Ruumislöytö Porissa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Basil
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2010 12:51 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Basil »

Pormestarinluodon ruumislöydön (siis huhupuheiden mukaan) yhteydessä on puhuttu joesta löytymisestä. Itseäni ihmetyttää, että miten tähän aikaan vuodesta joesta voi jotain löytyä, Kokemäenjoki on ollut kauttaaltaan jäässä jo kauan. Eikä Pormestarinluodon kohdallakaan sulaa vettä näy. Enkä usko, että esim. verkkokalastusta pahemmin harrastetaan kaupungin kohdalla joessa.

Mantua

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Omaa kokemusta talvella järvestä löytymisestä: Olimme ala-asteella lasten seurakunnan leirillä ja lähialueella oli syksyllä kadonnut mies. Leiriohjelmaamme kuului jääseikkailu jäänyli ja eräs pojista potki lunta jäällä olleen napakelkan ympäriltä. Jään sisässä oli kadonnut mies- oli konkreettisesti jään sisässä.

En tiedä olisiko tässä kyseessä samanlainen tapaus..?

annaanna

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kohta alkaa olla kolme viikkoa täynnä tästä ruumiin löytämisestä, jokohan tutkimukset pian valmistuvat. Hyvin outoa olisi jos ei mitään tiedotettaisi muutamien viikkojen sisällä, niin paljon jäisi kysymyksiä ilmaan. Kun nyt on jo nettiavaruudessa kehitetty kummallinen tarina kasvotatuoinnin perusteella helposti identifioitavasta miehestä, hänen menneisyydestää, ihmissuhteistaan, asuinpaikasta yms. lähes ilman faktan faktaa. Paljon on miehestä lausuttu, kukaan ei ole kertonut sanaakaan vaihtaneensa miehen kanssa.

Ja mikähän taho niistä tuloksista uutisoi, varmaan taas Iltalehti, koska paikallinen valtalehti Satakunnan Kansa ei sitten "ehtinyt" löydöstä halaistua sanaa kirjoittamaan. On muuten muitakin rikosjuttuja, joista tiedot löytyy vain muista viestimistä. Ainakaan sähköisestä arkistosta en löydä mitään merkintää asiasta. Jos on vaikka heikohkot yhteydet tiettyjen toimittajien ja tiettyjen rikoskomisaarioiden kesken,kun mennä keväänä tietty toimittaja sai tietyltä Ulvila casen rikoskomisaariolta suoraan kysymykseen suoran vastauksen. Ja seurauksenako on nyt laitoksellinen tuppisuita komisaarioita?

Huomioni ei nyt suoranaisesti (ehkä) ruumislöytöön liity, mutta aasinsiltana voisi olla ko. sanomalehden julkaisupolitiikka. Tuolla Johanna Hautamäen katoamispaikan ympäristössä Kahaluodossa on viime syksynä JH:ta nuoremmat kaksikymppiset nuoret tehtailleet asuntomurtoja. Tieto murtosarjasta tuli uutisoinnin mukaan Satakunnan Kansaan ihmisten itsensä otettua yhteyttä lehteen (poliisi passiivinen tiedottamisessa/täysin tietämätön murroista (?) ). Tämän vuoden puolella uutisoitiin neljä henkeä otetun kiinni asioin tiimoilta ja eilen lehdessä vilahti muutaman tunnin ajan lyhyt tieto eilisen käräjäoikeuden tuomiosta. Uutisessa ei kyllä ollut paljon tietoja, mm. tiedot tuomioista puuttuivat jne. Nyt ei uutista enää löydy, jotenkin sain esiin (oliko hakusanani asuntomur*, en muista) vain kaksi kommenttia juttuun. Ekassa oli mielestäni aivan törkeää nimittelyä ja suoranaista mustamaalausta, tekijöiden äiteihin kohdistettua. Toisessa moitittiin toimittajaa. Jos eivät päivittämällä "kadota" kommentteja ja täydennä torsoa uutistaan, niin eipä juuri voi väittää lehdentilaajien saavan vastinetta tiedonvälityksen muodossa. Jospa iltalehdet pitävät ajantasalla tässä jutussa.

Cavalier
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: La Tammi 22, 2011 1:36 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Cavalier »

Kuulin _huhun_, että ruumis olisi ollut parikymppinen tuore äiti. Ja Satakunnan kansan viime sunnuntain lehdessä oli ristillä huhuun sopiva nuori nainen, jota jäi pieni tyttö kaipaamaan. Päivämäärä oli sama. Siitä, mitä tälle nuorelle äidille on tapahtunut, ei ole tietoa, mutta, jos kerran rikosta ei epäillä, niin ei paljoa vaihtoehtoja jää.

bullitt
Remington Steele
Viestit: 225
Liittynyt: Su Joulu 27, 2009 10:58 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja bullitt »

Cavalier kirjoitti:Kuulin _huhun_, että ruumis olisi ollut parikymppinen tuore äiti. Ja Satakunnan kansan viime sunnuntain lehdessä oli ristillä huhuun sopiva nuori nainen, jota jäi pieni tyttö kaipaamaan. Päivämäärä oli sama. Siitä, mitä tälle nuorelle äidille on tapahtunut, ei ole tietoa, mutta, jos kerran rikosta ei epäillä, niin ei paljoa vaihtoehtoja jää.
Samasta ihmisestä on kyse..

Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1266
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Eikö tuo tapaus ole se, joka löytyi asunnosta, ja tämä tiedotteen ruumis on löytynyt maastosta? Eli samana päivänä oli löydetty kaksi ruumista.

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Cassandra kirjoitti:Eikö tuo tapaus ole se, joka löytyi asunnosta, ja tämä tiedotteen ruumis on löytynyt maastosta? Eli samana päivänä oli löydetty kaksi ruumista.
Toinen ruumis tosiaan löytyi maastosta, mutta ilmeisesti kumpaankaan rikokseen ei epäillä rikosta koska poliisi ei ole asiasta tiedottanut enää.
Tuskin myöskään on kukaan pidempään kadoksissa oleva koska luulisi että tässä tapauksessa olisi jotain tiedotettu.

bullitt
Remington Steele
Viestit: 225
Liittynyt: Su Joulu 27, 2009 10:58 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja bullitt »

Cassandra kirjoitti:Eikö tuo tapaus ole se, joka löytyi asunnosta, ja tämä tiedotteen ruumis on löytynyt maastosta? Eli samana päivänä oli löydetty kaksi ruumista.
Kyllä,tämä on juurikin se asunnosta löytynyt,tuosta maastosta löytyneestä ei ole minulla mitään tietoa,enkä ole paikallisissa lehdissäkään huomannut siitä mitään kirjoitetun.

Mantua

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Mantua »

bullitt kirjoitti:
Cassandra kirjoitti:Eikö tuo tapaus ole se, joka löytyi asunnosta, ja tämä tiedotteen ruumis on löytynyt maastosta? Eli samana päivänä oli löydetty kaksi ruumista.
Kyllä,tämä on juurikin se asunnosta löytynyt,tuosta maastosta löytyneestä ei ole minulla mitään tietoa,enkä ole paikallisissa lehdissäkään huomannut siitä mitään kirjoitetun.

Eli tämä nuoren parikymppisen naisen ruumis, jota pieni tyttö jäi kaipaamaan on se ns. Tommilantieltä löytynyt (asunnosta sisältä). Tästä puhuivat J.H ketjussa ja suomi24.fi keskustelussa, että tyttö olisi ollut raskaana, mutta liekö jo synnyttänyt. Ja naisen miesystävää ensin epäiltiin liittyvän tapaukseen, johtuen vain ja ainostaan ulkonäkötekijöistä. Itsemurha oli kuulema ollut kyseisten palstojen mukaan, mutta mielestäni on sairaskohtaus ja onnettomuus yhtä mahdollista.

Beatrix Kiddo
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: To Elo 11, 2011 11:05 am

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Beatrix Kiddo »

Tämän uhrin pikkusisko on omassa blogissaan kertonut, että hänen isosiskonsa on löytynyt kuolleena 21.1.2011. Uhrilta jäi 1 kuukauden vanha vauva, jonka sosiaaliviranomaiset ovat vieneet rikospaikalta.

Vauva.fi-sivuilla hän kehotti äitejä tutustumaan blogiinsa, jossa kertoo tulevasta teiniäitiydestään. Ketjussa hän oli vastannut siskonsa kohtalosta kyselleille, että tytön poikaystävä "oli täys hullu ja tämä käytti pillereitä". Hän myös mainitsi, että mieheen kohdistuu epäilyjä.


http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/ ... _teiniaiti

http://johku-jossupossu.blogspot.com/20 ... skoni.html

Moona
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 12:34 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Moona »

Pori on saanut oman nakarinsa... :-( Ja voi vitja, miksi sellaiset ihmiset vielä tuottaa siittiöitä tähän maailmaan - kuukauden ikäinen vauva, "teiniäiti", pillereitä + ties mitä - auvoinen alku)
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Just. Ja minä kun olen aina luullut, että toisten virheistä(varoittava esimerkki) voisi itse oppia jotain, mutta näköjään se ei aina näin ole. :roll:

Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Mä olen ainakin ottanut opikseni siitä, että mun kaksi kaveria menehtyi viinan takia. Toinen kuoli diabeteksen ja viinan yhteistuloksesta ja toinen oli niin humalassa, että kaatui, löi päänsä sohvapöytään, sai aivoverenvuodon ja kuoli. Ensin epäiltiin tämän väkivaltaista miesystävää pahoinpitelystä mutta ilmeisesti näin ei ollutkaan. Yritin monta kertaa puhua tätä kaveria jättämään väkivaltaisen miehensä mutta siihen hän ei suostunut. Ensin syytin itseäni, sitten olin vihainen kaverilleni ja nyt olen myöntänyt etten olisi voinut tehdä yhtään mitään. Sen ainakin olen itselleni velkaa, että vaadin mieheltäni kunnioitusta itseäni kohtaan ja väkivallatonta ja raitista elämää. Minulla on lähipiirissäkin monia sellaisia jotka ovat olleet itsetuhoisia ja seurustelleet väkivaltaisten partnereiden kanssa. Mitä siinä voi tehdä?? Mielipiteitä voi jakaa ja tuomita, mutta elämän virheet opitaan yleensä aina itse. Sad but true.

Olen myös, kuten tuokin tyttö, synnyttänyt lapseni 17-vuotiaana ja lapseni isä jätti minut varoituksetta tai ilman mitään syytä. Nykyään tosin olemme ystäviä.

Ei lapsen saaminen teininä aina väistämättä huono juttu ole. Tyttäreni menee ensi syksynä kouluun ja olen saanut omalta osaltani kasvatettua häntä ihmiseksi. Teiniäidit tuomitaan usein iän perusteella ja vaikka ajatusmaailma onkin hieman naiivi tuon ikäisenä, suurin osa on hyviä äitejä.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"

Beatrix Kiddo
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: To Elo 11, 2011 11:05 am

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Beatrix Kiddo »

Tiina kirjoitti:
Just. Ja minä kun olen aina luullut, että toisten virheistä(varoittava esimerkki) voisi itse oppia jotain, mutta näköjään se ei aina näin ole. :roll:
Ei tuossa teininä lapsen saamisessa ole minunkaan mielestä mitään vikaa, jos osaa sitten hoitaa lapsensa kunnialla ja siten, että lapsella on hyvä olla ja kasvaa. Suurin oppi, minkä tämän uhrin pikkusiskon tulisi ymmärtää, on se, ettei sekaannu siskonsa miehen kaltaisiin hulttioihin. Siinä joko menettää vuosia elämästä tai pahimmassa tapauksessa menettää henkensä. :?

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että mihin uhri kuoli. Varmaan kuitenkin itsemurha on ollut syynä, kun ei ole ollut mitään juttua.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Crishelle kirjoitti:Ei lapsen saaminen teininä aina väistämättä huono juttu ole. Tyttäreni menee ensi syksynä kouluun ja olen saanut omalta osaltani kasvatettua häntä ihmiseksi. Teiniäidit tuomitaan usein iän perusteella ja vaikka ajatusmaailma onkin hieman naiivi tuon ikäisenä, suurin osa on hyviä äitejä.
Ehkä näin onkin. Itse tosin olen nähnyt vain teiniäitejä, jotka ovat hylänneet lapsensa sukulaisten tai yhteiskunnan huostaan ja jatkaneet juhlintaa.
Toinen vaihtoehto on myös se, että jos lapsen onnistuvat pitämään, niin lapset joutuu seuraamaan koko lapsuutensa ajan juhlahumua ja vaihtuvia poikaystäviä. Yleensä näissä tapauksissa tuo teiniäitiys on myös periytyvää laatua. Siis jos tuo lapsi on tyttö. Poikalapset taas on muuten vaan hulivilejä. :)
Mutta onnellista, jos näin ei ole aina.

Vastaa Viestiin