HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Veristi kirjoitti:^^^Tuota mieltä minäkin: Lähtisekse jo? -kyselyt olivat pelkkää nauhan päälle puhumista, jolla Annelin oli tarkoitus liittää itsensä livenä nauhalta kuultuun kamppailuun. Äänitutkimus on selvittänyt, että kyseessä oli huuto, mutta se kuului Jukan ääniä hiljempana siitä syystä, että Anneli huusi sen takkahuoneessa, kun taas nauhuri soi jossain lähempänä puhelinta. Kysymys oli tarkoitettu olevinaan Jukalle, mutta oikeasti se huudettiin tyhjille seinille.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et... (AA lähtee puhelimesta)1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni) (Veristin mukaan Anneli huutaa tämän takkahuoneessa, takkahuoneessa olevalle kuolleelle Jukalle)

a) miksi ihmeessä AA menisi huutamaan jotain takkahuoneeseen, jonne hän ei kertomuksensa mukaan voinut mennä, kun siellä oli murhaaja? :shock: Mitäs jos tyttö olisi kuin olisikin katsonut äitinsä perään, kun kuulemma puhelimesta sinne oviaukolle helposti näkee? Miten AA aikoi lapselleen selvittää, miksi meni takkahuoneeseen huutamaan? Entä poliiseille? Hänhän kertoi, ettei missään vaiheessa mennyt takkahuoneeseen
b) Miksi ylipäätään huutaa samassa huoneessa olevalle henkilölle?
c) Miksi huutaa samassa huoneessa olevalle henkilölle, jonka kimpussa on puukkomies kysyäkseen, onko puukkomies paikalla? :shock:
d) AA:lla on 7sek aikaa mennä takkahuoneeseen. Okei, ehtii varmasti, mutta aika reippaasti saa kävellä kuitenkin. Reippaina käymme rekkain alle.

Minkä hitsin takia AA olisi sinne takkahuoneeseen mitään mennyt huutelemaan, kun olisi voinut huutaa vaikka keittiöstä? :D Jos nyt ylipäätään oli joku pakottava tarve mitään huudella: se ei lavastuksen kannalta ole oikein hyvä veto, kun sen voi vaikka huppis kuulla, kun sillee huutelee.

Ja edelleen uskot, ettei 9v tyttö ihmettele, kun kuolevan isän äänet raikaa olohuoneessa, jossa hän on juuri ollut ja jonne hän vielä uudestaan meneekin? Että ei ihmettele, että miksi isi huutaa matkalaukun tai kirjahyllyn päällä?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

nuusku-nella kirjoitti:Noh jaa. Jos kuoleva mieheni lähes viimeisiksi sanoikseen huutaisi minua nimeltä apuun niin saattaisin minä sen muistaa aika pitkäänkin. Minä taas pohjaan tämän ihan siihen normaaliin ihmiskäytökseen johon sinä pohjaat Annelin itsekseen puhumisen. Eli tosiassa mutulla mennään molemmat, koska mun mielestä jne :lol:
Sekä AA että molemmat lapset kertoivat, että Jukka huusi Annua. Kummaa kyllä sitä ei litteroinnista tunnu juurikaan löytyvän.
He eivät kertoneet hänen huutaneen apua.
Mutta nuo sanat Annu / Apua ovat sellaisen suussa, joka on jo ylähampaansa menettänyt sekä muutaman litran verta, hyvin samanlaiset, eli vaikea varmaan tulkita, mitä Jukka sanoi.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Kuolemannaakka kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:Noh jaa. Jos kuoleva mieheni lähes viimeisiksi sanoikseen huutaisi minua nimeltä apuun niin saattaisin minä sen muistaa aika pitkäänkin. Minä taas pohjaan tämän ihan siihen normaaliin ihmiskäytökseen johon sinä pohjaat Annelin itsekseen puhumisen. Eli tosiassa mutulla mennään molemmat, koska mun mielestä jne :lol:
Sekä AA että molemmat lapset kertoivat, että Jukka huusi Annua. Kummaa kyllä sitä ei litteroinnista tunnu juurikaan löytyvän.
Mutta nuo sanat Annu / Apua ovat sellaisen suussa, joka on jo ylähampaansa menettänyt sekä muutaman litran verta, hyvin samanlaiset, eli vaikea varmaan tulkita, mitä Jukka sanoi.
Jos molemmat sanovat että uhri huusi annua ja litteroinnista sitä ei mielestäsi tunnu löytyvän niin lueppa se litterointi uudestaan. Kyllähän siellä annua huudeltiin niin että itse annukin ihmetteli että oliskahan se sittenkin ollut hannu ja mitähän sill olis ollu niinku mielenpäällä. Ei tullu Annulle sillonkaan mieleen että oliskohan se voinu apuun huutaa. Litteroinissa kyllä uhri huutaa -hälyytys... tulkaa tänne apuun.
Ja kun molempien A:iden on katsottu olleen epäluotettavia kertomuksissaan niin kerroppa sinä kuka sen häkenauhan olisi manipuloinut. Ja jos jotakuta epäilet niin tee tutkintapyyntö poliisille.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Kuolemannaakka

annijatta kirjoitti:Jos molemmat sanovat että uhri huusi annua ja litteroinnista sitä ei mielestäsi tunnu löytyvän niin lueppa se litterointi uudestaan. Kyllähän siellä annua huudeltiin niin että itse annukin ihmetteli että oliskahan se sittenkin ollut hannu ja mitähän sill olis ollu niinku mielenpäällä. Ei tullu Annulle sillonkaan mieleen että oliskohan se voinu apuun huutaa. Litteroinissa kyllä uhri huutaa -hälyytys... tulkaa tänne apuun.
Ja kun molempien A:iden on katsottu olleen epäluotettavia kertomuksissaan niin kerroppa sinä kuka sen häkenauhan olisi manipuloinut. Ja jos jotakuta epäilet niin tee tutkintapyyntö poliisille.
No tuosta häke-ketjun arkistossa olevasta ekan sivun litteroinnista vain katselin, että kertaalleen lukee Annuu ja loput on Auuu.
Jos joku "huutaa Annua" niin saan mielikuvan, että huusi useasti.

0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.
Uhri: Auuu.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu)
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En.
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni).

Auu-huudoista havaitaan myös, että ne ovat lähes yhtämittaista huutoa. Vähän kummallisia kyllä pelkiksi Annu-huudoiksikaan (miksi huutaisi Annu, Annu, Annu yhteenmenoon?). Olisiko osa sitten Apua?
Apua, Annu.

Toki on olemassa monia muitakin litterointeja, tämä taitaa olla jostain lehdestä peräisin?
www.shorturl.at/agoNS

rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Tara kirjoitti:Selailin juuri partiopoliisien kuulusteluja v 2006. Auer oli heille sanonut tunkeutujan poistuneen sen puhelun aikana, eli häkepuhelun jälkeisen puhelun aikana. Muistavat saman vielä 2009 kuulustelussa, sekä sen, että Auer meni toisen partiopoliisin pyynnöstä tarkistamaan uhrin tilan.

Eli tuon saman 'että silloin vielä kuului tappelun ääniä, mutta että sitten hiljeni eli tappaja poistui poliisien puhelun aikana', kertoi sitten seuraavana päivänä myös Joutsenlahdelle. Eli se tytön vastaus jooselähti oli jotain ihan.. mitä lie...'filmaamista', josta Anneli oli päättänyt jo etukäteen. Siinä syy miksi Anneli ei reagoinut 'tietoon' hupun poistumisesta millään ymmärrettävällä tavalla... Sanoi vain: 'lähtivai' ja jatkoi pälätystä puhemeen..
AA:lla on mennyt poistumiset ja lähtiksejo sekaisin, ja tytärkin on ihan mykkänä ja viimein saa sanottua 'joo'. Repliikit menneet sekaisin adrenaliinilatauksessa, tytär hämillään mitä se äiti oikeen puuhaa kun ei ole ketään 'kai se lähti'.

AA huuteli tyhjille seinille 1:51 lähtiksejo kun oli murhamielessä, suojamielessä, astalomielessä, paukauttamaan pari iskua UOLE, ja sitten kipittää takaisin ja siinä samalla huikkaa uudestaan lähtiksejo?

Lähti "huppis" kumman puhelun aikana tahansa, siellä menee vuorosanat sekaisin, ainakin tytär on häkeltynyt. AA:lla vaativa ilme.

Pulssinkokeilu vaikka "huppis" ei ollut lähtenyt mutta oli lähtenyt ~ AA järkeili sitä sitten myöhemmin. Kokeiliko edes pulssia? Ei poliisin rekon mukaan. Ja olihan AA:lla tärkeämpääkin tekemistä, tärkeämpää kuin JL, todistusaineistotärkeää..
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onko tietoa tutkiko poliisin Tekninen Tutkinta sen kylpyhuoneen? Ja jos tutki, niin löytyikö sieltä mahdollisia veren pesemiseen / peseytymiseen liittyvää aineistoa?
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Chili kirjoitti:Onko tietoa tutkiko poliisin Tekninen Tutkinta sen kylpyhuoneen? Ja jos tutki, niin löytyikö sieltä mahdollisia veren pesemiseen / peseytymiseen liittyvää aineistoa?
Kyllä tutki. Ei löytynyt verta viemäreistä.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mikä sinäänsä on mielenkiintoista, koska Anneli kuitenkin sanoo pesseensä kädet ja omasta haavastakin on pakosta ollut verta käsissä.

Onko se niin, että verta tarvitaan paljon vai tutkiko poliisi väärän viemärin? Ja milloin tutki? 2009? Heh...
Nuotio & Äreät Tiput
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Poliisin kerronta oli ylimalkainen kuten tutkintakin. Poliisi ilmeisesti avasi kylpyhuoneen lattiakaivon päällisen josko siellä olisi ollut jäämiä verestä, ei löytynyt. Sen tarkempaa putkistojen tutkintaa ei mielestäni tehty. Ja tuskin kukaan verisiä kankaita huuhteli, säkkiin ja roskiin/piiloon ne on viety. Epäilty käynyt ehkä pesulla, kun JL:n haavat ja takkahuoneen kuivunut veri antavat aikaa. Poliisi huomasi pesuhuoneen lattialämmityksen olleen tavanomaista korkeammalla.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja jos tutkimus on tehty silmämääräisesti, ei ole ihmekkään, ettei löytynyt.
Jos Anneli suihkussa käynyt, niin kyllä norminainen sen verran läträä, että siinä muutama pisara pois huuhtoutuu...
Nuotio & Äreät Tiput
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

cicero kirjoitti:
sisotalo kirjoitti:
cicero kirjoitti:
Häkenauhan kohdalla toivon että syyttäjä pysyy siinä faktassa ettei nauhalta ole havaittavissa ulkopuolista ja unohtavat sen etukäteisnauhoite-teorian.
Koko uusi aineisto rakentuu sen varaan, että Jukan kuolinkamppailu on nauhoitettu ja nauha soitetaan taustalla kun Anneli puhuu hätäpuhelua. Jos syyttäjä ottaa askeleen takaisin on KKO:n pakko todeta, että hovioikeuden tuomio pitää. Mitään uutta aineistoa ei ole siitä, että murhaaja ei ollut talossa hätäpuhelun aikana.
Hätäpuheluhan osoittaa selvästi että Anneli surmasi miehensä livenä puhelun aikana. Oli siis paikalla silloin hyvin selvästi, harmi hänelle että tyttö heräsi ja tuli huoneestaan ulos ennenkuin Anneli ehti viimeistelemään kaiken, tästä syystä ja Jukan virkoamisen takia muuta keinoa ei ollut kuin saattaa surma loppuun puhelun aikana.

Tästä syystä on todellakin vahinko jos syyttäjä tosiaan lähtee Annelin lanseeraamaan menninkäis -ja peikkotarinaan mukaan etukäteisnauhoite-teorialla.
Ihan samaa mieltä kuin cicero. Harmittelen tätä taustanauhasekoilua, joka syö tärkeimmän todisteen uskottavuutta.

Lisäksi harmittelen satanismikuviota, joka vaikuttaa lapselliselta.

En käsitä, mitä KKO noista asioista voi saada irti. Mielikuvituksellisen kuuloisia virityksiä, joiden tueksi ei juuri todisteita. Vaikka pidän AA:ta syyllisenä surmaan, niin ei minusta häntä voi ihan minkä tahansa päähänpälkähdyksen perusteella tuomita. Minä en kannata tätä syyttäjän linjaa ollenkaan. Aiemmin yritettiin minusta syyttää oikein perustein, nyt ei.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Î Jos käy niin, ettei näyttö riitä, ja Anneli pääsee vapaaksi, niin koska en usko että hän saa enää koskaan lapsiaan itselleen takaisin, niin hänhän voisi muuttaa sinne Espanjaan - MTV3:n haastattelussa 7.9.2011 kertoi, että jos ei olisi lapsia niin hän voisi ajatella muuttavansa Espanjaan! Perustaa sieltä käsin sitten ihan uuden perheen ja uuden nettikerhon, ihan millaisen vain ikinä haluaa..

youtube

...en kyllä usko että pääsee, ei pitkään aikaan. Menkööt sitten joskus minne haluaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Konsta Apeli
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Konsta Apeli »

Nyt kun on saatu taas yhden Suslovin tulkinta tästä nauhasta päätin Turren neuvon mukaan käydä sen läpi sekuntkellon kanssa.Turren alkuperäinen viesti sivulla 31 täsä ketjussa.
Lyhennän tuosta pois ne alun löpinät joita Annukin moitiskeli pitkäveteisiksi
Peesaan muutamaa muuta nikkiä, jotka ovat sitä mieltä, ettei sitä nauhoitusta välttämättä olekaan. Tässä versiossani on kyllä molempi parempi.
turumurre kirjoitti:Paljon asiaa rantakoskella, ehkä vastaan tipottain...

Jos nyt ensinnäkin ajatellaan sitä kuinka lyhyt aika on sekunti/sekunnit. Tätä voi verrata vaikka ajassa 0:30 tapahtuneeseen Auerin repliikkiin: "Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta". Kokeilkaapas, ottakaatte kännyn sekkari käteen ja lausukaa nuo sanat. Lauseiden sanomiseen menee oma aikansa, tässä tapauksessa n5s.

Olen jo aikanaan tältä pohjalta tehnyt 'litterointiversion' jossa tämä sanoihin kuluva aika on otettu huomioon.
Oheisesta näkee ensinnäkin että silloin kun Auer itse on puhelimessa, niin sananvaihto on tiivistä.
Jo aikanaan epäilin ettei tästä syystä puhelun alussa taustalta kuulu hyvin ne takkahuoneen tapahtumat ja Lahden ääntelyt. Tämän nyt virallisestikin tänään tiedämme.
Oheisesta näkee myös sen vaikutuksen kun Auer itse lähtee pois puhelimesta: Takkahuoneen tapahtumat/Lahden valitukset alkavat kuulua selvemmin.
Oheisessa sekunti sekunnilta listassa on myös 'aukkoja', tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö taustamelua olisi.

*
Häkenauha sekunti sekunnilta
musta=häkepuhuja
punainen=A:n tuottamat äänet
vihreä=Lapsi
uhri tai muu ääni
- viiva rivin edessä= puuttuva sekuntiaika

Lyhennys Konsta
Lisäykset sinisellä Konsta

0:50 Uhri: A i i
- (laahaava ääni)
0:52 Nopeesti.
0:53 Uhri: (Tuu jo) (Huijaa)
0:54 Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
- Näillä sekunneilla Aneli huomaa, että tytön huoneen ovella on liikettä ja seuraavassa kohdassa kuuluva napsahdus on äänityslaitteen sulkemisesta syntynyt
0:56 Uhri: (napsahdus)+ Öhh,
- (kolahdus)+ Ähh,Tytön huoneen ovi kolahtaa, kun hän sulkee sen takanaan.
-
0:59 Meni, lähtikse
- mies jo? Hämäävä kysymys, joka ei ole oikeastaan suunnattu kenellekään. Tytölle pitää vaan saada äkkiä mielikuva vieraasta miehestä.
1:01 Uhri: A A R G H,
- (erittäin voimakas karjaisu).
- (hengittää raskaasti puhelimeen)
- (hengittää raskaasti puhelimeen)Annelin pulssi nousee ja hengitys tihenee, kun hän yrittää pikaisesti ratkaista tytön tulon mukanaan tuoman uuden ongelman.
-
1:06 ( Ä I H H ) ( H Ä I V Y ) (käheä rääkäisy)
- (laahaava ääni)
- (laahaava ääni)
- Ä Ä H H , A U U H
- (voimakkaita valitushuutoja)
-
1:12 Onks joku tulossa jo? Jälleen hämäävä kysymys, jolla tytölle viestitetään että apua ollaan hankkimassa ja jo ehkä saamassa.
-
-
1:15 Uhri: Öh.Tästä eteenpäin kuunnellaan kymmenkunta sekuntia iskän valitusta.
-
-
Uhri: ...auto.
-
-
Uhri: Oh. Eih
-
-
-
1:25 Uhri: Hälytyys...
-
...tule(e) tänne apuun. Nämä Jukan huudot saavat Annelin oivaltamaan mitä tehdä
- Anneli
- sulkee
- puhelimen
-luurin
-kämmenellään
- ja muutamalla sanalla ohjeistaa tyttöä
1:34 (tyhjä kohta)Tässä Häken NiceLOg nauhuri pysähtyy, koska linjalla on ollut hetken aivan hiljaista
- Anneli nostaa luurin ja nauhoitus Häkessä käynnistyy taas
1:36 Hei mun täytyy
- ny, 'Lapsi' Tyttö on nyt kontrollissa
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: A a g h ! (valittaa)
1:41 Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?Ja ohjeistettu
1:43 Mä soitan poliisil,
siel pyydettii et...
-
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 ?: (Mite mä pääse linjoi)
1:48 Uhri: (No vähä voit auttaakii).
- ?: (Kylhä nous) (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)JOS Anneli käytti nauhoitusta, sulkee hän sen tässä viimeistään
-
1:51 Lähtikse jo? Hämäysrepliikki
1:52Johon Jukkaparka erehtyy vastamaan. Uhri: Tu(l)e auttaa.
-
1:54 (MITÄKÖ) (PITÄÄKÖ)..pitääkö minun muka vielä auttaakki..
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Vittikövähän väistää
- (juoksuaskelia) Häkestä, linjoilla olevalta poliisiasemalta vai Tähtisentien talosta ?
- (oven aukaisu) Minkä oven? auton kaapin vai lastenhuoneen?
-
2:00 Uhri: Aagh ! (valittaa)
-
2:02 Uhri: A-laalalala (kopsahdus keskellä)
2:03 ...(u)ole) Viimeinen tervehdys.....
-
2:05 (vaimea kopsahdus) Uhri: Lala
- Ö H
2:07 : ...
2:08 (vaimeita askelia) Tuleeksielt
- kettää?Tsekkausta lähinnä tytön suuntaan, pysyykö äsken sovitussa
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku,
- tulkaa äkkii,
- mun iskä voi huonosti.
- Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
-
-
-
2:17 ?: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
-
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
-
-
2:22 Uhri: Aiih
2:23 HEI, L O P E T A ! Kohdistettu tytölle, joka alkaa tulla hysteeriseksi
-
2:25 (askelien ääniä) (Aja)
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi). Lapsi: Ni
- tulkaa äkkii, mun
- iskä voi huonosti, jooko
- (uhrin valituksia)
2:31 Häke:Joo, sinne on apu
2:32 jo tulossa. Osaakko (uhrin puheääntä ei enää kuulu)
- sä, onks siel joku
- aikuinen paikalla nytte?
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti
- puhuu ?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus) Lapsi: Nyt siel
- puhutaa taas
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Onksielt
- tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu
- hälyttäny. Mä voidaan
- nyt, mä vähän kyselen
- lisätietoja. Mikä on
- tilanne nyt, apu on
- koko ajan tulossa
2:50 Joo. Mä en tiedä
- mikä tyyppi se o, se.
2:52 Hajotti meiän
- ton, se takaovi,
- sil o mustat
- vaatteet
2:56 Häke: Jo, onks hän
- siel paikal viel?
2:58 Mä olen tääl,
- mä juoksin äske
- ulos, et mä meen
- sinne, se lähtee juoksee
- mun perää. Se
- meni takas ja se
- aikoo tappaa mun mieheni
- se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se
- se sun mies,
- mimmoses se sun
- mies siel nyt on?
3:10 Makaa siel
- lattial ja
- huus äske apua,
- nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: itkun alkua +
- voimakas rääkäisy (lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Älä itke Lapsi
- hei, siel
-
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko (lapsi itkee taustalla)
- ajan tulossa, onks
- sun mies nyt iha
- tiedottomana makaa vai?
3:25 Emmä tiedä,
- mä en oo,
- keittiös,
- mä en. Meneks
- mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs
- se tekijä nyt on, missä
- se tekijä täl hetkel on?
3:33 No todennäkösest siel
- ellei lähteny ulos jo,
- mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 En tiedä,
- siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
- (A kysyy lapselta) Lapsi oliks se viel siel?Vahvista nyt...
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Se lähti jo vai? Kuulihkohan se sen varmasti... huokaus...
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä,
- mä voin sanoo
- poliisille, mustat vaatteet
- ja mitä muuta?
3:47 Mustat vaatteet,
- siin oli joku, sanotaa
- et vähintää
- satakahdeksakymment
- senttiä pitkä,
- vähä, aika tukeva
3:53 Häke: Joo.
3:54 Semmoset niinku mustat
- vaatteet, semmoset, ettei
- naamaa kokonaa näkyny.
- Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Jooh
- (taustalta kuuluu lapsen itkua)
- Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi
- soittaa sul, me
- voidaan lopettaa sitte.
4:05 Onks tänne joku
- ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on
- kans tulossa ja poliisi,
- mut me voidaan lopettaa
- ni poliisi soittaa
4:11 Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst (lapsi itkee taustalla)
- sun numerosta, mistä sä
- soitat nyt. Me voidaan
- lopettaa, poliisi soittaa
4:16 Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Heihei.
Kylläpä helpotti
Ceterum Censeo
Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella radionauhuri
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Kuolemannaakka kirjoitti:
No ja missä minä nyt sanoin ettei Annua muka huudettu? Kyllä siellä Annua vaiko sittenkin Hannua huudetaan jokusen kerran. Mutta kyse oli siitä että huudetaan nimeltä apuun kuten pohjoismaiden johtava äänitutkija Suska kertoo nauhalla tapahtuvan ja Anneli taas ei sellaista muista lainkaan tapahtuneen. Jos tuo sanapari, nimeltä apuun, on sinulle edelleen mysteeri niin tässä rautalankaa: Huutaa apua - apua, huutaa nimeä - Annu, huutaa nimellä apua - Apua Annu/auta Annu. Joko aukesi?

Ja juttuhan meni siis niin että ihmettelin kun Anneli nimenomaan mainitsee että Jukka ei apua huutanut ja kuitenkin tämä tähtianalysti, totuuden kuulija Suska on nauhalla kuullut useammankin huudon jossa yhdistyy sekä Annu että avunhuuto, huudon sisältönä siis ollen Tule Annu auttamaan. Että joko se Anneli taas noin väärin muistaa. Johon sinä sitten totesit että eihän kaikkea voi muistaa. Ja minä taas että luulen kuitenkin että jos kuoleva mieheni viereisessä huoneessa lähes viimeisiksi sanoikseen huutaisi minua nimeltä apuun niin saattaisin sen aika pitkäänkin muistaa. Perusteluna sille käytin lanseeraamaasi normaalia ihmiskäytöstä joka sinulle selittää aukottomasti mm sen että Anneli puhuu itsekseen.

Jonka jälkeen katsot sitten tarpeelliseksi tulla toteamaan että kyllä sekä lapsi että Anneli on todenneet että siellä huudettiin Annua.

Eikä ne apu/Annu sanat nyt niin kovin epäselviä nauhalla voi olla jos tämä Suskakin ne ihan tuosta vaan, muutamalla korvakuuntelulla jossain virastotalon kopperossa kuulee ja saa litterointiin mukaan ihan uusia lauseita. Ja tästähän oli siis kyse, ko ihmisen kuulemista asioista ja niiden todellisuuspohjasta. Ei siitä huudettiinko siellä Annua vai ei. Vai Hannua ehkä?
violetti
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja violetti »

Hei!
Olen uusi ja tuore kommentoija tällä palstalla ja seurannut Ulvilan surmaa aika aktiivisesti alusta alkaen. Tuota häkepuhelun " Annu-huutoa kommentoisin , että huusiko Jukka "Alluu, tuu auttaan " tms..
Mielestäni poikaa kutsuttiin perhepiirissä "alluksi". Kun hammaskalustoa/kasvojen luustoa on murskattu ei normaali äänenmuodostus ole selvää ja aivan hyvin huuto/kutsu on ollut Alluuu...eikä annuu...

Kutittaa kovasti ottaa kantaa moneenkin asiaan, mutta valitettavasti en ehdi nyt enempää.Tämä aika on kiireistä... Sen totean, että olen alusta saakka ollut varma, ettei talossa ollut muita surman aikaan, kuin oma perhe. Palaan palstalle vielä kun aikaa on enemmän.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Vastaa Viestiin