Huppumies

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Re: Huppumies

Viesti Kirjoittaja NiceAsiantuntija »

Sirpa kirjoitti:On se hyvä, että tuli ikuistettua tähän edelle se talebaani siitä ovikuvasta - se nimittäin ei enää ole ainakaan siinä kuvaketjun ykkössivun vastaavassa kuvassa, heh.
Vai että taas se veijari katosi johonkin kesken kaiken! Mutta nyt se näyttää tulleen taas takaisin. Kävi vain välillä vetämässä rätin naaman eteen, kun Anneleilla on niin pölyistä.

Kuva Caras de Ulvila
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

No, niin - pelkäsi tietysti, että tunnistetaan, mutta koitapa saada tämäkin veijarin kiinni:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 68&start=0

Ja siirrettyä tähän. Ikkunakuva on linkistä tulevan sivun alalaidassa - kuvassa lukee TAKKA, ja ihan vasemmassa alareunassa on isonenäiset kasvot.

Saa nähdä, jos otat kiinni, niin käykö samalla tavalla, ja noutaa rätin nenänsä peitoksi, ettei tunnisteta?!

PS. Hitsi tuo on hyvä oivallus tuossa edellä, heh. Mielenkiinnolla odotan, että mitä saat irti näistä toisista kasvoista. Onko oikein kunnon pomomies, kun vaikuttaisi sikarikin olevan suussa?! Jaa, jaa, ettei vain olisi tippunut sikarintuhkaa tutkimusten joukkoon sössittäessä.
Alethes doksa meta logu
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Kuva

Sikari? Vaiko astmapiippu?!
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

^ :shock:
osakuvat 454ja 456
Mikähän tuo tosiaan mahtaa olla? Näyttää olevan jokin esine ikkunalasien välissä, murskan päälläkö, vaiko jotain tavaraa takan edessä, vai olisko jokin takan tuhlaluukun tms kannen reunaa ?? - kuitenkin on lähes tuon pahvilaatikon korkeudella näitten kuvien kuvakulmista arvioiden.

Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Tuhkaluukku se voisi olla (ympyröity keltaisella). Mitäköhän sieltä olisi aikanaan löytynyt?
Kuva
Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Ihan selvä sikarihan se on, kun siitä tupruaa savuakin, joka on peittänyt karmin alareunaa. :wink:
Alethes doksa meta logu
Tara
Horatio Caine

NiceAsiantuntija kirjoitti:Tuhkaluukku se voisi olla (ympyröity keltaisella). Mitäköhän sieltä olisi aikanaan löytynyt?
Kuva
Niinpä:
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).

Häke alkaa puhua kohdassa 2:44, mutta Anneli on vasta tulossa koska ei kuule häken lauseen alkua, kysymystä mikä siellä on tilanne nyt, vaan alkaa selittää 2:50: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet

Ihan niin kuin Jukka ei olisi tässä vaiheessa se pääasia. 'is the caller the killer'.. Soittajan suhtautuminen uhriin kertoo jotakin.

Anneli sivuuttaa häken seuraavankin kysymyksen, joka on jatkoa nyt sille mistä Anneli alkoi puhua, hupusta! 2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel? Anneli: 2:58 Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis. Anneli vetää häkeä nenästä minkä ehtii. Topikin vaihto kertoo myös jotakin ja se, että soittaja alkaa puhua itsestään vaikka uhrin auttaminen olisi se kiireisin tehtävä. .. se oli hengis viel äsken.. ..onks täs ny sit niin kiire etten mä kerkee kertoo että mähän en siis ollut siellä takkahuoneessa vaan mä juoksin ihan muualla..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Kävin tänään ekan kerran Ulvilassa Tähtisentiellä. Piti mennä valokuvaamaan erityisesti tuota polkua, jota koirapartio kulki, ja katsoa minne siitä pääsee, ja miltä puskat näyttävät yms.
Oli oikein sopiva tihkusateinen ilmakin.

Mutta: ei riittänyt pokka :oops: En kehdannutkaan jättää autoa parkkiin siihen murhatalon liepeille ja lähteä kameran kanssa haahuileen ympäristöön. Oli jonkun talon pihalla jotain porukkaakin. Ääh... sit ajelin vaan ohi=/ Olen luuseri.

Huomioita:
murhatalo näyttää edelleen lähes identtiseltä Google Mapsin kuvien kanssa, maasturia ja venettä myöden. Naapuritalot ovat lähellä, ei yksinomaan sivuilla vaan myös tien toisella puolella.

Polusta: tällä hetkellä se ei varsinaisesti näytä miltään viralliselta polulta, paremminkin vain nurmikaistaleelta tonttien välissä. Kuitenkin ruoho on siitä ajettu/lyhyttä, eli joku sitä hoitaa. Mutta mitään viitteitä polusta tai käytöstä ei ollut nähtävissä. Mielestäni jossain täällä olleissa ilmakuvissa polku todella näyttää polulta, siis että siitä olisi kuljettu.

Ja mihin se polku menee? Polun päässä näkyy naapuritontin aita. Pääseekö sieltä läpi jotenkin? Olisi pitänyt mennä katsomaan, mutku... Kiersin myös Metsäkulmantielle sille kohdalle, jonne "polku" tulisi, siellä on erittäin sopiva parkkipaikka autolle (semmoinen levike/pyörätie), mutta ko. polku ei tule sinne asti, vaan sinne tulee aidatun talon pihatie. Toisin sanoen, jos Huppis olisi ko. polkua tullut tai mennyt, hänen olisi pitänyt minun käsittääkseni mennä tämän talon pihan poikki. Kun en uskaltanut sinne polun päähän mennä, niin en voi sanoa, pääseekö aidan kiertämään/ylittämään, vai onko se täysi umpikuja. Siis pääseekö ko. nurmikaistalle luontevasti Metsäkulmantieltä. Jos ei pääse, niin rehellisyyden nimissä tuntuu oudolta, miten Huppis sinne polulle sitten tuli. Metsäkulmantiellä pensasaidat ja muu kasvillisuus peittää naapuritalon kokonaan näkyvistä, enkä myöskään sinne pihalle kehdannut jalkautua, joten en tiedä, kuinka helposti sinne polulle osuisi.

Tietysti jää kaikkein yksinkertaisin tapa: tulla tietä pitkin, siis Tähtisentietä murhatalolle ja poistua myös samaa reittiä. Aina oletetaan, että murhamies menee metsän kautta, mutta jos menikin tyynen rauhallisesti tietä? Koirathan eivät etupihalla haistelleet ja tie sekottaisi jäljet muutenkin. No, enpä tiedä.

Mutta mitä koira sitten siellä polulla haistoi? Jos haistoi ihmisen, niin ei se sitten kyllä kukaan viaton kulkijakaan voinut olla. Ei siellä polun päässä ole kellään mitään syytä pimeään aikaan, eikä oikein muutenkaan olla.

Muuta: punainen Volvo, joka ajaa hitaasti. Tähtisentiellä, varsinkin lenkin yläosassa on erittäin suuria ja komeita taloja. Murhatalo on kaikkein vaatimattomimmasta päästä, vähän matkan päässä on tuollaisia 300-400 neliön tiililinnoja. Itsekin ajelin hiljaa ja ihailin taloja, ei olisi ihme, vaikka joku muukin niin tekisi. Päivällä, ei yöllä. Toisaalta: alue on syrjäinen, sinne ei pitäisi kenenkään vahingossa osua. Viitoitus koko asuinalueelle (Metsäkulmantie ja Tähtisentien lenkki) on huomaamaton ja jollain lailla on yllättävää, että "metsään" ajaessa yhtäkkiä alkaa tulla vastaan tiheästi rakennettu omakotitaloalue. Kadut ovat myös hyvin kapeita, kai nyt kaksi autoa mahtuu vastakkain, muttei kovinkaan reilusti. Hiljaa tuolla ajetaan. Lisäksi melko sokkeloista aluetta jotenkin, joten periaatteessa joku voisi harhailla hivenen eksyneenä autolla siellä.

Suunnitelmissa oli hienoja kuvia, mutta minkäs teet, meni pupu pöksyyn...
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Tuskinpa kukaan sua moiti määrätietoisesta mutta varovaisesta etenemisesta surmapaikalle ja sen ympäristöön. Hienot havainnot teit ja ilmeisesti muutti ajatuksen kulkuakin.

Hiljainen ja vauras asuinalue ei aina kerro kaikkea ja silti saattaa kertoa kaiken.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Kuolemannaakka kirjoitti: Hiljaa tuolla ajetaan. Lisäksi melko sokkeloista aluetta jotenkin, joten periaatteessa joku voisi harhailla hivenen eksyneenä autolla siellä.
Esimerkiksi minä kävin Tähtisentiellä kesällä 2007 ja hiljaa piti ajaa ja eksyinkin, kun en heti huomannut, että tiehän tekee rinkulan.

Huomasin saman, että Lahti/Auer talo oli alueen pienimpiä. Sekin ainakin antaisi vihjettä siihen, että tuskin murtovaras oli silloin murhayönä liikkeellä. Kunnon varas olisi tietty valinnut isomman talon.
Muista lähdekritiikki!
Tara
Horatio Caine

Siirsin kommenttini tänne, ettei veny pidemmäksi tuo OT Ulvila KUVIA ketjussa.

nihlistin koko viesti tässä:

nihlist sanoi:
Vanhin lapsi on OLETTANUT KUN POLIISIT OVAT TIVANNEET ETTEI OLE KETÄÄN OLLUT, on tyttö olettanut että, "jos se oli piilossa"
ensiksi, postisi ei liity Ulvila-KUVIA topikkiin.

Mitään tivaamista ei siinä vaiheessa ollut kun lapsen kerrotaan sanoneen tuon 'oli mennyt piiloon' ensimmäisen kerran, ainakaan poliisit eivät edes olleet paikalla silloin. Sukulaiset jotka tuon kuulivat, muistavat lapsen kertomuksen yön tapahtumista aivan eri tavoin (- Jukan sukulainen EI muistanut että lapsi olisi itse alkanut kertoa hupusta -kysytty häneltä 1.kerran 2008, sen sijaan Anneli puhui hupusta koko ajan. Auerin sukulainen puolestaan muisti toisin - häntä kuulusteltiin 2009. Jukan sukulainen muisti tuon 'se oli mennyt piiloon' ja muisti myös mielessään ihmetelleensä, miten sinne Tähtisentien taloon, takkahuoneeseen, voisi kukaan piiloutua'..).

Jos ei voi lainata suoraan etp:stä tai referoida asiallisesti noita ns "TIVAAMISIA", niin se johtuu siitä, että sellaisia ei ole, mutta olet tulkinnut asian niin. - Kannattaisi olla varovaisempi kun referoi jotakin dokumentteja, ettei laita liikkeella valheellisia huhuja. Lapsi sanoi noin sairaalahuoneessa 1.12.2006 ('se oli varmaan mennyt piiloon'), koska hän ei ollut NÄHNYT sitä huppua sillä hetkellä, josta oli keskustellut Annelin kanssa - Anneli oli lapselta kysynyt mitä tämä oli yöllä nähnyt ja hän juuri oli pitänyt itsestään selvänä. että tekijä oli ulkopuolinen (sukulaisten kuulustelut etp).

Poliisia ei ollut paikalla tivaamassa keneltäkään mitään.
Jos joku oli lapselta tivannut jotakin, se oli Anneli, alusta asti.

Syksyn kuulusteluissa lapsi kertoo mm, että huppu oli piilossa (kuten myös ensimmäisessä 2006 puhuttelussaan, pian sen jälkeen kun jo oli keskustellut äitinsä kanssa!), kun hän näki isän verissään lattialla, että sitten huppu juoksi kph:sta päin (ja nosti toisen jalan ikkunasta ulos ja sitten toisen jalan perässä), että kph:n ovi oli auki. Mutta, siinä vaiheessa, josta oli kysymys, Jukan pää oli niin lähellä ovea ja ovi niin vähän auki (n 20 cm??), että siitä ei olisi mahtunut kuin ehkä lapsi. Kuitenkin lapsi sanoi, että ovi oli auki ja että siellä oli pimeää ja että sinne näki ihan hyvin.

Mitä poliisien olisi pitänyt sanoa tuollaiseen? Kun he sanoivat, että siitä ei olisi mahtunut kukaan tulemaan, niin onko se tivaamista? Vilkaise vaikka nuo sivut: 614- 620 - 623 - 645 - 646 - (puhetta avoimesta kph:n ovesta ym kohdat joihin vetoan, että tivaamista ei ollut. Poliisit halusivat tietää mitä lapsi oli nähnyt, jos oli jonkun huppumiehen nähnyt. Olisiko pitänyt jättää kysymättä koko asiasta?

PS: Sukulaisten kertomuksia mm etp 272 - 276 - 280 - 328.

Aioin joskus laittaa postin aiheesta 'mitä sukulaiset muistavat lapsen kertoneen', siteerauksineen, mutta sitten päätin etten laitakaan, koska osassa niissä lukee 'salattavia' ja siitä olisi tullut niin pitkä että olisin saanut bannia.
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Tara kirjoitti:Siirsin kommenttini tänne, ettei veny pidemmäksi tuo OT Ulvila KUVIA ketjussa.

nihlistin koko viesti tässä:

nihlist sanoi:
Vanhin lapsi on OLETTANUT KUN POLIISIT OVAT TIVANNEET ETTEI OLE KETÄÄN OLLUT, on tyttö olettanut että, "jos se oli piilossa"
ensiksi, postisi ei liity Ulvila-KUVIA topikkiin.

Mitään tivaamista ei siinä vaiheessa ollut kun lapsen kerrotaan sanoneen tuon 'oli mennyt piiloon' ensimmäisen kerran, ainakaan poliisit eivät edes olleet paikalla silloin. Sukulaiset jotka tuon kuulivat, muistavat lapsen kertomuksen yön tapahtumista aivan eri tavoin (- Jukan sukulainen EI muistanut että lapsi olisi itse alkanut kertoa hupusta -kysytty häneltä 1.kerran 2008, sen sijaan Anneli puhui hupusta koko ajan. Auerin sukulainen puolestaan muisti toisin - häntä kuulusteltiin 2009. Jukan sukulainen muisti tuon 'se oli mennyt piiloon' ja muisti myös mielessään ihmetteleensä, miten sinne Tähtisentien taloon, takkahuoneeseen, voisi kukaan piiloutua'..).

Jos ei voi lainata suoraan etp:stä tai referoida asiallisesti noita ns "TIVAAMISIA", niin se johtuu siitä, että sellaisia ei ole, mutta olet tulkinnut asian niin. - Kannattaisi olla varovaisempi kun referoi jotakin dokumentteja, ettei laita liikkeella valheellisia huhuja. Lapsi sanoi noin sairaalahuoneessa 1.12.2006 ('se oli varmaan mennyt piiloon'), koska hän ei ollut NÄHNYT sitä huppua sillä hetkellä, josta oli keskustellut Annelin kanssa - Anneli oli lapselta kysynyt mitä tämä oli yöllä nähnyt ja hän juuri oli pitänyt itsestään selvänä. että tekijä oli ulkopuolinen (sukulaisten kuulustelut etp).

Poliisia ei ollut paikalla tivaamassa keneltäkään mitään.
Jos joku oli lapselta tivannut jotakin, se oli Anneli, alusta asti.

Syksyn kuulusteluissa lapsi kertoo mm, että huppu oli piilossa (kuten myös ensimmäisessä 2006 puhuttelussaan, pian sen jälkeen kun jo oli keskustellut äitinsä kanssa!), kun hän näki isän verissään lattialla, että sitten huppu juoksi kph:sta päin (ja nosti toisen jalan ikkunasta ulos ja sitten toisen jalan perässä), että kph:n ovi oli auki. Mutta, siinä vaiheessa, josta oli kysymys, Jukan pää oli niin lähellä ovea ja ovi niin vähän auki (n 20 cm??), että siitä ei olisi mahtunut kuin ehkä lapsi. Kuitenkin lapsi sanoi, että ovi oli auki ja että siellä oli pimeää ja että sinne näki ihan hyvin.

Mitä poliisien olisi pitänyt sanoa tuollaiseen? Kun he sanoivat, että siitä ei olisi mahtunut kukaan tulemaan, niin onko se tivaamista? Vilkaise vaikka nuo sivut: 614- 620 - 623 - 645 - 646 - (puhetta avoimesta kph:n ovesta ym kohdat joihin vetoan, että tivaamista ei ollut. Poliisit halusivat tietää mitä lapsi oli nähnyt, jos oli jonkun huppumiehen nähnyt. Olisiko pitänyt jättää kysymättä koko asiasta?

PS: Sukulaisten kertomuksia mm etp 272 - 276 - 280 - 328.

Aioin joskus laittaa postin aiheesta 'mitä sukulaiset muistavat lapsen kertoneen', siteerauksineen, mutta sitten päätin etten laitakaan, koska osassa niissä lukee 'salattavia' ja siitä olisi tullut niin pitkä että olisin saanut bannia.
järkevintä on vastata sillä palstalla missä kyseinen asia on julkitullut eli tässä tapauksessa kiista kulmista ja katveista. taratäti tai pitäisikö sanoa tekijätara?? jotenkin on tuttu tuo sinun nm. olisko se sieltä missä oli kovasti esitelty noita ETP-papereiden lainauksia ja niissähän tuo tullut esille.. Hienoa että voi joku elvistellä ETP-papereilla, kuitenkaan edes lainausta laita omien sanojensa tueksi eli älä sinäkään esitä mitään jos et samalla esitä missä näin on. Pistän sitten linkit tähän missä on jotain.. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=8934 laitan lisää kunhan nyt saan kahlattua läpi näitä. Koska noinkin syvällä rintaäänellä varmana sanot jotain, niin laitappa linkkiä tai kopioi Auerin sanomisia/tivaamisia lapselta.. Käykö näin ja jos ei käy, sinulla ei ole ja itse esität myöskin silloin valheita..
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Ja nihilisti pyytää sitten syvästi anteeksi jos on turhaan epäillyt taraa valehtelijaksi ja hän vaivautuu asian edesta etptä selailemaan. Eiks niin.

Mielenkiinnolla odotan. Toisekseen lapsia kuultiin vielä oikeudenkin toimesta. Tiedä sitten mitä silloin sanoivat. Saati mitä puhuvat juuri nyt - poliiseille ja lääkärikunnan edustajille.
nihlist
Martin Beck

Tara kirjoitti:
NiceAsiantuntija kirjoitti:Tuhkaluukku se voisi olla (ympyröity keltaisella). Mitäköhän sieltä olisi aikanaan löytynyt?
Kuva
Niinpä:

Häke alkaa puhua kohdassa 2:44, mutta Anneli on vasta tulossa koska ei kuule häken lauseen alkua, kysymystä mikä siellä on tilanne nyt, vaan alkaa selittää 2:50: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.

Ihan niin kuin Jukka ei olisi tässä vaiheessa se pääasia. 'is the caller the killer'.. Soittajan suhtautuminen uhriin kertoo jotakin.

Anneli sivuuttaa häken seuraavankin kysymyksen, joka on jatkoa nyt sille mistä Anneli alkoi puhua, hupusta! 2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel? Anneli: 2:58 Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis. Anneli vetää häkeä nenästä minkä ehtii. Topikin vaihto kertoo myös jotakin ja se, että soittaja alkaa puhua itsestään vaikka uhrin auttaminen olisi se kiireisin tehtävä. .. se oli hengis viel äsken.. ..onks täs ny sit niin kiire etten mä kerkee kertoo että mähän en siis ollut siellä takkahuoneessa vaan mä juoksin ihan muualla..
Miksi tara itse vääntelet ja vääristät?? Tarkoitushakuisestikko?? Tässä tämä litterointi: 2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.

2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.

3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.

Viitsisitkö lukea nuo korostetut kohdat ihan ajatuksen kanssa?? Jos et, ei ole minun vikani.
nihlist
Martin Beck

Valhalla kirjoitti:Ja nihilisti pyytää sitten syvästi anteeksi jos on turhaan epäillyt taraa valehtelijaksi ja hän vaivautuu asian edesta etptä selailemaan. Eiks niin.

Mielenkiinnolla odotan. Toisekseen lapsia kuultiin vielä oikeudenkin toimesta. Tiedä sitten mitä silloin sanoivat. Saati mitä puhuvat juuri nyt - poliiseille ja lääkärikunnan edustajille.
Vastaampa välilihahällä sinulle näin : Miksi tara itse vääntelet ja vääristät?? Tarkoitushakuisestikko?? Taralta lainattua
Niinpä:
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus). Häke alkaa puhua kohdassa 2:44, mutta Anneli on vasta tulossa koska ei kuule häken lauseen alkua, kysymystä mikä siellä on tilanne nyt, vaan alkaa selittää 2:50: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
Anneli sivuuttaa häken seuraavankin kysymyksen, joka on jatkoa nyt sille mistä Anneli alkoi puhua, hupusta! 2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel? Anneli: 2:58 Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis. Anneli vetää häkeä nenästä minkä ehtii. Topikin vaihto kertoo myös jotakin ja se, että soittaja alkaa puhua itsestään vaikka uhrin auttaminen olisi se kiireisin tehtävä. .. se oli hengis viel äsken.
Tässä tämä litterointi: 2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.

HUOMIOI VÄLILIHAHÄLLÄ AIKALITTEROINTI HYVIN TARKKAAN ETTEI TULE OHI LAUKAUKSIA ANTEKSIPYYTELYIHIN TAI VELVOITTEISIIN. Riittääkö tämä vaikkapa anteeksipyynnöksi totuudesta??
Vastaa Viestiin