Johanna Hautamäki, 26 v. katosi Porissa 14.5.2010 - henkirikosepäily

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
detective onion
Aloitteleva Besserwisser

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja detective onion »

Tuli mieleeni ihan toisenlainen näkökanta. En pidä tätä todennäköisempänä tai parempana kuin jo esitetyt teoriat. Viime aikoina on sattuneesta syystä ollut aivan liikaa vapaa-aikaa ja seurana vain vilkas mielikuvitus. Ainakin nimimerkki joey myös kirjoitti jostain tämän kaltaisesta skenaariosta, joten teoria ei ole pelkästään omani eikä ihan uusi.

Entä jos uhka jota JH tunsi oli todellinen, mutta sillä ei ollut mitään tekemistä lapsen isän ja tämän kavereiden kanssa vaan kyseessä olikin aivan muu henkilö(t) joka uhkasi jopa J:n lasta. Silloin voisi ajatella, että Johanna vei ja jätti tarkoituksellisesti lapsen, koiran sekä myös kuljetettavissa olevan omaisuutensa exän luo turvaan. Kun alkuperäistä tekstaria ei ole nähtävissä, voi vain arvailla mitä uhalla tarkoitettiin, paikalla olijoita vai ihan jotain muuta. Oletetaan, että uhkaava henkilö ilmoittaa tietävänsä J:n olinpaikan, jossain viestissä puhuttiin J:n saaneen puhelun ennen katoamista. J miettii että hänen on parempi lähteä pois (ehkä tehdä pieni katoamistemppu, kuten aiemmin, rauhoittaakseen tilannetta), mutta kyytiä pois ei olekaan saatavissa, tekstariin ei kuulu vastausta. Nyt on jo kiire, J soittaa äidille. Jos J sanoo puhelimessa, että "ne vie lapsen, poliisi on tulossa" niin miksi äiti soittaa vielä poliisin J:n kotiin? Eikö olisi loogisempaa "ne vie lapsen, ovat tulossa, soita poliisi". Lopulta päättää lähteä uhkaa vastaan, suojellakseen lasta ja siinä uskossa että pystyy selvittämään tilanteen puhumalla tai jollain muulla keinoin. Mukaan nappaa meikkipussin, jossa on jotain tapaamiseen liittyvää (esim. rahaa, lääkkeitä, huumeita tai vaikka veitsi jonka ottaa heiveröiseksi turvaksi). Naapuri ja joku toinen näkevät vielä Johannan, sitten jonkin matkan päässä uhka tulee vastaan ja tapahtuu jotain, minkä vuoksi J ei ole löydettävissä ainakaan välittömästi katoamispaikan läheisyydestä. Syitä em. tapahtumiin saattaisi olla päihteiden käyttö ja sen aiheuttamat velat tai sairaalloisen mustasukkainen henkilö.

Aika paljon jossitteluja ja aukkoja teoriassa, mutta kuten sanottua mulla käy pää ylikierroksilla, koska olen sohvan vankina. Mielestäni päättelyss ei voi takertua tarkkoihin sanamuotoihin ketjussa esitetyissä viesteissä, koska muoto voi muuttua matkalla, vastaanottaja muistaa väärin, on kuullut väärin tai on hädässä ymmärtänyt asian ihan päin seiniä. Vaikeahan näitä päätelmiä on tehdä, kun faktatiedot on vähissä ja tapahtumien aikajana on epäselvä.

Mitä tuli mieleen ketjua lukiessa (ei liity em. teoriaan) eikä kadonnut päästä inttelyitä kahlatessa:

-Suomalaiseen metsään voi kadota, varsinkin jos sattuu esim. putoamaan louhikkoon jonne ei mene koira, koiranpissattaja eikä edes marjamummo. Metsässä voi sattua vahinko, jos on hädissään, eksynyt tai muuten ei täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

On mulla muitakin teorioita, entistä villimpiä ja kierompia. :mrgreen:

Tämä on ensimmäinen viestini tänne, lukenut olen jo pitkään... :)
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

miss nosey kirjoitti:Toinen itseäni edelleen hämmästyttävä asia on se, että jos Johannalle on ollut normaalia katoilla miten sattuu ja pidempiäkin aikoja niin mikä teki tästä katoamisesta niin oudon että ilmoitettiin Poliisille katoamisena. Jos kerran asiaan ei liity mitään hämärää, outoa ja ristiriitaista. Ja miksi silti vasta kolmen päivän kuluttua?
Olisko tämä mennyt niin, että kun Johannan äiti hälytti poliisit Johannan asunnolle, eikä Johannaa löytynyt sieltä, niin äiti halusi tehdä katoamisilmoituksen heti? Johon poliisi, että odottele viikonlopun yli (tietäen kokemuksesta, että useimmat "katoavat" viikonlopuksi, ja ilmaantuvat maanantaina, jolloin heitä ei kannata heti alkaa etsiä). Näin äiti sitten teki, oltuaan mahdollisesti yhteydessä ex-avoon, tai sitten ei.

Ja ennenkuin alkaa valitus siitä, että poliisi käski odottaa, eikä heti lähtenyt etsimään, niin muistutan, että olisihan se hirveän kiva, jos olisi 24/7 valmiina joukko etsijöitä singahtamaan jokaisen mahdollisesti kadonneen perään niin että resursseja ei tarvitsisi miettiä, mutta toistaiseksi ei ole. Lisäksi ihmisen yksityisyydensuojan ajatellaan ulottuvan karkeasti ilmaisten yhteen baarireissuun, eli kun olet lähtenyt tuopille mitään ilmoittamatta, niin etsijät eivät heti tunnin päästä ole baarin ovella kyselemässä, vaan saat olla omilla teilläsi seuraavaan päivään asti.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

aniko kirjoitti: Ja ennenkuin alkaa valitus siitä, että poliisi käski odottaa, eikä heti lähtenyt etsimään, niin muistutan, että olisihan se hirveän kiva, jos olisi 24/7 valmiina joukko etsijöitä singahtamaan jokaisen mahdollisesti kadonneen perään niin että resursseja ei tarvitsisi miettiä, mutta toistaiseksi ei ole. Lisäksi ihmisen yksityisyydensuojan ajatellaan ulottuvan karkeasti ilmaisten yhteen baarireissuun, eli kun olet lähtenyt tuopille mitään ilmoittamatta, niin etsijät eivät heti tunnin päästä ole baarin ovella kyselemässä, vaan saat olla omilla teilläsi seuraavaan päivään asti.
Niin. Kun oliskin joku kristallipallo mistä poliisi vois aina katsoo että onkos nyt kyseessä vakavasti otettava katoaminen vai pitkäksi venähtänyt reissu josta unohtui (tai "unohtui") ilmoittaa omaisille. Vaan kun ei ole ja siitä johtuen aikuista, täysivaltaista ihmistä ei voida alkaa etsiä heti kun hän on perheeltään tai ystäviltään ollut muutaman tunnin kateissa.

Siihen ei itselläni ole vastausta että otettiinko Johannan katoamisesta ilmoitus vastaan jotenkin tavanomaista myöhemmin.

Edit; kun oppis kirjottaan vielä niin hyvä oisi..
Tinilii
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

detective onion kirjoitti:Tuli mieleeni ihan toisenlainen näkökanta. En pidä tätä todennäköisempänä tai parempana kuin jo esitetyt teoriat. Viime aikoina on sattuneesta syystä ollut aivan liikaa vapaa-aikaa ja seurana vain vilkas mielikuvitus. Ainakin nimimerkki joey myös kirjoitti jostain tämän kaltaisesta skenaariosta, joten teoria ei ole pelkästään omani eikä ihan uusi.

Entä jos uhka jota JH tunsi oli todellinen, mutta sillä ei ollut mitään tekemistä lapsen isän ja tämän kavereiden kanssa vaan kyseessä olikin aivan muu henkilö(t) joka uhkasi jopa J:n lasta. Silloin voisi ajatella, että Johanna vei ja jätti tarkoituksellisesti lapsen, koiran sekä myös kuljetettavissa olevan omaisuutensa exän luo turvaan. Kun alkuperäistä tekstaria ei ole nähtävissä, voi vain arvailla mitä uhalla tarkoitettiin, paikalla olijoita vai ihan jotain muuta. Oletetaan, että uhkaava henkilö ilmoittaa tietävänsä J:n olinpaikan, jossain viestissä puhuttiin J:n saaneen puhelun ennen katoamista. J miettii että hänen on parempi lähteä pois (ehkä tehdä pieni katoamistemppu, kuten aiemmin, rauhoittaakseen tilannetta), mutta kyytiä pois ei olekaan saatavissa, tekstariin ei kuulu vastausta. Nyt on jo kiire, J soittaa äidille. Jos J sanoo puhelimessa, että "ne vie lapsen, poliisi on tulossa" niin miksi äiti soittaa vielä poliisin J:n kotiin? Eikö olisi loogisempaa "ne vie lapsen, ovat tulossa, soita poliisi". Lopulta päättää lähteä uhkaa vastaan, suojellakseen lasta ja siinä uskossa että pystyy selvittämään tilanteen puhumalla tai jollain muulla keinoin. Mukaan nappaa meikkipussin, jossa on jotain tapaamiseen liittyvää (esim. rahaa, lääkkeitä, huumeita tai vaikka veitsi jonka ottaa heiveröiseksi turvaksi). Naapuri ja joku toinen näkevät vielä Johannan, sitten jonkin matkan päässä uhka tulee vastaan ja tapahtuu jotain, minkä vuoksi J ei ole löydettävissä ainakaan välittömästi katoamispaikan läheisyydestä. Syitä em. tapahtumiin saattaisi olla päihteiden käyttö ja sen aiheuttamat velat tai sairaalloisen mustasukkainen henkilö.

Aika paljon jossitteluja ja aukkoja teoriassa, mutta kuten sanottua mulla käy pää ylikierroksilla, koska olen sohvan vankina. Mielestäni päättelyss ei voi takertua tarkkoihin sanamuotoihin ketjussa esitetyissä viesteissä, koska muoto voi muuttua matkalla, vastaanottaja muistaa väärin, on kuullut väärin tai on hädässä ymmärtänyt asian ihan päin seiniä. Vaikeahan näitä päätelmiä on tehdä, kun faktatiedot on vähissä ja tapahtumien aikajana on epäselvä.
Tämän suuntaista minäkin olen miettinyt. Julkisuuteen on annettu koin vähän tietoa, jonka pohjalta voisi mietiskellä. Mulla on silti sellainen tuntuma, että on oltava olemassa jotain joka joko sulkee pois epäilyksistä nämä paikallaolijat tai ainakin vahvasti viittaa muualle. Näin pitkä aika on jo mennyt. JOTAIN todisteita luulisi löytyneen, jos he vastuussa olisivat ja tavallisista kolmesta pojasta uskoisin poliisin saavan totuuden irti jos poliisilla todella olisi syytä epäillä heitä. On ehkä joku syy, ettei heitä ole syytä epäillä. Jotain mitä me emme tiedä, emmekä harmi vaan taida tulla tietämäänkään, ehkä on voitu vaikka osoittaa kokonaan ulkopuolinen uhka.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kirjoittaja miss nosey päivämäärä 15 Kesä 2011, 19:50
"Vaikka en itsekään annaanna tyylistäsi kirjoittaa täällä aina pidä, mutta olet niitä muutamia jotka sohivat kysymyksillä "tässä mättää jokin". Siitä mä pidän :)" .
- kiitti, kiitti. Tilanteen tässä vaiheessa moitteetkin tuntuvat kehuilta. Siis kun niskaan paskaa sataa :) .

"Ristiriitaista infoa tulee tähän juttuun niin paljon, että väkisinkin tulee mieleen yrittääkö joku peitellä jotain? Tuolla Suomi24:ssä olevat vähättelyt asiasta kuulostaa itsestäni ainakin oudolta. Se iso palapelin palanen kyllä puuttuu."
- minä saan kyllä fiboja vilpittömyydestä. Ja hämmennyksestä. Kun on tapahtunut jotakin mitä ei millään pysty järjellä käsittämään. Kun tietää palasen puuttuvan. Henkisesti kammottava tilanne. Ikuisesti jatkuva epätietoisuus. Helpolla eivät itseään päästä, siis millään "uhvot varmaan vei" selityksellä. Suostuivat (oletan asiasta keskenään sovitun) valottamaan taustoja julkisesti, koko kankoonpää siellä on nyt lukemassa. Vaikka jonkinlaisena primus motorina asiassa toimin niin enpä olettanut ihan näin läheisten reagoivan. En minä tiedä mikä hyvä on, mutta ajattelisin avoimuuden kuitenkin hyväksi olevan. Siis ulkopuolisten (kankaanpääläisten) koittaessa käsitystä asiasta muodostaa. Kun joku oikeasti asioista jotakin tietävä kertoo. Minulle ainakin tuntuu hyvää tekevän. Jos meidän pörinät kuvastavat yleisemmin ihmisten käsityksiä, niin todellakin tarvitaan selventäviä tietoja. (Ja samalla minä saan ihan ilmaista käytös- ja asennekasvatusta, kiitos MH).

"Tekstiviestin sisältö "mä pelkään, että nämä täällä tekevät mulle jotain" saattaa sitten olla joissain piireissä ihan normaalia käytöstä. Eikä mitenkään "hepulimaista", mutta omaan korvaan se kuulostaa avunpyynnöltä. Oli sitten hätä mikä tahansa. Tästä miksi Johanna ei sitä poliisille soittanut, on Joey hyvin asiasta alkupäässä keskustelua analysoinut. Itse mietin, että miksi kyseessä on juurikin henkilö kenelle viesti on lähetetty, että kyseessä on saattanut olla Johannan ystävä muuta kautta kuin poikaystävän. Luotettavampi sen takia?"
- ok

Toinen itseäni edelleen hämmästyttävä asia on se, että jos Johannalle on ollut normaalia katoilla miten sattuu ja pidempiäkin aikoja niin mikä teki tästä katoamisesta niin oudon että ilmoitettiin Poliisille katoamisena. Jos kerran asiaan ei liity mitään hämärää, outoa ja ristiriitaista. Ja miksi silti vasta kolmen päivän kuluttua?
- kummallisia ristiriitoja tämän asian tiimoilta oli jo ennenkin, mutta viimepäivien tietojen valossa tuntuvat ristiriitaisuudet vain lisääntyneen (pahoja riitoja, on/off -suhde, "yleinen" tieto omaehtoisesta hukkateillä olosta, suhtautuminen puheluiden/viestien sisältöön, ym, joo, tätä pitää miettiä)
annaanna

detective onion kirjoitti:Tuli mieleeni ihan toisenlainen näkökanta. En pidä tätä todennäköisempänä tai parempana kuin jo esitetyt teoriat. Viime aikoina on sattuneesta syystä ollut aivan liikaa vapaa-aikaa ja seurana vain vilkas mielikuvitus. Ainakin nimimerkki joey myös kirjoitti jostain tämän kaltaisesta skenaariosta, joten teoria ei ole pelkästään omani eikä ihan uusi.

Entä jos uhka jota JH tunsi oli todellinen, mutta sillä ei ollut mitään tekemistä lapsen isän ja tämän kavereiden kanssa vaan kyseessä olikin aivan muu henkilö(t) joka uhkasi jopa J:n lasta.
.....

On mulla muitakin teorioita, entistä villimpiä ja kierompia. :mrgreen:

Tämä on ensimmäinen viestini tänne, lukenut olen jo pitkään... :)
Jessus soikoon!
Melkoinen aloitusviesti, etten paremmin sano. Sä vielä sijoittelet noita minfofaktojakin tonne sekaan. Tykkään! Tuota puhelun sisältöä olen minäkin mietinyt, että onhan siinä joku järki tarvinnut olla. Noin se on voinut mennä. Ja jospa se Johannan saamaksi väitetty puhelu merkityksellinen olisikin. Prepaid -liittymästä rimpautettu. Ja sen jälkeen ... Ja jospa puhelimen tutkiminen poliiseille on jotakin järkeä tähän juttuun tuonut. Omaiset vaan aikamoiseen katveeseen jätetty? Jollakin tämän tapaisella saisi poliisin tekemisiin ja ilmoituksiin järjenhäivää (anteeksi vaan poliisit). No, kyllähän tää vähän tökkii kyllä. Tavaroiden paikalle jättäminen nyt ei ihan selity :D , mutta ainakin tavaroiden paikalle jääminen selittyisi, jos ymmärrät. Olen ajatellut, että puhelimien ja rahapussien paikalle jääminen kielisi paikallaolijoiden viattomuudesta, syylliset ne pois olisi lavastaneet. (jos vain kiirehti vastaanottamaan sinne Kunnaksentien päähän ja vähän eteenpäin, tarkoituksena sitten käydä tavarat hakemassa)
Tykkään! Loistava tulevaisuus taitaa Sulla minfomaailmassa edessä olla. Pyörittele tätä siellä aikasikuluksi, hyvä tästä tulee. (julkaise vaikka jokapäiväinen skenaarioversio)

Jos tunnet tarvetta vielä päivitellä tuota skenaarioversiota, niin sopiiko sinne semmoinen chattituttavuus joukkoon. Sovittaisit ne viestit Suomi24 viestin mukaisiksi. Sellaisiksi, joita saajat eivät muissa olosuhteissa olisi erikoisina pitäneet. Lähettäjälleen tyypillisinä.

Poliisi ei enää aktiivisesti tutki tätä tapausta. Ymmärrettävää ainakin sitä taustaa vasten, että alueella uutisoidaan henkirikoksista tällä hetkellä lähes viikottain. Parhaassa tapauksessa ovat pystyneet selvittämään tapauksen ilman katoamisesta ilmoittamistakin, muistakin on jo ruumiit ja epäillyt tainneet löytyä (muistaakseni). Tällainen tilanne Satakunnassa ihan poikkeuksellista on mielestäni noin tilastollisestikin, jossakin netin syövereissä on poliisin tilastoja lukumääristä yms. Ruumisruuhka?
Samalle päivämäärälle 14.5. on nyt sitten tänäkin vuonna kirjautunut ikäviä asioita, nimittäin henkirikos. Se ja tämä katoaminen eivät toisiinsa muuten liity. Mutta ajatelkaas jos taas olisi nuori nainen kateissa. Tietoon olisi tullut jonkun uuden chattituttavuuden olemassaolo. Ja huomattaisiin samankaltaisia tapauksia muitakin olevan.
Kuunpimennyskö saa mielikuvituksen näin laukkaamaan, kyllä nyt irtoaa.

Lisäyksenä vielä: joku sen ennenpitkää kumminkin kysyy. Miksi haluat identifioitua englantilaiseksi sipuliksi? Ihanko vihanneksena aikaasi siellä sohvan syövereissä vietät.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Tuo puhelun sisältö on mua vaivannut, mutta kännyköiden ihmeellisessä maailmassa taphtuu välillä sitä, että puhelu ns. pätkii. Varsinkin jos ollaan alueella, jossa kuuluvuus on mitä on. Eli Johanna on voinut äidilleen sanoa asian johdonmukaisemmin, mutta yhteys on pätkinyt.

Je se viesti, on voinut mennä väärälle henkilöllekin. Jotenkin, jos ajattelen tuon ilman uhkaa, voisi kyseessä olla myös jonkin sortin pilailu. Siis tyyliin, mä pelkään, että nää täällä tekee mulle jotain, vaikkapa piirtävät naamaan jonkun rivon kuvan nukkuessa tai laittavat rasvaputeliin jotain muuta kuin rasvaa. Eli välttämättä sinänsä teksti ei ole uhkaava, Johanna on vain esittänyt sen niin, että varsinkin ulkopuolisesta se kuulostaa siltä. Jospa se kaveri, jolle se oli tarkoitettu, ymmärsi pointin. On sellaisiakin, jotka jatkuvasti tekevät pieniä kepposia toisille.

Jos taas kyseessä on pelko, voihan olla, että viesti on lähetetty silloin, kun Johanna oli vielä kotona. Esimerkiksi naapurin kanssa on ollut ongelmia ja Johanna on laittanut viestiä kaverilleen. Joskus viestit tulevat tuntienkin viiveellä. Varsinkin, jos kaverin kännykkä on ollut kiinni. Johanna on sitten lähtenyt lapsen ja koiran kanssa exän luo, ettei naapurit hermostu. Tämä selittäisi senkin miksi hän jätti kaiken tuonne exän luo.

Tuo chattituttavuus, mikäli sellainen on, voi tosiaan olla kuka vaan. Jospa tämä oli se joka Johannalle soitti. Johanna ei halunnut, että hän tulee tuonne exän luo, ehkä Johanna ei edes halunnut kertoa missä tarkalleen ottaen on. Siksi hän lähti vastaan tätä henkilöä tarkoituksenaan palata takaisin. Ja jotain tapahtui.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Itse en henkilökohtaisesti usko tuntemattomien henkilöiden sotkeentuneen juttuun vaan uskon että joku Johannalle läheinen henkilö kantaa nyt suurta salaisuutta sisällään.

Lapsen huoltajuuden kohdalla saattaa olla pariskunnan välillä asioita joita muut eivät tiedä. Itselleni tulee mieleen että Johannalta on todellakin uhattu viedä lapsi ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Sori mutta mun on vaikea uskoa että Johanna oli soittohetkellään sellaisessa mielentilassa että olisi lähtenyt heittämään palapeliä jota muiden pitäisi koota vaan uskon että on sanonut paniikissa niin suoraan kuin on pystynyt. Kiire on ollut paikalta lähteä kun on kamat jääneet. Kesken meikin kohennuksen kenties, tai vessassa käynnin? Olisiko oven takaa kuullut muiden puhuvan jotakin sellaista että lähteä on pitänyt heti.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Sehän tuossa onkin outoa, että jos juttu koskee ongelmia lapsen isän kanssa niin miksi lapsi ei ole isänsä kanssa nyt? Poliisi ei kuitenkaan ole epäillyt miestä mistään joten hänellä tulisi olla mahdollisuus olla lapsensa kanssa. Itsekin toki epäilen paikalla olleita henkilöitä, mutta ehkä jotain muuta syytä kuin lapsi...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

annaanna kirjoitti:"Tekstiviestin sisältö "mä pelkään, että nämä täällä tekevät mulle jotain"
Onko tästä viestin tarkasta sisällöstä faktaa?

Lehdestä löysin tällaisen maininnan:
Hautamäki oli lähettänyt katoamisiltanaan ystävälleen viestin ja pyytänyt, että tämä hakisi hänet Kahaluodosta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
annaanna

Marsalkka kirjoitti:
annaanna kirjoitti:"Tekstiviestin sisältö "mä pelkään, että nämä täällä tekevät mulle jotain"

Hautamäki oli lähettänyt katoamisiltanaan ystävälleen viestin ja pyytänyt, että tämä hakisi hänet Kahaluodosta.
Nyt Marsalkka.
Mars lautamiehiin välittömästi tai heti äkkiä pian korjaus tuohon ensimmäiseen lainaukseesi, jossa annetaan ymmärtää lainauksen olevan minun. Noin ei tehdä. Sääntöjen mukaan. Olen vastannut viestiin, jonka sisällä tuo lainaus on. Minä olen hartavoimin töitä paiskinut saadakseni tarkempaa tietoa justkin tuon viestin sisällöstä. Näillä tiedoilla minä en ilmoille tuota lainausta tuolla tavalla heitä. Prkl. Harmittaa. Tarkkana poikana korjannet pienen virheen. Erhe selittyy mun kummallisella tavallani vastailla punaisilla teksteillä keskellä lainausta. Ei sillai kukaan muu tee.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

LAWoman: Ehkä onkin kyse onkin alkujaan ollut tosiaan uhkailusta ja pelottelusta ei todellisesta aikomuksesta. En tiedä miten elatusmaksut tai muut rahahommelit ovat menneet mutta voihan sitä spekuloida että Johanna on vaatinut rahaa lapsen elatukseen enemmän mutta saanut vastaansa ivallista käytöstä ja uhkailut siitä että ei sulle mitään tarvitse maksaa vaan lapsi menee isälleen kun sä et pysty siitä rahallisesti huolehtimaan (ja mitä kaikkea muuta voi uhkailla naiselle joka on ehkä muutenkin alakynnessä/ haavoittuvassa tilassa/ yksin asiansa kanssa) Uhkailija on voinut olla muukin kuin lapsen isä; tämän ystävä; joku muu jota Johanna on ärsyttänyt jostain syystä.
Marsalkka
Horatio Caine

annaanna kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:

Nyt Marsalkka.
Mars lautamiehiin välittömästi tai heti äkkiä pian korjaus tuohon ensimmäiseen lainaukseesi, jossa annetaan ymmärtää lainauksen olevan minun. Noin ei tehdä. Sääntöjen mukaan. Olen vastannut viestiin, jonka sisällä tuo lainaus on. Minä olen hartavoimin töitä paiskinut saadakseni tarkempaa tietoa justkin tuon viestin sisällöstä. Näillä tiedoilla minä en ilmoille tuota lainausta tuolla tavalla heitä. Prkl. Harmittaa. Tarkkana poikana korjannet pienen virheen. Erhe selittyy mun kummallisella tavallani vastailla punaisilla teksteillä keskellä lainausta. Ei sillai kukaan muu tee.
Kappas! Erhe tosiaan selittyy sillä, että jostain syystä et käytä lainaustoimintoa ja viesteistäsi on äkkipäätään vaikea tulkita kuka on kirjoittanut mitä. Pahoittelen sekaannusta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

miss nosey kirjoitti:
Tekstiviestin sisältö "mä pelkään, että nämä täällä tekevät mulle jotain"
Onko tästä tekstiviestin tarkasta sisällöstä faktaa?
detective onion
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja detective onion »

Marsalkka kirjoitti:
miss nosey kirjoitti:
Tekstiviestin sisältö "mä pelkään, että nämä täällä tekevät mulle jotain"
Onko tästä tekstiviestin tarkasta sisällöstä faktaa?
Eipä taida olla, ei poliisilta eikä viestin saajalta. Sisältö on toisen tai kolmannen käden tietoa ja esitetty tässä ketjussa muutamallakin eri tavalla.
Vastaa Viestiin