Toteutuneet enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja aniko »

Jack:
aniko kirjoitti: Kyseinen sotatilanne oli siis tietenkin fiktiivinen.
Kuolin tässä fiktiivisessä kertomuksessa.
kid

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja kid »

En nyt menis leimaamaan tätä ihan enneuneks mutta kuitenkin. Näin siis unta, että kaksi meteoriittia tippui maahan samana yönä kun tuo Japanin maanjäristys/tsunami -juttu tapahtui. Veikkaan ettei tapahtumilla ole mitään yhteyttä toisiinsa, vaikka olenkin asunut Japanissa ja täten minulla on siellä tuttuja. :mrgreen:
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Mä näin nuorempana usein unta yhdestä talosta, jota en koskaan ollut nähnyt oikeasti. En koskaan muistanut mitä unessa tapahtui, mutta muistin talon ja pihapiirin hyvinkin yksityiskohtaisesti. Muutamaa vuotta myöhemmin tutustuin nykyiseen mieheeni ja siitä vuoden päästä lähdimme tutustumaan hänen sukulaisiinsa Kalajoelle. En ollut ikinä käynyt missään siellä päinkään aiemmin.

Siellä sitten kylällä ajellessamme näin yhtäkkiä unieni talon!! :o :o Siinä se möllötti ihan saman näköisenä kuin unessakin! :o Kyllä nousi kaikki ihokarvat pystyyn! Mieheni, joka on itsekin Kalajoella lapsena asunut, kertoi, että sitä sanottiin silloin kummitustaloksi. Eikä siellä ole ikuisuuksiin asunut ketään.

Muutama kk sitten huomasin, että nyt se talo on myynnissä: http://www.etuovi.com/kohde/598638 Jos olisin rikas, ostaisin pois ja laittaisin kuntoon! :) Mutta kun en ole...
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Ailar »

^Kyllä se talo on varmaan sinun kohtalosi! Tulet voittamaan lotossa tai muuta vastaavaa ja sitten menet ja ostat sen. Ellei näin hyvä tuuri käy, pitäisikö meidän kerätä kolehti Sassen hyväksi...? :mrgreen:
Niinuski
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 2:19 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Niinuski »

En ole siskoni kanssa väleissä, mutta monesti olen nähnyt hänestä unta. Viimeisin uni kertoi vaikeuksista, ja seuraavana päivänä äitini kertoi siskoni olevan sairas. Raskaudestakin unen näin.

Muutama päivä sitten näin unen, jossa kuulin suru-uutisia. Kahden uutisen jälkeen muistan unessa ajatelleeni, että jos kolmannesta kuulen, on sen merkittävä jotain. Kolmas oli lapsuuden ihastus joka kertoi tätinsä kuolleen. Tänään kuulin serkkuni tädin kuolleen.

Muutamat "ei niin läheisten" häät ja raskaudet olen "nähnyt" unissa. Exän häät jopa päivälleen.
Yksi raskaus-uni odottaa toteutumistaan. Katsotaan kuin käy.

Osittain uskon, mutta... on tän sattumaa oltava.
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Ailar kirjoitti:^Kyllä se talo on varmaan sinun kohtalosi! Tulet voittamaan lotossa tai muuta vastaavaa ja sitten menet ja ostat sen. Ellei näin hyvä tuuri käy, pitäisikö meidän kerätä kolehti Sassen hyväksi...? :mrgreen:
No arvaa vaan mietinkö harva se päivä sitä taloa ja sen ostoa.. :D EI natsannut lotossakaan, joten ei muuta kun kolhti kiertämään! Pidän sitten minfolaisille isot tuparit! :wink:
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
niija
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 10:38 am

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja niija »

Mulle käynyt jo usein niin, että näen unta jostain vanhasta "kaverista". Esim. jostain joka on ollut ala-asteella samalla luokalla. Menee päivä tai kaksi ja tulee jossain kaupassa vastaan, vaikka ei olla muuten nähty ainakaan 10 vuoteen. Näin on siis käynyt jo monta monta kertaa.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

niija kirjoitti:Mulle käynyt jo usein niin, että näen unta jostain vanhasta "kaverista". Esim. jostain joka on ollut ala-asteella samalla luokalla. Menee päivä tai kaksi ja tulee jossain kaupassa vastaan, vaikka ei olla muuten nähty ainakaan 10 vuoteen. Näin on siis käynyt jo monta monta kertaa.
Josko olet käynyt lähellä kuolemaa ja elämä vilissyt silmissä filminauhana? Sieltä sitten tarttunut kiintolevylle kuva lapsuuden kaverista? Näet kaverin - seuraa muisto muistamisesta.

Tässä nyt paljastui asenteellisuuteni enneunia kohtaan, mutta ei se niin yksinkertaista ole. Elikkäst siis... unessa näkee oikeasti miljoonia juttuja sekunnissa, noin liiotellusti, mutta kuitenkin: Osa meistä muistaa unet aina, osa ei koskaan (plus me väliinputoajat). Ja nuo ensin mainitut ovat siinä "onnellisessa" asemassa, että näkevät näitä oletettuja enneunia.

Itselläni arkmielämässä vaivaamaan jääneet, melko turhat kysymykset pukkaavat välillä uniin ja sellaiset unet muistan. Esimerkiksi viimeksi se liittyi jääkiekkoon ja tiedän, että kun erään henkilön näen, tulen käymään "saman" keskustelun hänen kanssaan lähes varmasti. Vastauksia en tosin muista ennustaneeni uteluihini...
niija
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 10:38 am

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja niija »

INES 7 kirjoitti: Josko olet käynyt lähellä kuolemaa ja elämä vilissyt silmissä filminauhana? Sieltä sitten tarttunut kiintolevylle kuva lapsuuden kaverista? Näet kaverin - seuraa muisto muistamisesta.
En nyt välttämättä ymmärrä mitä tarkotat, mutta kerronpa esimerkin. Näin unta eräästä tytöstä, joka oli rinnakkaisluokallani yläasteella. Ei oltu sillon kummemmin kavereitakaan, samoja liikuntatunteja oli silloin tällöin ja siinä sitten tutustuttiin. Muuten ei oltu tekemisissä ollenkaan ja nyt ei oltu nähty lähemmäs 9 vuoteen vaikka samalla paikkakunnalla ilmeisesti asutaan. Näin tämän unen siis n. 3vk sitten. Unesta en tarkemmin muista muutakuin sen, että jotain riitaa meillä siinä oli. Ja aamulla taas mietin että miten minä nyt tuosta unta näin kun ei olla aikoihin nähty eikä muutenkaan koskaan mitään kavereita oltu. Parin päivän päästä tuosta unesta menin käymään terveyskeskuksessa, jossa tämä tyttö sitten istui lapsensa kanssa viereisessä odotusaulassa. Tällaisia tapauksia siis on sattunut jos useamman kerran.
Crishélle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 5:06 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Crishélle »

Mulle sattui edellisessä työpaikassa koko ajan enneunia jotka kävivät toteen.

Työskentelin yrityksessä, jossa on useita toimipisteitä ympäri maata. Olin siellä sijaisena, joten työsuhteeni jatko oli aina epävarmaa kunnes loppui. Istuin useaan kertaan esimerkiksi lentokoneessa joka ei lähtenyt ja se merkitsi sitä että sijaisuus aina jatkui. Erään kerran lensin paikkakunnalle unessa, josta myöhemmin tulikin pari työntekijää visiitille. Kerran näin unta että laitoin erään kuljettajamme matkaan ison lähetyksen joka piti oikein tunkea tavaratilaan koska se ei mahtunut. Pari viikkoa sen jälkeen kuljettajamme oli määrä viedä juurikin samainen lähetys, mutta se ei mahtunut kyytiin.

Työkaverini näki unta tulipalosta jolle me vain nauroimme. Noin kuukausi tämän jälkeen työpaikalla tuli aiheeton palohälytys.

Paria päivää ennen kuin sain tietää sijaisuuteni päättyvän, näin unta työpaikastani jossa oli valot sammuksissa. Muistaakseni samassa unessa olin taas lentokoneessa, joka nousi ilmaan.
I don't give a damn 'bout my reputation :wink:
kid

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja kid »

Äitini näki unta mustasta koirasta, joka puri koiraamme. Hieman myöhemmin koiraltamme löydettiin pahanlaatuinen kasvain, jota ei mahdollisesti voida leikata. Tästä myöhemmin äitini näki mäyrän unessaan. Nyt toivotaan, että mäyrä tuo onnea rakkaalle lemmikillemme.
Sinikello
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2012 5:33 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Sinikello »

Ensimmäinen postaus! :) Pienet sille *tap tap*

Samalla nimimerkillä hääräilen myös paranormaaliblogin puolella, en tosin kovin aktiivisesti, ja joku saattanut tämän jo lukea sielläkin palstalla. Tässä kuitenkin omat tarinani toteutuneista enneunista.

Näen siis joskus enneunia. En kovin usein kuitenkaan. Olen nähnyt unessa mm. sen, kun ajoimme (minä ja veljeni kyydissä, äiti ajoi) vuoden 2004 syksyllä kolarin. Näin kolaria edeltävänä yönä unta, että oli talvi. Unessa luistelin(? hullua) pitkin kylätietämme, ja yhtäkkiä vastaan kaahasi miltei tyhjästä isolla karjapuskurilla varustettu maasturi, jonka nokkaan törmäsin kovaa vauhtia, ja lensin muutamalla voltilla auton yli maahan. Tuo törmääminen tapahtui kylätiellämme, siinä kohtaa, missä isäni veli perheineen asuu. Minua ei unessa sattunut paljoakaan, paitsi sääreeni, joka kipeytyi.

Seuraavana päivänä sitten kaupungilla ajoimme kolarin. Liikennevalojen ollessa rikki eräässä vilkkaassa risteyksessä, vasemmalta ajoi pienehkö maasturi eteemme/kylkeemme. Takapenkillä istuessani kolhaisin vasemman sääreni niin, että se oli pitkän aikaa kipeä. Muistaakseni isäni veli tuli sitten kuorma-autollaan (hän on ammatiltaan kuorma-autonkuljettaja) hakemaan rusinaksi käpertyneen auton pois. En muistanut untani aamulla ennen kolaria, mutta noin pari tuntia kolarin jälkeen, kun matkasimme kaupungilta kotiin isoveljeni autossa, muistin sen. Mahanpohjani tuntui kääntyvän ympäri, ja tuntui kun olisin pudonnut kovaa vauhtia.

Kevättalvella 2009 taas näin unta, jossa matkustajalentokone syöksyi maahan, itse olin siellä kyydissä. Unessa kuoli joitakin ihmisiä, eivät kuitenkaan kaikki matkustajat. Aamulla heräsin ahdistuneena ja totesin vitsillä itsekseni, että "Jaahas, katsotaanpa uutisista, että missä on kone syöksynyt maahan." No, sain auki Iltalehden etusivun, jossa lööpit kertoivat matkustajalentokoneen syöksyneen maahan (en kuollaksenikaan muista missä päin maailmaa), ja kaiketi 11 ihmistä menehtyi. Uutiset turmasta olivat ilmestyneet medioihin sen jälkeen, kun olin mennyt nukkumaan, eli joskus myöhään yöllä/aamuyöllä, eli siis oletan turmankin tapahtuneen niihin aikoihin kun olin nukkumassa. Siten on tavallaan vaikea sanoa, oliko uneni enneuni vai pelkästään uni jostain sellaisesta asiasta, jonka tapahumisesta en todellakaan ollut voinut vielä kuulla. Merkittävää on mielestäni se, että tuo turma ja näkemäni uni tapahtuivat samana yönä.

Sitten tällainen aihetta sivuava juttu. Deja vu- ilmiöt ovat minulla joskus todella voimakkaita ja pitkiä. Välillä jaksot saattavat kestää useita minuutteja. Tiedän tasan tarkkaan mitä joku sanoo, tekee, kuka tulee ja menee missäkin jne. Varsinaisia etiäisiä olen kokenut kerran, vähän ennen kuin äitini tuli töistä. Asuin tuolloin vielä vanhemmillani, ja olin itse tietokoneella (siitä ei näy ulko-ovelle). Kuulin, kuinka ulko-oven kahvaa jostain kumman syystä renkattiin ylös alas jonkun aikaa, ja vähän ajan päästä ulko-ovi aukaistiin kokonaan, se paiskattiin kiinni, ja muutama kävelyaskel kuului eteisessä. Sitten täysi hiljaisuus. Katsoin kelloa. Se oli 14:55. Äitini työvuoro päättyisi vasta klo 15.00. Ihmettelin ja kuulostelin hetken. Menin katsomaan: ei ketään missään. Reilun 15 minuutin kuluttua sitten äitini tuli oikeasti kotiin, ja täysin samat ilmiöt toistuivat, kahvan renkutuksia myöten. Kysyin äitiltä, että miksi sä kahvaa renkkasit, ja hän sanoi oven olleen jotenkin puolilukossa, että piti vaan vähän renkata, että sen sai auki.

Olen nähnyt monet kerrat unta, jossa olen täysin tuntemattomissa paikoissa (taloissa, pihoissa, asunnoissa) joissa en ole ennen käynyt, ja sitten joskus myöhemmin tosielämässä olen päätynyt noihin paikkoihin oikeasti. Olen melko varma, että näin vuonna 2007 kesällä unessa nykyisen kihlattuni, jonka tapasin syys-kesällä 2009. Muistan kirjoittaneeni tuolloin kesällä 2007 tuosta kyseisestä unestani päiväkirjaani, mutta harmikseni olen jo tuhonnut tuon tekstin. Muistan kirjoittaneeni mm. jotenkin näin: "Unessa näin myös jonkun kaljun ja tatuoidun tyypin istumassa portailla. Mä en yhtään tiedä, kuka se oli. Se näytti huolestuneelta." Jännä juttu. Jäännää on myös se, että mikäli tuo tyyppi tuossa unessa todella oli kihlattuni, ei hän oikeasti tuohon aikaan ollut kalju. Siis todellisuudessa vuonna 2007 nykyisellä kihlatullani oli vahvasti tukka päässä, ja hän alkoi ajella sitä pois vasta vuonna 2008-2009.
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Näin tässä yksi yö unta että olin mieheni kanssa lentokoneessa (rakastan lentämistä joten mulla lienee jokin alitajuinen mieltymys nähdä niitä unissakin, ehkä) joka alkoi äkisti pudota. Minä putosin kahdeksan kilometrin matkan hyiseen Atlanttiin ja selvisin täysin vahingoittumattomana. Korkeintaan vittuunnuin siitä että mun pitäisi uida 20 minuuttia päästäkseni rannalle. (En todellakaan ole mikään liikuntaintoilija). Oli aivan pilkkopimeää ja pääsin rannalle ongelmitta.

Vähän tämän jälkeen elämäämme tuli pienimuotoinen kriisi joka ei kuitenkaan johtunut kummankaan tekemisistä tai sellaisesta. Ihan näitä normaaleja arjen juttuja vain. Lopulta selvisimme siitä uskomattoman sattumuksen kautta.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Vastaa Viestiin