Kirjekaveriksi vangille?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Venäjän lapsivankiloihin tekevät useat järjestöt/ryhmät Suomesta käyntejä. Esim. villasukkia voi kutoa heille, jos ei pääse mukaan reissuun. Itse olen toden näköisesti lähdössä tässä syksyn aikana reissuun, setäni tekee vankilatyötä Venäjällä.

Poste Restante toimii hyvin yksinkertaisesti. Wikipedia osaa kertoa lisää.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja rimma »

Tuntuu vähän sille tätä asiaa miettiessä että miksiköhän joku tuntematon ihminen haluis alkaa kirjottelemaan vangille joka kuitenkin on suurella prosentilla itse aiheuttanut tuomion itselleen. Näen tuon kirjoittelun sellasen ilmasena terapiana ja ajankuluna. Jos olisin itse vankilassa niin olishan se ihan mukavaa että olis tekemistä ja pääsisi kirjeitten kautta tekemisiin ulkomaailman tapahtumiin edes hetkeksi.. Mutta miks hitossa tekisin niin jollekkin raiskaajalle tai murhaajalle? Ei nekään ole mitenkään kamalaa sympatiaa tunteneet uhrejansa kohtaan niin miksi ite tekisin niin heille?

Lopputulokseen päätyessä se näyttää sille että ei tuu kauppoja. Eikö se menny jotenkin silleen että tee muille se mitä haluat tehtävän itsellesi. Ei uskoontuleminenkaan sais mun päätä kääntymään. Senkin he kokevat luultavasti siksi että se helpottaa heitä itseään ja että pääsee omien rikostensa kanssa sinuiks kun uskoo että synnit on nyt anteeksiannetut.

Voin olla aika jyrkkä mutta se on mielipiteeni nyt kun asiaa vähän tutkailin.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Mä olen kirjoitellut kuolemansellissä olevan miehen kanssa kohta 10 vuotta.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Irma Lam
Sabrina Duncan
Viestit: 363
Liittynyt: To Touko 07, 2009 9:06 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

koppihoidettu kirjoitti:Vois kirjottaa kyllä kirjeen jollekkin joka on "death row:ssa". Jotenkin kiinnostaisi vaihtaa ajatuksia tälläisen henkilön kanssa.
Sama täällä, olen kiinnostunut sarjamurhaajista erityisesti. Ted Bundyn kanssa olisin halunnut olla kirjeenvaihdossa ihan vain siksikin, että olisin saanut häneltä kirjeen ja se olisi nyt yksi suurimpia aarteitani :twisted: Kuulun niihin pervoihin, joka haluaisi kerätä murhaajiin henkilökohtaisesti liittyvää tavaraa. Näitä on runsaasti saatavissa Jenkeissä. Esim Jeffrey Dahmerin haarukka olisi hauska omistaa tms... :shock: Jaa, mitä tekisin niillä souveniireillä, laittaisin omaan vitriiniinsä kaappiin ja katselisin. Suomalaiset pikkutekijät eivät kiinnosta.
Jellybean
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 8:36 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Jellybean »

Vastaavaa suomalaista sivustoa ei taida olla? Kuukkelilla löytyy vain joku suomi24-palsta.. Enkku kyllä kääntyy, mutta tuntuisi helpommalta ihan suomeksi. En kyllä edes tiedä, mitä kirjoittaisin. Venäjän lapsivangit kiinnostaisivat eniten, mutta se venäjä taipuu vielä huonommin.

Miksi nämä murhaajat usein korostaa sitä uskoon tuloa? Koska ihan ihan oikeasti tulevat uskoon?
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Miksi nämä murhaajat usein korostaa sitä uskoon tuloa? Koska ihan ihan oikeasti tulevat uskoon?
Joku yksinäine nainen ottaa helpommin nurkkiinsa pyörimään.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1505
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Kielen rajat ovat maailman rajat. :/ Minulla on kyllä venäjän kieltä taitavia tuttuja, ehkä voisin niitä hiillostaa, jos tulisi mahdollisuus lapsivangeille kirjoittamiseen.

Korostamisesta luulen, että niillä ei vaan ole mitään muuta kirjoitettavaa eikä ajateltavaa.
Jos koko ikänä ei ole ollut mitään sisältöä elämässä, kuten heillä ei ole ollut, niin sitten kun se Vapahtaja/Pyhä henki tulee täyttämään sen tyhjiön, se valtaa mielen kokonaan ja ajatukset harhautuu aina väkisinkin sinne.
Ja voi olla, että siinä on vähän itsekkäätkin syyt taustalla; "Minä tein ihq parannuksen, en ole enää pahis joten antakaa rikokseni olla ja unohtakaa."
Siihen viittaisi sekin, että nämä vangit tuntuvat aina heräävän kristinuskoon, jossa riittää, että jeesustelee, ei tarvitse tehdä mitään - ei sen kanssa hyvin lähellä olevaan juutalaisuuteen tai islamiin, joissa ihminen ei saa hyötyä vain itse, vaan pitää antaa jotain takaisinkin, että Herra jaksaa sinua katsella.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

TOSIN; siellä on kiitettävästi aikaa lueskella raamattua...
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Kyllähän se usko antaa varmasti ihan uudella tavalla merkitystä elämään, jossa ei vankilassa paljon merkitystä ole. Osalla on varmasti kyse ihan filmaamisesta, osa on tosissaan.
Pitää myös muistaa, että amerikkalaisille puhe jumalasta on huomattavasti luonnollisempaa kuin meille suomessa. Joskus joku suomalainen poliitikko erehtyi puhumaan Jumalasta ja kehotti rukoilemaan puheessaan, ja sitä räpösteltiin lehdissä. Jenkeissä taas aina poliitikot kehottavat kansaa rukoilemaan, samoin siellä on esim. kirkossa käyminen vielä useissa osavaltioissa hyvinkin merkittävässä asemassa, eikä tarkoita ns. hihhuliuskovaisuutta.

Edit: unohtui se linkki, miksi ketjuun tulin vierailemaan...
Lousianan entinen kuvernööri nai vankikirjekamunsa
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8164
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Virdon »

En kyllä alkaisi kirjekaveriksi vangille. Jos kirjeenvaihtoa kaipaan niin kyllä sen ihan vapaiden ihmisten keskuudesta hankkisin.

Toisaalta ehkä hitusen kiinnostaisi saada kirjeitä jotka Terhi T on lähettänyt ja sinetöinyt täyteläisien huuliensa punaisella leimalla. Onhan hänet muutenkin niin vaarattomaksi luokiteltu.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
taikinahavukka
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 8:30 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja taikinahavukka »

Itse tutustuin erääseen Kakolan vankiin -90:n alussa Rumba-lehden rivi-ilmoituksen kautta. Äänittelin hänelle silloisia uutukaislevyjä c- kasettille, lähinnä vauhtimetallia. Tulihan siinä monta paperellista luettua Kakolan sen hetkisistä tapahtumista. Ja sai jonkinlaisen käsityksen mitä on olla "kaltereiden" takana. Mitäköhän Fox touhuaa nykyään?
Hopalong Cassidy
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:28 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Hopalong Cassidy »

Eikös Anna-Emilia Simniceanu kirjoitellut vangille ja henkihän siinä lähti. Niin ja Steen Christensen sai Tanskaan vankilaan kauhiasti kirjeitä ja meni naimisiinkin suomalaisen kanssa.
Mist
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 3:06 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Mist »

Täältä tuleepi uuden untuvikon oma näkemys aiheeseen..
Itse voisin kirjoittaa vangille, mutta näin naisena jättäisin mielelläni pois seksuaalirikoksista istuvat ja läheisten surmaajat. Ja tottahan se on, että vaikka ei olisikaan baarin jälkeisen kahakan myötä tahattoman tapon lisäksi muita henkirikoksia.. koskaan ei voi tietää.
Miksikö sitten? Mielenkiinto siihen mitä sellaisen ihmisen päässä oikeasti liikkuu. Ja aihe joka myös kiinnostaa - on todellisuus vankilaelämästä ilman median tai "kuulokäsitteiden" perusteella kertovan ihmisen näkökulmaa. "Entisen elämän" monet tuttavat ovat istahtaneet jonkin verran valtion hotellissa..mutta vangin ollessa jo ennestään tuttu, luodaan ennakkokäsityksiä ja oletuksia kyseisestä persoonasta.

Taidan kuitenkin tältä erää jättää väliin..kun ei tää suamenkaa oma kieli meinaa aina luistaa.
Olen vain mielesi luoma illuusio, kunnes toisin todistetaan.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Hulluja riittää...Ei muuta kuin kynä kaúniiseen käteen. Itse jätän väliin... :o

Rakkauskirjeiden lisäksi oikeuskäsittelyä odottavalle Breivikille on lähetetty uhkailupostia ja vihakirjeitä.

Ylivoimaisesti suurin osa Breivikille lähetetyistä kirjeistä on kuitenkin naisten lähettämiä rakkauden julistuksia ja kosintakirjeitä. Kirjeitä lähetellään ympäri maailman. Myös useat kristityt ovat kirjeissään kertoneet haluavansa parantaa Breivikin.

Breivik elää vankilassa täysin eristettynä muusta maailmasta, joten hän ei ole vielä saanut kirjeitä itselleen vaan kirjeet on toimitettu poliisille.

- Joitakin naisia viehättävät rikolliset miehet, jotka ovat tehneet äärimmäisen raakoja rikoksia kuten raiskauksia ja murhia, psykologi Thore Langefeldt sanoo norjalaiselle VG-lehdelle.

Psykologi ei osaa suoraan sanoa, mikä julmissa ja väkivaltaisissa miehissä kiehtoo osaa naisista. Jonkinlainen käsitys hänellä kuitenkin on.

- Uskoisin, että nämä naiset haluavat pelastaa miehen.
Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

^ Noilla kosijanaisilla taitaa olla nuppi nyrjähtäny useempaan otteeseen.. Ei voi ymmärtää tuollaista, miksi vankilasta pitäisi se oma kulta löytää, ja vielä noin sairas yksilö kuin Breivik, keskittyis nuo naikkoset mieluummin rikkeettömiin miehiin.. Itse en kyllä uhraisi edes postimerkkiäkään tuolle ihmissaasta-Breivikille
Vastaa Viestiin