Naattori kirjoitti:MissHolmes kirjoitti:^Mielenkiintoinen näkemys.
Kerrotko mitkä todisteet sulkevat toisiaan pois?
Syyttäjä on todennut:
- häkenauhalta ei kuulu ulkopuolista
- koira ei löytänyt jälkeä ulkopuolisesta
- ovesta poistuminen käytännössä mahdotonta
- verijäljet viittavat kerrottua pidempään surmaan
- Anneli tunnusti surman kahdesti
No kuten sanoin, en ole perehtynyt aiheeseen kuin pintapuolisesti. Tarkoitin sitä, että Auerin syyllisyyteen uskovat puhuvat esim. häkenauhan puhuvan syyllisyyden puolesta. Että ulkopuolisia ei kuule ja aika riittäisi hyvin kun verikin oli ehtinyt hyytä ennen poliisin tuloa, ja kun joku (kuolinsyytutkija vai kuka se oli?) sanoi, ettei uhrin vammat voineet tulla parin minuutin aikana kuten Anneli kertoi huppiksen tehneen.
Ja tosiaan ns jälkikoiran (harrastekoiran) omistavana henkilönä ihmettelen suuresti, ettei ammattikoira löytänyt pihalta jälkiä!
Ja kyllä, siitä ovesta vaan ei ole voitu poistua!! Ja miksi ihmeessä murhaaja ei olisi avannut ovea ikkunan rikottuaan..
Ja tosiaan viimeisenä tuo mainitsemasi tunnustus. Tosin palaan taas siihen, etten ole perehtynyt tähän kovin hyvin, itse tiesin vain yhdestä tunnustuksesta poliisille ja toisesta tyttärelle. Tässä vaiheessa tämä kuulostaa tosiaan jo aika selvältä. Tunnustus mikä tunnustus.
Sitten tulee se
mutta 
kun on lukenut asiaan huomattavasti paremmin perehtyneiden puollustuksia Auerin puolesta..esimerkiksi nyt taas tämä häkenauha. Puolustuksellahan oli joku äänitutkija todistamassa, että hän ei ainakaan voi täysin poissulkea ulkopuolisen olemista paikalla puhelun aikana, tosin ei uskaltanut sanoa siellä ulkopuolista varmaksi olevankaan. Ja ihan itse mietin sitäkin, että miten Jukka ei sanonut mitään raskauttavaa vaimoaan vastaan. Kuitenkin jonkun verran sai puhuttua. Itse olen joutunut eksäni pahoinpitelemäksi, ja ainoa mikä silloin oli mielessä ja mitä suusta ulos tuli, oli ihmetys, hämmennys ja pettymys nimenomaiseen henkilöön. Miksi juuri Hän tekee mulle näin? Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän puolisoltani? Jukka ei puhu siihen suuntaan mitään. tietysti, jokainen on erilainen. Ei kaikki reagoi asioihin kuten itse.
Sitten tämä koira asia, joku täällä sanoi, että koiraa ei koskaan viety terassille?!! Vaan sen kanssa kierrettiin vain pihan laidalla? Jos näin on, en voi käsittää miten koiran edes kuviteltiin saavan vainu hajusta, jota se ei tiedä etsivänsä!! Eli jos tämä pitää paikkansa, on siellä mielestäni voinut olla vaikka viisi huppista riehumassa eikä koira välttämättä löydä kaikkien muiden hajujen seasta juuri sitä oikeaa vainua.
Ovesta poistuminen..täällä taas viisastuin lukiessani, ja ovea ei kuulemma olisi enää saanut kiinni lasinsirujen takia jos sen olisi kerran avannut..tämähän osaltaan kumoaa Auerin lavastuksia. Toki mahdollista on se, jonka joku jo ehdottikin, että ikkuna oli aluksi hiukan rikki ja lavastusjälkien teon jälkeen Anneli rikkoi ikkunan kokonaan. Mene ja tiedä sitten.
Ja tosiaan nuo verijäljet on ainoa, johon en löydä minkäänlaista Aueria puolustavaa seikkaa.
Ja mitä noihin tunnustuksiin tulee, onhan se mahdollista, että jos näet jotain niin hirveää kun oman miehesi murhan voi tajunta hieman heiketä. Näin ollen sitä voi kuvitella asioita, jotka myöhemmin alkavat tuntua ensin mahdollisilta ja lopuksi ehkä jopa todelta. Hankala selittää mitä tarkoitan, mutta ihmismieltä on yllättävän helppoa manipuloida oikeilla kysymyksillä ja syytöksillä.
Kyllä edelleen uskon Auerin syyllistyneen tekon, mutta olen erittäin helpottunut, etten ole tilanteessa päättämässä hänen tuomiostaan, sillä en voi sanoa olevani täysin vakuuttunut.
Edit: vielä on lisättävä
minun mielestäni yksi raskauttavimmista todisteista Aueria vastaan ja josta moni moni muukin on täällä puhunut, eli se, ettei hän suojellut lapsiaan. Kyllä se on aina ja ihan varmasti ensimmäinen reaktio äidillä heittää ne lapset ulos talosta ja sanoa vaikka, että menkää naapuriin tai jotain. Eikös se ollu sanonut, että ei uskonut huppiksen tekevän lapsille mitään..MITÄH?!! Siis olihan tämä huppis lyönyt Aueria itseäänkin puukolla. Miksei lasta? Tytär olisi hyvin voinut vaistomaisesti juosta suojelemaan isäänsä, olisiko huppis vaan nostanut likan sivuun, ehkä silitellyt vielä vähän tämän hiuksia, ja jatkanut sitten silmitöntä ylitappoa? Mutta eiiiiii, Auer vielä lähetti likan tarkastamaan takkahuoneen tilannetta..tää haiskahtaa oikeesti.