Minun tyttäreni oli 3 v tasan,pituus 104 cmNanni kirjoitti:Tähän pituuskysymykseen on pakko vastata sen verran, että oma kummipoikani on ollut 4 vuotis tarkastuksessa 94cm. Pojalla ei ole mitään sairautta, eikä neuvolassa tähän ole mitenkään puututtu. Joten tästä syystä jätän tämän pituuden miettimisen Madeleinen osalta kokonaan paitsioon.
Ja olen jostain saanut päähäni sellaisen asian, että tytöt ovat järjestäen poikia hieman pienempia ollessaan (pieniä) lapsia. Liekö vain oma kuvitelmani, vai onko tällä todellisuudenperää?
Madeleinen tapaus ( Ketju 1)
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Viimeksi muokannut Patricia C. Itämaa, To Loka 04, 2007 10:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Pakko kommentoida tätä, siis tämän kummipojan vanhemmat ovat kyllä melko pitkiä, joten siitäkään ei ole varmuutta, että vaikka vanhemmat olisivat pitkiä, lapsetkin automaattisesti olisivat.Freyja kirjoitti:Minustakin pitäisi ensin vähintään ottaa selvää minkä pituisia ovat Kate ja Gerry, ennen kuin kannattaisi alkaa yhtään miettiä tätä Madeleinen pituuden normaaliutta tai epänormaaliutta.Nanni kirjoitti:Tähän pituuskysymykseen on pakko vastata sen verran, että oma kummipoikani on ollut 4 vuotis tarkastuksessa 94cm. Pojalla ei ole mitään sairautta, eikä neuvolassa tähän ole mitenkään puututtu. Joten tästä syystä jätän tämän pituuden miettimisen Madeleinen osalta kokonaan paitsioon.
Esimerkiksi, itse olin tuossa iässä (tarkistin) 97 cm ja veljeni samassa iässä vain 91 cm (tämän tarkistin äidiltäni), veljelläni ei ole mitään vikaa/sairautta, ja on tällä hetkellä ollessaan 17 vuotias noin 185 senttinen, itse olen nyt 26 vuotiaana "vain" 171 senttinen, vaikka olinkin häntä pidempi lapsena.
Että jotkut vaan kasvavat eri tahtiin kuin toiset, ilman mitään sen selkeämpää syytä.
Juu, mäkin taisin johonkin sanoa että se mun kaveri on lyhytkasvuisuuden ylärajoilla, mutta vanhemmat sekä sisarukset järjestäen yli 170cm pitkiä. Toinen veljistä lähes 180cm. Ja kasvonpiirteet ovat kumminkin sen verran samanlaiset että adoptioo tai syrjähyppyä lyhytkasvuisen kanssa en menisi vannomaan.Nanni kirjoitti:Pakko kommentoida tätä, siis tämän kummipojan vanhemmat ovat kyllä melko pitkiä, joten siitäkään ei ole varmuutta, että vaikka vanhemmat olisivat pitkiä, lapsetkin automaattisesti olisivat.Freyja kirjoitti:Minustakin pitäisi ensin vähintään ottaa selvää minkä pituisia ovat Kate ja Gerry, ennen kuin kannattaisi alkaa yhtään miettiä tätä Madeleinen pituuden normaaliutta tai epänormaaliutta.Nanni kirjoitti:Tähän pituuskysymykseen on pakko vastata sen verran, että oma kummipoikani on ollut 4 vuotis tarkastuksessa 94cm. Pojalla ei ole mitään sairautta, eikä neuvolassa tähän ole mitenkään puututtu. Joten tästä syystä jätän tämän pituuden miettimisen Madeleinen osalta kokonaan paitsioon.
Esimerkiksi, itse olin tuossa iässä (tarkistin) 97 cm ja veljeni samassa iässä vain 91 cm (tämän tarkistin äidiltäni), veljelläni ei ole mitään vikaa/sairautta, ja on tällä hetkellä ollessaan 17 vuotias noin 185 senttinen, itse olen nyt 26 vuotiaana "vain" 171 senttinen, vaikka olinkin häntä pidempi lapsena.![]()
Että jotkut vaan kasvavat eri tahtiin kuin toiset, ilman mitään sen selkeämpää syytä.
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
Ja tässä http://news.sky.com/skynews/video/video ... 6816,.html ainakin kerrotan vanhempien "co-operate fully with portuques authorothies, who ever is in charge of the hunt to find their dauther" (sorry kirjoitusvirheet)
Joten eiköhän vanhemmat tämän ole itse sanoneet, itse tai tämän puhemiehensä välityksellä.
Joten eiköhän vanhemmat tämän ole itse sanoneet, itse tai tämän puhemiehensä välityksellä.
Juu! Nyt ei muuta kun odotellaan niitä tekemisiä sanomisten tueksi. Tuo yhteistyö mainitaan myös Gerryn blogissa, olisko 24.9 ollut päivämäärä.Nanni kirjoitti:Ja tässä http://news.sky.com/skynews/video/video ... 6816,.html ainakin kerrotan vanhempien "co-operate fully with portuques authorothies, who ever is in charge of the hunt to find their dauther" (sorry kirjoitusvirheet)
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
Jep, tämän tosissaan siksi kirjoittelin, että cicero tuolla jossain väitti toisin, ja marsalkka tähän tivasi linkkiä.tre_1982 kirjoitti:Juu! Nyt ei muuta kun odotellaan niitä tekemisiä sanomisten tueksi. Tuo yhteistyö mainitaan myös Gerryn blogissa, olisko 24.9 ollut päivämäärä.Nanni kirjoitti:Ja tässä http://news.sky.com/skynews/video/video ... 6816,.html ainakin kerrotan vanhempien "co-operate fully with portuques authorothies, who ever is in charge of the hunt to find their dauther" (sorry kirjoitusvirheet)
-
blackwidow
Lapsisieppaukset USA.ssa
..
Viimeksi muokannut blackwidow, Ma Loka 08, 2007 3:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pituudesta keskustelu vie tosiaan hakoteille
Just niin! Mietin oireyhtymää, mihin coloboma kuuluisi yhtenä tekijänä. Pelkästään pituudesta keskusteleminen on ihan turhaa. Lapset ovat eri mittaisia ja se on normaalia. Mutta jos kasvu pysähtyy ja on coloboma ja muutama muu juttu samanaikaisesti, niin on syytä tutkia.Freyja kirjoitti:No niin, havaitsemme että on vielä vähemmän sitten syytä spekuloida tuota pituutta, kun emme tiedä mikä on Madeleinen oma historia kasvussa (paitsi oletettu keskosuus).
Eutanasian toimeenpano ei aina edellytä sitä, että ollaan terminaalivaiheessa. Joskus se toteutetaan, kun tulee selvyys diagnoosista.
Ihmiset kummastelivat, kun älykäs ja menestyvä ihminen teki yllättäen itsarin heti upeiden merkkipäiviensä jälkeen. Löytyi kirje, mikä paljasti: Hänellä oli juuri todettu kuolemaan johtava vakava sairaus. Hän päätti päivänsä elämänsä hienoimman päivän jälkeisenä yönä.
Madde oli kuulemma katoamispäivänsä iltana sanonut, että hänellä oli elämänsä hauskin päivä. Varmaan olikin.
Miksi kallistun armomurhateorian kannalle, johtuu Katen persoonasta. Ei hän vaikuta ihmiseltä, joka tulistuessaan käyttäytyisi väkivaltaisesti. Hän on niin cool. Mutta kun tarkkaa hänen arvovalintojaan (lääkärien seurapiiri-illat ovat tärkeämpiä kuin pienten lasten turvallisuus jne), niin tulee kylmä. Jos hän uskoisi, että on lapselle parempi kuolla elämänsä hienoimpana päivänä kuin kitua vammaisena, niin hän voisi hoitaa piikin. Ystävä hoitaisi ruumiin pois.
Emme tosiaan tiedä, mitä tapahtui ja miksi. Ehkä se vielä selviää. McCannien tukijoukko juristeineen ja tiedottajineen näyttää keskittyvän rahan hankintaan ja poliisin naurunalaiseksi saattamiseen. Find Madeleine kampanja ei tosiaankaan edistä kadonneen lapsen löytämistä ja tunnistamista.
Niin, missä on se video, mistä saisi kuunnella, miten Madde puhui? Ääni olisi hyvin tärkeä tuntomerkki. Tukanhan voi värjätä, vaatteet vaihtaa, coloboma-silmän peittää piilolinssi-proteesilla. Mutta puhetyyli ja liikkumistapa olisi tärkeää nähdä. Liikkumistyylistä olen löytänyt vain sen liikuttavan mukkelis-makkelis- kompuroinnin lentokoneen portailla.
Laittakaapa lisää linkkejä videoihin!
Freyja: Kiitos takaisintulotoivotuksista! Totuus on se, että olin kenttätyössä, ihan totta! Haravoin puoli Eurooppaa etsiäkseni tyttöä - voit arvata, että turhaan - missään ei näkynyt vilaustakaan, ei edes ilmoituksia tai kuvia. Palattuani luin palstaa, ja sain tietää, että olisikin pitänyt etsiä jääkaappia, höh.
Skoone: Tuo ainekoukku tuntui jotenkin toimivalta motiivilta - todella tähän juttuun (kun on niin sotkuinen) - jään sitä miettimään...
Yksi asia mietityttää: jos ajattellaan, että vanhemmat eivät ole sieppauksen takana, niin miksi ihmeessä he palkkaavat asianajajan, joka on ollut aikaisemmin puolustamassa syytettyä, joka on ollut syytettynä sieppauksista... (lehtitietojen mukaan erään diktaattorin asianajaja).
Ja vähän mystiikkaa peliin: matkani aikana kuudessa maassa ei tuntunut miltään, ei yhtään miltään, mutta Espanjassa paikassa nimeltä Sta. Cruz de Mudela olisin voinut vannoa, että tyttö on jossakin siellä hyvin, hyvin lähellä... Kammottavaa, jähmettävää ja aivan uskomaton tunne, joka tuli yllättäen jostakin... (Ehkä palaan sinne vielä...)
Oikealla näin vain viinipeltoa ja vasemmalla pieniä varastorakennuksia - olisin halunnut tutkia niistä jokaisen: minä - hullu ihminen!
En tutkinut: olen sitä mieltä, että tyttö on Uudessa Seelannissa.
Skoone: Tuo ainekoukku tuntui jotenkin toimivalta motiivilta - todella tähän juttuun (kun on niin sotkuinen) - jään sitä miettimään...
Yksi asia mietityttää: jos ajattellaan, että vanhemmat eivät ole sieppauksen takana, niin miksi ihmeessä he palkkaavat asianajajan, joka on ollut aikaisemmin puolustamassa syytettyä, joka on ollut syytettynä sieppauksista... (lehtitietojen mukaan erään diktaattorin asianajaja).
Ja vähän mystiikkaa peliin: matkani aikana kuudessa maassa ei tuntunut miltään, ei yhtään miltään, mutta Espanjassa paikassa nimeltä Sta. Cruz de Mudela olisin voinut vannoa, että tyttö on jossakin siellä hyvin, hyvin lähellä... Kammottavaa, jähmettävää ja aivan uskomaton tunne, joka tuli yllättäen jostakin... (Ehkä palaan sinne vielä...)
Oikealla näin vain viinipeltoa ja vasemmalla pieniä varastorakennuksia - olisin halunnut tutkia niistä jokaisen: minä - hullu ihminen!
En tutkinut: olen sitä mieltä, että tyttö on Uudessa Seelannissa.
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Re: Pituudesta keskustelu vie tosiaan hakoteille
Tämän sanonnan korostaminen on ihmetyttänyt moneen otteeseeen,moniko itseasiassa on kuullut tämän sanottavan.Voi olla että hän on todella sanonut näin tai sitten ei. Kuvitellaan että olisi,mikä siinä päivässä oli niin paljon erillaisempaa kuin muissa,jäin miettimään. No voi olla että tällä ei ole mitään merkitystä. Mutta aika moneen otteeseen tämä asia on otettu käsittääkseni esille vanhempien taholta. Vakutteluako?X-tine kirjoitti:[
Madde oli kuulemma katoamispäivänsä iltana sanonut, että hänellä oli elämänsä hauskin päivä. Varmaan olikin.
Kyllähän sitä todella toivoisi lapsen vielä löytyvän,saas nähdä miten käy.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Re: Pituudesta keskustelu vie tosiaan hakoteille
Kate on ainoa joka on edes voinut kuulla nuo sanat, sillä hän laittoi lapset nukkumaan ja oli viimeinen joka näki Maddyn. Tietääkseni.Patricia C. Itämaa kirjoitti:Tämän sanonnan korostaminen on ihmetyttänyt moneen otteeseeen,moniko itseasiassa on kuullut tämän sanottavan.Voi olla että hän on todella sanonut näin tai sitten ei. Kuvitellaan että olisi,mikä siinä päivässä oli niin paljon erillaisempaa kuin muissa,jäin miettimään. No voi olla että tällä ei ole mitään merkitystä. Mutta aika moneen otteeseen tämä asia on otettu käsittääkseni esille vanhempien taholta. Vakutteluako?X-tine kirjoitti:[
Kyllähän sitä todella toivoisi lapsen vielä löytyvän,saas nähdä miten käy.
Jospa päivästä oli tarkoitus tehdä Maddylle ihana. Olihan synttäritkin tulossa ihan pian. Tai vanhemmat vaan olivat harvinaisen hyvällä tuulella, ja lapsi aisti sen. Kuulemien mukaan Gerry oli tanssahdellut tytön kanssa ym. Iskä ja äiskä oli varmaan muutoin aika kiireisiä kotona ollessaan, työnsäkin takia. Ja varmaan nelivuotiaan elämän kohokohtia on muutenkin päästä "lomailemaan" johonkin erikoiseen paikkaan.
Tai sitten se toinen vaihtoehto, mitä en tässä ala toistaan nyt.
*edit*
Mutta siis se syy miksi Kate hokee tuota, tai miksi sitä lausetta korostetaan, voi olla niinkin yksinkertainen kuin että halutaan ajatella että jos sieppaaja tappoi Maddyn, niin ainakin viimeinen päivä oli mukava.
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Saattaisi se liittyä ihan mihin tahansa näistä ketjussa mainitusta teorioista, mutta ei mun mielestä selittää kuitenkaan kovin paljoa.Patricia C. Itämaa kirjoitti:^
Niin tai sitten halutaan näyttää siltä ikäänkuin päivä olisi ollut hieno,tai jopa vakuutella itselle niin. Se selittäisi kyllä paljon.
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
Gerry's blog 1.10.
" There are still a few photographers hanging around at the end of our street taking daily pictures of Kate and I. We are managing to get out and about in the village and we have lots of support from the local community. On Saturday we decided to go for a run but drove nearby and parked the car but we were ‘snapped’ at the end, when I was certainly looking wearier than Kate! "
Osaako kukaan sanoa mikä ton vikan (boldatun) lauseen pointti on?
" There are still a few photographers hanging around at the end of our street taking daily pictures of Kate and I. We are managing to get out and about in the village and we have lots of support from the local community. On Saturday we decided to go for a run but drove nearby and parked the car but we were ‘snapped’ at the end, when I was certainly looking wearier than Kate! "
Osaako kukaan sanoa mikä ton vikan (boldatun) lauseen pointti on?
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.