Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Omistiko Timo kännykän? (joku aikaisemmin jo kysyi tätä)

Kadonneet -ohjelmassa kännykästä ei mainittu sanaakaan.
Mutta Timollahan oli oma yritys. Yrittäjälle on erittäin tärkeää olla tavoitettavissa.
Vuonna 1998 Nokialla oli jo suuri määrä kännyköitä markkinoilla. Tuohon aikaan kännyköitä alkoi olemaan jo nuorisollakin (muistan tämän kun olin itse tuolloin yläasteella ja vanhemmat eivät ostaneet minulle kännykkää...).

Joten, pitäisin todennäköisenä, että Timo omisti kännykän. Voi olla, että se jätettiin kotiin, koska haluttiin olla lomalla.
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Jos omistikin niin varmasti olisi jotain mainittu jos kännykkä olisi ollut mukana, teletiedothan ovat aina ensisijaisen tärkeitä tilitietojen ohella millä selvitetään kenen kanssa ja milloin kadonnut henkilö on ollut yhteydessä.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1578
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

matlockb kirjoitti:Jos omistikin niin varmasti olisi jotain mainittu jos kännykkä olisi ollut mukana, teletiedothan ovat aina ensisijaisen tärkeitä tilitietojen ohella millä selvitetään kenen kanssa ja milloin kadonnut henkilö on ollut yhteydessä.
Luulen, ettei siitä olisi ollut tässä tapauksessa hyötyä. Veikkaan, että keskipisteessä on 3500 markkaa, joka Timolla oli mukanaan. Ei niinkään henkilö, jonka hän olisi tuntenut entuudestaan.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Nyt minä katselin uudestaan tuon Kadonneet-ohjelman ja kyllä siinä sanotaan, että kun Suikkanen oli hukannut ovikorttinsa, hän palasi "humukansan pariin etsimään hyttikavereitaan..." Kohta on ajallisesti nauhalla 2:19 -kohdassa.

Joku tuolla aiemmin kysyi Suikkasen pituutta. Hänen mainitaan olleen 183 cm pitkä.

Kuten Kötti mainitsi, olisi kyllä tärkeää jäljittää mahdollisista kuiteista hänen liikkumisensa laivalla. Voi tietysti olla, että näin on tehtykin.

Tuosta puhelimesta; voi olla, että Suikkasella on ollutkin kännykkä, mutta monilla on tapana sulkea ne laivalle saavuttaessa, koska kentät laivalla ovat joskus tavattoman heikot.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Totta, tuo puhelin, joka Suikkasella varmastikin oli, ei varmaankaan tuo mitään ratkaisua tähän. Todennäköisesti se oli kiinni kuten jo aiemmin todettu. Olisiko Suikkanen jättänyt osan käteisestä lompakkoon ja lompakon hyttiin? Joku joka tiesi rahoista vei kortin ja kävi viemässä rahat. Ehkä Suikkanen ei ole edes tuon jälkeen käynyt hytissä. En kuitenkaan edelleenkään syyllistäisi poikaa ja tämän kavereita, sillä ne linjat on varmasti tutkittu todella tarkkaan.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja Kötti »

LAWoman kirjoitti:Totta, tuo puhelin, joka Suikkasella varmastikin oli, ei varmaankaan tuo mitään ratkaisua tähän. Todennäköisesti se oli kiinni kuten jo aiemmin todettu. Olisiko Suikkanen jättänyt osan käteisestä lompakkoon ja lompakon hyttiin? Joku joka tiesi rahoista vei kortin ja kävi viemässä rahat. Ehkä Suikkanen ei ole edes tuon jälkeen käynyt hytissä. En kuitenkaan edelleenkään syyllistäisi poikaa ja tämän kavereita, sillä ne linjat on varmasti tutkittu todella tarkkaan.
Voi olla, että puhelutiedoillakin (kuka soitti, kenelle soitti, milloin jne.) voi olla merkitystä, mutta tärkein tieto, joka puhelimesta voitaisiin saada, on sen tukiaseman kentän vaikutusalueella olo. Jos Timolla oli kännykkä ja vieläpä virrat päällä esim. taskussa, niin sen avulla olisi varmaan voitu selvittää aika, jolloin kännykkä hävisi tukiaseman kentästä sulkemalla se (painamalla off- tms. nappia) tai vielä pahempaa, pudotessa mereen.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Aivan, mutta jos puhelin ei ole ollut kuuluvuusalueella kuten usein laivalla käy niin olisiko se jäänyt mihinkään ylös? Nuo on varmaan ihan niitä loogisia syitä miksi puhelimesta ei ole puhuttu ohjelmassakaan. Ne hyttitoverit kyllä sen verran kiinnostaisi, että oliko ne edes tuttuja vai ei? Oletettavasti ja ymmärrettävästi hyttitovereita kuitenkin Timolla oli. Joka tapauksessa, en uskoisi että hän olisi isoa summaa jättänyt ainakaan hyttiin näkyville, jos joku jakoi hytin hänen kanssaan. Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja Kötti »

LAWoman kirjoitti:Aivan, mutta jos puhelin ei ole ollut kuuluvuusalueella kuten usein laivalla käy niin olisiko se jäänyt mihinkään ylös?
Sitten jos känny ei ole kuuluvuusalueella syystä, että ei ole kenttää ollenkaan, sitten puhelimesta ei jää mitään lokia verkkoon (karkeasti sanoen, matkapuhelinverkon tulee tietää, että mitä puhelimia on kunkin tukiaseman alueella). Menemättä liian syvälle matkapuhelinjärjestelmän teknisiin yksityiskohtiin, niin sanomani on se, että tämä kännykkähomma olisi hauska tietää, että oliko Timolla kännykkä mukanaan, ja jos oli, niin oliko siinä virrat päällä tai oliko kenttiä laisinkaan. Nimittäin Kadonneet-jakso ei puhunut mitään Timon kännykästä. Olisi ollut hyvä mainita, että joko kännykkää ei ollut mukana olleenkaan tai että kännykkä oli mukana tai että .... jne.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Kännykästä vielä sen verran, että tuohon aikaan (minun kokemuksiini perustuen) sim-koodi oli kaikilla se 1-2-3-4. Joten jos kännykkä on ollut vaikka siellä hytissä, -sammutettuna, niin onhan se voitu sieltä varastaakin. Tai sitten mahdollisessa tappelutilanteessa tms.

Menipäs nyt vähän sivupoluille, mutta tulipa nekin nyt sitten tarkistettua :?

ps. nykyään ainakin turku-tukholma -välillä on kenttää 99% matkasta.
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja matlockb »

En tiedä miten tuo pin-koodi nyt liittyy tähän, eli pahoittelen ot:tä mutta gsm-kännyköissä joissa pin-koodi oli, se oli alkujaan 1234 ja sen sai sitten vaihtaa mieleisekseen. NMT-puhelimissa ei mitään pin-koodeja ollut.
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

SidoMinut kirjoitti:Kännykästä vielä sen verran, että tuohon aikaan (minun kokemuksiini perustuen) sim-koodi oli kaikilla se 1-2-3-4.
ja jos vielä nykyään käyttää kännykkää,niin huomaa sen olevan Nokioissa suojakoodina edelleen sama,mutta sen voi vaihtaa kuten 1990 luvullakin,ihan kuin SIM kortteihinkin joissa on 1234 tai 0000.

järki ihminenhän aina vaihtaa tuon
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Jospa kuitenkin spekuloidaan hieman enemmän itsemurhalla. Vaikka oli työtä, varallisuutta ja vaimo jne.. eli ulospäin kaikki hyvin niin tämä(kin) palsta on täynnä esimerkkejä joissa henkilö on päätynyt itsemurhaan vaikka kuinka hyvin asiat olisi elämässä olleet eikä kukaan olisi itsetuhoisuutta huomannut. Oliko suhde kuitenkaan niin vakaalla pohjalla kuin on annettu ymmärtää.. sitten tuo ruusujen ostaminen, oliko Suikkanen tehnyt mahdollisesti jotain mitä halusi hyvitellä puolisolleen mutta laskuhumalassa päätyikin toisenlaiseen ratkaisuun, oliko Timo välttämättä kuitenkaan tyytyväinen elämäänsä, mielestäni tässä jutussa itsemurha tai onnettomuus on todennäköisempi kuin henkirikos.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1578
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Mielestäni on liian häiritsevä yksityiskohta, että sekä Timo että 3500 markkaa ovat kadonneet. Sen takia veikkaisin ryöstöä, joka on ehkä vahingossa muuttunut henkirikokseksi. Se ei tosin selitä sitä, mihin ruumis on joutunut. Sitä ei kammeta huomaamattomasti laidan yli mereen.

Ihmiset voivat toimia itsemurhan tehdessään epäloogisesti, mutta jos ajatellaan, että Timo olisi hypännyt laivasta mereen, niin ainakaan itse en olisi vienyt 3500 markkaa mukanani. Timo olisi voinut jättää ne vaikka laivassa mukana olleelle pojalleen, jos mitään muuta ei olisi keksinyt.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja matlockb »

NancyDrew kirjoitti:Ihmiset voivat toimia itsemurhan tehdessään epäloogisesti, mutta jos ajatellaan, että Timo olisi hypännyt laivasta mereen, niin ainakaan itse en olisi vienyt 3500 markkaa mukanani. Timo olisi voinut jättää ne vaikka laivassa mukana olleelle pojalleen, jos mitään muuta ei olisi keksinyt.
Ihmiset toimivat tosiaan monesti itsemurhatilanteissa erittäinkin epäloogisesti mutta itse humalassa ja surullisena itsemurhaa hautovana tuskin edes ajattelisin että taskussa on 3500 markkaa rahaa ja palaisin viemään rahat hyttiin ja sitten vasta hyppäisin laidan yli.
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Ryöstäjän olisi loogista ottaa koko rahapussi ja häipyä paikalta. Paitsi jos hän halusi, ettei varkautta huomata heti. Mikä taas tarkoittaa sitä, että hän on varmaan ollut hytissä yhdessä Timon kanssa, Timo on mennyt vessaan (esim.) ja sillä välin X on tyhjentänyt hänen pussistaan luottokortin ja rahat ja jättänyt lompakon paikalleen. Timolla ei ole ollut mitään syytä mennä lompakolleen tässä vaiheessa - hän on vessasta tullessaan nähnyt lompakon paikallaan eikä ole osannut odottaa sen tyhjentyneen. Sitten Timo ja tämä X ovat poistuneet hytistä kaikessa sovussa. Sitten viimeisen näköhavainnon jälkeen Timolle on tavalla tai toisella selvinnyt rahojen kohtalo ja hän on riidellyt tästä X:n kanssa. Ja Timo päätyy mereen käsirysyn jälkeen.

Itsemurha tuntuu minusta aika kaukaiselta vaihtoehdolta jostain syystä. Tosin tuli mieleen sellainen skenaario, että jos Timo on kunnollinen perheenisä ja rakstunut vaimoonsa ja kaikki on hyvin. Sitten hän laivalla tapaa daamin ja kännissä tulee vehdanneeksi vieraan naisen kanssa. Siitä seuraa syyllisyydentuntoisia ja itsetuhoisia ajatuksia - hänestä tuntuu, että hän on pilannut elämänsä. Ehkä hän ajattelee selittävänsä vaimolleen tilanteen ja siksi miettii että ruusun kanssa on hyvä aloittaa keskustelu (miehet aina kertovat möhläilyistään kukkakimpun kanssa). Hän juo vielä lisää ja masennuksen syövereissä päätyy hyppäämään laivan kaiteelta alas. Tähän sopisi vielä se, että tämä kyseinen daami on vienyt rahat Timolta ja siksi Timo kokee että hänen on pakko kertoa asiasta vaimolleen (koska miten hän muuten selittäisi kadonneet rahat). Tämä selittäisi senkin, että Timo ei ole puhunut (?) kadonneista rahoista matkakumppaneilleen.
Vastaa Viestiin