Juha Alangon surma -Raisio 31.12.2003

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Juha Alangon surma -Raisio 31.12.2003

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

Raisiolainen Juha "Piikki" Alanko surmattiin Raisossa sijatsevassa kerrostalossa 31.12.2003. Tekijänä oli samaan taloon hiukan aiemmin muuttanut virolaismies.
Virolainen ja Alanko törmäsivät yöllä toisiinsa ja miehet menivät virolaismiehen asuntoon. Jostain syysta virolaismies alkoi silmittömästi hakata ja potkia Alankoa. Sitten mies vei ruumiin parvekkeelleen ja pudotti sen maahan, josta raahasi sen pakettiautoonsa. Ruumiin kanssa hän ajoi Paimioon, josta sivulliset löysivät sen 2.tammikuuta 2004.
Tapausta puitiin aikoinaan mm. poliisitv:ssäkin.

Itse asun naapuritalossa, ja aikoinaan tuli ensiksi poliiseilta postiluukusta ilmoitus, jos joku olisi nähnyt Alankoa uudenvuodenyönä taikka kuullut jotakin ääniä tms.

Seuraavaksi tuli poliiseja ja poliisikoiria pihat ja mäet täyteen, sitten kaksi siviiliasuista poliisia ovien taakse kyselemään. Tutkijat tutkivat mm. meidänkin asuintalomme kellarit sinisillä valoilla, josko verijälkiä löytyisi.
Valkoisiin kokohaalareihin pukeutuneet tutkijat ryömivät pitkin roskalaatikoita etsimässä mahdollisisa todisteita.

Aikanaan juttu selvisi poliisille. Itse katselin ikkunasta kun pihamme eristettiin ja murhaaja tuotiin poliisien kanssa paikalle. Tilanne lavastettiin uudelleen poliisin kameroiden kuvatessa koko ajan. Ruumiin virkaa toimitti valkoinen ihmisen kokoinen nukke.

Tämä on lähin murhatapaus minulla, ja toivottavasti sellaiseksi jääkin. En halua koskaan enää katsella moisia tapahtumia, vaikka sinänsä mielenkiintoista onkin. Mutta kun roskapussiakaan en uskaltanut silloin pimeällä ulos viedä, se tuntui karmealta !
elämä on mysteeri
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

Alibissa oli muistaakseni että Alanko oli jotenkin humalassa kai eksynyt virolaisen asuntoon/makuuhuoneeseen. Kerrostalossa kun kaikki samanlaisia. Jos virolainen luuli sitten että yritti jotenkin lähestyä ja.... :shock: , loput tiedämmekin. Tuomio 9 vuotta.

http://www.rannikkoseudunsanomat.fi/200 ... relin_.htm
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Mulla ei ole mitään vastaavia läheltä seuraamisia sattunut, eikä välttämättä tarvitsekaan sattua.

Ainoa kerta, jolloin jotain vähän tämän tyyppistä sattui oli kun alakerran hieman iäkkäämpi mies sai kovaa turpiinsa kotonaan, ulkomaalaisilta miehiltä. Mä soitin poliisit paikalle, koska mekkala oli melkoinen.

Kerrostalossa taas ei kyennyt paikallistaan asuntoa. No, rikolliset pääsivät karkuun keittiön ikkunasta, lapseni näki tuon heidän hyppynsä. Myös naapurit havahtuivat tähän ja koitimme selvittää, mistä mekkala (silloin hiljennyt) oli kuulunut. Poliisien kanssa tietenkin juttelimme ja kerroimme, mitä omat havaintomme.

Alakerran naapuri selvisi hengissä, käveli omin jaloin ambulanssiin, tosin erittäin verisenä. Kiitteli jälkeen päin meitä naapureita, että jos ei oltaisi reagoitu, niin henki olisi lähtenyt.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Inhorealisti

Re: Juha Alangon surma

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

Miina kirjoitti:Mulla ei ole mitään vastaavia läheltä seuraamisia sattunut, eikä välttämättä tarvitsekaan sattua.

Ainoa kerta, jolloin jotain vähän tämän tyyppistä sattui oli kun alakerran hieman iäkkäämpi mies sai kovaa turpiinsa kotonaan, ulkomaalaisilta miehiltä. Mä soitin poliisit paikalle, koska mekkala oli melkoinen.
Oletan tämän tapahtuneen Tampereella. Voisitko kertoa Miina, missä kaupunginosassa tämä tapahtui?

Itse tapauksesta: hieman jäi surman motiivi epäselväksi. Oliko se virolaismiehen taholta sitten homofobiaa vai mitä?
Vastaa Viestiin