Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

huippumies
Roger Murtaugh

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Niilo23 kirjoitti:
Huomiokyvyttömyydessäsi et näemmä välitä huomioida oikein sitä mitä täällä on tapahtunut jo ennen "syntymääsi". Vastakkainasettelu uudet kirjoittajat vs. vanhat kirjoittajat on rasittanut tätä foorumia iät ja ajat. Tältä osin et havainnut mitään uutta. Ja edelleen : Et ole edes oivaltanut kyseisen haittailmiön laajuutta. Rupesit ulisemaan asiasta vasta, kun sait omalta kohdaltasi tuntea sen kuinka uusilla ei ole asiaa tänne! Mikä vääryys se onkaan, kun potkuja tuleekin omille perspuoliskoille... Muista viis.

Saitin moderointi- ja tuomiolinja on osoittautunut vähintään pettäväksi eikä siihen ole jatkossakaan luottamista. Eikä ole myöskään luottaminen niihin huiputusmiehiin, jotka tuijottavat vain omaan napaansa.

huippumies kirjoitti:Mites TÄÄ nyt liittyi mitenkään mihinkään? Sen olen huomannut, että sinun tarkoituksesi tällä palstalla on vain häiriköinti ja jostain syystä V on kivi kengässäsi.
Nyt olen kuin halolla päähän lyöty? Piruako mun kimppuun käyt??!! Jos olen todennut, että uusia ei kauheesti täällä huomioida ja helposti syntyy jaottelu uudet/vanhat, ei siinä ole mitään sellaista syytä, että alat hyökätä kimppuuni. Ainut asia, minkä tähden täällä vierailet on se, että pääset purkamaan jotain hiton patoutumia. Koska olet kirjoittanut ihan asiaa tähän Ulvila-ketjuun? Olen lukenut kaikki casen ketjut (ja oikeesti, viime kesästä lähtien) ennen kuin kirjauduin. Suuna päänä en ole täällä ollut, kommentoin vain, jos oikeesti tulee jotain tärkeää mieleen. Annapa siis mun edelleen olla tarkkailijana ja käy välillä vaikka huililla.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Minusta kaikki jotka ovat tulleet 'minun jälkeen' on jollakin tavalla 'uusia'.. 'alitajuisesti'.. siis jotenkin vain, aika pitkään kunnes unohdan koko 'uutuuden'. Heidän joukossaan on moniakin tosi hyviä kirjoittajia! Siis asiallisia, ovat perehtyneet aikaisempaan - sen vaan huomaa. Sitten on ollut joitain vähän erikoisempia uusia, hmm.., jotka tulevat kuin näyttämölle, ovat hetken aikaa joukossa, sitten..vähitellen muuttuvat yhä suurisuisemmiksi,.. jotenkin 'katkeran oloisia', käyvät hirveällä innolla jonkun 'vanhan' kimppuun, tai ottavat silmätikukseen. Loukkaantuvat ja kokevat henkilökohtaiseksi loukkaukseksi, jos joku ei ota vakavasti eikä jaksa jankuttaa jostain heidän mielestään ratkaisevasta yksityiskohdasta. Sitten ykskaks vaikenevat.. Näitä on tullut ja mennyt...

hello kitty tattoos :lol:

Kuva

hello kitty for babies and a very bad Kitty

KuvaKuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tara kirjoitti:Minusta kaikki jotka ovat tulleet 'minun jälkeen' on jollakin tavalla 'uusia'.. 'alitajuisesti'.. siis jotenkin vain, aika pitkään kunnes unohdan koko 'uutuuden'. Heidän joukossaan on moniakin tosi hyviä kirjoittajia! Siis asiallisia, ovat perehtyneet aikaisempaan - sen vaan huomaa. Sitten on ollut joitain vähän erikoisempia uusia, hmm.., jotka tulevat kuin näyttämölle, ovat hetken aikaa joukossa, sitten..vähitellen muuttuvat yhä suurisuisemmiksi,.. jotenkin 'katkeran oloisia', käyvät hirveällä innolla jonkun 'vanhan' kimppuun, tai ottavat silmätikukseen. Loukkaantuvat ja kokevat henkilökohtaiseksi loukkaukseksi, jos joku ei ota vakavasti eikä jaksa jankuttaa jostain heidän mielestään ratkaisevasta yksityiskohdasta. Sitten ykskaks vaikenevat.. Näitä on tullut ja mennyt...
Minä, suomalainen kun oon ja häpeen itseeni aina ja kaikkialla, pidän jopa itseäni aika uutena kirjoittelijana. Tai en ainakaan menisi itseäni vanhaksi kutsumaan ja sillä meriitillä jotain muuta vähättelemään. Itse pysyttelin aika pitkään hiljaa Ulvila-osiossa, olin enemmänkin aktiivinen kadonneissa ja ajankohtaisissa ketjuissa. (Vaikka alati ajankohtainenhan tämä Ulvilasaagakin on) Jossain vaiheessa sitten koin olevani sen verran kärryillä täällä käydystä Ulvila-keskustelusta että astuin varovasti mukaan ja lähdin leikkiin.. Joskus kaduttaa :lol:
Tara
Horatio Caine

Aah.. :lol: istun ja katselen rantakosken kuvakollaasia. Pelastit mun päivän.
Siinä on siis hienoja yksityiskohtiakin..mm Annelilla on 'se' hame päällään. ..hih-hah..ym. Sisotalon sädekehä, ei kun aura, saa mut melkein sekaisin.."anni, mulhaaja"...
"täs ois kylpylälahjakortti.." ..aah-haa.ha-ha.."Niih?! Mitä mä sanon?"

Tuo työ kelpaisi ihan mihin vain.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 07#p486607
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Tara
Horatio Caine

nuusku-nella kirjoitti:
Tara kirjoitti:Minusta kaikki jotka ovat tulleet 'minun jälkeen' on jollakin tavalla 'uusia'.. 'alitajuisesti'.. siis jotenkin vain, aika pitkään kunnes unohdan koko 'uutuuden'. Heidän joukossaan on moniakin tosi hyviä kirjoittajia! Siis asiallisia, ovat perehtyneet aikaisempaan - sen vaan huomaa. Sitten on ollut joitain vähän erikoisempia uusia, hmm.., jotka tulevat kuin näyttämölle, ovat hetken aikaa joukossa, sitten..vähitellen muuttuvat yhä suurisuisemmiksi,.. jotenkin 'katkeran oloisia', käyvät hirveällä innolla jonkun 'vanhan' kimppuun, tai ottavat silmätikukseen. Loukkaantuvat ja kokevat henkilökohtaiseksi loukkaukseksi, jos joku ei ota vakavasti eikä jaksa jankuttaa jostain heidän mielestään ratkaisevasta yksityiskohdasta. Sitten ykskaks vaikenevat.. Näitä on tullut ja mennyt...
Minä, suomalainen kun oon ja häpeen itseeni aina ja kaikkialla, pidän jopa itseäni aika uutena kirjoittelijana. Tai en ainakaan menisi itseäni vanhaksi kutsumaan ja sillä meriitillä jotain muuta vähättelemään. Itse pysyttelin aika pitkään hiljaa Ulvila-osiossa, olin enemmänkin aktiivinen kadonneissa ja ajankohtaisissa ketjuissa. (Vaikka alati ajankohtainenhan tämä Ulvilasaagakin on) Jossain vaiheessa sitten koin olevani sen verran kärryillä täällä käydystä Ulvila-keskustelusta että astuin varovasti mukaan ja lähdin leikkiin.. Joskus kaduttaa :lol:
Niin joo, en tullut ajatelleeksi, että minun jälkeeni tulleet saattavat pitää minua 'vanhana'..En koe olevani vanha. Ihan sattumalta putkahdin aikanaan murhainfoon, varmaan googlen kautta.. en muista enää, mutta kohdalle sattui jokin minun mielestä hieno kirjoitus, siis Ulvilan jutussa. Jopas täällä on fiksua porukkaa..Luettuani vastikään häkelitteroinnin, olin niin varma siitä että Auer valehteli.. että siinähän se: Tääl on joku tappaja! Pöh, mikä 'joku'?! Siinähän se on, luuri kädessään...

Moni sen aikaisista kirjoittajista on jäänyt pois, ja jotkut heistä varmasti fiksummasta päästä. Ajattelin, että kunhan pistäydyn.. Minun ei pitänyt edes ottaa etp:tä - kun ei olisi aikaa sitä lukea.. hoh-hoijaa.. :lol:
Kun jonain päivänä ihan varmasti lähden pois niin toivottavasti en tee sitä ovet paukkuen...ehkäpä silleen hitaammin unohduksiin kadoten olisi parasta.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä olen vanha ja aika ahkerakin. En silti koe olevani mikään konkari tai vanha kirjoittaja.
Nuotio & Äreät Tiput
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Miten se vanha konkari määritellään? Postausten määrällä vai kenties siitä ajankohdasta, kun on palstalle ilmestynyt? Vaiko kenties jokin muu määritelmä?

Suhtaudun epäluuloisesti uusiin kirjoittelijoihin, myönnän tämän. Varsinkin silloin, kun palstalle ilmestyminen osuu yksiin joukkobannien kanssa. Joillakin on ollut tapana saada persoonallisuuden jakautuskohtauksia bannien johdosta.

Sillä ei ole minulle mitään merkitystä kauanko henkilö on palstalle kirjoittanut, tai kuinka paljon postauksia henkilöllä on. Ainoa asia, joka ns. korpeaa, ovat ne nimimerkit, jotka kerta toisensa jälkeen asian sijaan suoltavat henkilökohtaisuuksiin meneviä postauksia ja/tai nostavat itsensä muiden yläpuolelle.

Asiat saavat riidellä, 'miehet' eivät...
Älä oleta
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Severin A kirjoitti:Miten se vanha konkari määritellään? Postausten määrällä vai kenties siitä ajankohdasta, kun on palstalle ilmestynyt? Vaiko kenties jokin muu määritelmä?

Suhtaudun epäluuloisesti uusiin kirjoittelijoihin, myönnän tämän. Varsinkin silloin, kun palstalle ilmestyminen osuu yksiin joukkobannien kanssa. Joillakin on ollut tapana saada persoonallisuuden jakautuskohtauksia bannien johdosta.

Sillä ei ole minulle mitään merkitystä kauanko henkilö on palstalle kirjoittanut, tai kuinka paljon postauksia henkilöllä on. Ainoa asia, joka ns. korpeaa, ovat ne nimimerkit, jotka kerta toisensa jälkeen asian sijaan suoltavat henkilökohtaisuuksiin meneviä postauksia ja/tai nostavat itsensä muiden yläpuolelle.

Asiat saavat riidellä, 'miehet' eivät...
Tähän on helppo yhtyä. Lisäksi itse vierastan jonkun suurta huomiota saaneen jutun myötä palstalle eksyneitä joilla paikan merkitys ja säännöt ei ihan oo hallussa. Kauhulla muistelen Kestin katoamisen aikoja.. Onneksi nämä yhden asian kirjoittavat usein sitten myös unohtavat palstan kun lehdet ei enää joka päivä aiheesta kirjoita. Ja toki sieltä joukosta tulee palstalle mukaan myös niitä tervetulleita kirjoittajia, suurin osa meistä varmaan on palstalle jonkun tietyn jutun takia rekisteröitynyt. Minä ainakin, tai muotoillaan niin että yksi katoaminen löi lopullisen niitin rekisteröitymiseen.

Mutta pääsääntöisesti annan kaikkien kukkien kukkia, ei ole minun asiani muita kirjoittajia laittaa järjestykseen tai väheksyä. Kehua toki aina saa :)
Instigator
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Instigator »

Tara kirjoitti:Säälittävää tikusta asian tekemistä. Hirveällä vaivalla löysit lapsuksen, jossa referoidessani juttua muistista se varsinainen pointti hämärtyi..
Rakas Tara, tarkoitukseni ei ollut osoittaa sinun virhettäsi, vaan ojentaa näitä palstan lapsukaisia, jotka luulivat Annelin sanoneen, ettei osaa käyttää kännykkää ollenkaan.

"Hirveä vaiva" on tosin melko osuva ilmaisu alkuperäisen lausunnon metsästystä kuvaamaan - kiitos palstan säälittävän etsi-toiminnon.
Tara
Horatio Caine

Instigator kirjoitti:
Tara kirjoitti:Säälittävää tikusta asian tekemistä. Hirveällä vaivalla löysit lapsuksen, jossa referoidessani juttua muistista se varsinainen pointti hämärtyi..
Rakas Tara, tarkoitukseni ei ollut osoittaa sinun virhettäsi, vaan ojentaa näitä palstan lapsukaisia, jotka luulivat Annelin sanoneen, ettei osaa käyttää kännykkää ollenkaan.

"Hirveä vaiva" on tosin melko osuva ilmaisu alkuperäisen lausunnon metsästystä kuvaamaan - kiitos palstan säälittävän etsi-toiminnon.
Voi ei! :lol: Luin vain hätäisesti postisi, suo anteeksi, ymmärsin ihan väärin. Ihanaa, kerran näinkin päin!

Joskus täällä saa niin puulla päähän että.. Luulee 'ystäväkseen' sinulle yv:llä ystävällisesti kirjoittavaa - ja sitten saatkin huomata, että teit virheen - eräänä aamuna huomaat että hän teki parhaansa nolatakseen sinut toisten silmissä, letkauttelee julkisella jopa avataristasi (joka oli vain pieni orava!) seuraavaksi hän ilmiantaa sinut - (nimimoka)- laskee virheesi, ja laittaa julki.

Kiitos, Instigatór! Hyvinpä alkoi päivä tänään..

- Ai kauheeta...Mitä mä nyt teen!
Kuva
huppuhiiri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja huppuhiiri »

Severin A kirjoitti:Miten se vanha konkari määritellään? Postausten määrällä vai kenties siitä ajankohdasta, kun on palstalle ilmestynyt? Vaiko kenties jokin muu määritelmä?

En yleensä koskaan lue tätä osiota, nyt poikkeuksellisesti, koska sattui silmiin Ulvila-puolella maininta.

Vaikka verkko on tuttu alusta, foorumikirjoittelun nokkimissääntöjä olen aina vierastanut, enkä siksi ole kiinnostunut metakeskustelusta. Ulvila kiinnostaa tapauksena, Minfo on vain väline seurata sitä. Kuulin Ulvilan surmasta tuoreeltaan 2006 ja olen seurannut uutisointia ja lukenut Minfoakin lähes tuosta saakka, 2009 alkaen tiiviimmin. En vaivautunut rekisteröitymään moneen vuoteen, koska koin että minulla ei ollut eikä edelleenkään oikein ole mitään uutta sanottavaa (tai ehkä olisikin, mutta ei täällä koskaan). Postausteni määrä on vähäinen, koska koen hyödyttömäksi kirjoittaa auki moneen kertaan pureskeltuja kuvioita ihan vain siksi että saisin oman puumerkkini niiden kylkeen. Feissarityyppinen liketys-nappi oli kätevä kaltaiselleni lueskelijalle :)

Hieman hämmentävä ajatus, että kaikkia ns. uusia kirjoittajia epäillään tuplanikeiksi ja varjoiksi, mutta samapa se. Kertoo ehkä enemmän foorumin syövereihin uppoutuneista kirjoittelijoista kuin todellisuudesta. Loistavimmat tähdethän täällä toki ovat näitä etp:nsa moneen kertaa kahlanneita kirjoittajia. Mikäs siinä, olen kiitollinen tiedonmurusista joita he sieltä lapioivat esiin (ja lapiolla päähän) :D

En taida suhtautua tähän kovinkaan vakavasti...siis metaminfoiluun ja asemiin ja arvostuksiin.

Nimeltä mainitsematon mangahöyryilijä on sen tason änkkä, että hohhoijaa. Jos ihminen ei ymmärrä, niin ei sit. Olisin voinut tietysti verisesti loukkaantua ja vaatia bannia tms. niistä vihjailuista mitä hän esitti, mutta tyydyn hymähtelemään ja pyörittelemään silmiäni näinikkään :roll:
Niilo23
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Niilo23 »

Mistä näitä itkupillejä tänne oikein tulvii?! Ensin tuo mies aloittaa pulputuksensa ikäänkuin olisi ainoa vääryyttä kohdannut, sitten syyttää toisia häiriköinnistä ja parahtaa pillittämään kun lunta tulee tupaan.

Pidä nyt, mies, ihmeessä tämä kesä hermolomaa!

huippumies kirjoitti:Nyt olen kuin halolla päähän lyöty? Piruako mun kimppuun käyt??!! Jos olen todennut, että uusia ei kauheesti täällä huomioida ja helposti syntyy jaottelu uudet/vanhat, ei siinä ole mitään sellaista syytä, että alat hyökätä kimppuuni.
Corruptissima res publica plurimae leges.
— Tacitus
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Niilo23 kirjoitti:
Mistä näitä itkupillejä tänne oikein tulvii?! Ensin tuo mies aloittaa pulputuksensa ikäänkuin olisi ainoa vääryyttä kohdannut, sitten syyttää toisia häiriköinnistä ja parahtaa pillittämään kun lunta tulee tupaan.

Pidä nyt, mies, ihmeessä tämä kesä hermolomaa!

huippumies kirjoitti:Nyt olen kuin halolla päähän lyöty? Piruako mun kimppuun käyt??!! Jos olen todennut, että uusia ei kauheesti täällä huomioida ja helposti syntyy jaottelu uudet/vanhat, ei siinä ole mitään sellaista syytä, että alat hyökätä kimppuuni.
Heh, koululaiset kesälomalla ja esittävät aikuista täällä ;) Pyytäisitkö äitiä kertomaan vähän nettiketistä :mrgreen:
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Voi jessus! Parin menneen päivän helle on kai kuumentanut tunteita. Nyt kaikki virkistävään ja viilentävään sateeseen. Ja sitten hymyillen takaisin.
Kyllä me kaikki täällä mahdutaan olemaan ja kaikissa on omat hyvät puolensa! :)
Nuotio & Äreät Tiput
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

huppuhiiri kirjoitti:

En yleensä koskaan lue tätä osiota, nyt poikkeuksellisesti, koska sattui silmiin Ulvila-puolella maininta.

Vaikka verkko on tuttu alusta, foorumikirjoittelun nokkimissääntöjä olen aina vierastanut, enkä siksi ole kiinnostunut metakeskustelusta. Ulvila kiinnostaa tapauksena, Minfo on vain väline seurata sitä. Kuulin Ulvilan surmasta tuoreeltaan 2006 ja olen seurannut uutisointia ja lukenut Minfoakin lähes tuosta saakka, 2009 alkaen tiiviimmin. En vaivautunut rekisteröitymään moneen vuoteen, koska koin että minulla ei ollut eikä edelleenkään oikein ole mitään uutta sanottavaa (tai ehkä olisikin, mutta ei täällä koskaan). Postausteni määrä on vähäinen, koska koen hyödyttömäksi kirjoittaa auki moneen kertaan pureskeltuja kuvioita ihan vain siksi että saisin oman puumerkkini niiden kylkeen. Feissarityyppinen liketys-nappi oli kätevä kaltaiselleni lueskelijalle :)

Hieman hämmentävä ajatus, että kaikkia ns. uusia kirjoittajia epäillään tuplanikeiksi ja varjoiksi, mutta samapa se. Kertoo ehkä enemmän foorumin syövereihin uppoutuneista kirjoittelijoista kuin todellisuudesta. Loistavimmat tähdethän täällä toki ovat näitä etp:nsa moneen kertaa kahlanneita kirjoittajia. Mikäs siinä, olen kiitollinen tiedonmurusista joita he sieltä lapioivat esiin (ja lapiolla päähän) :D

En taida suhtautua tähän kovinkaan vakavasti...siis metaminfoiluun ja asemiin ja arvostuksiin.
Edit; lainausta lyhennetty

En siis ole ainoa, joka mielummin lueskelee kuin postailee omia näkemyksiään, sekä mielummin keskittyy itse Ulvilan tapaukseen kuin miettii nokkimisjärjestyksiä ja 'arvoasetelmia'.

Synnikseni myönnän tuon epäilenvän asenteeni uusia kirjoittajia kohtaan, kun heidän henkilönsä sopivasti 'syntyy' silloin, kun joku/jotkut ovat jäähyllä... Lupaan pyrkiä pääsemään eroon tästä vinoutuneesta asenteestani. :oops:

Ulvilan keissiä olen seurannut sen alkumetreiltä alkaen. Puolisoni kuoli kotona äkillisesti vain puoli vuotta ennen Tähtisentien tragediaa ja peilasin omaa kokemustani ja tuntemuksia yms. siihen mitä AA teki, koki jne. Ihmettelin tuolloin, kuinka tulevaisuutta voi olla selvänä suunnitelmissa jo silloin, kun puolison ruumis on hädin tuskin ehtinyt kylmetä... Ristiriita omaan tilanteeseen oli niin suuri, että kiinnostuin seuraamaan keissiä.
Älä oleta
Vastaa Viestiin