Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
nuusku-nella
Adrian Monk

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

melissa kirjoitti:eräskin näistä kaverinsa sivulla kovasti pyyteli naisten hakkaajaa ulos..jotta ois saanu turpakäräjät pitää..ja sit vielä kehtaa..ei voi muutaku ihmetellä.

Ihan samaa katselin.. Taas tullaan siihen että omat tekoset oikeutetaan kaikenmaailman "syillä" ja kuitenkin muiden (niiden "toisten") tekeminä ihan samat asiat oikeuttaa kostamaan, uhkailemaan ja väkivallan käyttöön.

Tää porukka vois kans joskus kattoo peiliin ja huomata ne omatkin virheensä sen sijaan että keskittyvät kasvattaan lihaksia ja asiakaskuntaa. (<----- Yleinen statementti, ei osoitettu kenellekään erityiselle tähän juttuun liittyen.)
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Toni1987 »

MollyMalone kirjoitti:Tuntuu vähän siltä että ollaan nyt viime aikoina täällä kuultu ne kootut selitykset joita poliisikin on saanut kuulla. Jokainen selitys tähtää nimenomaan siihen ETTÄ TEKOA EI OLE SUUNNITELTU ETUKÄTEEN. Mikä sinänsä on hauska idea mutta idean realistisuus tökkii pahan kerran. Todellakin varmasti nämä viimeiaikaiset tuttavuudet täällä tietävät mitä on ollut menossa mutta taitavat "tietää" myös että polliisi seuraa näitä keskusteluja, mikäs sen mielekkäämpää kuin syöttää samaa pajunköyttä "ulkopäin".
Ainakin itse uskon, että teko on suunniteltu ja vakaasti harkittu. Toki toteutus ja suunnitelma ovat aika, sanoisinko, heikkoja. Varmasti poliisi seuraa näitä keskusteluja mutta en usko, että täällä ilmi tulleissa asioissa on heille mitään uutta. Uskon, että poliisi tietää tapauksen kulun yms. aika tarkkaan ja varmasti noita laulamisia/vasikoimisia/you name it on tullut ihan ilman lypsämistäkin. Siis mitä tuota porukkaa tiedän/tunnen, niin varmasti laulavat ennemin tai myöhemmin. Yllättävän usea tekee niin.
MollyMalone kirjoitti: Siksi "myrkyttäminen" tuntuu mun mielestä kostolta ja opetukselta siitä että toisella olisi ollut halua päästä pois niistä jutuista.
Toki kuten kirjoitit, tämä on vain sinun mielipide mutta itse en jaksa tuohon uskoa. Itse uskon, että tarkoituksena on ollut ottaa henki pois, eikä antaa mitään opetusta.
MollyMalone kirjoitti: Aikaisemminhan Aijaa on yritetty useaan kertaan puukottaa. Tällä kertaa tekotapa oli eri ja porukakin eri kuin aiemmin.
Osa porukasta on kyllä ihan samaa sakkia jotka ovat aikaisemmin yrittäneet puukottaa Aijaa.

Ongelma täällä minun mielestäni on se, että tähän ketjuun tulee tuhottomasti viestejä ja niistä 99% on täynnä "salaliittoteoriaa" tai puhdasta paskaa. Toki jokaisella on oikeus esittää oma mielipiteensä ja se sallittakoon. Tähän ketjuun myös kirjoittaa muutamia ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät tietävän asiasta jotain mutta tuo "tieto" vain hukkuu tähän loputtomaan suohon. Moni varmasti osaa suodattaa tuon oikean tiedon näistä ex-puolison/kaverinkaverin tietotoimistoista mutta valitettavan moni ei.

Mitä itse tiedän tapauksesta ja siihen liittyvistä henkilöistä, niin aika hyvin olen pysynyt kartalla siitä kenen viesteihin kannattaa suhtautua vakavasti ja kenen, noh, vähän vähemmän vakavasti. Tietyillä nimimerkeillä tuntuu olevan tietoa, jota ei käytännössä saa tietoonsa ellei tunne "sitätaitätä" tai pyöri "siinäjatossa"-porukassa ja mistä minä sen tiedän? -Luulisin tuntevani "senjatuon".
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Tätä keskustelua ei saa jättää ilmeisesti päiväksikään lukematta. Kommentteja satelee sen minkä ehtii! Hyppäsin sivulta 94 sivulle 104, en millään olisi saanut teitä muuten kiinni ja "jälkeenjääminen" tässä aiheessa ei ehkä ole hyväksi.

Juttua on tullut tosiaan paljon, mutta noin yhtäkkiä katsoen näyttäisi siltä, että täällä edelleen jankutetaan samoja asioita kuin aiemmin :roll: Ja edelleenkin kaikki on erittäin sekavaa, ainakin minulle, joka ei tunne tekijöitä millään tavalla, enkä tunne muutenkaan seutua - Nimien lyhenteet sekottavat myös aivan liikaa.. :(

Ehkä tämä tästä, kunhan tyydyn seuraamaan sivusta.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Mantua

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Toni1987 kirjoitti: Moni varmasti osaa suodattaa tuon oikean tiedon näistä ex-puolison/kaverinkaverin tietotoimistoista mutta valitettavan moni ei.
Sulla Toni1987 on todellakin jotain henkilökohtaista kommenttejani kohtaan. Minun exsäni on paraikaa vangittuna ja nimi ollut täällä useastikin esillä. En tapauksesta tiedä, sillä ei tekijä (tässä tapauksessa exsäni) asiasta jauhanut tai kertonut yksityiskohtia. Ihan yllätyksenä itsellenikin tuli. Jos et ole huomannut Kun kerroin aiemmin exsäni punkanneen minun ja nykyisen mieheni luona "kommuunissamme", niin jotain tietoja minulla on, mutta salassa tämä mies tekonsa piti, koska narkkipiireissä ei luotettavuudesta aina tiedä.
Kun sinä tunnet NIIN hyvin tapauksen, niin luultavasti jopa "siviilissä" tiedämme toisemme. Onko sellainen tullut mieleen?

P.S Ja sitä mä mietin, että miksi (edellämainittu) tekijä puhui muutamia asioita erilailla kuin sinä täällä?
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Mantua kirjoitti:
Toni1987 kirjoitti: Moni varmasti osaa suodattaa tuon oikean tiedon näistä ex-puolison/kaverinkaverin tietotoimistoista mutta valitettavan moni ei.
Sulla Toni1987 on todellakin jotain henkilökohtaista kommenttejani kohtaan.
Ei ole, en vain ymmärrä miksi ihmiset levittävät tahallaan muunneltua totuutta tai sitten keksivät juttuja omasta päästä.
Mantua kirjoitti:Minun exsäni on paraikaa vangittuna ja nimi ollut täällä useastikin esillä. En tapauksesta tiedä, sillä ei tekijä (tässä tapauksessa exsäni) asiasta jauhanut tai kertonut yksityiskohtia. Ihan yllätyksenä itsellenikin tuli. Jos et ole huomannut Kun kerroin aiemmin exsäni punkanneen minun ja nykyisen mieheni luona "kommuunissamme", niin jotain tietoja minulla on, mutta salassa tämä mies tekonsa piti, koska narkkipiireissä ei luotettavuudesta aina tiedä.
Kun sinä tunnet NIIN hyvin tapauksen, niin luultavasti jopa "siviilissä" tiedämme toisemme. Onko sellainen tullut mieleen?

P.S Ja sitä mä mietin, että miksi (edellämainittu) tekijä puhui muutamia asioita erilailla kuin sinä täällä?
Eikö tuossa boldatussa taas ole pieni ristiriita? Mutta kerro ihmeessä mistä ex-puolisosi kertoi erilailla, vastaan mielelläni.

Kun itsekin otat järjen käteen ja katsot omaa viestihistoriaasi tässä ketjussa, niin kyllä noiden viestiesi perusteella aika moni on tehnyt sen johtopäätöksen, että ei sinulla taida olla mitään hajua tästä casesta.

Muutenkin väität tuntevasi porukkaa tai "porukkaa" mutta silti faktat ovat pahasti hakusessa ja yleisesti tiedossa olevat asiat tulevat sinulle täysin uutena/yllätyksenä ja esim. pidätettyjen nimet on ollut yleisesti tiedossa Jyväskylässä Tammikuun lopusta asti. Luulisi, että ex-puolison vangitseminen olisi tullut sinunkin tietoosi aikaisemmin jotain kautta. Muutenkin viesteissäsi saattaa olla jo naurettavia ristiriitaisuuksia kuten edellä olevassa. Exä ei kertonut mitään mutta silti kertoi eritavalla...

Tuo siviilissä tunteminen kävi tosiaan minunkin mielessäni mutta epäilen vahvasti, että emme pyöri samoissa piireissä. Ja toisaalta mitä väliä sillä olisi? Ainakin nimimerkistäsi on tullut tietyssä porukassa aikas legendaarinen ja tiedän muutaman lukijan lukevan tätä ketjua pelkästään sinun viestiesi/tietojesi takia. Tuo kertonee jo aika paljon...
Mantua

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Selvennän asiaa sen verran, että tottakai päivien mittaan tapauksesta kuuli exsältänikin tietoja, mutta hän naamioi ne kämpässä olleiseen spekulaatiokeskusteluun, eikä mitään faktaa sanonut, kuten "Hei, minäkin olen yksi surmaajista". Sitä tarkoitin noilla tummentamillasi kohdilla. Ja nyt jälkikäteen kun tapauksesta on kuullut tiedotteista ja exsäni nykyiseltä naisystävältä "juttua", niin palaset on loksahdellut paikoilleen,

Ja mitä mun viestihistoriaan liittyy, niin jutun tapahtuessa en tiennyt FAKTA tietoa ollenkaan tapauksesta. Mä en kuuntele ja pistä mieleen kaikkia baareissa ja kämpissä kuultuja puheita, mitä juuri tapahtuman aikaan kuuli. Tosiaan tapaus oli "kaikkien" tiedossa, mutta olen jo aikoja sitten lopettanut juorujen kuuntelun. Siksi täällä nimiä ja tietoja haeskelinkin ja kyselin, josko olisin saanut jotain todisteita/pohjaa kuulemilleni jutuille. Se etten heti alkukeskusteluihin ruvennut kuulemiani juoruja levittelemään ei tee minusta valehtelijaa.

Minusta on itseasiassa aika kivaa, jos nimimerkkini on "sinun piirissäsi" legenda. Siinähän te porukalla mietitte kuka olen. Ja itseasiassa olen aika varma, että moni kommenttejani lukeva (eli ne jotka mainitsit, ja jotka vartavasten kirjoituksiani täällä seuraa) minut kyllä tuntee hyvinkin.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Niin opettamisella tarkoitinkin tuota hengen ottamista nimenomaan "myrkyillä".

Varmaan on joo jotain sama porukkaa kun piiri on pieni muutenkin mutta taitaa tuo vasikoiminen olla vaan yksi hyvä tekosyy siellä muiden syiden lomassa.

Tässä ei tosiaan tarvita mitään salaliittoteoriaa vaan ihan puhdasta suunnitelmallisuutta.

Mitä mä haluaisin tietää on että koska Aija on viimeksi nähty ja missä ja kenen seurassa? Anyone?
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Mantua kirjoitti:Ja mitä mun viestihistoriaan liittyy, niin jutun tapahtuessa en tiennyt FAKTA tietoa ollenkaan tapauksesta. Mä en kuuntele ja pistä mieleen kaikkia baareissa ja kämpissä kuultuja puheita, mitä juuri tapahtuman aikaan kuuli. Tosiaan tapaus oli "kaikkien" tiedossa, mutta olen jo aikoja sitten lopettanut juorujen kuuntelun. Siksi täällä nimiä ja tietoja haeskelinkin ja kyselin, josko olisin saanut jotain todisteita/pohjaa kuulemilleni jutuille.
Kuulostaa erittäin uskottavalta selitykseltä. Taisi muuten olla vielä Helmikuun lopun (28 päivä?) kun epäilit, että kyseessä olisi ns. normi överit, wtf? Missäköhän "piireissä" sinä pyörit jos noille nimillekin piti varmistusta hakea ja vielä netistä, voi luoja...
Mantua kirjoitti:Se etten heti alkukeskusteluihin ruvennut kuulemiani juoruja levittelemään ei tee minusta valehtelijaa.
Ei tee ei mutta mites on noiden viime aikaisten valheellisten väitteiden laita? Isä E:n tietämättömyys, R:n maineen puolustaminen jne. jne. jne. Myös nuo puuttuvat tiedot/nimet/yms. syövät uskottavuutta aika pahasti, varsinkin kun väität tuntevasi porukka sieltä täältä.
Mantua kirjoitti:Siinähän te porukalla mietitte kuka olen. Ja itseasiassa olen aika varma, että moni kommenttejani lukeva (eli ne jotka mainitsit, ja jotka vartavasten kirjoituksiani täällä seuraa) minut kyllä tuntee hyvinkin.
En usko, että kukaan haluaa kenenkään nimimerkin oikeaa nimeä tietää, se vesittäisi koko läpän. Ihmiset ovat aikojen alusta asti vain janonneet tietoa... tai viihdettä. Pikku hiljaa viestejäsi luettua alan oikeasti epäilemään, että olet 18-20-vuotias nuori naisenalku joka haluaa "piireihin". Ainakin jutut "faktoineen" viittaisi siihen suuntaan
Pokerinaama
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Pokerinaama »

Toripolliisi kirjoitti:
maija turjukka kirjoitti:Onko missään mainittu, milloin juttu tulee käräjille? Talvella ounastelin, että ehkä maaliskuussa, mutta ei taida olla vielä tiedossa? Mennäänkö huhti- vai peräti toukokuun puolelle?
On tuo tieto tuolla aiemmissa viesteissä mutta kerrataan: Esitutkinnan uskotaan valmistuvan huhtikuun aikana. Määräaika syytteen nostamiselle on 31.5.2011.

Lähde: http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-suo ... endocument

Milloin sitten käräjät ovat on vielä asia erikseen..
Jos syyte nostetaan 31.5 (tuskin etuajassa) niin käräjät viimeistään 14.6. Itse veikkaan juuri kyseistä päivää.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Paljon hyviä kommentteja jää Mantuan ja Toni1987 keskustelun jalkoihin. Voisitteko siirtyä vaikka ykstyisviesteihin, koska keskenäisenne taistelu ei tuo tänne mitään uutta, jotkut sentään vielä miettivät uusia spekulaatioita esim. liittyen tuohon myrkytykseen. Ja Toni, jos tuo 1987 kertoo syntymävuodestasi niin etpä nyt itsekään mikään aikuinen ole joten jätetäänkö muiden nimimerkkien arvostelut ja henkilöt niiden takana arvuuttelematta.

Eli lisää spekulaatiota ja keskustelua itseasiasta kiitos, minua ei ainakaan kiinnosta tietää kuka liikkuu tuollaisen yhteiskunnan roskasakin kanssa ja kuka haluaisi liikkua (ellei sillä ole jotain tekemistä itse jutun ratkeamisen suhteen).

Kiitos.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Mun mielestä olisi myös kiva keskustella itse jutusta eikä siitä kuka tuntee ja kenenkin :roll:

Eli tuossa aiemmin esitin yhden kysymyksen johon ei oo tullut vastausta

"... koska Aija on viimeksi nähty ja missä ja kenen seurassa? Anyone?..."

Tämä olisi mun mielestä mielenkiintoista tietää että koska Aijaa on alettu eristämään jotta on saatu hänet varmasti tuonne paikan päälle silloin kun droppi on ollut valmiina. Aijaa on jo tuossa vaiheessa puukotettu useampaan otteeeseen aiemmin joten ei hän kyllä ihan vapaaehtoisesti lähde paikkaan jossa tietää että käy hullusti.

Mä myöskin luotan jokseenkin "siskon" vuodatukseen asian tiimoilta ihan siksi että se tuntuu järkevältä ja spontaanilta vuodatukselta. Ja asiat siinä kuulostavat passelilta motiivilta ja henkilöt joita jutun tiimoilta on siihen yhdistetty sopivat tuohon vuodatukseen myös enemmän kuin näihin viimeaikaisiin "sisäpiiri-paljastuksiin".
corppi
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja corppi »

Voisiko se Aijan viimeinen kontakti olla tuo pidätetty AK(taiteilija nimellä veisbuukissa)???

Kohtuullisen luotettavasta lähteestä kantautuneet juorut kertovat että hänen autollaan uhri olisi pupariin ajellut(eikä olisi autoa mitenkään luvatta ottanut) ja samaisella biilillä myös kroppa sitten kuljeteltu tuonne löytöpaikalleen...
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

corppi kirjoitti:Voisiko se Aijan viimeinen kontakti olla tuo pidätetty AK(taiteilija nimellä veisbuukissa)???

Kohtuullisen luotettavasta lähteestä kantautuneet juorut kertovat että hänen autollaan uhri olisi pupariin ajellut(eikä olisi autoa mitenkään luvatta ottanut) ja samaisella biilillä myös kroppa sitten kuljeteltu tuonne löytöpaikalleen...
Voisihan se olla. Täällä kerrottuja tietoja kun lukee kokonaisuutena tajuaa että melko todennäköisesti Aija saapui paikalle jommankumman A:n autolla. Ja mitä ilmeisemmin auto ei ollut pihassa enää poliisin saapuessa paikalle koska A:t otettiin kiinni vasta hieman myöhemmin? (Ei ihan vedenpitävä teoria, auto ei välttämättä ole sen nimissä keneltä Aija sitä "lainasi" ja vaikka olisikin niin ei silti takaa että olisi ns. ensimmäisessa aallossa otettu kiinni. Kunhan vaan mietin :wink: )

Itseäni nyt eniten mietityttää (sen sijaan että kuka tuntee kenetkin ja onko porukka parempi kuin "porukka"...) se mikä sai Aijan asunnolle menemään. Huumeita ostamaan on itsestäänselvä vastaus mutta sitten herää kysymys miten muut paikalla olleet ajoittivat vierailunsa samaan ajankohtaan?

Jäin miettimään - Meille sisäpiirin ulkopuolisille on täällä kerrottu että esim tämä yksi viaton meni vain autoaan hakemaan ja sattui olemaan paikalla kun Aija teki kuolemaa. Mutta meille on myös kerrottu "tietona" että Aija ei olisi mennyt asuntoon lainkaan jos olisi tiennyt keitä siellä oli häntä odottamassa. Hmm. Ketä paikalla ollutta Aija siis olisi osannut etukäteen pelätä? Tuskin asunnossa asuvan miehen paikalla olo oli yllätys. Ja jos yksi tulikin vasta myöhemmin paikalle? (Ja Kenes kyydillä hän tuli kun Aija oli vienyt hänen autonsa?)

Jaa-a, jään miettimään itekseni..
Toni1987
Lauri Hanhivaara

corppi kirjoitti:Voisiko se Aijan viimeinen kontakti olla tuo pidätetty AK(taiteilija nimellä veisbuukissa)???

Näinhän tuo taitaapi olla...

LAWoman
, ikävä tuottaa pettymys mutta valitettavasti oma ikä alkaa jo kolmosella. Toki toivoisin, että olisin vielä reilu parikymppinen ja eikös joka porukassa ole noita siipeilijöitä? Samaa mieltä siitä, että roskasakkia nuo vangitut ovat ja toivon, että saisivat kovat tuomiot. Ainakaan maailma ei menetä heissä mitään. Toki jonkun lapsia hekin ovat...

Niin ja viitsitkö laittaa minulle sen kohdan missä arvuuttelen jonkun nimimerkin oikeaa henkilöllisyyttä. Taisinpa vain mainita, että juurikaan se ei minua voisi vähempää kiinnostaa tai vai ilmaisinko itseäni vain todella huonosti?

Eikö kenellekkään ole tullut mieleen, että ehkäpä tuo kroppa vietiin tuonne Taka-Keljoon vain väliaikaisesti "säilöön", tarkotuksena siirtää se myöhemmin. Joku saattoi sen vain löytää turhan nopeasti...
Viimeksi muokannut Toni1987, To Maalis 24, 2011 2:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

nuusku-nella kirjoitti: Mutta meille on myös kerrottu "tietona" että Aija ei olisi mennyt asuntoon lainkaan jos olisi tiennyt keitä siellä oli häntä odottamassa. Hmm. Ketä paikalla ollutta Aija siis olisi osannut etukäteen pelätä?

Jaa-a, jään miettimään itekseni..
Jos uskaltaa kysyä, niin yleensä silloin voi saada myös vastauksen.Eli aina ei kannata mietiskellä vain itsekseen. Eli molemmat A:t olivat kesällä paikalla kun Aijaa yritettiin puukottaa. Toinenpa taisi vielä heiluttaa tuota puukkoa...

Joku saattaapi tämän perusteella ajatella, että Aija ei mielellään ole kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä ja onpa tuo jopa saattanut kartella kyseistä henkilöä koska pelkää häntä...
Vastaa Viestiin