Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariola, taas herjaat minun älykkyyttäni, no minä menen suoraan sinun älyttömyyteesi!

Sinun milestäsi on normaalia, että ihminen menee muutaman päivän päästä lievästä aivotärähdyksestä tajuttomaksi, siis muutaman päivän päästä, ihan vaan toistaen Sariolan väitteen, että se on normalia.

Se ei ole normaalia, tai sitten vamman laatu on sellainen, josta jää pysyviä muutoksia aivorakenteeseen, tämä on faktaa!

Tuollaisia jälkiä ei löydetty Gustafssonnin kallon kuvauksissa 2000 luvulla, joten vamma ei ole voinut olla sellainen, että se olisi tuottanut tajuttomuuden muutaman päivän kuluttua sen saamisesta, tämä on faktaa!

Myöskään Gustafssonnilla ei ole todettu Bodomilta tutaessa aivoödeemaa, joka olisi ollut keskivaikean tai vaikean aivovamman saaneella ilmiselvä oire!

Nyt sellaisia ei ollut, joten sairaalassa ei nähty tarpeelliseksi laittaa Gustafsonnille edes tippaa, joka nyt on ainakin varotoimenpide kenties vakavasti vammautuneen potilaan varalle.

Näin on ainakin nykyään, eiköhän tuo käytäntö ole ollut tuohon aikaankin sama!

Ainakin "lanssikuskia" haastatellessani, hän oli sitä mieltä, ettei Gusse "tippaa" olisi tarvinnut, eikä sitä siis laitettu!

En ymmärrä mikä vimma Sariolalla on levitellä tuollaisia valheita selvistä asioista, jollei sitten halu sotkea keskustelua ja trollata esim. minua saamaan bannia itselleni!

Sariola ottaa "asiantuntevasti" kantaa muistiaukkoihin ja tajuttomuuksiin, mutta ei viitsi vastata yksinkertaiseen kysymykseeni, kuinka Gustafssonni on yleensäkään selvinnyt kuumalla niemellä ilman juomista, eli nesteytystä?

Vastaa tuohon nyt, ei sen nyt luulisi mitenkään vaikeaa olevan tuollaiselle "moniosaajalle"!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Vuonna 1960 polku kumpareelle tuli enemmänkin uimarannan suunnasta, suunnilleen koillissuunnassa.
Idästä tullut polku yhtyi siihen nykyisen leveän polun kohdalla olleet vadelmapuskat kiertäen.
Rannassa ei ollut näreitä, vain tervaleppiä.
Jos 'lintupojat' näkivät mottoripyörät, näkivät he myös verisen teltan.
Jossain poliisin kuvissa tämän polun pää muistaakseni näkyy.
Postasin joskus vanhan kartan, josta polkujen kulku ilmenee.

8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllä vain. Pojat näkivät telttapaikan erityisen hyvin ja siellä he eivät Gustafssonia teltan päällä nähneet.


Myös tupakkipaikaltaan pojat näkivät teltalle, ja oletankin, että pojat ja töyrään taakse kätkeytynyt "ruutukauluksinen" hahmo tarkkailivat toistensa tekemisiä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Kyllä vain. Pojat näkivät telttapaikan erityisen hyvin ja siellä he eivät Gustafssonia teltan päällä nähneet.

Myös tupakkipaikaltaan pojat näkivät teltalle, ja oletankin, että pojat ja töyrään taakse kätkeytynyt "ruutukauluksinen" hahmo tarkkailivat toistensa tekemisiä.
- hymm -
Kuitenkin lintupoikien kertomuksesta käy ilmi, että he eivät nähneet koko teltan alueelle, vaan teltan itäpääty oli esteiden (moottoripyörä ja koivu) takana. Vanhoista kartoista näkee, että polku on ollut suunnilleen samalla paikalla koko ajan. Heikki Salonen on lisäksi käynyt näyttämässä poliiseille paikan, josta he havaintonsa tekivat. Siitä ei todellakaan näkynyt teltan itäpääty.

Pojat eivät ainakaan tunnistaneet varmuudella Gustafssonia, mutta näkivät kyllä kaksi miestä. Yksi makoili teltan päällä ja toinen kätkeytyi niemen itärannalle. Näin he ovat kertoneet. Kumpaakaan miestä he eivät tuunnistaneet nimeltä.

Tuon rantaan kätkeytyjän ovat nähneet vain lintupojat. Kumpikaan ei kuulustelussa ole kertonut pukeutumisesta muuta kuin, että tuolla miehellä oli yllään jotain vaaleaa. Siis ei mitään ruutukauluksia ole nähty lainkaan. Se taitaa olla pelkkää mielikuvistusta. Jos awa niin uskoo, niin pankoon tänne näkyville tekstiä, josta se ilmenee. 8) Kuka olisi nähnyt ruutukauluksia? 8) Kun muut eivät ole tuota kätkeytyjää nähneet.

Aivan tarkkaa tupakkipaikkaa ei tiedetä, joten ei voida myöskään tietää, näkyikö sieltä teltan paikalle. Tämähän on fakta - vai mitä awa?

Asia on niin kuin olen tuossa yläpuolella kuvannut, mikäli uskomme lintupoikien kuulustelupölytäkirjassa esittämiin kertomuksiin. Siitäkään ei voi olla täysin varma, mutta minä oletusarvoisesti uskon niihin. Asia on toinen, jos he puhuivat täyttä potaskaa, ja sopivat etukäteen mitä kertovat.

- hymm - hymm ! :lol:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Vanhoista kartoista näkee, että polku on ollut suunnilleen samalla paikalla koko ajan. Heikki Salonen on lisäksi käynyt näyttämässä poliiseille paikan, josta he havaintonsa tekivat. Siitä ei todellakaan näkynyt teltan itäpääty.
Polun suunnasta voit kinastella Wagnerin kanssa.
Sariola kirjoitti:Pojat eivät ainakaan tunnistaneet varmuudella Gustafssonia, mutta näkivät kyllä kaksi miestä. Yksi makoili teltan päällä ja toinen kätkeytyi niemen itärannalle. Näin he ovat kertoneet. Kumpaakaan miestä he eivät tuunnistaneet nimeltä.
Juuri nän.
Sariola kirjoitti:Tuon rantaan kätkeytyjän ovat nähneet vain lintupojat. Kumpikaan ei kuulustelussa ole kertonut pukeutumisesta muuta kuin, että tuolla miehellä oli yllään jotain vaaleaa. Siis ei mitään ruutukauluksia ole nähty lainkaan. Se taitaa olla pelkkää mielikuvistusta. Jos awa niin uskoo, niin pankoon tänne näkyville tekstiä, josta se ilmenee. 8) Kuka olisi nähnyt ruutukauluksia? 8) Kun muut eivät ole tuota kätkeytyjää nähneet.
Pojat taisivat kertoa tietonsa heti seuraavana päivänä ja lehteen se oli painettu 7.6.60. Eli hyvin oli muistissa mitä olivat nähneet. Valitettavasti.
Sariola kirjoitti:Aivan tarkkaa tupakkipaikkaa ei tiedetä, joten ei voida myöskään tietää, näkyikö sieltä teltan paikalle. Tämähän on fakta - vai mitä awa?
Poliisi tietää - kai sekin on kysytty? - vai mitä Sariola?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos olisit Sariolapaikalla käynyt, tarkka tupakkipaikka olkisi myös sinunkin tiedossasi, sillä Kiluko se oli kun kiipesi katsomaan koivusta peipon pesää!

Olen Wagnerin kanssa samaa mieltä, tuosta poikien näköyhteydestä telttaan, se on ollut selvä, eikä Gustassonnia ole näkynyt ainakaan teltan päällä!

Missä se on ollut, siitä ei ole takkaa tietoa.

Kukaan ei syyttä mene makoilemaan verisen teltan päälle vainaitten viereen, jollei sitten kolminkertainen elinikäinen paina päälle, siinä syytä kerrakseen, mutta kun ne miehen jalat taisivat kuulua Boismannille, näin se taitaa vaan olla!

Jos Gustafssonni olisi maannut teltan riekaleissa, niin mitenkä hänen vaatteensa eivät olleet veressä, sillä ne olivat siistit, yleisesti ottaen.

Jos Gustafssonni olisi kömpinyt verisen teltan sisältä ulos, niin miksi vaatteet eivät olleet esim. polvista, tai kyynärpäistä veriset?
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Avainkysymys kuuluu:
Paljonko NG:llä oli alkoholia mukanaan, siis, oliko omia liemiruokia, joista toiset eivät edes tienneet.
Tuulikki Mäen kirjoitus: Sepi ja Nisse kännissä. Ylös kahden aikaan...
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Remix: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Wagner »

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 495#p65527

Heikki Salonen myönsi kuultaessa, että teltan päällä maannut [Gustafsson] olisi voinut heidät nähdä.
Näkeminen edellyttää katsekontaktia ja sen havaitsemista: näkivät siis kasvonsa ja verisen teltan.
Tai puhuivat tältä(kin) osalta k*kkaa: yx kakkaa, kax kakkaa, muuta sitt ei tarvitakkaa...
Mutta miksi ihmeessä tekivät asiasta tarinaa, jos eivät millään tavoin olleet osallisina tapahtumassa ?

:shock:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ehkäpä eivät todellakaan nähneet teltan päällä Gustafssonnia, vaan ainoastaan teltan liepeen alla olleen Sepon jalat, näin ollen ei siinä olisi mitään salattavaa!

Kun ei näe päätä, ei voi syntyä katsekontaktia, niinhän se taitaa olla, eli missä Gusse luuraa, voidaan syystä kysellä, ettei vaan olisi mennyt sinne törmän taakse piiloon!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Remix: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Wagner kirjoitti:http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 495#p65527

Heikki Salonen myönsi kuultaessa, että teltan päällä maannut [Gustafsson] olisi voinut heidät nähdä.
Näkeminen edellyttää katsekontaktia ja sen havaitsemista: näkivät siis kasvonsa ja verisen teltan.
Tai puhuivat tältä(kin) osalta k*kkaa: yx kakkaa, kax kakkaa, muuta sitt ei tarvitakkaa...
Mutta miksi ihmeessä tekivät asiasta tarinaa, jos eivät millään tavoin olleet osallisina tapahtumassa ?

:shock:
Wagner on tuota mieltä. Tuosta Heikki Salosen myöntämisestä huolimatta, en pidä tuota näyttönä siitä, että tuolla makoilijalla ja lintupojilla olisi ollut katsekontakti.

Jos uskotaan Heikki Salosen kuulustelupöytäkirjaa, niin hän näki tuosta makoilijasta vain vyötäröstä alaspäin - ei siis kasvoja. Edelleen Heikki Salosen mukaan hän ei nähnyt mitää ruutuja tai raitoja kauluksessa. Ainoastaan jotakin vaaleaa yllä.

..... Kertoja oli nähnyt lisäksi, että kasassa olevan teltan päällä makasi mies, jolla oli tummat housut päällään, muuta miehestä ei näkynytkään. Kertoja oli nähnyt myös kuinka teltan niemen kärjen puoleisesta päästä oli lähtenyt joku mies niemekkeen itärannalle päin. Tästä miehestä kertoja ei voinut sanoa muuta kuin, että sillä ei voinut olla mitään tummia vaatteita eikä tämä myöskään ollut erittäin iso- tai pienikokoinen, sillä siinä tapauksessa se olisi kiinnittänyt enemmän huomiota. .....

Sama Heikki Salonen on siis antanut molemmat keskenään ristiriitaiset lausunnot. Minä pidän kuulustelupöytäkirjan tietoa luotettavampana.

Tietysti on olemassa sekin vaihtoehto, että lintupojat puhuivat yleensäkin potaskaa ja olivat sopineet keskenään mitä kertovat.

Toisella areenalla oli joku vuosi sitten kuvallinen kertomus siitä tapahtumasta, jolloin Heikki Salonen oli siellä niemessä poliisien kanssa rekonstruoimassa tuota tapahtumaa. Siinä oli useita hyviä valokuvia tapahtumasta. Tuo oli tapahtunut muistaakseni v. 2005. Siitä sai mielestäni hyvän käsityksen siitä, minkälainen oli lintupoikien näkymä teltalle. Se oli saman tapainen kuin Heikki Salosen kuulustelupöytäkirjassa esittämä kuvaus. Tässäkin on tietysti sama varaus, että puhuiko Salonen siinä tilaisuudessa totuuden. Näin kuitenkin olen uskonut, joskaan en ole siitä satavarma.
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Niinhän se oli, että ei erityisen iso- eikä pienikokoinen mies lähtenyt livohkaan. 170 senttinen Gustafsson oli juuri sellainen poikien näkökulmasta - keskipituinen mies.

Jalat vyötäröstä alaspäin -no, eiköhän ole selvää, että Boismannin jalat olivat tummahousuiset ja nimenomaan vain vyötäröstä alaspäin näkyvissä.

Toiset jalat, jotka olivat näkyvissä vain vyötäröstä alaspäin olivat alastomat, lumivalkoiset Irmelin jalat ilman veritahraakaan. Nämä olisivat kyllä palaneet pikkupoikien verkkokalvoille ikuisiksi ajoiksi, joten niistä ei varmaankaan ole kyse.

Luulen, että Nisse asetteli murhapaikkaa ja riisui Irmelin lintupoikien lähdettyä paikalta. Lopulta asettautui toivomaansa asentoon eli lusikkaan kuten Lönnbergin muistikirjasta näkyy.
8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Juuri noin, Kotipoliisi.

Miksi ihmeessä tuo Sariola aina on selviä tosiasioita vastaan, kun on kyse siitä, että hänen idolinsa ja ystävänsä Gusse on joutumassa ns. kuseen?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kotipoliisi kirjoitti:Niinhän se oli, että ei erityisen iso- eikä pienikokoinen mies lähtenyt livohkaan. 170 senttinen Gustafsson oli juuri sellainen poikien näkökulmasta - keskipituinen mies.

Jalat vyötäröstä alaspäin -no, eiköhän ole selvää, että Boismannin jalat olivat tummahousuiset ja nimenomaan vain vyötäröstä alaspäin näkyvissä.

Toiset jalat, jotka olivat näkyvissä vain vyötäröstä alaspäin olivat alastomat, lumivalkoiset Irmelin jalat ilman veritahraakaan. Nämä olisivat kyllä palaneet pikkupoikien verkkokalvoille ikuisiksi ajoiksi, joten niistä ei varmaankaan ole kyse.

Luulen, että Nisse asetteli murhapaikkaa ja riisui Irmelin lintupoikien lähdettyä paikalta. Lopulta asettautui toivomaansa asentoon eli lusikkaan kuten Lönnbergin muistikirjasta näkyy.
8)
Vastauksena Kotipoliisin kirjoitukseen:


* Kyllä Kotipoliisilla on väärä kuva NG:n koosta. Valokuvista on näkynyt, että hän oli jo tuolloin yli 180 cm eli isokokoinen - poliisit näyttivät pätkiltä hänen rinnallaan.

* Boisman oli sellaisessa asennossa, että hänestä ei lintupoikien näkövinkkelistä näkynyt mitään. Pääpuoli oli kankaan alla ja jalat koivun ja moottoripyörän takana. Kyllä tätä näkymää on tutkittu tarkkaan ja tällainen se on ollut. Teltan päällä makoileva mies oli ollut lähes vastakkaisessa asennossa. Ei näin selvästä asiasta voi edes käräjäoikeus erehtyä. Lintupoikien kuulustelupöytäkirjat kyllä selvittävät tilanteen, jos tutkii ja lukee ne tarkkaan. Edes puolustus ei yrittänytkään sijoittaa tuoksi makoilijaksi Boismania. Sen verran viisaita he olivat. He esittivät siihen Björklundia, joka olikin suunnilleen samassa asennossa kuin teltan päällä makoillut mies, mutta oli sijoittunut tämän itäpuolelle, siis lintupoikien suunnasta katsottuna oikealle puolelle. Björklundilla oli kuitenkin vaaleanvihreät housut ja tietysti naisen jalat. Ei mennyt läpi puolustuksen esitys ... Kyllä käräjäoikeus siinä arvioi aivan oikein.

* Björklundista taas ei ole tietoa, oliko siinä vaiheessa näkyvissä lumivalkoiset jalat. Niin oli joskus myöhemmin. Tilanne teltalla on lintupoikien aikaan ollut todennäköisesti erilainen kuin sitten myöhemmin aamulla.

* Tuo Kotipoliisin viimeinen kappale ei mielestäni pidä paikkaansa. Tuollaiseen loppuasentoon hankkiutuminen ei ole luontevaa. Ennemmin se oli ulkopuolisen tekemä asettelu.

Tuo Kotipoliisin kuvaus on mahdollinen vain, jos lintupoikien kertomuksia pitää täysin "potaskan syöttämisenä". Muutoin se ei ole mahdollista. Sellaista en pidä todennäköisenä.

Kyllä käräjäoikeus oli tässä kohtaa viisaampi kuin Kotipoliisi. Ei kaikkia faktatietoja voi muuttaa mieleisikseen. Hessu menee siinä pillipiiparin mukana hukkaan ja eksyy tosiasioista pois ... Määrä ei korvaa laatua.
8)
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

No, yhdessä asiassa olit Sariola oikeassa - tuli näppäilyvirhe. Nisse oli TASAN 180 cm pitkä eli edelleen keskikokoinen mies. Sepi oli 168 cm ja Irmeli aika pitkä naiseksi 172 cm.

Ja loput kirjoituksestasi olikin taas täyttä potaskaa. Osta toinen munkki siellä Essolla niin saat lisää nettiaikaa ja ehdit tutustua tähän Bodomin tapaukseen.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Gustafssonin " asentoon hankkiutuminen vaiko ulkopuolisen asettelema".

Aiemminkin pohdittu. Gustafsson makoili kasvot niemen tyveen päin selällään väliin kyljellään. Asentoaan korjaillen niinkuin jokinen makoilija tekee kädet ristiin rinnalle polvia koukistellen. Jäsenet olivat mukavasti, ei esim. käsi kehon alla. Telttakangasta kehon alla ja vesikuppi vieressä. Uhrien kasvot peitettyinä. Sepi käärittynä paketiksi.

Tavarat melko siististi teltan vieressä, ei potkittu ei pengottu.
Skenaarioita on
- Gustafsson raahattu teltalle ja sitten tekijä lempeästi asetellut mukavasti sijalleen
- Gustafsson ryöminyt paikalleen mutta siistinä ja luulisi ryömijän yrittäneen katsoa tovereidensa tilannetta/elossaoloa, mutta piilossa olivat kasvot
- asettunut itse Seppo tyynynään odottelemaan miten tuuri käy

Verijälkiä jäi heilahdusveri oviaukkoon, siirtynyt veri nelossivulle, kosketus/valunut veri teltan "nurkapäätyyn".
Tulijoiden kommenteina ; humalaiset tapellet. Lönnbergin kirjaus Gustafsson Nils Askela.
Kadonneiden tavaroiden epäloogisuus, Sepon takki ja vaatetavaraa ym. Moottoripyörät paikoillaan ilman tihutyön merkkejä.
Nuorista vähän havaintoja illan ajalta, seisoskeleva pari teltalla, Gustafsson hillumassa humalassa, Markan tarina, ei naurua, nuorten ilakointia.Kuvauksista päätellen ainakin Irmeli ja Gustafsson vilkkaita ja nauravia, puheliaita luonteita. Laulukirjan tarkoitus kai laulaa kyseisiä lauluja.
Havahtumiset yöllä mp ääni kuultiin kioskilla, Timperi heräsi aamuyöllä, Dahlbyn tilanhoitaja kuuli avunhuutoja.

Jokin vene lähti kolisten.
Miten oli, tiesivätkö lintupojat jo edellisenä iltana tulijoista, kuvasivatko teltan mallia. Yöllä tuli kiilteli mp tankeista? Nuotio töyrään alapuolella, mp yläpuolella?

Merivuokko kyseli toisaalla Gustafssonia omat juomat varastosta, Markan mukaan Gustafssonilla oli pullo kirkasta, josta otti , entä salmisaari, oliko se ruskeaa? Kumpi oli pirunviinaa.

Gustafssonin mukaan teltassa oltiin vaan nukkumassa, ei muista olivatko Tuulikki ja Seppo, kieltää itse olleensa kaksistaan Irmelin kanssa teltassa? Kuitenkin Amirosseja mukana ja löytyi käytettynäkin.

Jokin mättää?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Vastaa Viestiin