HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Teoria taustanauhasta: Tehty etukäteen taltioiduista äänistä (leikeistä poimittuja tai pyydetty animaatioihin)

Nauhaa soitettiin yöllä, kun kokeiltiin kuinka lujalle ääni säädetään, että se varmasti kuuluisi lankapuhelimen läpi häkeen. (tätä voitiin kokeilla kännykän ja lankapuhelimen kanssa ennen soittoa häkeen) Tytön kuulemisissa tämä sanoo kun äiti odotti puhelua Selittää Annun kännykän katoamisen. Ei ollu omaa kännyä kun siitä olisi saatu selville tämä koesoitto. Piti hävittää.
Soitto häkeen ja taas samat äänet.
Anneli luuli että soitto menisi suoraan poliisille.(kuulustelukertomuksissa 2009) Poika valpastui. Miksi samat äänet kuuluvat uudestaan????
Uteliaisuus heräsi ja tämän uteliaisuuden seurauksena tuli häiriö Annelin suunnitelmaan. Selittämättömät kolinat ja napsahdukset taustalla, sekä Annelin älyttömät repliikit, siis eivät sovi etukäteissuunnitelman tapahtumien kulkuun. Anneli joutuu muuttamaan etukäteistarinaansa ja senpä vuoksi se ontuu. Nyt on näyteltävä häkeen sekä pojalle.Aseteltava sanat oikein.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
MurderMama
Nikke Knakkertton
Viestit: 180
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:59 am
Paikkakunta: Murder Valley

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MurderMama »

kuolema kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:
MurderMama kirjoitti:Mun mielestä ensinnäkin se ettei Anneli auta lapsiaan pakoon tappajaa ja toisekseen se, että laittaa lapsen sinne katsomaan kyllä kuvastaa sitä, että Annelin on tiedettävä ettei siellä ole ketään joka on vaaraksi lapsille.

Missä kohtaa sinun mielestäsi AA nauhalla lähettää tytön katsomaan? Minkä takia hän näin tekee? Siellähän on vain Jukka huutamassa tai peräti mankka. Eikö olisi fiksumpaa pitää tyttö visusti keittiössä?
Komppaan tässä kyllä Naakkaa. Minun mielestäni häke-nauhan puheesta jotenkin tulee sellainen "tunnelma", että Anneli ei haluaisi lapsen menevän sinne katselemaan, mutta ei lasta kielläkään.
olkoo tunnelma mikä hyvänsä mutta fakta on että tyttö katsoi huoneeseen annelin kysyttyä onks se viel siellä, tämä kuuluu nauhalla aivan selvästi.
It's just murder, man. You know all God's creatures do it in some form or another. I mean, you look in the forest, you got species killing other species. Our species killing all species including the forest, and we just call it industry, not murder.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

AA palaa puhelimeen lapsi1:n pyynnöstä.
Seuraavaksi AA selittää puhelimeen häkelle menneensä klatsomaan ja surmaaja lähti hänen peräänsä. Samaan aikaan Anneli kuitenkin antaa lapsen hiippailla takkahuoneen ovelle. Kirkaisu.

Ei logiikkaa.

Ja koko puhelun hyvin teatraalista.
Tosin tähän sisältyy kaikkien tuntema asenteellisuuteni. Mutta väittäisin, että olisin samaa mieltä, vaikka olisin kuulut tuon nauhan tammikuussa 2007.

Lapseni ja mieheni kommentit: kuin huono vanha kotimainen elokuva. Ja heillä ei ole mitään tietoa nauhan litteroinnista tai siitä, mitä pitäisi kuunnella.
Nuotio & Äreät Tiput
ChiefGillespie
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 10:24 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ChiefGillespie »

ulkosuomalainen kirjoitti:^ Samaa ajoin takaa aiemmin tasta samasta kohtaa. Anneli sanoo NYT HILJENI juuri ennenkuin tytto raakaisee. Anneli aloittaa lauseen Hake-ajassa 3:10 ja tytto raakaisyn 3:14. Nyt turumurreksi ja sekuntikello kadessa katsomaan kauanko lausetta sanoo. Tai sitten joku nauhan kuullut voi kertoa.. :-)

3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
Anneli huomaa kesken lauseen missa tytto on --siksi tuo kovemmalla aanella sanottu NYT HILJENI. Huoneenhan on oltava tyhja kun tytto sinne menee eli hupun on pakko poistua tassa.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
Ala vaan sano mitaan.

3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
Lapsi itkee takkahuoneen lahella, Annelia hatistanyt murhaaja on mahdollisesti siella viela puukko tanassa mutta aiti on keittiossa lankapuhelimen vankina eika nae tai ole nahnyt mitaan.
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?

Punaiset lisaykset minun.

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 25#p490943
Tuossa kohdassa 3:18 Annelin äänen sävy on hyvin rauhallinen, hän ei huutanut vaan yritti lohduttaa lastaan. Ääni ei kuulostanut sellaiselta, että tarkoituksena olisi ollut "tukkia lapsen suu". Äänen sävystä kyllä voi päätellä, että eipä varmaankaan niin lunkisti puhuisi, jos murhaaja rellestäisi talossa. ts. Anneli tiesi ettei talossa ollut ulkopuolista.
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

MissHolmes kirjoitti: Ja koko puhelun hyvin teatraalista.
Tosin tähän sisältyy kaikkien tuntema asenteellisuuteni. Mutta väittäisin, että olisin samaa mieltä, vaikka olisin kuulut tuon nauhan tammikuussa 2007.

Lapseni ja mieheni kommentit: kuin huono vanha kotimainen elokuva. Ja heillä ei ole mitään tietoa nauhan litteroinnista tai siitä, mitä pitäisi kuunnella.
Hmm, aika mielenkiintoista. Itse pidän annelin ensimmäisiä lauseita puhelimessa hieman teennäisen kuuloisille (kuten loppupuolelta puhelua myös viimeisiä kommentteja). Mutta lapsen puheet uppoavat minuun ihan täysin. Lapsi minusta aika vapaasti pääsee touhuamaan puhelun aikana mm. menemällä katsomaan takkahuoneeseen ja lapsen käytös puhelimessa kuulostaa varsin autenttiselle. Voisiko lapsi näytellä noin hyvin?
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

En usko että lapsi näyttelee. Ei pystyisi. Tuon ikäinen huomaamattakin kysyisi että "mitä mä nyt sanon" tai "mitä mun piti sanoa" "mä en muista mitä nyt piti tehdä" Olihan tyttö kuitenkin shokissa poliisin tullessa toisin kuin äitinsä.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ei. En minä tarkoittanut lasta tietenkään. Annelia.

Lapsen hätä kuullostaa aidolta, mutta siinä hämmästyttää se, että se alkaa vasta Annelin mentyä Jukan luokse. Vaikka Jukan vaikerrus kuuluu jo aiemmin. Ja kovempaakin.

Olen kuunnelut tuon vasta viidesti, ehkä osaa sanoa mitään vielä taustan äänistä.
Mutta Anneli on minusta teennäinen.
Todellisessa tilanteessa hätä kuuluisi läpi puhelun. Nyt Annelin ''mielentila'' ikään kuin vaihtelee rauhallisesta raivoisaksi ja taas näennäis hätääntyneeksi.
Nuotio & Äreät Tiput
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Syyllinen olisi myös hätääntyneen kuuloinen mutta myös stressaantunut joten Annelin käytös on ymmärrettävää tuolta kannalta
ChiefGillespie
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 10:24 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ChiefGillespie »

MissHolmes kirjoitti:Ei. En minä tarkoittanut lasta tietenkään. Annelia.

Lapsen hätä kuullostaa aidolta, mutta siinä hämmästyttää se, että se alkaa vasta Annelin mentyä Jukan luokse. Vaikka Jukan vaikerrus kuuluu jo aiemmin. Ja kovempaakin.

Olen kuunnelut tuon vasta viidesti, ehkä osaa sanoa mitään vielä taustan äänistä.
Mutta Anneli on minusta teennäinen.
Todellisessa tilanteessa hätä kuuluisi läpi puhelun. Nyt Annelin ''mielentila'' ikään kuin vaihtelee rauhallisesta raivoisaksi ja taas näennäis hätääntyneeksi.
Nimenomaan, kohdassa 1:55 Anneli huutaa selkeän vihaisesti "Vittikö" ja kohdassa 3:18 taas täysin rauhallisesti lohduttaa lastaan. Vähän tosiaankin sekamelska koko puhelu.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mieheni myös totesi, ettei äidillä tunnu olevan mitään huolta lapsista. Eikä etenkään ykkösestä, jonka päästää katsomaan. Vaikka muutamaa sekuttia aiemmin puukkomies on rynnännyt AA:n perään.

Tuon on totta. Mutta sen kuulee ja tajuaa myös ihminen joka ei ole juttuun perehtynyt.
Nuotio & Äreät Tiput
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

MollyMalone kirjoitti:En usko että lapsi näyttelee. Ei pystyisi. Tuon ikäinen huomaamattakin kysyisi että "mitä mä nyt sanon" tai "mitä mun piti sanoa" "mä en muista mitä nyt piti tehdä" Olihan tyttö kuitenkin shokissa poliisin tullessa toisin kuin äitinsä.
Isotalon blogista:
Anneli: "Minulta on viime kuulustelussa kyselty yöllisistä harjoituksista jne..."
Mistähän tämä tieto kuulustelijoille on tullut??? Mitä on harjoiteltu???
Luuliko tyttö että on taas yölliset äkseeraukset kyseessä ja kun totuus että tällä kertaa olikin tosi kyseessä selvisi, aiheutti reaktiot ja tunnetilat?
Surmaa oli suunniteltu huolellisesti pidemmän aikaa. Älkää aliarvioiko Annumammaa. Ei halunnut jättää mitään sattuman varaan. Tyttö ei ymmärtänyt että jonakin päivänä äkseeraukset ja leikit muuttuisivat todeksi.
Tyttö oli joiltain osin sidottu suunnitelmaan ja vain Anneli tiesi mikä rooli hänellä oli. Tytölle totuus selvisi liian myöhään.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
MurderMama
Nikke Knakkertton
Viestit: 180
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:59 am
Paikkakunta: Murder Valley

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MurderMama »

annijatta kirjoitti:
MollyMalone kirjoitti:En usko että lapsi näyttelee. Ei pystyisi. Tuon ikäinen huomaamattakin kysyisi että "mitä mä nyt sanon" tai "mitä mun piti sanoa" "mä en muista mitä nyt piti tehdä" Olihan tyttö kuitenkin shokissa poliisin tullessa toisin kuin äitinsä.
Isotalon blogista:
Anneli: "Minulta on viime kuulustelussa kyselty yöllisistä harjoituksista jne..."
Mistähän tämä tieto kuulustelijoille on tullut??? Mitä on harjoiteltu???
Luuliko tyttö että on taas yölliset äkseeraukset kyseessä ja kun totuus että tällä kertaa olikin tosi kyseessä selvisi, aiheutti reaktiot ja tunnetilat?
Surmaa oli suunniteltu huolellisesti pidemmän aikaa. Älkää aliarvioiko Annumammaa. Ei halunnut jättää mitään sattuman varaan. Tyttö ei ymmärtänyt että jonakin päivänä äkseeraukset ja leikit muuttuisivat todeksi.
Tyttö oli joiltain osin sidottu suunnitelmaan ja vain Anneli tiesi mikä rooli hänellä oli. Tytölle totuus selvisi liian myöhään.
Jos tuo pystytään joskus aukottomasti todistamaan, niin sitten meillä on tässä suomen ja ehkä maailman(?) rikoshistorian karmein juttu. Toivon todellakin, että olisit väärässä.
It's just murder, man. You know all God's creatures do it in some form or another. I mean, you look in the forest, you got species killing other species. Our species killing all species including the forest, and we just call it industry, not murder.
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

No kyllä rikoshistoriassa on maailman sivu juoniteltu ja suunniteltu. Kuinkahan monta täydellistä suunniteltua murhaa on jäänyt selvittelemättä. Siitäpä meillä ei ole tietoa, sillä jos olisi eivät ne olisi mysteeriksi jääneet.
Anneli suunnitteli parhaan kykynsä mukaan ja melkein selvisi. Lapset ovat arvaamattomia ja se olikin hänen virheensä, kun hän laski heidän varaansa alibin läpimenemisen. Kuka sitä nyt ukkoaan kylmäksi pistää lasten ollessa lähettyvillä??
Lapsien läsnäolo oli Annelin alibi. Jos lapset olisivat olleet jossakin muualla, olisi Annelia epäilty ja tutkittu heti alusta alkeaen tarkemmin.
Viimeksi muokannut annijatta, La Heinä 14, 2012 2:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
MurderMama
Nikke Knakkertton
Viestit: 180
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:59 am
Paikkakunta: Murder Valley

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MurderMama »

annijatta kirjoitti:No kyllä rikoshistoriassa on maailman sivu juoniteltu ja suunniteltu. Kuinkahan monta täydellistä suunniteltua murhaa on jäänyt selvittelemättä. Siitäpä meillä ei ole tietoa, sillä jos olisi eivät ne olisi mysteeriksi jääneet.
Anneli suunnitteli parhaan kykynsä mukaan ja melkein selvisi. Lapset ovat arvaamattomia ja se olikin hänen virheensä, kun hän laski heidän varaansa alibin läpimenemisen. Kuka sitä nyt ukkoaan kylmäksi pistää lasten ollessa lähettyvillä??
Lapsten läsnäolo oli Annelin alibi. Jos lapset olisivat olleet jossakin muualla, olisi Annelia epäilty ja tutkittu heti alusta alkeaen tarkemmin.
Juu, tuon on kyllä varmasti totta, että jos kotona olisi ollut vaan Jukka ja Annu niin Annun osallisuus olisi heti kättelyssä tutkittu tarkasti.
It's just murder, man. You know all God's creatures do it in some form or another. I mean, you look in the forest, you got species killing other species. Our species killing all species including the forest, and we just call it industry, not murder.
Severin A
Jack Bauer
Viestit: 988
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Severin A »

MissHolmes kirjoitti:Ei. En minä tarkoittanut lasta tietenkään. Annelia.

Lapsen hätä kuullostaa aidolta, mutta siinä hämmästyttää se, että se alkaa vasta Annelin mentyä Jukan luokse. Vaikka Jukan vaikerrus kuuluu jo aiemmin. Ja kovempaakin.

Olen kuunnelut tuon vasta viidesti, ehkä osaa sanoa mitään vielä taustan äänistä.
Mutta Anneli on minusta teennäinen.
Todellisessa tilanteessa hätä kuuluisi läpi puhelun. Nyt Annelin ''mielentila'' ikään kuin vaihtelee rauhallisesta raivoisaksi ja taas näennäis hätääntyneeksi.
Käsittääkseni kyse on luonnollisesta reaktiosta uhkaavassa/pelottavassa tilanteessa. Lapsi hätääntyy, kun se ainoa tuki ja turva katoaa, ja lapsi jää omilleen. Turvattomuuden tunne kasvaa ja sitä myötä myös hätä.
Älä oleta
Vastaa Viestiin