Tiedossa olevat todisteet

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Navetanhajuinen kirjoitti:Tuulikki teurasrettiin hänen pyrkiessä karkaamaan teltasta.
Onko mahdollista, että hän tuossa tilanteessa yritti salaa äänettömästi pujantaa teltasta pakosalle?
Minun käsitykseni on ettei tekoa ole voitu mitenkään tehdä aamutunteina niin äänettömästi ettei lähistölle kuulunut teosta aiheutuneita ääniä.
OK ei kavereitaan odotellessa mitään kuullut.
Veneissään kalastavat ongenkohoa tarkkailevat kuulevat ihmiset ei mitään kuulleet.
Kartanolle ei mitään kuulunut vaikka tilanhoitajan rouva oli käynyt rannassa tarkkailemassa niemen suuntaan, en usko hänen välittömästi heti nukahtaneen.
Lähin asukas Timperi nukkui vesilaitoksen työmaalla, käväisi myös yöllä ulkona ei kuullut eikä nähnyt mitään.
Minäkin olen tuota murhan ajankohtaa joskus sijoittanut ennen klo 4:ää. Silloin Kivilahti ei ollut vielä paikoillaan, eikä liioin tilanhoitajan rouva ollut vielä pyykillä.

Se tarkoittaisi samalla sitä, että pyykkärin näkemät miehet eivät olleet Nils ja Seppo, vaan kaksi muuta "onkimiestä", joiden henkilöllisyyttä ei vielä tunneta. Rauha ja hiljaisuus tuntui vallitsevan jo silloin. Jospa nuo veijarit näyttelivät noita leiriläisiä. Tällä tavalla tapahtuma-aika on arvioitu liian myöhäiseksi. Tuossa on ajatusta.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Mielikuvitus on hyvä apuväline asioiden ratkaisuun. Mutta kun sille antaa siivet, sitä on vaikea hallita. "Näyttelijät" tästä kalastusjutusta vielä puuttuivatkin. :P

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Nuori poika /tai isänsä yritti toimittaa poliisille löytämäänsä veristä voipaperia. Säilyttivät sitä vuosia kirjahyllyssä, siinä sormenjälki, esittelivät, että tällaisia niitä bodomilta löytyi.
Poliisin vastaus, kyllä meillä tuollaisia on vaikka kuinka monta.

Tutkittiinko ne ja entä tulokset?

Miksi murhaaja olisi pyyhiskellyt murha-asetta ja käsiään voipapereihin . Jätti ne esille, ei siis ollutkaan aivan huolellinen. Jotenkin viittaa juuri tapahtumien jälkeiseen, ehkä sekavaan käytökseen.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja awa »

Puukko piti pyyhkiä!

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Totta helvetissä työkalut pyyhitään käytön jälkeen. Se ei liene harvinaista? Se, että voiko olettamalla ko. toimenpiteen suoritetuksi osoittaa tappajan, onkin jo toinen juttu. Kuka pösilö pyyhkisi puukkonsa voipaperiin? Ei ainakaan sellainen joka tekonsa sunnittelee etukäteen.
awa kirjoitti:Puukko piti pyyhkiä!

- hymm -

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Totuus on, että tiedossa olevia todisteita - EI OLE OLEMASSA.

Kaikenlaisia seikkoja on on olemassa, mutta mikään ei oikein osoita, että tekijä olisi Gustafsson. Noin teoriassa se ei vielä takaa, että tekijä ei olisi Gustafsson. Ehkä vain ei ole todisteita.

Mutta jos ajatellaan toisella tavalla. Luulisi, että edes joku seikka viittaisia nimenomaan Gustafssoniin. Mutta ei. Jäljelle jää vain pelkkä epäilys tai teoria. Faktoja ei ole. Tällöin tulee mieleen, että onko haukuttu väärää puuta. Koiralle käy tällainen virhe joskus. Koira haukkuu joskus puuta, josta teeri on jo lentänyt muualle.

Minä olen jo kallistunut siihen arvioon, että Gustafsson ei todennäköisesti tai nimenomaan olekaan se oikea tekijä. Tämä mielipide perustuu puhtaasti päättelyyn - siihen ei liity mitään tunnepitoisia arvoja. Mielestäni näin on todennäköistä.

Todisteita muuta henkilöä kohtaan ei liioin ole olemassa. Epäilyjä on, mutta se ei riitä. Olosuhteiden mukaan sopivin tekijä olisi mielestäni kioskimies. Hän täyttää useita kohtia niistä teoreettisista olettamuksista, joita voidaan tekijälle asettaa. Korostan, että tämäkin on vain epäilys ja teoria. Ei enempää.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja awa »

awa kirjoitti:Puukko piti pyyhkiä!
Ressu>> kirjoitti:Totta helvetissä työkalut pyyhitään käytön jälkeen. Se ei liene harvinaista?
Oliko murhaajalla omat eväspaperit mukana, vai lainasiko Gustafssonin laukusta? Kukapa tietää?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Esitutkinnasta; mikään yksittäinen seikka ei osoita Gustafssonin syyllisyyttä tai syyttömyyttä vaan kyse on
KOKONAISUUDESTA.

Kokonaisuus on osiensa summa, voipaperikin voi olla tärkeä palanen.
Vammat sinänsä antavat eri mahdollisuuksia, varsinkin nuoren , perusterveen miehen ollessa kyseessä.

Asteet, suunnat, metrit eivät ole niinkään merkityksellisiä.
Merkityksellisiä on myös hiljainen tieto, tärkeä osa tuota kokonaisuutta.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Aukotonta todistetta jota murhasta tuomitsemiseen haettiin ei löytynyt.

Viitteitä kylläkin
- muistamattomuuteen vetoaminen
- uhrien veri piilotetuissa NG.n kengissä, pyötittelipä tuota asiaa mitenpäin hyväänsä
- perättömän puhuminen jo viittaa siihen suuntaan.
- merkityksettömän asian turhan jaarittelu esim. ongessa oli siima, koho, paino ja koukku. Tuollasista asioista olisi tarinaa tullut ties vaikka useamman vuorokauden kun ei oltaisi kyselty syytteessä olevasta teosta.
- ei ilmaissut avuntarvetta ainoana henkiinjääneenä retkeläisenä.

Tähän pääasian peite toimintaan jämähtää kirjoittajistakin jotkut merkityksettömästä paikasta jaarittaessaan ( kenkien piilo + polun suunta)

Onhan mahdollista, että NG sai päähänsä kohdistuneet vammat kenkien piilotus reissun jälkeenkin, yön touhuissa mukana olleen toverinsa toimesta.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En mitenkään usko kahden, tai useamman surmaajan teoriaan ja siihenkin on selvät syyt, kuten Arska teoriaan, liian monta henkilöä tietäisi surmista, jolloin koko "valheiden verkko", olisi tullut jo aikaa sitten julki!

Telttaan olisi takuuvarmasti jäänyt jommasta kummasta, tai muista ulkopuolisista henkilöstä DNA-tunniste, jollaista ei nyt ole löytynyt.

Seppohan oli pessyt huolellisesti teltan, ennen retkelle lähtöä!

Siinä eräs syy, joka suuresti ihmeteyttää, eli ei siis mitään jälkeä ulkopuolisesta tekijästä, kuin pelkkä luulo sen perusteella, että Kivilahti muka näki jonkun henkilön kävelevän keskiniemessä klo. 06.00 ja kadonneen kenkäpiilon suuntaan ja joka väite on sittemmin osoittautut paikaansa pitämättömäksi!

Henkilöllä ei ollut kantamuksia, eikä mikään kiire, eli paniikki, no mikäs kiire tuolla henkilöllä olisi ollut, joka kävelee keskiniemessä ja huomaa, ettei sieltä pääsekään minne sitten oli menossakaan, vaan eipä henkilö ole tietoinen toisessa niemessä olleista surmatusta nuorista!

Tuon kävelijän on ollut mahdollista kävellä niemissä aikaisintaan hieman ennen klo. 07.00, kun olemme noita "aikatauluja" tarkistelleet!

Ai niin ja se mitätön todistekappale, vanha kuukautisrätti, joka saattaa olla ihan kenen peruja tahansa!

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Kunhan nyt mallintamisen ja matemaattisen päättelyn erikoiskiinnostuksen omaavat palaavat niin ( vaikka ahdistava ja karmea ajatus) kuinka kauan tekijältä meni tekoon.

Ajatellen aikaa , jonka nuorten pussittamisesta telttaan, erilaiset astaloinnit, Gustafssonin raahailut, muiden peittelyt/ riisumiset, tavaroiden keräämiset ja kuljettelut loppuasetelmaan saakka vei.

Tunteja, luulisin.

Ulkopuolinenko olisi noin kauan paikalla vihanvimmoissaan viipynyt. Asettuen vaikkapa paikkakuntalaisena tunnistamiselle altiiksi ym. Useilla epäillyillä oli paikallistietämystä onkijoista, uimareista ym kulkijoista. Ajatellen vaikka Gyllströmiä, arskaa tai Assmania( mikäli oli mökkeillyt tai kyläillyt paikkakunnalla).

Todennäköisemmältä tuntuu tapahtumainkulku raivosta, katumusraivoon, peittely-yrityksiin ja silkkaan haluun selvitä ilman kiinnijämistä.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja awa »

Irmelin vyötäröllä havaituista lautumajäljistä on todettavissa, että Irmelin housujen riisuminen tapahtui tunteja Irmelin kuoleman jälkeen.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Heippa taas, vapauduin bannista riesaksenne ja Sariolan iloksi, Bodomin osioon!

Mitä tulee tuohon tappamiseen, niin sen aikaisemman kokeiluni perusteella, ei tappamishomaan kauaa aikaa olisi mennyt, eli reikä teltan seinään, kivellä, eli astalolla Seppoa kaulaan, tai puukolla kaulantyveen, sekä Irmeliä kivellä päähän!

Tässä vaiheessa Tuulikki on varmaan tajunnut olla hiljaa kuoleman pelossaan, joten ääniä ei ole kuulunut, kuin kaiketi murhaajan kiihkeä hengityksen vinkuna!

Kun Tuulikki on yrittänyt ulos teltan ovipään aukosta, on hänkin saanut kohtalokkaat iskut päähänsä!

Rouva Aili Karjalainen on saattanut olla aivan hyvin pyykillä vielä tuohon aikaan, mutta mitään ääniä välttämättä teltalta ei olisi kuulunut, sillä pesemisen lotina olisi luultavasti ne kaikki vaimentanut olemattomiin.

Tuonkin voi jokainen kokeilla, kun laskee vaikkapa ammeen täyteen vettä ja huljuttelee paitaa ammeessa ja yrittää samalla kuunnella vaikkapa olkkarista auki olevan television ääntä, no saahan sitä kokkeilla, eihän sitä muuten tiiä!

Tuo "äänetön murhaaminen" on ihmetyttänyt monia, mutta jo tekijä on ollut tuttu henkilö, ei silloin välttämättä oloe juurikaan ääntä kuulunut, sillä yllätys on ollut niin tavattoman uskomatona ja kauhea.

Shokkitilaksi joku tuota virhellisesti on kutsunut, mutta se shokkitila tainnee olla ihan eri juttu!

Pelosta kankeaksi, tuntuu paremmalta!

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Misri »

yövuoro kirjoitti:Kunhan nyt mallintamisen ja matemaattisen päättelyn erikoiskiinnostuksen omaavat palaavat niin ( vaikka ahdistava ja karmea ajatus) kuinka kauan tekijältä meni tekoon.

Ajatellen aikaa , jonka nuorten pussittamisesta telttaan, erilaiset astaloinnit, Gustafssonin raahailut, muiden peittelyt/ riisumiset, tavaroiden keräämiset ja kuljettelut loppuasetelmaan saakka vei.

Tunteja, luulisin.

Ulkopuolinenko olisi noin kauan paikalla vihanvimmoissaan viipynyt. Asettuen vaikkapa paikkakuntalaisena tunnistamiselle altiiksi ym. Useilla epäillyillä oli paikallistietämystä onkijoista, uimareista ym kulkijoista. Ajatellen vaikka Gyllströmiä, arskaa tai Assmania( mikäli oli mökkeillyt tai kyläillyt paikkakunnalla).

Todennäköisemmältä tuntuu tapahtumainkulku raivosta, katumusraivoon, peittely-yrityksiin ja silkkaan haluun selvitä ilman kiinnijämistä.
Merkittävä seikka nimenomaan on, että murhaajalla ei ollut mitään *tarvetta paeta nopeasti pois rikospaikalta. Tilanne teltalla Haapalaisen ja Salosen klo 6.00 havaintoaikaan. Mitä näkivät: mehen jalat teltalta, ja poistuvan mieshahmon teltan takaa itärantaa kohden. Mitä jäi näkemättä? Alaston Irmeli teltanpäällä. Salonen on sanonut näissä uusissa kuulusteluissa, että jos teltan päällä olisi silloin ollut alaston nainen, he olisivat varmasti sen havainneet. Mitä tästä voi päätellä? Murhaajan on täytynyt vielä klo. 6.00, olla tapahtumapaikalla.

Vasta noin tuntia ennen poliisipartion saapumista tapahtumapaikalle, saapuneet todistajat, näkivät Irmelin alastomuuden.
Selitys: Irmelin siirtäminen teltanpäälle, on täytynyt tapahtua aikavälillä 06.00-10.00. Tästä ei voi tulla kuin yhteen loogiseen päätelmään: murhaajalla ei ollut *tarvetta poistua rikospaikalta.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Tiedossa olevat todisteet

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Näi on kuin se sanotaa ja mikä se todellinen syy paikalle jäämiseen olisi ollut?

Jos Gustafssonni olisi tekijä ja olisi poistunut paikalta, niin silloin jäljet olisivat johtaneet sylttytehtaalle, mutta jos jää paikalle ja leikkii uhria, lasvastelee hieman paikkoja ulokopuolisen tekemäksi, niin juttuhan muuttuukin ihan muunlaiseksi!

Muutamia raskauttavia kysymyksiä:

- miksi murhaaja lavasti paikan ulkopuolisen tekemäksi, kun helpompaa olisi ollut lähteä hatkaan niiltä jaloilta?

- miksi murhaaja ei ottanut käyttöönsä moottoripyöristä toista, jolloin olisi saanut parhaan etumatkan etsijöihin, sillä olihan hän jo lavastanut paikan ulkopuolisen tekemäksi, eli saamaan poliist itsensä perään, ei mitään riskiä!? (sanottakoon, että tuohon aikaan jokainen aikuinen mies jollain tavoin osasi ajaa motukalle eikä niiden käyntiin laittaminen olisi vaatinut atomitutkijan tietoja. Pelkkää tikku olisi riittänyt virran päälle laittamiseen, jos sekään ja "kiksistä" polkaisu, niin ei kun menoks näkymättömiin!)

- miksi Gustaffsonni oli niin kauan "tajuttomana" vaikka vammat olivat vähäiset?

- mistä Gustafssonni sai nestettä juodakseen krapulaansa ja "kuivumiseensa" kuumalla niemellä?

Keksikääpä lisää, sillä kyllä niitä on, mutta tässä ne jotka tulivat akkinäisesti mieleeni.

Vastaa Viestiin