X-tine kirjoitti:Tara kirjoitti: <<Syytetyn mukaan kaikki tapahtui vain muutamassa minuutissa ja murhaaja oli talossa noin 3-5 minuuttia.
Tätä tietoa olen joskus koettanut saada selville, että kuinka pitkän aikaa AA itse on arvellut tappajan olleen talossa. Siis 3-5 minuuttia.
Mistä kaikesta se hovin 20 minuuttia koostui?<<Lisäksi: Poika kertoi nähneensä isänsä illalla ennen surmaa. Pojan mielestä kaikki oli tuolloin hyvin.
<< Lahti on todennäköisesti tullut aikaisemmin kotiin kuin on tähän asti kertonut. Surmateon alkuhetken vain taivas tiennee.. P on sanonut omassa puhuttelussaan, että oli tavannut isänsä illalla kotona - söivät ja lapset menivät nukkumaan (yhdeksältä yleensä), olisko p ollut isän kanssa syömässä klo 23 jälkeen? En usko.
<<Puoli Suomea ja poliisit ovat uskoneet viisi vuotta Auerin valheen, että Jukka tuli kotiin klo 23.
Olen koettanut hahmottaa myös tuota aikaa. Puheet muutamasta minuutista ovat ihan höpöä.
Ei tuossa kodissa vietetty ihan niin aikataulutettua elämää kuin lapsiperheille suositellaan. Annu teki tietsikan kanssa hommia pitkälle yöhön, lasten käskettiin nukkua, mutta missä perheessä se onnistuisi? Ihan hyvin lapsen kanssa voidaan käydä yöllä jääkaapilla ja jutella.
Tuollaisen ikkunan rikkomiseen menee aikaa. 1. Muistanette sen tulipalon, missä nuoria menehtyi, kun eivät saaneet turvalasi-ikkunaa auki eivätkä myöskään rikki. Itse olen joutunut soittamaan poliisille, kun ulkopuolinen tunkeutuja yritti tuollaisesta sisälle. Poliisit ehtivät apuun ennen. 2. Poliisi teki ovesta tarkan kopion. Senkin rikkominen on videoitu. Ei ihan nopea juttu sekään. Kyllä siinä jo heräisi ja soittaisi poliisille monta kertaa!
Se ettei soitettu, johtuu siitä, että rikkoja oli oman perheen jäsen.
Pariskunta oli riidellyt jo kauan. Jopa ulkopuoliset tiesivät siitä.
Aikataulu: Kyseisenä iltana 1. riita alkoi heti Jukan tultua, oliko se klo 23 tai vähän ennen tai puoliyöstä, sillä ei ole merkitystä.
Välillä sovittiin ja tehtiin rauhaa.
Sitten riita puhkesi uudelleen ja lopuksi tartuttiin aseisiin. Käsittääkseni Jukka oli se sovittelevampi osapuoli, mutta saattoihan asia olla niinkin, että A toimi itsepuolustukseksi.
Hyvin tärkeä tieto on se, että lapsi näki Jukan seisomassa ja Annun vuoteessa. Ikkunassa reikä. Huppumiestä ei näkynyt. - "Se oli mennyt piiloon verhon taakse." Just joo. Lapset nukkumaan, "murtovarkaasta" ei soitettu poliisille.
Ei sekään kohtaus mahdu noiden 3-5 minuutin sisälle.
Aika hieno skenario sinulla.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 02#p425302
Siihen alkuiltaan, tai aikaan ennen keskiyötä jotain spekulaatiota:
Sen 45-minuuttia ohjelman valossa AA on varmaan ollut raivoissaan kun Jukka taas viipyi, koska Jukkahan se lasten hampaat pesi ja tämmöstä, laittoi lapset nukkumaan. Jukalta se onnistui. Mutta Jukka laittoi vielä astiatkin koneeseen ja koneen päälle tuona yönä. Tuskin siinä ehti oikein kukaan kunnolla nukkumaan kun riita oli alkanut saman tien.
Eli saattaa hyvinkin pitää paikkansa, että se oli Jukka, joka laittoi lapset nukkumaan. Annelilla oli nettisivuilla päivitettävää, mammadieetin asiakkaat odottivat 'kannustus-kirjeitä' Annumammalta, ym. SK:n paperiversion mukaan p 'joskus auttoi äitiä ruuanlaitossa' (AA:n mukaan joskus - p:n mukaan enemmän kuin joskus). Alan ihmetellä mitä AA ylipäätään teki oman kotinsa ja perheensä eteen. Jukka oli hänen lastenhoitajansa, lapset pikkupalvelijoitaan heti kun kynnelle kykenivät?
Talossa on ollut hässäkkää ja riita on alkanut välittömästi, ja AA on riidellyt lasten kanssa jo ennen Jukan tuloa. Jukkaa otti päähän että AA vain istui koneella kun hän tuli kotiin, lapset kukkumassa ylhäällä kuin pellossa, 'taas', siis 'aina lapset pystyssä keskellä yötä jos tulen vähän myöhemmin, vaikka on sovittu..'. Sama Annelilla: 'Taas se tuli myöhään. Aina se tulee myöhään. Minulla ei ole koskaan omaa aikaa..'
edit: PS: lisään esimerkin, joka kertoo AA:n oman ajan puutteesta.
esik kertoo, että joskus kun äiti halusi rauhaa, isä vei lapset leikkipuistoon, 631