Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pardon kirjoitti:
Tämä on hyvä yksinkertainen huomio, joka meni ainakin minulta ohi. Tosiaankin: jos Karoliina on ajanut Villilänsaaresta Salmenrantaa suoraan Nokiantielle ja kääntynyt sitten oikealle (aivan oikeaan suuntaan), niin hän ei ole tuolla tiellä kuin minuutin pari.
Kyllä, skootterilla, mutta jos Karoliina on eksynyt ja kolaroinut ja lähtenyt takaisin Nokiantielle kävellen.
Hän ei olisi jättänyt tavaroitaan. Hän olisi käyttänyt puhelinta. Ja miksi hän olisi kääntynyt Likolammenkadulle?
En tiedä vastauksia, mutta olen edelleen eniten alup. teoriani kannalla, vaikka siinä aukkoja onkin.
CuriousGeorge kirjoitti:
Oma speku:
Jos ei ollut tarkoituksella menossa jonnekin muualle kuin kotiin.. KK huomasi pian että oli menossa väärään suuntaan ja päätti kääntää seuraavassa risteyksessä. Upari likolammenkadun päässä epäonnistui ja mursi vaikka ranteensa tms. Järkyttyneenä jätti skootterin siihen miten oli (ei ehkä yhdellä kädellä saanut nostettua), ei tiennyt/ajatellut kelle soittaisi ja käveli takaisin nokiantien varteen, joko menossa takaisin pippaloihin tai sitten pyytämään ohiajavilta apua. Joku hullu tai tilaisuus tekee varkaan -tyyppi näki tytön kävelemässä, tarjosi apua/houkutteli autoon ja vei ties minne. Kännykkä heitetty autosta tai hukkunut jo aiemmin.
Vihjeitä nokiantietä tulloin ajaneilta kaivattaisiin.
Itsekin noilla seuduilla teininä toikkaroineena en millään usko esim että tulisi mieleen yhtäkkiä yöllä lähteä pimeään lampeen/järveen yksin uimaan.. tai jatkaa pikkutietä syvemmälle pois reitiltä metsään jos huomaisin olevani väärässä suunnassa. Tai ottaa torkut roskiksessa tai missään muallakaan niin yhtäkkiä että mopo jäisi noin. Luultavasti rysäyksestä säikähtäneenä ja adrenaliineissa ei ihan heti uni tulisikaan simmuun. Uskon myös ettei koittanut kävellä kotiin sillä tietää varmasti että ei ole päässyt pitkälle, matkaa n.10km ja välissä rautatie.
Se, että tavarat jäivät skootterin säilytyslatikkoon voi mielestäni selittyä myös sillä että useimmissa ajamissani malleissa sama avain (tai samassa avainnipussa oleva) käy sekä virtaan että boksin avaamiseen. Avainhan oli virtalukossa jos vilkku päällä. Puhelin taas oli luultavasti valmiiksi taskussa.
Sitä voi toki ihmetellä miksi mennä likolammenkadun päähän saakka kääntymään.
marisol kirjoitti:Jaa-a.Kyllä huonolta vaikuttaa tytön tapaus.Pitäisiköhän niitä poikia vielä paremmin kovistella.Kerran kun sepittää poliisille valheen,kuten Karoliinankin tapauksessa tekivät,niin silloin kyllä on mielestäni aihetta ottaa pojat uudelleen syyniin.Ei savua ilman tulta,sanoo sananlasku.Saattaa olla että kun oli alkoholilla osuutta niin nuori tyttö ei ole kestänyt määrää ja voinut saada vaikka alkoholimyrkytyksen ja sitten olikin käynyt vähemmän onnellisesti Pojat saattaneet panikoida ja loppu onkin sitten arvailujen varassa..Mutta oudolta tuntuu ettei Karoliinaa ole löydetty vieläkään.Toivottavasti olen väärässä ja kaikki loppuisi onnellisesti.Kauheaa täytyy olla omaisille epätietoisuus.
Tuo on lavastuksena ja ruumiinkätkemisenä hyvin monimutkainen toimenpide. Kaikki pitäisi harkita: kännykkä, sormenjäljet jne. Minusta hyvin kaukaa haettu. Kaikenlisäksi pojat alaikäisiä jne. Postinkantaja on löytänyt skootterin klo 03 ja Karoliina on lähtenyt klo 02.30. Kovasti olisi hommaa eikä taatusti olisi aikaa panikoida. Miten kaikki onnistuisi ja vielä tarina pysyisi kasassa?
Toki pojat pitää puhuttaa hyvin, jotta heidän syyttömyytensä on selvä jos Karoliinaa ei löydy ikinä. Tämän vuoksi toivon, että jos heistä jollakin vaikka vanhemmat ovat puuttuneet peliin, niin hekin ymmärtävät, että ylitutkiminen ja ylikuulustelu on nuorten omaksi parhaaksi. Vanhempien logiikkahan voi mennä niin, että tässä saattaa olla jotain heitteillejättöä tai humalassa ajamista mopolla ja siksi he toivoisivat, että niistä ei jäisi jälkiä mihinkään rekisteriin. Heidän kannattaa kuitenkin miettiä, että ei ole kiva jos pojat jäisivät nettikeskusteluiden kestoepäillyksi - siksi heidän osuutensa on epämiellyttävienkin tapahtumien osalta selvitettävä ja hyväksyttävä seuraukset jos niitä tulee.
Ehkäpä Karoliinaa ei ole löydetty, koska hän ei ole siellä missä etsintöjä on suoritettu. Toivotaan parasta kumminkin. Minusta se paras vaikuttaisi kidnappaukselta ja sen selviämiseltä, niin että uhri olisi hengissä. Seuraavaksi paras olisi ruumiin löytyminen ja tekijän kiinnisaanti. - Näin ajattelen tämänhetkisten tietojen valossa.
Marleena kirjoitti:Kuljettaja kävi tähän rouvaan käsiksi autossa matkan päätyttyä, keskellä isoa lähiötä, kerrostalon pihassa. ( rouva ei halunnut tehdä rikosilmoitusta, eikä soittaa taksitarkastajalle).
Kaikenlaisia v***n idiootteja sitä maailmaan mahtuu. Enkä nyt tarkoita sinua, Marleena, vaan rouvaa, joka ei halua tehdä rikosilmoitusta tai soittaa taksitarkastajalle tällaisen tapahtuman jälkeen.
Ei auta ulista, että tällaisia liikkuu, jos ei kokemiaan ilmoita kenellekään!
Marleena kirjoitti:
Samaisella lähiöalueella on vuosia liikkunut humalaisia naisia baareista mukaansa ottava mies, tarjoaa kyytiä kotiin ja harrastaa seksiä pakettiautonsa takaosassa, humalansa takia puolustuskyvyttömien naisten kanssa. Siitä ei tietoa, kuinka moni on kehdannut rikosilmoituksen tehdä, kaveri kun on melko tuttu kaikille jotka siellä paikallisissa baareissa iltojaan viettävät. Sen verran tiedän, että on jäänyt kiinni alaikäisen raiskauksesta toisessa lähiössä.
Nämä eivät ole mitään nettihuhuja, tai suusta suuhun kiertäviä juoruja, vaan tunnen mainitsemani henkilöt ja olen heidän kanssaan keskustellut, valitettavasti tunnen myös tämän alaikäisen raiskaajan.
Ja samat sanat tähän astetta ärsyyntyneemmällä äänensävyllä. Nyt ihan oikeesti hei. Saa siinä sit siunailla seksuaalirikollisten pieniä tuomioita, jos syy olla ilmoittamatta jotain tällaista tapausta on, että "kaveri on melko tuttu kaikille"?! Samaan aikaan tuomioiden pienuuden syynä voi olla että kun ei oo ennen mitään tämmöstä ja on työpaikka ja kaikkee... Pistää ihan oikeasti ketuttamaan.
Jos sinä hänet tunnet, niin mikset ilmoita?
[Ja sitten astetta neutraalimmalla äänensävyllä]
Muistelen, että joitain vuosia sitten Tampereella oli puhe jostain (vanhemmasta?) mieshenkilöstä, joka keskustassa keräili humalaisia naisia kyytiin ja olisko juottanut heitä sitten vielä lisää siellä autossa. En muista tarkkaan, tämän muita uhreja taidettiin lehdessäkin haeskella. Olisko sitten jäänyt kiinni? Ja jos olis, niin olisko vielä säilössä? (Tosin äkkiäkös sitä yhdestä-kahdesta tapauksesta vapautuu, kun ei naiset kerran kehtaa näitä ilmoitella).
Ensinnäkin tervehdys kaikille foorumilaisille uudelta käyttäjältä! Olen lukenut ketjun jokaisen viestin suurella mielenkiinnolla, ja nyt vasta päätin tulla mukaan keskusteluun. Olen tällainen kotisalapoliisi ollut jo vuosia, ja Bodomin ja Ulvilan tapaukset on kahlattu läpi monet kerrat.
Itse alan kallistua kahteen vaihtoehtoon, joka tyttö on elossa, mutta siepattuna. Toisena vaihtoehtona näen, että tyttö on surmattu. Poliisin omituinen tiedottamislinja asiassa on saanut minut nyt viime päivinä kallistumaan siihen, että poliisilla olisi tiedossaan, että tyttö on siepattu. Aluksi olin enemmän sen kannalla, että tyttö on joutunut seksuaalimurhaajan mahdollisesti satunnaiseksi uhriksi, ja voi löytyä jopa lähimaastostakin mikäli tekijä/tekijät eivät ole häntä autolla pois kuljettaneet. Nyt on kuitenkin tullut hyvin vahvasti sellainen kutina, että poliisi harhauttaa julkisuudessa kertomillaan tiedoilla. Isän ja siskon kirjoituksiin en halua muuten ottaa kantaa, mutta sisko viittasi tuossa pitkässä Facebook-viestissään, joka koski poikien syyllistämistä, ulkomailla tapahtuneisiin sieppaustapauksiin. Isäkin kirjoittelee kovasti sieppausaiheesta, ja vaikka isän kirjoituksille nyt ei sinänsä voi varsinaisesti isoa painoarvoa laittaakaan, ja isä käsittelee asioita varmasti eri tavalla kuin moni muu, niin jotenkin voisi nähdä noissa isän toistuvissa viesteissäkin totuuden siementä. Erityisesti kun siskokin näihin sieppaustapauksiin viittasi. Spekuloin siis vain, ja omasta mielestäni julkisuudessa kerrotut asiat alkavat sopia sieppaus-spekuun, mutta en väitä että homma nyt juuri näin on mennyt.
Itse ajattelisin, että tyttö on lähtenyt Likolammenkadulle nimenomaan siksi, että tyttöä on seurannut auto, selittäisi mielestäni hyvin oudon reittivalinnan. Joko joku sekopää on bongannut ehkä hieman hatarasti ajavan teinitytön tai sitten tarkoitus on ollut napata juuri tämä tyttö. Huomattuaan mihin on ajautunut, tyttö on pienessä sievässä hädissään säätänyt skootterillaan tuohon rivitalon pihakaiteeseen. Tästä tyttö on siepattu auton kyytiin. Näin ajatelen tapahtuman edenneen oli kyse sitten sieppauksesta niin, että tyttö on vielä elossa tai siitä että tyttö on jo surmattu. Itselleni hieman pohdintaa on herättänyt, että miten tekijä/tekijät olisivat saaneet tytön autoon hissukkaisesti. Yksi vaihtoehto on, että tytöllä on ollut taju kankaalla. Vaikka törmäys ei luultavasti ollut kovin raju niin saattaa ihmiseltä silti taju mennä. Tästä tyttöä on sitten lähdetty kyyditsemään autolla. Alkolimyrkytyksiin ja sisäisiin vammoihin kuolemisiin en hetimmiten usko, koska tyttöä ei ole maastosta löydetty. Jos sisäinen vamma oikein syntyy niin voihan siihen tietysti hitaastikin kuolla, mutta miksi tyttö olisi harhaillut kolarin jälkeen metsään. En luota koiriinkaan satavarmasti, mutta koiria on ollut paikalla aika monta, joten luulisi jonkun jotakin huomanneen. Nyt jo ruumis alkaisin haista niin, että ei siihen koiriakaan tarvita sitä haistamaan.
Minua askarruttaa kovasti tuo puhelimen kohtalo. Puhelin voisi olla muuten tytön mukana, mikäli tyttö olisi kuollut, mutta jos olen nyt oikein käsittänyt niin tytön ja puhelimen olisi pitänyt löytyä jostakin tuosta läheltä. Voihan Tottijärvelläkin olla jotain tekemistä asian kanssa, koska ilmeisesti selville ei tosiaan saada kuin se viimeinen tukiasema, johon puhelin on ottanut yheyttä (korjatkaa jos olen väärässä, näin minä käsitin). Joten emme siis tiedä tässä mielessä mihin tukiasemiin puhelin on ottanut yhteyttä ennen Tottijärveä. En sulje tätä pois siksi, koska Karoliinaa ei ole löydetty nyt tutkitulta alueelta. En kuitenkaan ala väittämään, että puhelin olisi välttämättä päätynyt Tottijärvelle, koska on myös todistettu että tuota Likolammenkadun nyppylältä puhelin voi ottaa yhteyden Tottijärven tukiasemaan. Tottijärvi asiaa on ketjussa lukuisaan otteeseen spekuloitukin, ja olen nämä spekut kyllä lukenut. Missään vesistössä tyttö ei ainakaan sunnuntaista asti ole ollut, jos tyttö sattuisi löytymään jossain vaiheessa jostain vesistöstä puhelin mukanaan. Itsetuhoinen ei todennäköisesti sido mitään kiviä jalkoihinsa (sanotaan todennäköisesti koska ikinähän ei tiedä), joten jos tyttö olisi hukuttautunut niin ruumis olisi jo taatusti noussut pintaan (en usko että tyttö on noissa lammissa, mutta jos tyttö olisi hukauttautunut johonkin muualle).
Sieppaukseen tämä puhelin sopisi sinänsä, että puhelin on ollut tytön taskussa, ja joko sieppaja on tiistaina huomannut puhelimen tai sitten puhelin on tytön ruumiin luona jossain jo etsityn maaston ulkopuolella. Myös se että Karoliina on jättänyt kaikki tavaransa puhelinta lukuunottamatta sopisi tähän, ja se että skootteri on jätetty pihaan kyljelleen ja vilkkukin on jäänyt päälle. Voihan toki olla, että vilkku on vahingossa mennyt törmätessä päälle, ja se on selitettävissä tälläkin.
Ihmettelen myös skootterin antamista tytön perheen haltuun (en uutisoinnista tai ketjusta ole ainakaan onnistunut bongaamaan tietoa ovatko tytön muutkin tavarat perheen hallussa, pahoittelen jos asia ei vain ole silmääni sattunut). Tapauksessa kun on alusta asti ollut tiettyä outoutta. Mitenkäs muuten Suomessa mahtaa olla tämä, että jos skootteri on nyt perheen hallussa niin voiko siitä enää kerätä mitään todisteita siten, että ne eivät ole oikeudessa kiistanalaisia, kun skootteri ei ole ollut poliisin hallussa? Mietin että jos tapaus muuttuu rikostutkinnaksi, niin siinä mielessä olisi ollut järkevää pitää skootteri poliisin hallussa. Toisaalta mieleeni tuli sellainenkin ajatus, että skootteri pihassa on peitetty pressulla, joten onko tämä oikeasti Karoliinan skootteri? Vai haluaako poliisi tässä hämätä mahdollista sieppaajaa uskomaan, että Karoliinaa pidetään vain eksyneenä.
Ei Suomi ole mikään lintukoto. Itse pidin eksymistä alusta lähtien epätodennäköisenä, mutta yhtenä mahdollisuutena. En tosiaan yritä tästä väkisin vääntää mitään jännäriä, vaan mielestäni vain kaikki julkisuuteen tulleet asiat viittaavat siihen, että kyseessä ei ole eksyminen. Jos teini on itse näin suureellisen katoamisepisoidin saanut aikaan, ja ollut näin kauan kadoksissa niin älykäs ja kaiken huomioon ottava 15-vuotias on. En itse miellä tätä todennäköiseksi. Nyt alkaa kuitenkin vahvasti näyttää siltä, että eksymisteoria on oikeasti loppuunkaluttu. Niin kovasti sitä toivoisi, että tyttö löytyisi. Voimia perheelle!
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
Marleena kirjoitti:
En minä voi kenenkään aikuisen puolesta lähteä rikosilmoitusta tekemään
Ja kyse on tosiaan nyttenkin vanhemmasta mieshenkilöstä, reilusti yli 60-v.
Ei taida kyllä raiskaus olla asianomistajarikos...
"Suurin osa rikoksista on ns. virallisen syytteen alaisia eli poliisi voi tutkia niitä ja syyttäjä syyttää niistä, vaikka asianomistaja ei vaadikaan niistä rangaistusta.
Asianomistajarikoksen – esimerkiksi kotirauhan rikkominen, kunnianloukkaus - poliisi voi ottaa tutkittavakseen vain siinä tapauksessa, että asianomistaja on ilmoittanut poliisille tai syyttäjälle vaativansa rikokseen syyllistyneelle rangaistusta. Jos asianomistaja peruuttaa rangaistusvaatimuksensa kesken esitutkinnan, poliisi keskeyttää tutkinnan.
Syyttäjällä on oikeus nostaa syyte yleisen edun nimissä myös tietyistä asianomistajarikoksista – esimerkiksi perheväkivallasta - silloinkin, kun asianomistaja ei vaadi rikokseen syyllistyneelle rangaistusta. On myös tilanteita, joissa asianomistaja tarvitsee toimenpiteen tai etuuden perustaksi lain mukaan näytön siitä, että rikos on tapahtunut. Tällöin esitutkinta toimitetaan, vaikkei asianomistaja vaadikaan rangaistusta rikokseen syyllistyneelle.
Jos haravoitaisiin tiheällä kammalla Likolammenkadun varren metsät ja pusikot vaikkapa 20 metrin säteellä tien laidasta näkisin todennäköiseksi että sieltä löytyisi sammutettu tai rikottu kännykkä. Sieppaajan olisi kannattanut oman etunsa vuoksi hankkiutua matkapuhelimesta eroon ennenkuin ajoi yhtään kauemmaksi. Sieppaajalle olisi erittäin epäedullista jos kännykästä sattuisi löytymään sormenjälkiä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper kirjoitti:Jos haravoitaisiin tiheällä kammalla Likolammenkadun varren metsät ja pusikot vaikkapa 20 metrin säteellä tien laidasta näkisin todennäköiseksi että sieltä löytyisi sammutettu tai rikottu kännykkä. Sieppaajan olisi kannattanut oman etunsa vuoksi hankkiutua matkapuhelimesta eroon ennenkuin ajoi yhtään kauemmaksi. Sieppaajalle olisi erittäin epäedullista jos kännykästä sattuisi löytymään sormenjälkiä.
Itse mietin sitä miksi vain puhelin on kateissa ja päädyin juuri näihin sormenjälkiin, ehkä joku ehti viestiä tai soittaa puhelimella, siksi se piti kadottaa ja niin eipä sitä oikein varmuutta tai selvyyttä ole vieläkään että milloin on soiteltu tai viestitty tuosta kyseisestä puhelimesta. Eikös tekstiviestit pysty poliisi tarvittaessa saamaan edelleenkin, ainakin eräässä rikoksessa, poliisi läpsäisi listan kyseisten rikollisesti tekstiviestittelystä keskenään. Eipä siinä ollut sitten enää kahta sanaa vastaansanomista. Pitänee olla aihetta epäillä rikosta
Marleena kirjoitti:
En minä voi kenenkään aikuisen puolesta lähteä rikosilmoitusta tekemään
Ja kyse on tosiaan nyttenkin vanhemmasta mieshenkilöstä, reilusti yli 60-v.
Ei taida kyllä raiskaus olla asianomistajarikos...
Hankala tilanne...
Menen ja kerron poliisille, joka haastattelee naisia, naiset kieltävät kaiken, koska eivät halua kumppaniensa/lähipiirinsä tietävän asiasta, sitten minä olen paikkakunnan pelle, jota ei usko poliisi eikä syyttäjä ja menetän ystäväni kun olen laverrellut ja pilannut heidän maineensa.
Mitä itse tekisit ?
No, tämä väärä palsta keskustella asiasta, halusin vain tuoda julki myös taksin ja "tuttavasetien" luoman valheellisen turvallisuuden tunteen, lähipiirini kokemusten myötä.
Laitan nyt tähän tällaisen linkityksen,joo joo mutta laitanpa kuitenkin. Olen miettinyt jotain kattoa tai muuta, että jos olisi kiivennyt nukkumaan. Monestihan voi kännissä käydä niin, tiedättehän. Kun on sisällä ja siirtyy viileämpään ilmaan filmi ns. menee poikki ja uni tulee kun seinään tai kun siirtyy viileästä lämpimään. http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/s ... 2&page=832
"on erittäin varteen otettava vaihtoehto tässä mysteeriossa. Selvännäkijä Olli Kalajoen kertomana tyttö löytyy kyllä, mutta on sellaisessa paikassa jossa on hyvin näkyvissä mutta kuitenkin näkymättömissä." Olisiko tuollaisten metallisten ulkoseinätikkaiden kiipeämisestä aiheutunut sellainen ääni että tulee mieleen "kuin tramboliinilla olisi hypitty"?? Talkkarii, katolle ja sassiin. Olisiko, jos katolla, niin tällöin ruuminhaju tai haju elävän kulkeutunut sen verran korkealla ettei koira olisi saanut mitään hajua.. Olisiko mahdollista??
espootar kirjoitti:Olen miettinyt, olisiko joku auto sittenkin seurannut Karoliinaa, kun on laittanut kääntyessään vilkun päälle?
Tämä on minullakin käynyt mielessä, mutta kaipa se vilkuttaminen oli ihan vaistomainen/ajattelematon teko.
Itselleni tuskin tulisi mieleen laittaa vilkkua päälle silloin jos joku seuraisi, päin vastoin.
Vasta ajokortin saaneelle (ja muutenkin tottumattomille kuskeille, kuten äidilleni...) on mielestäni tyypillistä tehdä juuri vilkunkäytön kaltaiset asiat ajattelematta - käyttää vilkkua silloinkin, kun ketään ei ole edes näkemässä.
Olen hieman epäillyt tuota kolaria tai sen voimakkuutta. Myös sitä, mitä skootterin kunnosta ja sijainnista on ilmoitettu.
Jos joku tosiaan seuraisi autolla mopoa tuonne asti, niin eiköhän hän pysäyttäisi auton niin, että skootteri ei pääse ajamaan takaisin. Tie mainittiin kapeaksi.
Jos seuraajalla olisi kaappaussuunnitelma (siihen tarkoitettu auto, kenties navigaattori), niin luulisi että hän pyrkisi puhuttelemaan tyttöä. Jollain sellaisella tavalla, joka ei saisi tyttöä täyteen ääneen kirkumaan apua.
Mahdollisuuksia on useita. Yksi on, että tyttö ottaa kypärän päästä ja kysyy, että mitä sää mua seuraat? Toinen on, että mies esittelee itsensä siviilipoliisiksi ja haluaa puhua tytön ajokunnosta tms. Kolmas on suora uhkaus aseella tms.
Kun on puhuttu käsilaukusta ja tavaroista, niin olen käsittänyt että ne olisivat olleet jotenkin levällään. Voisiko tämä johtua siitä, että tyttö on kiireesti hamunnut laukusta kännykkää, mutta ei ole pidemmälle päässyt? Läheiset varmasti tietävät, missä Karoliina olisi pitänyt kännykkää tuollaisella moporeissulla.
En usko että mahdolllinen seuraajakaan voi kovin paljon suunnitella lavastusta. Voihan Karoliina vain olla pysäyttänyt skootterinsa. Se on sitten niiltä sijoilta tyrkätty niinkuin olisi tapahtunut jokin kolari/kaatuminen. Tavaroiden jättäminen paikoilleen ei minusta ole mitään uskottavaa lavastusta. Ne ovat vain jääneet niin.
En myöskään usko, että jos tyttö on elossa, hänellä olisi kännykkä mukana useita päiviä. Minusta tuntuisi, että se paiskattaisiin tuota pikaa johonkin jorpakkoon.
Voi myös olla, että kännykkä on löytynyt. Paiskattuna kauas metsään niiltä sijoilta. Mahdollisesti siksi, että tyttö on koittanut soittaa sillä tai kaivanut sitä esiin. Jos puhelin on löydetty ja sen ympärillä ei ole mitään jälkiä, tuntuisi loogiselta ajatella, että se on heitetty sinne. Heittäjäksi tuskin epäiltäisiin Karoliinaa.
trash kirjoitti:Likolammenkadun vieressä olevan soramontun rinteestä ja sen ympäristöstä kännykkä ottaa yhteyden pitkälle tottijärven suuntaan. Lähialueen tukiasemat ovat siinä katveessa.
Tämä siis Saunalahden liittymällä. DNA liittymällä ei tapahdu samanlaista ilmiötä, DNA:lla yhteys syntyy lähempänä oleviin tukiasemiin.
Mielenkiintoista... onko tämä siis ihan käytännössä testattu alue, ja kännykkä siis ei ottanut yhteyttä tuohon kauempana olevaan asemaan (tottijärvi?) siitä skootterin löytöpaikan tienoilta, vaan hieman aiempaa Karoliinan reitiltä?
Jos kännykkä on teletietojen mukaan ollut tiistaihin, eli sammumiseensa asti, tuolla ensimmäisen kuvan osoittamalla alueella, tarkoittaa se sitä että kännykkä on joko tippunut jo ennen törmäystä, tai sitten Karoliina on kännykkänsä kanssa kävellyt vähän matkaa tulosuuntaansa ennen katoamistaan, mutta ei ole kuitenkaan päässyt kovinkaan pitkälle, ellei sitten ole tosiaan pimeässä toikkaroidessaan ja kännykkää räplätessään pudottanut kännykän sinne soramontun rinteeseen, ehkä siksi hän ei voinut enää soittaa ketään hakemaan?
Siinä lähellä skootterin löytöpaikkaa oli yhteys kiikunkaakun tottijärven suunnan ja lähitukiasemien välillä: Niin että kun käveli soramontun läheltä, niin lähestyttäessä löytöpaikkaa yhteys sinnitteli tottijärven sunnassa aika pitkään, mutta vaihtui lopulta lähitukiasemaan. Siinä tulikin mieleen että jospa kännykkä onkin vain lentänyt skootterin kaatuessa siihen lähelle jonnekin pöheikköön.
Jos kännykkä on ylipäätään tuolla alueella niin ihan silmäilemällä sitä ei tunnu löytyvän. Pitäisi penkoa risukasat ja pöheiköt. Ja jyrkkä rinne on hankala tutkia. Musta takaa ja valkoinen edestä se kännykkä ilmeisesti on.
Uutena jäsenenä ja aluksi jokaisen kommentin lukeneena, sekä aamulehden ja iltapäivälehtien juttujen perusteella , oma johtopäätökseni on. Tyttö piilottelee omatahtoisesti juurikin paisuneen kohun takia jonkun henkilön luona joka on täysikäinen tai hänellä on oma asunto. Tämä henkilö voi olla esimerkiksi jonkun noista kolmesta pojasta , niin heidän vanhempi kaverinsa , jota ei osata millään tavoin Karoliinaan yhdistää tai edes poikiin. Kynnys neidillä on tässä vaiheessa tulla kotiin on jo huomattavan korkea.
Tämä ajatus on pyörinyt päässäni siitä asti kun FB ryhmässä joku kertoi että nuorten kesken liikkuu huhu että KK on nähty asemalla ja ABC:llä.
Patsy is Back kirjoitti:Laitan nyt tähän tällaisen linkityksen,joo joo mutta laitanpa kuitenkin. Olen miettinyt jotain kattoa tai muuta, että jos olisi kiivennyt nukkumaan. Monestihan voi kännissä käydä niin, tiedättehän. Kun on sisällä ja siirtyy viileämpään ilmaan filmi ns. menee poikki ja uni tulee kun seinään tai kun siirtyy viileästä lämpimään. http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/s ... 2&page=832
"on erittäin varteen otettava vaihtoehto tässä mysteeriossa. Selvännäkijä Olli Kalajoen kertomana tyttö löytyy kyllä, mutta on sellaisessa paikassa jossa on hyvin näkyvissä mutta kuitenkin näkymättömissä." Olisiko tuollaisten metallisten ulkoseinätikkaiden kiipeämisestä aiheutunut sellainen ääni että tulee mieleen "kuin tramboliinilla olisi hypitty"?? Talkkarii, katolle ja sassiin. Olisiko, jos katolla, niin tällöin ruuminhaju tai haju elävän kulkeutunut sen verran korkealla ettei koira olisi saanut mitään hajua.. Olisiko mahdollista??
IOlen kylläkin tässä miettinyt itse sellaista vaihtoehtoa, että jos Karoliina kumminkin "lavasti" katoamisensa itse. Ajoi kiireellä skoban sinne Likolamminkadulle ja pysäköi sen kaiteen viereen, mutta siinä kiireessä mopo kaatui ja rikkoi sen kaiteen ja vilkkukin käynnistyi. Ehkä joku haki tytön autolla sieltä? Tietysti tämä on vain pahaa spekua, en usko, että Karoliina olisi koskaan voinut näin omaisilleen tehdä. Siis anteeksi.