Tappajamopo ja mummon kuolema

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack

Tappajamopo ja mummon kuolema

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Haulla minä en löytänyt minfosta hakutermillä "tappajamopo".

Tuolla termillä minä tarkoitan pienipyöräistä tossumopoa, jota on tunnettu myös lempinimillä "apinamopo", "mummontappokone" ja "tappajamopo". Tossumopo on yleensä merkiltään joko "Honda Z50J" tai "Suzuki PV50".

Minä tarkoitan nimenomaan tapausta, jossa joku vanhempi nainen sai surmansa nuorukaisen törmättyään tossumopolla jalankulkukäytävällä joskus 1980-luvun alussa ja iltapäivälehdet julkaisivat sensaatiouutisia tappajamopoista. Juuri tuon sensaatiomaisen mummonsurmajutun vuoksi tossumopojen myyntimenestys on kasvanut huimaksi Suomessa. Vasta moposkootterien tulo markkinoille on kuihduttanut minimopojen markkinoita 2000-luvulla.

Onko jollakin minfolaisella muistikuvia nuorukaisen ajaman minimopon törmäämisestä mummoon, joka sai surmansa joskus 1980-luvun alussa? Tai peräti säilyneitä uutislehtiä artikkeleineen ko.tapauksesta?
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Sijaltainen
Harjunpää

Re: Tappajamopo ja mummon kuolema

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Muistelen että Tuulilasi-lehden Kuukauden shokki -palstalla oli juttu joskus silloin 80-luvulla, niitä löytynee isommista kirjastoista.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Vastaa Viestiin