Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Henkilö, joka oletetusti taputtaa käsiään, kun Suomessakin saadaan oma lasermies. Miten on mahdollista, että noinkin typerä ja yksisilmäinen pelokas kääpiö saa ja pystyy tällä agitoimaissa toisia typeryksiä?
Muokkaus: pelokas
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Samaa mietin minäkin. Joskus tyyppi oli muistaakseni bannattukin, kun oli tehnyt toisen tunnuksen ja sitä kautta haukkunut jotain tyyppiä jatkuvasti. Sitten oli vielä jossain joku äänestys, että oliko Doctor Lecterin banni aiheellinen, tms. ja kaikki kauhistelivat, että ei kai tuo nyt niin paha juttu, kun kyseessä on sentään Doctor Lecter, niin kai sitä nyt voisi katsoa läpi sormien, kun on niin paljon hyvää tehnyt foorumille ja ilman häntä ei varmaan koko paikka olisi enää pystyssä. Siis säännöt ei ole sama kaikille.

Doctor Lecter selkeästi myös yrittää lietsoa muukalaisvihaa ja "poliitikoi" laittamalla muiden puolueiden edustajista joitain mitättömiä rikosjuttuja, mutta oman puolueen Halla-Ahot ja muut rikoksiin syyllistyneet ohitetaan sanomalla, että oliskos joku persuvastainen tehnyt tuollaisen ilmoituksen ihan vain vetääkseen puolueen mainetta lokaan, tms. Ärsyttää myös tyypin "floodaus". Jossain vaiheessa tykitti koko vaaliKESKUSTELU -topikin täyteen omia läpinöitään ihan viesti viestin perään. Se tukee käsitystäni siitä, että hän ei etsi näiltä foorumeilta paikkaa keskustella, vaan paikkaa julistaa omia aatteitaan ja saada ihailua osakseen käyttäjiltä, jotka näkee suuren viestimäärän ja muistaa joskus kuulleensa jonkun hyvän sanan hänestä. En ymmärrä, kun jotkut fiksutkin fanittavat Doctor Lecteriä ihan täysillä, vaikka luulisi, että sellaiset osaisivat oikeasti lukea mitä tuo tyyppi kirjoittaa ja tajuta, että ei siinä mitään fanitettavaa ole.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."

hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2204
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Doctor Lecter on joka tapauksessa tuonut vauhtia palstalle esimerkiksi kaivamalla vanhoja rikosjuttuja. On kiva, että tulee välillä faktaa eikä jutut mene pelkäksi enemmän tai vähemmän filosofiseksi jaaritteluksi. En ole kaikesta samaa mieltä, mutta pääosin hänen kirjoituksensa ovat olleet hyviä.

Meitä on moneen junaan. Tietysti lakia ja hyviä tapoja täytyy kunnioittaa. Minäkään en pidä mamujen tai muiden vähemmistöjen yksioikoisesta leimaamisesta. Hyväksyn sen, että jotkut ovat maahanmuuttokriittisempiä kuin minä, mutta rasismia ei voi missään muodossa hyväksyä.

jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Mä en taas voi pahaa sanaa sanoa DL:stä kun ollut ihan asiallinen niissä ketjuissa joita itse seuraan! Ymmärrän tuohtumuksen ja en myöskään pidä jos asioista tehdään henkilökohtaisia tai aletaan panettelemaan toisia kirjoittajia siksi että heidän mielipiteensä eroaa omistaan!
Life. It´s just fucking thing after nother...

mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

olen täsmälleen samaa mieltä jenni82 kanssa :) DL on tuonnut kuitenkin tälle palstalle enimmäkseen hyvää suurella vaivan näöllään

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ilmoittaudun kyllä olevani myös täysin samaa mieltä jenni82:n ja mikodeuksen kanssa.
DL on tehnyt palstan eteen paljon enemmän kuin me kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet yhteensä, tämä ei tarkoita että fani olisin, tämä vain on fakta ja fanin ja faktan ero kannattaa myös muistaa. Varmasti hänellä kuten meillä kaikilla, on mielipiteitä jotka eivät aina kaikkia miellytä mutta eivät ne nyt mielestäni omaa ketjua ihan ansaitse.
Aivan vastaavaa paskaa ja kypsymätöntä käytöstä tällaisten ketjujen avaaminen kuin Nux Vomican availemat ketjut haukkuen Nooruskaa, joita kyseinen nimimerkki avasi peräti kaksi, lapsi kun on.
Kyllä ne haukkumiset mahtuu tuohon ärsyttää minfossa-ketjuun ihan hyvin, turha sitä jokaista epämiellyttävää kirjoittajaa varten on omaa ketjua avata tänne lautamiehiin.
Itse olen todellakin myös huomannut Doctorilta vain asiallisia kommentteja ja kai hänellä on oikeus sanoa sanottavansa sellaisissa tilanteissa vastaan jos häntä aletaan haukkumaan!

Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Matlockb kirjoitti:Itse olen todellakin myös huomannut Doctorilta vain asiallisia kommentteja ja kai hänellä on oikeus sanoa sanottavansa sellaisissa tilanteissa vastaan jos häntä aletaan haukkumaan!
Kannattaisko ottaa ne laput pois silmiltä, jos pelkkää asiallisuutta olen kysyisen tyypin viesteissä huomannut. En koe asiallisena keneltäkään, oli sitten tehnyt joskus jotain tai ei, toisen kirjoittajan vanhempien haukkumista ym. muita, joita pätkiä lainasin tuolla "Profilointeja käyttäjistä" -ketjussa. Jos ne on sinusta kaikki asiallisia, kaikki neekeri kommentit ja ählämit, niin kyllä minusta jossain on sitten jotain vikaa.

Laki on sama kaikille ja niin tulisi olla myös keskustelufoorumeiden säännöt. Jos haluaa olla avuksi, niin sitten tekee jotain, mutta se ei oikeuta kyllä yhtään millään tavalla haukkumaan ketään. Valitettavaa, jos olet siitä eri mieltä. Valta sokaisee melkein kenet tahansa ja jos Doctor Lecter on joskus ollut asiallinen ja kunnioitettava henkilö kuten väitetään, niin ehkä sitten on jokin mennyt vikaan, kun minä en näe hänen nykyisessä käytöksessään mitään kunnioitettavaa.

Minä en ole haukkunut Doctor Lecteriä, eikä Doctor Lecter minua haukkuessaan puolustautunut minun haukkumistani vastaan, vaan ihan totesin esimerkein, että hänen taktiikassaan on virhe, minkä jälkeen hän koki aiheelliseksi todeta, että minun vanhemmiltani olisi pitänyt kieltää seksuaalinen kanssakäyminen, kun he(kin) olivat selkeästi ihan älykääpiöitä. Ilmeisesti myös ylläpito piti kommenttia asiattomana, sillä lisäsi Doctor Lecterin viestiin huomautuksen siitä, miten toisia käyttäjiä pitäisi kohdella.

Mielestäni Doctor Lecter ansaitsee ketjun, enkä tajua, kun en minä eikä se-kuka-tämän-ketjun-nyt-perustikaan olla lainkaan haukuttu Doctor Lecteriä, joten jos et puhuisi ihan mitä sattuu ja puhuisi haukkumisketjuista, kun kerran tämä ei sellainen ole. Jos olet toista mieltä, niin kuulisin kyllä mielelläni, että mikä kohta sinusta täyttää haukkumisen kriteerit. Doctor Lecter nyt vain valtaa niin paljon palstatilaa täällä, niin on mielestäni ihan aiheellista nostaa hänen lukuisten kommenttiensa asiattomuudet esiin.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Olet varmaan huomannut että tällä palstalla on keskustelijoita jotka lähes joka toisessa viestissään haukkuvat toisia kirjoittajia.
Noita ählämi-kommentteja ja sinua haukkuvaa kommenttia en ole lukenut joten en niihin voi mitenkään ottaa kantaa.
Lähinnä itseäni kiinnostaa DL:n tiedot rikoksista ja katoamisisista, ei niinkään esim. hänen kantansa maahanmuuttajista.

Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Minuakin kiinnostaa tiedot ja hyvä että joku niitä tänne viitsii etsiä (itsellä tulee mieleen etenkin viime aikoina kääntäjänä kunnostautunut Valoviikate), mutta itse kun seuraan noita muitakin aiheita, niin olen kokenut kyllä aika kurjaksi ylipäätään tämän haukkumiskulttuurin, joka minfossa on valloillaan. Voisi etsiä tietoja ILMAN että haukkuu muita, sillä ne eivät kulje käsi kädessä tietääkseni ainakaan.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kyllä Lecter täältäkin saa kannatusta, eikä toruja. Mieluummin minä hänet pitäisin foorumilla kuin monet muut, joiden jutut on kyllä sitten ihan täysin sitä shaissea itsessään. Tämä ketju hienona esimerkkinä juurikin siitä.

Toki myönnän, ettei Lecter mikään täydellinen ole, virheitä on mahtunut hänenkin Minfo-uraansa ja tämä "uusi" Lecter on katkeramman oloinen kuin vanha versio, ehkä syystäkin. Mutta ihan samalla tavalla meistä vanhemmista kirjoittajista (lasken törkeästi itsenikin mukaan) löytyy jokaisesta omat salatut, pimeät puolensa, joiden juonikuviot tällä foorumilla hakkaavat saippuasarjat aika nopesti. Jokainen on tehnyt isompia ja pienempiä virheitä, mutta toivottavasti myös oppinut niistä.

Minfo tänä päivänä on kuitenkin kaukana siitä mitä se oli silloin kun minäkin tänne ensimmäisiä kertoja eksyin, joten ymmärrän täysin Lecterin ja muiden vanhojen turhautumisen - onhan meno huomattavan paljon enemmän pissismeininkiä kuin mitä se oli vaikka vielä kolme, neljä vuotta sitten. Turhia ketjuja avataan, porukka keskittyy parjaamaan toisiaan ja sitten itketään, kun muut on ilkeitä ja koko foorumi kuolee. Kohta ne rotat hyppää laidan yli, kaikkea muuta jatkoa odotellessa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

VoDKa kirjoitti:Jokainen on tehnyt isompia ja pienempiä virheitä, mutta toivottavasti myös oppinut niistä.
Tätä toivoisin Doctor Lecteriltäkin tässä tapauksessa. Vaikka miten leimaisitte "uudeksi" (jos n. kolme vuotta minfonnut (+ vuoden ennen rekisteröintiä) on vielä uusi?) ja pissikseksi, niin en näe syytä olla pyrkimättä parantamaan minfoa sen sijaan, että vain valittaisin, että joo, on asiat huonosti ja voi voi miten kurjaa on elämä. Jos Doctor Lecter (ja muut, mutta tämä ketju koskee Doctor Lecteriä, niin ei muihin sen enempää syvenny) paremmin huomioisi muut kirjoittajat, niin ei minullakaan olisi mitään häntä vastaan. On monia hänen kanssaan asioista samaa mieltä olevia, joita arvostan näiden mielipiteistä huolimatta. Minfossa on säännöt ja mielestäni ihan syystä. En näe, miten tästä tulisi pahempi paikka, jos niistä säännöistä pidettäisiin oikeasti kiinni?
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

VoDKa kirjoitti:
Toki myönnän, ettei Lecter mikään täydellinen ole, virheitä on mahtunut hänenkin Minfo-uraansa ja tämä "uusi" Lecter on katkeramman oloinen kuin vanha versio, ehkä syystäkin. Mutta ihan samalla tavalla meistä vanhemmista kirjoittajista (lasken törkeästi itsenikin mukaan) löytyy jokaisesta omat salatut, pimeät puolensa, joiden juonikuviot tällä foorumilla hakkaavat saippuasarjat aika nopesti. Jokainen on tehnyt isompia ja pienempiä virheitä, mutta toivottavasti myös oppinut niistä.
Parhaat rikosaiheiset avaukset ovat olleet Lecteriltä. Viime aikoina niihin on tullut ikävästi mukaan sellaista monikulttuurikannanottoa, mikä itseäni rasittaa hieman. Ne kun jäisi pois, niin avot harasoo!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Nyt pitää muistaa, ettei se, että tietää ja osaa paljon kiinnostaviin rikostapauksiin liittyen tee kirjoittajasta sen fiksumpaa, jos käytös ja kirjoituksen taso on mautonta, useammassakin merkityksessä.

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Damien »

Marsalkka kirjoitti:Parhaat rikosaiheiset avaukset ovat olleet Lecteriltä. Viime aikoina niihin on tullut ikävästi mukaan sellaista monikulttuurikannanottoa, mikä itseäni rasittaa hieman. Ne kun jäisi pois, niin avot harasoo!
Ylläoleviin voin yhtyä(poislukien Marsalkka).Mutta kuten joku viisas jo aikaa sitten sanoi:
palstan taso on yhtäkuin kävijänsäkin.
Ja onhan tämä jo pitkään ollut ihan imeskelyä.
Jos yksi ei ole itkemässä ja parkumassa siitä miten naisen asema tässä valtiossa on parempi kuin
miehen niin jo on joukko tissistä liian myöhään vieroitettuja ulvomassa siitä miten ulkomaalaiset
rapauttavat maamme, naisemme, työmarkkinamme ja sosiaalitukijärjestelmämme eikä omista
hommistakaan tule sen vuoksi mitään.

Jokaisella on omat intressinsä ja mielipiteensä ja ne ovat kuin persepano:joku diggaa, toinen ei.
Tietysti siinä vaiheessa kun tuo jatkuvasti omia kannanottojaan julki jotka eivät enää rikoksiin juurikaan liity, ei liene lovea dissata niitä vapaan alueen kirjoittajiakaan.
INES 7 kirjoitti:Nyt pitää muistaa, ettei se, että tietää ja osaa paljon kiinnostaviin rikostapauksiin liittyen tee kirjoittajasta sen fiksumpaa, jos käytös ja kirjoituksen taso on mautonta, useammassakin merkityksessä.
No ei varmasti.Jos suurin osa tuostakin "tietämisestä" on lehdistä ja kirjoista raportoimista palstalle.
Tokihan siinä vaaditaan aikaa ja vaivaa muttei sillä taas ole älynlahjojen kanssa mitään tekemistä.

Typeryyttä ei muuten vissiinkään ole vielä Suomen lainsäädäntöön kriminalisoitu eikä palstan säännöissä erikseen kielletty joka vastannee ehkä otsikon kysymykseen?
Vaatikaamme siis ylläpitoa tarttumaan välittömästi tuumasta toimeen ja tekemään sääntömuutoksen
jotteivät kääpiöt enää pääse rekkautumaan minfoon!
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Itsekin pidän DL:n kirjoitustyylistä ja mielestäni hän on tehnyt paljon hyvää palstalle. :o Ainakaan niissä ketjuissa, missä häntä olen seurannut en ole huomannut mitään PAITSI hetkellisesti pisti v*tuttaan Milla Heikkilän-ketjussa oleva sivulause homokommentti. Homous ei edelleenkään ole sairaus eikä siitä voi "parantua" eikä mielestäni edes ole tarve... Sori OT.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Vastaa Viestiin