Auer itse teki aloitteen.visitor59 kirjoitti:Kopioin tähän Jyrki Virolaisen blogin keskusteluosiolta kiinostavan viestin:
Antaisikohan tuo jotain viitteitä siihen, kuka tästä jutusta medialle vuotaa ?
Kansainvälisen oikeuden professori Martin Scheinin oli vuonna 2009 huolissaan poliisin tietovuodoista.
- Poliisilla on pääsy moniin henkilörekistereihin - ja niistä sitten puhutaan sivu suun, Schein sanoi Ylen haastattelussa. Scheinin arvelei, että poliisin tietovuodot ovat kahden kauppa. Ne sopivat sekä toimittajille että poliisille.
- Tietovuodoista näennäisesti hyötyy toimittaja, joka saa skuupin, ja ehkä hänen lehteään sitten myydään. Siitä saa päänsilitystä, ja ehkä ylennyksen. Samoin poliisi voi hyötyä tietovuodoista siinä mielessä, että epäilty saadaan leimattua rikolliseksi jo hyvissä ajoin ja ehkä siten helpommin tuomittuakin.
Aktiivinen ja aloitteellinen lsh-kysymyksen esille vetäjä oli Auer, hän ehti laittaa juttua liikeelle ennen kuin kukaan ehti 'vuotaa' medialle mitään koko aiheesta.
Olisiko median pitänyt jättää asia silleen, eli vain Auerin levittämien 'uutisten' varaan:
Minua on kohdannut järkyttävä perätön syytös,
minun lapseni ovat puhuneet minusta täyttä puppua
lsh:sta, ja kaikkea muutakin, aivan hulluja.
Kaikki tuollainen on muitten syytä, ei minun.
Sitten sekin vielä että tää mun asianajaja, Manner, niin hänhän se huomasi etten ole tehnyt edes murhaa, ja vielä ennen kuin edes itse sitä huomasin. Ei se hovi muuten mua olis vapauttanut niin nopeesti,, jne
Ja olenhan minä sentään lasteni äiti.
(edelliset rivit eivät ole ihan suoraa lainausta.. )