Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Waja kirjoitti: Mun mielestä toi välilyönti on asian ymmärrettävyyden kannalta melko mitätön.
Aha? Hmm, onpa mielenkiintoista. Jotenkin ajattelisin ihan päinvastoin. Jos välilyöntejä ei olisi, hieman ahdistaisi lukea yhtäjasamaalitaniaa. ;)
Vakavasti ottaen, minusta olisi lukijan kannalta hienoa, jos pisteen jälkeen laittaisi välilyönnin. Se helpottaa lukemista paljon, eikä tee epäselvää vaikutelmaa ja niinkuin sanoitkin, ehkä hieman junttimainen kuva tulee kirjoittajasta. Ymmärrän toki, että kaikki täällä eivät ole suomen kielen ammattilaisia, mutta välilyönnit pisteiden ja pilkkujen jälkeen ovat mielestäni ihan perustietoa. Sama pätee tietenkin myös kysymysmerkkiin.

INES 7 kirjoitti: Pilkkuja liikaa! Sekä että ilman! Kiitos!
Äläpäs vielä sano ;)
Sivulause erotetaan aina päälauseesta pilkulla. Sivulause on lause, joka alkaa relatiivipronominilla (joka, mikä), alistuskonjunktiolla tai kysymyssanalla (= epäsuora kysymyslause). Alistuskonjunktioita ovat mm. että, jotta, koska, kun, kunnes, jos, mikäli, vaikka, joskin, niin kuin, sillä. Avasin lahjapaketin, jonka sain sinulta.
http://www.kotus.fi/index.phtml?s=807

Kannattaa muistaa, että pilkku on lukijan helpottamiseksi. Siinä saa pitää pienen tauon ja kenties sisäistää tekstiä, minkä on lukenut.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Sekä-että on rinnastuskonjuktio.

Odontologi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 4:12 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Odontologi »

Mielestäni ei kohota statusta kirjoittajana jos esiintyy asiantuntijana, vaikka ei sellainen kuitenkaan ole. Henkilökohtaisesti en ole antamassa ohjeita siitä kuinka pitäisi kirjoittaa. Pieni esimerkki muistutuksena siitä, kuinka "asiantuntijakin" saattaa erehtyä.

Seuraavat kohdat on poimittu samasta tekstistä. Toinen virke on kirjoittajan omaa tuotosta ja toinen on kopioitu. Itse otin vapauden kursivoida ja alleviivata minua häiritsevät seikat.
********** kirjoitti: Se helpottaa lukemista paljon, eikä tee epäselvää vaikutelmaa ja niinkuin sanoitkin, ehkä hieman junttimainen kuva tulee kirjoittajasta.
********** kirjoitti: [Alistuskonjunktioita ovat mm. että, jotta, koska, kun, kunnes, jos, mikäli, vaikka, joskin, niin kuin, sillä.
I saw the millions, the naked and the dead
I saw the city streets running bloody red

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

INES 7 kirjoitti:Sekä-että on rinnastuskonjuktio.
Ei pidä paikkaansa. Jos nyt pilkkua fiilataan, NIIN rinnastuskonjunktio ;)

Laitan sulle INES hyvän linkin, jossa voit fiilailla pilkkuja pikaoppaan avulla, Enjoy :D

http://www.dtpage.fi/pilkun_kaytto.pdf

Edit.
Odontologi kirjoitti:Mielestäni ei kohota statusta kirjoittajana jos esiintyy asiantuntijana, vaikka ei sellainen kuitenkaan ole. Henkilökohtaisesti en ole antamassa ohjeita siitä kuinka pitäisi kirjoittaa. Pieni esimerkki muistutuksena siitä, kuinka "asiantuntijakin" saattaa erehtyä.
Olen otettu saamastani huomiosta puoleltanne, mutta tämä on jo liikaa, että saisin asiantuntijan viitan kritisoimalla välilyöntejä pisteen jälkeen :D
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Odontologi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 4:12 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Odontologi »

rosamarine kirjoitti:
Odontologi kirjoitti:Mielestäni ei kohota statusta kirjoittajana jos esiintyy asiantuntijana, vaikka ei sellainen kuitenkaan ole. Henkilökohtaisesti en ole antamassa ohjeita siitä kuinka pitäisi kirjoittaa. Pieni esimerkki muistutuksena siitä, kuinka "asiantuntijakin" saattaa erehtyä.
Olen otettu saamastani huomiosta puoleltanne, mutta tämä on jo liikaa, että saisin asiantuntijan viitan kritisoimalla välilyöntejä pisteen jälkeen :D
Ei kai sitä viittaa kukaan yllesi ollut sovittamassakaan jos et sitten itse.
I saw the millions, the naked and the dead
I saw the city streets running bloody red

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Mikä ahdistaa ihmistä niin, että joutuu paneutumaan muun kirjoittajan pilkkusääntöihin ?

:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Wagner kirjoitti: Mikä ahdistaa ihmistä niin, että joutuu paneutumaan muun kirjoittajan pilkkusääntöihin ?
Nii-i, mikä lie siellä hampaankolossa kaivertaa ;)

Analyyttisena ihmisenä tietenkin mietin, että mikä siinä mun kommentissa sai hampilekurin niin raiteiltaan ja kiukkuseksi. Tämä on ärsyttää ketju ja Wajaa (varmasti monia muitakin) ärsyttää kirjoitus -ja pilkkuvirheet, mua ärsyttää, että pisteen jälkeen ei laiteta välilyöntiä ja INES ärsyyntyy, että käytin rinnastuskonjunktiota väärin (pilkkuvirhe) Niin minä olen tietenkin se, kuka täällä leikkii asiantuntijaa? Ja minkäs alan asiantuntija mä olisin tänään, äikänope? :lol:
rosamarine kirjoitti:Ymmärrän toki, että kaikki täällä eivät ole suomen kielen ammattilaisia, mutta välilyönnit pisteiden ja pilkkujen jälkeen ovat mielestäni ihan perustietoa.
Jos tämä lause ärsytti, niin enhän mä itsestäni tässä kirjoittele. Minfossa kirjoittaa tietääkseni monia ihmisiä, jotka omien sanojensa mukaan oikeasti tekevät kirjallista työtä suomen kielen kanssa ja sillä siis ymmärrän, että eivät kaikki ole sitä täällä. Mitä enemmän kirjoittaa, sen sujuvammin sitä tekstiä tuottaa. (Sainko papukaijamerkin ja 10 pistettä tästäkin lauseesta?)

No jos jotakin tähän ärsytykseen vielä jatkaisin, kiertäisin nimimerkki Odontologin praktiikan kaukaa ;)

Kuva
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Odontologi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 4:12 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Odontologi »

^
En tiedä vaikeuttiko hymiöiden käyttämättömyyteni sinun luetunymmärtämistäsi, joten koetan nyt käyttää niitä parhaan kykyni mukaan.

Ymmärtääkseni nimimerkin ja sen taustalla olevan henkilön yhdisteleminen on kiellettyä (miten sinulla edes voi olla minun kuvani :shock: )

Onneksi julkisen hammashoidon luvattoman pitkät jonot ja yksityisen sektorin sikamaisen kalliit hinnat ohjaavat väkisin potilasvirran minunkin praktiikalleni. :mrgreen:

Asiaan palatakseni, esität mielenkiintoisen tulkinnan tekstistäni :o . En tiedä mistä sait käsityksen, että kirjoituksesi olisi suistanut minut raiteiltaan tai saanut minut kiukkuiseksi. Joudun ikäväkseni toteamaan, ettei sinulla ole minuun sellaista vaikutusta vaikka niin toivoisitkin :wink: :wink: . Jos luet aikaisemman kirjoitukseni ja edes yrität ymmärtää mitä sillä ajan takaa, saatat ehkä käsittää mistä on kysymys :roll: . Älä kuitenkaan ota painetta tästä, sillä en odota sinulta mitään. Minulle olet jo edellisellä viestillä osoittanut mitä sinulta on lupa odottaa. :wink:
I saw the millions, the naked and the dead
I saw the city streets running bloody red

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Ei ne hymiöt tai niiden olemattomuus vaikuta kai tuotettuun tekstiin. Juu, pikkasen piti provoa minunkin heittää sinulle. Nimimerkistäsi vääntelin sinusta hammashuollon asiantuntijan, koska sitähän sinä tuot esiin omalla nimimerkilläsi. Olet siis asiantuntija, tai näin meidän pitäisi asia ajatella.
Odontologi kirjoitti:^
Asiaan palatakseni, esität mielenkiintoisen tulkinnan tekstistäni :o . En tiedä mistä sait käsityksen, että kirjoituksesi olisi suistanut minut raiteiltaan tai saanut minut kiukkuiseksi. Joudun ikäväkseni toteamaan, ettei sinulla ole minuun sellaista vaikutusta vaikka niin toivoisitkin :wink: :wink: . Jos luet aikaisemman kirjoitukseni ja edes yrität ymmärtää mitä sillä ajan takaa, saatat ehkä käsittää mistä on kysymys :roll: . Älä kuitenkaan ota painetta tästä, sillä en odota sinulta mitään. Minulle olet jo edellisellä viestillä osoittanut mitä sinulta on lupa odottaa. :wink:
Kiva kun tykkäsit :D

ps. Älä pilaa päivääsi riidalla/pahalla mielellä. Ajattele huumorilla ja ehkä sillä, että mun sanomisilla ei ole mitään painoarvoa, mitä täällä kirjoittelee. Tämä lautamiesosio omaa enemmän viihdearvoa, kuin tosissaan ottamista ;)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Juup, mulle tuli tuosta konjunktio-sanasta paha fiilis jälkikäteen, ja oikein muistin, pieleen meni.

Tämä oikeinkirjoitus on ikuisuusaihe kaikilla varteenotettavilla keskustelupalstoilla.

Oikeastaan asia, joka ei suoraan ärsytä vaan ottaa minua enemmän henkkoht pattayaan, koska kärsin siitä itse omissa nahoissani. Tosin vähän vain. Siis hymiöt. En osaa "lukea" niitä tai ainakaan jaksa. Ne vain sotkevat tekstin ja jos ei kirjoitettava osaa tuoda kantaansa ilman ilmi, on se harmi. Luenkin siis lähes poikkeuksetta kaikki värikuulat "heh hee ja hyvää tsemppii kaikille"-merkityksellisiksi. Ei vaan into riitä miettiä onko kaveri nyt hämillään, mietteissään vai nolostunut kesken lauseen...

Mutt eiks täällä ookin tarkotus tuua ilmi vaan ne omat ärsytykset? Ei parantaa ongelmia?

Dormeator
Harjunpää
Viestit: 300
Liittynyt: To Syys 03, 2009 7:18 pm
Paikkakunta: Korpi

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Dormeator »

Tämä murha.info on isojen lansten paskainen hiekkalaatikko jota johtaa keskenkasvuiset lapsena persettä nuolleet aikamiesmulkut.

Ei uppoa jos helvetti laitan sähköpostitse tai yksityisviestit koko perkeleen valvojakoneistolle, asiasta että poistaisivat minut.. nimimerkkini.. hevonvittuun täältä ydinjätteen täyttämältä paskamaalta.


Se on varma että tätä samaa tekstiä alkaa tulemaa kuin esterin perseestä jos valvokoneisto ei runkkaukseltaan mitään asian suhteen aio tehdä.

Lopettakaa.se.perseennuolenta.ja.runkkaus.Ry

Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1484
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Ei tässä runkkaamaan kerkeä kun pitää hoitaa useita kymmeniä viestejä viikossa että edes jonkinlainen järjestys pysyisi.

Muistaakseni ylläpito on kehoittanut sinua lopettamaan yksinkertaisesti kirjoittelun, sillä nimimerkkejä ei poisteta. Työn säästämiseksi (mikäli todella aiot kuitenkin perseillä), voit tehdä sen vaikka suoraan tämän viestin alle. Täältä löytyvät foorumin säännöt: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=13&t=272

Kokeile vaikka rikkoa niistä jokaista (kymppisäännön kohdalla kannattaa moderaattoria, esimerkiksi minua käyttää kohteenaan), niin voin luvata, että saat pitkän loman lisäksi hyvin todennäköisesti porttikiellon tälle foorumille. Päästään helpommalla molemmat ja sinä saavutat toiveesi muutamassa hetkessä. Onnea matkaan! (Se viesti tullaan todennäköisesti joka tapauksessa poistamaan sitten, tämä tiedoksi vielä.)

-Dante
Ne tietää, jotka tietää...

Dormeator
Harjunpää
Viestit: 300
Liittynyt: To Syys 03, 2009 7:18 pm
Paikkakunta: Korpi

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Dormeator »

Moderaattorit kirjoitti:Ei tässä runkkaamaan kerkeä kun pitää hoitaa useita kymmeniä viestejä viikossa että edes jonkinlainen järjestys pysyisi.

Muistaakseni ylläpito on kehoittanut sinua lopettamaan yksinkertaisesti kirjoittelun, sillä nimimerkkejä ei poisteta. Työn säästämiseksi (mikäli todella aiot kuitenkin perseillä), voit tehdä sen vaikka suoraan tämän viestin alle. Täältä löytyvät foorumin säännöt: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=13&t=272

Kokeile vaikka rikkoa niistä jokaista (kymppisäännön kohdalla kannattaa moderaattoria, esimerkiksi minua käyttää kohteenaan), niin voin luvata, että saat pitkän loman lisäksi hyvin todennäköisesti porttikiellon tälle foorumille. Päästään helpommalla molemmat ja sinä saavutat toiveesi muutamassa hetkessä. Onnea matkaan! (Se viesti tullaan todennäköisesti joka tapauksessa poistamaan sitten, tämä tiedoksi vielä.)

-Dante

Iteppähän olette runkkaupaikkanne(työpaikkanne) valinneet.
Aika perseestä te.. runkkauskoneistoinne olette paikan nettiin pieraisseet, että ei voi poistaa itse.. juu.. se tuli kyllä selväksi jo kun tänne sisäsiittoisten foorumille aloin jostain syystä kirjoittelemaan..
Niin, elikkä sinä johdat tätä runkkaavaa sianperseestä revittyä-...
Ei tämmöistä paikkaa voi edes nauramatta kirjoittaa.. murha.info.. että info.. info tarjoaa ensimmäisenä tietoa vaikkapa henkirikoksista.
Sitähän tämä paikka ei tee, nimi on hämäävä.
Et parempaa keksinyt sisäsiittoisenne porukkanne kanssa, no.. vaikeahan sitä on selkeästi nähdä kun pallit roikkuu silmillä.
Ota nyt ne kaveriapinasi pallit silmiltä että näet varmasti lukea tämän.

Ja kehoitit olla kirjoittamatta.. mitenkäs se liittyy haluuni siitä että siivoatte minut täältä pois?
En minä täältä poistu jos ei poisteta.

Ja mikä perkeleen nimimerkki on: Dande
Tullut rukkauksen ohella vähän pelattua?
No, sen ymmärtää lapsen tasolla olevalta runkkaajalta.

Varmaan olette kyöpelin kanssa hyvin "läheisiä"....
turha selitellä paikan viestien määrällä sitä että ette kerkeä pitämään huolta paikasta, paskat...
Lopeta kyöpelin munanlutkutus ja herää.

Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1484
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Dormeator kirjoitti:
Moderaattorit kirjoitti:Ei tässä runkkaamaan kerkeä kun pitää hoitaa useita kymmeniä viestejä viikossa että edes jonkinlainen järjestys pysyisi.

Muistaakseni ylläpito on kehoittanut sinua lopettamaan yksinkertaisesti kirjoittelun, sillä nimimerkkejä ei poisteta. Työn säästämiseksi (mikäli todella aiot kuitenkin perseillä), voit tehdä sen vaikka suoraan tämän viestin alle. Täältä löytyvät foorumin säännöt: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=13&t=272

Kokeile vaikka rikkoa niistä jokaista (kymppisäännön kohdalla kannattaa moderaattoria, esimerkiksi minua käyttää kohteenaan), niin voin luvata, että saat pitkän loman lisäksi hyvin todennäköisesti porttikiellon tälle foorumille. Päästään helpommalla molemmat ja sinä saavutat toiveesi muutamassa hetkessä. Onnea matkaan! (Se viesti tullaan todennäköisesti joka tapauksessa poistamaan sitten, tämä tiedoksi vielä.)

-Dante

Iteppähän olette runkkaupaikkanne(työpaikkanne) valinneet.
Aika perseestä te.. runkkauskoneistoinne olette paikan nettiin pieraisseet, että ei voi poistaa itse.. juu.. se tuli kyllä selväksi jo kun tänne sisäsiittoisten foorumille aloin jostain syystä kirjoittelemaan..
Niin, elikkä sinä johdat tätä runkkaavaa sianperseestä revittyä-...
Ei tämmöistä paikkaa voi edes nauramatta kirjoittaa.. murha.info.. että info.. info tarjoaa ensimmäisenä tietoa vaikkapa henkirikoksista.
Sitähän tämä paikka ei tee, nimi on hämäävä.
Et parempaa keksinyt sisäsiittoisenne porukkanne kanssa, no.. vaikeahan sitä on selkeästi nähdä kun pallit roikkuu silmillä.
Ota nyt ne kaveriapinasi pallit silmiltä että näet varmasti lukea tämän.

Ja kehoitit olla kirjoittamatta.. mitenkäs se liittyy haluuni siitä että siivoatte minut täältä pois?
En minä täältä poistu jos ei poisteta.

Ja mikä perkeleen nimimerkki on: Dande
Tullut rukkauksen ohella vähän pelattua?
No, sen ymmärtää lapsen tasolla olevalta runkkaajalta.

Varmaan olette kyöpelin kanssa hyvin "läheisiä"....
turha selitellä paikan viestien määrällä sitä että ette kerkeä pitämään huolta paikasta, paskat...
Lopeta kyöpelin munanlutkutus ja herää.
Aika huono vastaus, mutta kokeillaan josko YP tarttuisi tuohon. ;)

-Dante
Ne tietää, jotka tietää...

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

...runkkaupaikkanne(työpaikkanne)...
Sulku on välimerkki, joten sen eteen tulee välilyönti!

:lol:
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Lukittu