäjäaineiden puutos.
Otto
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Otto »

Tuota noin.. En pelkää mitään erikoista ylipäätäsä mutta käärmeet saavat kylmät väreet. Kyllä hämähäkit ja liskot menee ihan hyvin mutta käärmeet ovat kauheita. Jos telkkarista tulee jokin eläinohjelma jossa on käärmeistä, alan tärisemään. Mutta tosiaan ihan hyvin voin mennä ahtaaseen paikkaan, korkealle, pimeään, verikokeisiin tai vaikka hylättyyn mielisairaalaan..
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

nemi kirjoitti:Mä pelkään ja olen aina pelännyt SAMMAKOITA! :shock:
Moni tätä ihmettelee, mutta ei voi minkään, ne on vaan pelottavia
Tunnen yhden kiinalaisen tytön, joka pelkää aivan hirveästi sammakoita.
Siinä on hänellä ehkä hitunen taikauskoa mukana.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Pelkäähän se BB-Suvikin lintuja. Oli hassua kuunnella, kun hän sitä selosti Nikolle ja jollekulle toiselle.

Mutta kyllä sitä ihmisillä on jänniä pelkoja. Minulla oli pienenä monia pelkoja, kävin niiden takia lastenpsykiatrillakin (saa kysyä tarkemmin jos kiinnostaa), ja nykyisin ehkä vahvin pelkoni on yksinjäämisen pelko. Siis että ne läheisimmät ihmiset jättää. Vaikka ovat nuo hokeneet, etteivät minnekään lähde.
Vastaa Viestiin