Voi pitää paikkansakin. On mahdollista, että toinen tekijä eli KG (kioskimies) poistui tekopaikalta veneellä, joka olisi myös looginen selitys sille, miksi hänen näköisestä miehestä ei ole havaintoja murha-aikaan. Toinen vaihtoehto on se, että hän poistui itään päin. HA taas olisi taas jäänyt järjestelemään paikkoja KG:n lähdön jälkeen, jolloin lintupojat olisivat nähneet hänet ja Kivilahti myöhemmin nähnyt hänen poistuvan murhapaikalta. Arskaan en ota nyt mitään kantaa.Wagner kirjoitti:Faktoja: isoisäni oli surma-aamuna kalassa havaintoineen muista veneilijöistä ja sittemmin Murhaniemeksi nimetystä niemekkeestä itäään Högnäsiin lähteneestä veneestä, joka lähti kolinalla murhapaikalta, veneen laidalla oli jotain sinistä, mahdollisesti pyyhe.
Niin, uskon Karjalaisen kertomusta, mutta toisaalta en sataprosenttisesti. On myös mahdollista, että Karjalainen on nähnyt verisen tekijän, joka on saattanut uhkailla ja käskenyt häntä pesemään pyykkinsä ja keksimään tarinan. Tai vaihtoehtoisesti on tunnistanut onkijat KG:ksi ja HA:ksi ja päättänyt muunnella totuutta. Kolmas vaihtoehto on, että onkijat olivat NG ja SB. Neljäs vaihtoehto on se, että nuoret onkijat olivat ne tekijät, joka tietysti romuttaisi minun KG ja HA-teoriani. Voipi myös olla, että pojilla ei ole mitään osuutta tekoihin, vaan pelkäsivät ilmoittautua poliisille myöhemmin, joka on nuorelle pojalle normaalia käytöstä. En usko Karjalaisesta, että olisi osallinen tekoon tahtoisesti.rootbeer kirjoitti: Tahallinen harhaanjohtaminen kellon jä näköhavaintojen suhteen,sekä paitojen pesu voisi toki hyvinkin nivoutua yhteen.Ilmeisesti sitä paitapyykkiäkään ei ole sen tarkemmin tutkittu.Teltalla käydyn episodin jälkeen paidat olisivat varmasti olleet pesun tarpeessa.
Noi kellonajat on kuitenkin vähän niin ja näin.Kuulustellut henkilöt ovat ilmoitelleet noin-aikoja,onko se ollut käkikello vai taskunauris mistä on ehkä aikaa katseltu.Radion aikamerkistä ei kukaan puhu mitään,eikä leppoisana pyhäviikonloppuna sillä ajalla ehkä ollut muutenkaan niin suurta merkitystä.Mun mielestä kaikissa ajoissa on huomattavasti (+/- 30min.) tulkintavaraa.Suurimillaan noissa voi olla tunninkin heitto kahden eri kertomuksen kanssa.
Epäilen, että toinen murhaajista (HA) on vaihtanut tekojen jälkeen vaatteensa toisiin ja peseytynyt, ennen kuin palasi murhapaikalle järjestelemään. Tämä selittäisi, miksi NG:n hypnoosissa kuvaaman miehen takki oli erilainen, kuin Kivilahden kuvaaman miehen vastaava huolimatta siitä, että kuvasten miesten muu ulkonäkö on erittäin yhteneväinen. Tai sitten takkien ero menee NG:n valemuistelun piikkiin. HA:n mökki sijaitsi kuitenkin lähellä Bodomia. Olisiko Karjalainen pessyt murhaajan verisen takin ja heittänyt sitten roskikseen? Sopii pohtia. Epäilen, että sekä kello kuuden miehellä, että roskikseen heitetyllä takilla on yhteys kolmoismurhaan huolimatta siitä, puhuuko Karjalaisen totta vai ei.