Johanna Hautamäki, 26 v. katosi Porissa 14.5.2010

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Basil
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2010 12:51 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Basil »

Nyt on mielenkiintoista juttua Johannasta suomi24 -palstalla, muutamakin Johannan tuntenut kommentoi. Erittäin mielenkiintoista uutta tietoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9921830
mama70
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:34 am

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja mama70 »

Juuri huomasin saman keskustelun!

Nelivuotiaan äiti, Johanna, kadoksissa



Lapsen kohtalo
9.6.2011 18:00

Todellakin nelivuotiaan äiti, kankaanpääläiseksi mainittu Johanna Hautamäki on ollut jo vuoden kadonneena eli ilmeisesti kuolleena. Tunteeko kukaan esimerkiksi pikkulasten äideistä neuvolakäyntien kautta tai synnärillä samaan aikaan olleena ko henkilöä. Takaa-ajatuksena siis saada selville onko koko ihminen edes asunut Kankaanpäässä. Tunnistaako joku naapuri Johannan nimen, missä osoiteessa asunut, onko autoa omistanut. Poliisi on julkaissut niin niukasti tietoja aikoinaan, ettei edes henkilön kotipaikkakuntaa ole maininnut. Kadonnut on Porissa kyläillessään.

Toivottavasti vastataan asiallisesti, kyseessä siis pienen lapsen äidin kohtalon selvittäminen. Poliisi on ilmoittanut ettei enää tapausta aktiivisesti tutki.

___________________________________________________________________________________________


Porlikka
11.6.2011 15:55

Tunsin Johannan, asui minun naapurissa Porin luodolla noin 3-4 vuotta sitten, silloin kun muksu oli ihan pieni. Asunto taisi olla sen miehen ja olivat yhdes vielä mutta sellaista on-offia se oli että välillä Johannaa ei näkynyt muutamaan viikkoon. Se mies oli töissä jossain tehtaassa yms, teki vuorotyötä. En tiedä missä oli aiemmin asunut tai mihin muutti siitä asunnosta, ei oltu niin tuttuja keskenämme mutta nimen ja kuva tunnistin heti kun asia tuli ilmi. Kyllä Johannalla joku auto oli muistaakseni tai ehkä ajoi miehen autolla mutta autolla liikkuin enimmäkseen. Siihen aikaan olivat molemmat meneväistä sorttia ja lapsi taisi olla aika usein jossain hoidossa, muistelisin että pojan mummin tapasin pihassa joskus (Johannan äiti?) ja vaihdettiin pari sanaa. JOhanna ei tainnut olla missään töissä ainakaan aluksi, voi olla että oli jossain jo sitten kun itse muutin pois siitä. Ainakin muistan että se mies kulki sen lapsen kanssa rattailla paljon päivisin kun näin heidät koiria ulos viedessäni usein. Sillai kun törmättiin niin Johanna oli yleens aika hillitty ja vaikutti ujolta jopa mutta seinän takana ollessaan ääntäkin löhti eikä ollut mikään hissukka varmaan kaveriporukassa enää. En oikee muuta osaa kertoa. Kadonnut mutta ei ihminen mihinkään noin vaan katoa, luulen että otti iteltään hengen pois ja on vedessä jossain.

___________________________________________________________________________________________

tamis
11.6.2011 17:57

On asunut Kankaanpäässä, mutta muuttanut Porin suuntaan 2000-vuoden vaihteessa. Oli kovin menevä "poikatyttö" nuorempana ja hänellä oli paljon kavereita ja tuttuja. Itsekin tunsin kaverin kautta ja vaihdoimme lähinnä kuulumisia tavatessamme. Harmillinen tämä katoamisjuttu ja varsinkin epätietoisuus lähimmäisille, toivottavasti Johanna vielä löytyy.

____________________________________________________________________________________________

anniinanna
11.6.2011 19:38

Mä olen tuntenut Johannan nuorempana, oltiin samalla luokalla kankaanpäässä. Myöhemminkin satunnaisesti tekstailtiin/soiteltiin tai nähtiin jossaki mutta välil oli yhteys poikkiki aikoja.
Josse oli nuorena aktiivinen, olikin aika harmi sitten se kun loukkas selkän ja joutu olemaa enemmän paikallaan vaan.Iso kaveriporukka tosiaan jo koulus eikä minust ollu mikään hissukka tai ujo!! Yläasteel oli jonku verra kapinointia, ei aina tul äitisä kans toimeen ja oli joskus meilki yöt karus jos halus niinku piilotel tai kiusata. Tykkäs juuakin ja osas ottaa ilosesti.
Sitte tosiaa muutti porii miehen peräs eikä me enää nii oltu yhteydes vähää aikaa. ain välil se tul kankikseen ja punkkaili eri kavereitten luon ja tapas vanhat porukat.Kovin paljo ei sillon puhunu asioistaan poris vaa sano vaa et nyt haluu nollata ja miettii jotaki muut.Et sillai ehkä vähä sulkeutu muuto jälkee ja viime vuosin viel enempi.Mul oli yllätys ku sain kuulla ett Josse on raskaan, en usko et suunnitteli sen niin mut tiiän et oli kovin rakastunu siihe mieheen ja Tomppaki kai häneen.En osaa sanoo mis päin poris asuivat, joskus heil kävin mut en tunne porii nii hyvin et muistaisin mis se oli ja sit ne muuttikin aik monta kertaa mää luulen.suhde oli sit muksun tultuu vähä myrskysämpi, Josse ainaki sano et riidat on pahoi ja hänel menee hermot eikä jaksa siin suhtees mutt ajatteli kai lasta ja pysy siin molemmat.
Kauhee järkytys oli sit Johannan katuamisest kuulla!!ei voinu uskoo :( Tosi vähän Jossee on etitty ku miettii jotain muit niinku sitä Raisaa tai nyt tätä Siniä joka tapettiin nii niit paljo enemmä lehdis kysellään ja tarkemmi tutkitaa. mä en vois uskoo et Josse ikin tekis mitään itelleen!!!!!!!!!Ei se ollu koskaan masentunu vaik vaikeet oliki ja sil ol lapsi ja koirat oli sil niinku lapsii kans.Ei ol yhtään sen tyyppine ihminen joka ittensä tappas ja mä oon tuntenu aika monta semmost jotkja on sen tehny niin tiiänki siit asiast jotain!!!!!!!! Mut tää se mies on kans ihan tavalline hemmo, ei se ol väkivaltanen Jossel koskaan eikä kelleen muullekaa nii et tietäsi.en millää osaa sitäkää uskoo et se ois Johannan tappanu :( Mut kaikenlaist hulluuhan sitä on liikkeel nii jos josse vaan törmäs johkina semmotteen?ja sit tiiän et Jossel oli joku uus mies mietteis, se chattas siit joskus mut se oli varmaan ainaki kuukaus ennen ku katos sit niin en usko et se ois sen entisen takii tehny itelleen mitään ainakaan. ei se sitä tarvinnu. mä uskon ett Johanna voi vaik olla eloskin, lähti ruotsiin taik viroon uuteen elämään? Ja sit ain on niitä et nainen kidnapataan seksiorjaks tai myytäävks vaimoks johki venäjäl, kyl niit kuulee et jolleki nii kävi.
Tinilii
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2008 2:18 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

Vaikuttaa vähän siltä, että tuttujen ja muiden tarviis tuntea ihan vallan syyllisyyttä, kun ei sen vertaa läheisestään välitä, etää minfoon tulisi sen kertomaan. Voisi tullakin, jos Johannan tuntisi, jos muutenkin kiinnostaisi minfon tyylinen palsta. MUTTA, jos nyt vähän lukee näitä ketjuja niin onko se sen vaivan arvoinen, että ensin rekisteröidyt tänne, odotat ja sen jälkeen todistelet viestikaupala, että tosiaan tunnet johannan ja joka asiaan sanotaan "paskaa puhut" tai ainakin vihjataan. Eiköhän ne tarpeelliset tiedot ole poliisille ilmoittanut ne jotka jotain tietää.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tinilii kirjoitti:Vaikuttaa vähän siltä, että tuttujen ja muiden tarviis tuntea ihan vallan syyllisyyttä, kun ei sen vertaa läheisestään välitä, etää minfoon tulisi sen kertomaan. Voisi tullakin, jos Johannan tuntisi, jos muutenkin kiinnostaisi minfon tyylinen palsta. MUTTA, jos nyt vähän lukee näitä ketjuja niin onko se sen vaivan arvoinen, että ensin rekisteröidyt tänne, odotat ja sen jälkeen todistelet viestikaupala, että tosiaan tunnet johannan ja joka asiaan sanotaan "paskaa puhut" tai ainakin vihjataan. Eiköhän ne tarpeelliset tiedot ole poliisille ilmoittanut ne jotka jotain tietää.
Tähän on helppo yhtyä. Tärkeintä on että poliisi mitä ilmeisimmin kokee saaneensa tarpeeksi tietoa, meillä tai lehdilläkään ei ole niin väliä :)

Mutta sitten nuo uudet kertomukset suomi24:lta.. Siellä on nyt sitten vihdoin avauduttu, liekö tullut niin paha mieli kun ei ole tarpeeksi julkisesti Johannasta keskustelleet. Jutut avaavat hieman Johannaa henkilönä ja kertovat tarinaa melko tavallisesta nuoresta naisesta. Hieman ristiriitaistakin tietoa ainakin Johannan ujoudesta. Tietysti oletuksella että ko. henkilöt todella ovat Johannan tunteneet :roll:
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Onko kukaan teistä seurannut Johannan tapausta murhainffosta? Itse lueskelen mutta ei sinne uskaltaudu sekaan kun osa kirjoittajista on hyvinkin agressiivisia eivätkä hyväksy omista näkemyksistään poikkeavia tuumailuja. Tämäkin pikku ketju siellä jo tosin huomattiin ja laitettiin linkki tänne, toivottavasti eivät tule tänne raivoamaan tai vaatimaan lisää tietoja ja selityksiä miksi jotain tehtiin tai ei tehty.

Itse tunsin/tiesin Johannan vain etäisesti. Asuimme samalla alueella Porissa jokunen vuosi sitten ja meillä on muutamia yhteisiä tuttuja. Itse sain sen kuvan että Johanna oli rauhallinen, mukava ja reipas ihminen. Semmoinen ihan norminainen voisi sanoa. Sama kuva jäi hänen kavereistaan joita olen muutaman tavannut, samoin silloisesta avomiehestä ja tämän kavereista. Minulle tuli uutisena tuo Johannan selkävaiva, en tiennyt siitä mitään enkä siksi usko että se sittenkään vaivasi kovin paljoa. Kipeä oli varmasti, sitä en epäile mutta ainakin niihin aikoihin toiminta oli ihan normaalia esimerkiksi lapsen kanssa tai jotain kantaessa.
Minäkin toivoisin, että täällä keskusteltaisiin aiheesta, eikä sen vierestä.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Samaa toivon itsekin, mutta ei ole mukava lukea kuitenkaan tuollaista yleistystä meistä jokaisesta :evil:
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

LAWoman kirjoitti:Samaa toivon itsekin, mutta ei ole mukava lukea kuitenkaan tuollaista yleistystä meistä jokaisesta :evil:
No mutta siinähän lukikin että "osa kirjoittelijoista" eli tuskin sillä meitä/teitä kaikkia tarkoitettiin? Otetaan kritiikki vastaan. Tuntuu nimittäin että muutamalla sinne kirjoittavalla olis voinut olla "annettavaa" tännekin mutta joskus hieman villiksi heittäytyvä ilmapiiri ei ilmeisesti kiehdo heitä (toisin kuin meitä).

Siellä joku kirjoitti että Johannan katoamisen jälkeen olisi ollut jotain maastoetsintöjä, jäin käsitykseen että ne olivat kuitenkin pienimuotoisia, kenties omaisten järjestämiä. Voisiko poliisin passiivisuus tässä asiassa johtua ihan siitä ettei ole tietoa mistä Johannaa pitäisi etsiä? Luulisin että se alue on tutkailtu missä viimeinen havainto tehtiin ja jos ei sieltä löytynyt niin ei voi kuin todeta että ilmeisesti hän jatkoi vielä matkaansa ja sitten onkin ongelma että mistä etsitään.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Oikeassa olet nuusku-nella :) tuntuu vain, että täällä on mennyt jutut siihen että joko meitä joku muu arvostelee tai sitten väännetään keskenämme. Toivotaan siis tason nostoa ja ehdottomasti uudet mukaan keskusteluihin, heillähän on varaa vaikuttaa myös keskustelujen sävyyn. Usein varmaan kun mitään uutta ei ole saatavilla niin jutut menee vähä liian "tikusta asiaa" tyylisiksi.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
annaanna

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Olen aivan samaa mieltä aivan kaikkien kanssa. :lol: .
Tutun tuttujen jutuista. :lol:. Vaatimusten esittämisestä. :lol: .

Minä tuskin pystyn vastaamaan LAWomanin haasteeseen tason nostosta tai asioiden eteenpäin viestellä viemisestä, sen tehköön joku muu. Joukossa on lahjakkaita spekuloitsijoita, jospa he siihen pystyvät.
Mutta varsinaiseen asiaan olen NancyDrewn kanssa valmis välittömästi paneutumaan.

"Hepuli"
Kun nyt olen uskonvahvistusta monelta palstan hyvin asioista perillä olevilta saanut tuosta Porin poliisien kyvykkyydestä ottaa selvää tarvitsemistaan asioista, niin aivan varmasti on sitten tullut selvitetyksi tuo "hepuli". Eli onko vaiko ei ole kukaan hermostunut tänne lähetetyistä viesteistä, uhkaillut, vaientanut tai kieltänyt tänne viestejä lähettämästä. Asiastahan meille on nyt jo kahteen otteeseen yksi nikki kertonut.
Poliisi tietää:
a) ettei mitään "hepulia" ole koskaan ollutkaan, esimerkiksi hae-minut pois -tekstiviestin vastaanottajalle ei kukaan ole mistään asiasta koskaan mitenkään huomauttanut.
b) jollakin on ollut tarve kieltää viestittelyä, rajoittaa sananvapautta. Jäljelle jää kysymys, mikä voisi olla syy "hiljaiseksi" pelottelulle lähetettyjen viestien perusteella?
:arrow: ei meidän tarvitse tämmöisiä asioita tietää tai kysellä, poliisi nää kyllä on tutkinut. Lakkaan huutelemasta sen autonkin perään, mitä sen on välii.
En saa näitten perään huudella = oonko mä nyt oikein sisäistänyt ryhmäpaineen :?:

Ristiriita
Kenenkään ei pidä kummastella onko Porin poliisi voinut sulkea pois riidan mahdollisuuden, todeta päihteettömyyden ja uskoa kolmen miehen paikallaolon perjantai-iltana vain miesten kertomusten perusteella. Kysymyksillään poliisi pystyy päättelemään tuollaiset asiat, eikö niin. Poliisihan on viestittänyt paikalla vietetyn tavallista grilli-iltaa ilman riitelyä perjantaina ilmeisesti vastikään eronneen pariskunnan kesken. Samaan aikaan kolmella taholla on saatu puhelimitse erilaisia avunpyyntöjä ja Johannan äiti on poliisia tyttärensä asunnolle hälyyttänyt.
Katoamisajankohdasta poliisi on varma:
" perjantaina 14 päivänä toukokuuta klo 20.00 aikoihin katosi", voiko asiasta enää varmempi olla. Sitten myöhemmin on kerrottu perjantain silminäkijälausunnoista. Lauantaina tai sunnuntaina ei sitten silminnäkijähavaintoja ole tehty, tietenkään. Ei ole tarvinnut epäillä kadonneen mahdollisesti kotiinsa xx-kadulle pyrkineen. Katoamisilmoituksen äiti on tehnyt ilmeisesti ohjeistuksen mukaan seuraavana maanantaina. Onko silloin jo ollut selvillä Johannan, lapsen ja koirien sijaintipaikka viikonloppuna. Kaiken tämän ja paljon muuta poliisi tietää.
:arrow: pitää uskoa mitä poliisi sanoo = joko mä alan oppia ryhmäkuria :?:
(kiristääkö muillakin vanne pään ympärillä)
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Olosuhteiden takia uskon henkirikokseen. Avunpyynnot----> Katoaminen. Tässä ei ole tullut esille mitään miksi pitäisi uskoa Johannan itsensä olleen luonteeltaan epätasapainoinen tai huomionhakuinen.
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja aniko »

annaanna, olisiko tuokin nyt kuulunut sinne Lautamiehiin kuitenkin, jos vanne vaivaa.. Ryhmäpaine voi olla todellinen ilmiö, ainakin joissain ketjuissa tällä palstalla, mutta siitä pääsee, kun hyväksyy sen, että kaikki eivät voi olla aina samaa mieltä. Ei muut itsen kanssa, tai itse muiden kanssa. Ei se ole iso juttu.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

annaanna kirjoitti:Mutta varsinaiseen asiaan olen NancyDrewn kanssa valmis välittömästi paneutumaan.
Lähinnä viittasin siihen, että nimimerkkien välinen nokittelu ei tarjoa mitään uutta Johannan katoamiseen. Sitähän sanotaan, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Hyviä pointtejahan sieltä heti tuli. Lähinnä niiden jatkumona kiinnostaisi myös, että kenen puheisiin tässä luotetaan? Keneltä poliisi on tämän kaiken tiedon saanut ja jos äiti on tehnyt katoamisilmoituksen niin millä perustein? Koska sai huolestuneeksi saaneen katkenneen puhelun tyttäreltään ja ei enää saanut tätä kiinni? Kai äidilläkin jotkut ajatukset tähän kaikkeen liittyen on, mitähän ne ovat? Olisi mielenkiintoista kuulla mihin hän uskoo...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1494
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Kertaattehan Palstan säännöistä ainakin kohdat 2, 4, 6, 8 ja 9.

Samalla kannattaa vilkaista ainakin Vapaan keskustelun ja Lautamiesosion tarkoitukset.

-Jermo-
Ne tietää, jotka tietää...
miss nosey
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 2:07 am
Paikkakunta: Gryffindor

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja miss nosey »

Vaikka en itsekään annaanna tyylistäsi kirjoittaa täällä aina pidä, mutta olet niitä muutamia jotka sohivat kysymyksillä "tässä mättää jokin". Siitä mä pidän :) . Ristiriitaista infoa tulee tähän juttuun niin paljon, että väkisinkin tulee mieleen yrittääkö joku peitellä jotain? Tuolla Suomi24:ssä olevat vähättelyt asiasta kuulostaa itsestäni ainakin oudolta. Se iso palapelin palanen kyllä puuttuu.

Tekstiviestin sisältö "mä pelkään, että nämä täällä tekevät mulle jotain" saattaa sitten olla joissain piireissä ihan normaalia käytöstä. Eikä mitenkään "hepulimaista", mutta omaan korvaan se kuulostaa avunpyynnöltä. Oli sitten hätä mikä tahansa. Tästä miksi Johanna ei sitä poliisille soittanut, on Joey hyvin asiasta alkupäässä keskustelua analysoinut. Itse mietin, että miksi kyseessä on juurikin henkilö kenelle viesti on lähetetty, että kyseessä on saattanut olla Johannan ystävä muuta kautta kuin poikaystävän. Luotettavampi sen takia?

Toinen itseäni edelleen hämmästyttävä asia on se, että jos Johannalle on ollut normaalia katoilla miten sattuu ja pidempiäkin aikoja niin mikä teki tästä katoamisesta niin oudon että ilmoitettiin Poliisille katoamisena. Jos kerran asiaan ei liity mitään hämärää, outoa ja ristiriitaista. Ja miksi silti vasta kolmen päivän kuluttua?
Vastaa Viestiin