Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Panu
Olivia Benson
Viestit: 711
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Panu »

alfanaaras kirjoitti::shock: Olen kyllä hiukka raivostunut, kuinka naurettavista syistä aletaan heti syyttämään mahdollista uhria, että tää ei voi pitää paikkaansa, eihän suomalaiset miehet noin tee, argg.
Tässä vielä yksi syy lisää: miksi tyttö ei muista auton rekisteriä? Tietysti on aina mahdollista, ettei järkytykseltään tällaista tietoa pysty mieleensä painamaan, mutta silti ihmettelen, että miten tekijät ovat lähteneet raiskaamaan tällaisessa tilanteessa, jossa uhri voi rekisterikilven perusteella tunnistaa heidät helposti. Siksi epäilenkin koko juttua taruksi.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Satunnainen matkaaja
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 9:52 am

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Satunnainen matkaaja »

Ihan piti vartavasten rekkautua foorumille, jotta voin kommentoida tähän suomalaisten tekemiin joukkoraiskauksiin, tähän Huittisten tapaukseen sinänsä en ota kantaa.

17 vuotta sitten ystäväni raiskattiin ihan kotimaisin voimin ulkotiloissa. Ystävän napattiin pakettiautoon kun hän oli kävelemässä yöllä kotiin, kysymys ei siis ollut edes siitä, että hän olisi vapaaehtoisesti mennyt kyytiin; kotiin olisi ollut enää muutaman sadan metrin matka, vaan auto ajettiin vähän ystäväni ohi, pysäytettiin ja pienikokoinen ja siro nainen raahattiin väkisin autoon. Ystäväni kuljetettiin läheiselle uimarannalle jonka välittömässä läheisyydessä on myös omakotitaloja. Tämän jälkeen kaikki viisi supisuomalaista (ainakin ulkonäkönsä ja puhetapansa perusteella) "miestä" raiskasivat ystäväni.

Tämä tapaus ilmoitettiin välittömästi poliisille ja siitä oli Poliisi-TV:ssäkin. Valitettavasti nuokaan kusipäät eivät koskaan jääneet kiinni. Yhden ihmisen elämä suistui täysin raiteiltaan (pitkäksi aikaa myös muidenkin elämä, kuten hänen perheenjäsentensä, avomiehensä ja meidän ystävien), kun oli sitten pojat päättäneet lähteä vähän juhlimaan lätkän mm-kultaa.

En ole itse erityisen "maahanmuuttajapositiivinen" ja varsinkin heidän tekemät rikokset saa munkin verenpaineen nousemaan, mutta silti jotenkin ärsytti tässä ketjussa se, että "Suomalaiset miehet ei joukkoraiskaa" -väittämä esitetään lähes absoluuttisena totuutena siksi, että omiin korviin ei ole koskaa moista kantautunut. Ei kai nyt kaikkea nykypäivänäkään uutisoida. Ja vaikka tämäkin kertomani tapaus oli mediassa, niin kuten huomataan, jotkut tapahtumat voi näköjään livahtaa ohi aina niin skarpeilta Minfolaisiltakin :wink: .

No niin, olen puhunut, nyt voitte aloittaa spekuloinnit siitä, että mitä ystäväni teki aikanaan väärin tai mistä asioista hän on mahdollisesti valehdellut ja olisiko hänet raiskannut (jos nyt mitään raiskausta tapahtui) porukka kuitenkin voinut olla vaikka eestiläisiä, kun nehän muistuttaa vähän suomalaisia.
Panu
Olivia Benson
Viestit: 711
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Panu »

Satunnainen matkaaja kirjoitti:En ole itse erityisen "maahanmuuttajapositiivinen" ja varsinkin heidän tekemät rikokset saa munkin verenpaineen nousemaan, mutta silti jotenkin ärsytti tässä ketjussa se, että "Suomalaiset miehet ei joukkoraiskaa" -väittämä esitetään lähes absoluuttisena totuutena siksi, että omiin korviin ei ole koskaa moista kantautunut. Ei kai nyt kaikkea nykypäivänäkään uutisoida. Ja vaikka tämäkin kertomani tapaus oli mediassa, niin kuten huomataan, jotkut tapahtumat voi näköjään livahtaa ohi aina niin skarpeilta Minfolaisiltakin :wink: .
Itse en ole ainakaan väittänyt, että suomalaiset eivät voisi joukkoraiskata, mutta että Suomessa tällaiset tarinat, joissa joku nainen on tullut siepatuksi autoon ja useamman suomalaisen miehen raiskaamaksi ovat todennäköisemmin valhetta kuin totta.

Muistaakos kukaan murha.infolaisista tätä tapausta? Joku maininta voisi löytyä täältäkin, jos kerran on poliisi-tv:ssäkin ollut?
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Satunnainen matkaaja
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 9:52 am

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Satunnainen matkaaja »

Suomessa tällaiset tarinat, joissa joku nainen on tullut siepatuksi autoon ja useamman suomalaisen miehen raiskaamaksi ovat todennäköisemmin valhetta kuin totta.
Mulla on varmaan mennyt nyt jotain ohi, mutta siis millä perusteella? Nämä on varmaan harvinaisia, mutta miksi niistä harvinaisistakaan valtaosa olisi valetta? Mitä ihmeen syytä kenelläkään olisi valehdella raiskauksesta, ellei kyseessä ole henkilökohtainen kosto ja miksi siinä tapauksessa sepitettäisiin tarina joukkoraiskauksesta, kun kostoksi riittäisi väittää ainoastaan tätä koston kohdetta raiskaajaksi. Ainoa kuviteltavissa oleva syy valehdella joukkoraiskauksesta on hyökätä jotain tiettyä ihmisryhmää kohtaan, kuten maahanmuuttajia, eli voisi olettaa, että ennemmin näissä valhe-tapauksissa väitetään raiskaajien olleen joukko ulkomaalaisia kuin suomalaisia. Ja joku yksittäinen mieleltään sairas nainen, joka valehtelisi tällaisesta huomiota saadakseen, tuskin kasvattaa valehtelutapauksien määrää enemmistöksi kaikista joukkoraiskaustapauksista.

Eli onko sulla Panu esittää jotain faktaa (tilastoja tms.) siitä, että kaikista suomalaisten tekemistä joukkoraiskauksista enemmistö onkin valetta. Jos ei ole, niin eihän tällaistakaan väitettä voi esittää, mutu-tuntuma tai tietämys vain mediassa esitetyistä tapauksista ei oikein riitä tämänkaltaisen väittämän perusteeksi.

Ystäväni raiskaus siis tapahtui 1995, joten tuskin sitä on Minfolla spekuloitu. Mutta jos joku tosiaan sen muistaa (muutkin kuin asianomaiset jotka varmasti tietää mitä tapahtui), niin siitä vaan spekuja kehiin. Minä ainakin muistan kuin eilisen sen hetken, kun se puhelinsoitto yöllä tuli...
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3587
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Lopputulemana varmaan tarina on keksitty, koska ei ole koskaan tapahtunut niin, että suomalaisjoukko on raiskannut viininpunaisesta autosta käsin.

Joka tapauksessa, onko itse raiskauksesta epäiltynä ollut useampi vaiko vaan yksi. Poliisin tekstistä asia ei oiken käy ilmi.
http://www.poliisi.fi/poliisi/satakunta ... endocument
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Panu kirjoitti:Tässä vielä yksi syy lisää: miksi tyttö ei muista auton rekisteriä? Tietysti on aina mahdollista, ettei järkytykseltään tällaista tietoa pysty mieleensä painamaan, mutta silti ihmettelen, että miten tekijät ovat lähteneet raiskaamaan tällaisessa tilanteessa, jossa uhri voi rekisterikilven perusteella tunnistaa heidät helposti. Siksi epäilenkin koko juttua taruksi.
Tuskin tuossa tilanteessa raiskausta on hirveän paljon etukäteen suunniteltu. Kuten aika monia muitakaan rikoksia.

Itse meinasin jäädä viime talvena rattijuopon yliajamaksi kävelytiellä (kyllä, tämä ajoi siis autolla katetulla kävelytiellä) ja säikähdyksestä tokennuttuani tajusin yrittää painaa kaikki auton tuntomerkit ylös samalla kun soitin hätäkeskukseen. Siinä vaiheessa auto oli kuitenki sen verran kaukana, että rekisterinumero jäi saamatta (oli myöskin hämärää). Auton väri ja menosuunta kyllä oli selviä, mutta esimerkiksi auton malleista mitään tietämättömänä en voinut kuin kuvailla autoa sinne päin eikä mieleeni edes jäänyt, montako ovea autossa on. Myös näin, että kuski oli nainen ja että kyydissä oli ainakin kaksi ihmistä.

Ja minäkin vain säikähdin, enkä loukannut itsäni mitenkään ja heti kun tajusin, niin painoin kaikki tuntomerkit mieleeni ja yritin katsoa sitä rekisterinumeroa, eikä se siltikään ollut helppoa. Puhumattakaan jos olisi joutunut raiskatuksi ja sen jälkeen tehdä saman. Tuskin sen jälkeen paljon kykenee rekisterinumeroita edes ajattelemaan.
Panu
Olivia Benson
Viestit: 711
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Panu »

Satunnainen matkaaja kirjoitti:Mulla on varmaan mennyt nyt jotain ohi, mutta siis millä perusteella? Nämä on varmaan harvinaisia, mutta miksi niistä harvinaisistakaan valtaosa olisi valetta? Mitä ihmeen syytä kenelläkään olisi valehdella raiskauksesta, ellei kyseessä ole henkilökohtainen kosto ja miksi siinä tapauksessa sepitettäisiin tarina joukkoraiskauksesta, kun kostoksi riittäisi väittää ainoastaan tätä koston kohdetta raiskaajaksi. Ainoa kuviteltavissa oleva syy valehdella joukkoraiskauksesta on hyökätä jotain tiettyä ihmisryhmää kohtaan, kuten maahanmuuttajia, eli voisi olettaa, että ennemmin näissä valhe-tapauksissa väitetään raiskaajien olleen joukko ulkomaalaisia kuin suomalaisia. Ja joku yksittäinen mieleltään sairas nainen, joka valehtelisi tällaisesta huomiota saadakseen, tuskin kasvattaa valehtelutapauksien määrää enemmistöksi kaikista joukkoraiskaustapauksista.
Lähdimme selvittämään, miten muiden ulkomaalaisten tekemiksi väitettyjen joukkoraiskausten tutkinta ja oikeusprosessit ovat edenneet. Kysyimme isoimpien kaupunkien tutkinnanjohtajilta tilannekatsausta 2000-luvulla ilmoitetuista tapauksista. Vastaukset yllättivät.

Paristakymmenestä ulkomaalaistaustaisten tekemäksi epäillystä joukkoraiskausilmoituksesta aniharva on edennyt edes syyttäjälle asti. Tuomiot ovat olleet ankaria, mutta niitä on tullut vain parista-kolmesta tapauksesta. Uhrit ovat olleet lähes aina eriasteisesti päihtyneitä. Poliisille on jäänyt kuva, että tarinaa on usein väritetty ja asianomistajan omaa roolia kaunisteltu.
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raport ... keksittyja

Okay, myönnän, että tuossa todetaan vain, että ulkomaalaisten tekemä joukkoraiskaus on todennäköisemmin valetta kuin totta. Suomalaisten tapauksista minulla ei ole tietoa, mutta yllättyisin, jos tilanne olisi täysin päinvastainen.
Satunnainen matkaaja kirjoitti:Ystäväni raiskaus siis tapahtui 1995, joten tuskin sitä on Minfolla spekuloitu. Mutta jos joku tosiaan sen muistaa (muutkin kuin asianomaiset jotka varmasti tietää mitä tapahtui), niin siitä vaan spekuja kehiin. Minä ainakin muistan kuin eilisen sen hetken, kun se puhelinsoitto yöllä tuli...
Minfolla spekuloidaan myös vanhoja juttuja, varsinkin jos niistä on kirjoitettu alibissa. Yleensä ovat kyllä murhia ja vastaavia.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Satunnainen matkaaja
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 9:52 am

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Satunnainen matkaaja »

No tietysti on sitten varmasti nekin tapaukset, joissa nainen on lähtenyt vapaaehtoisesti porukan mukaan (oli sitten ulkomaisia tai kotimaisia) ja ajatellut itsekin pitää "lystiä", mutta tullut myöhemmin katumapäälle. Näissäkin tapauksissa pitää aina muistaa, että vaikka nainen olisi ollut humalassa tai alunperin halukas itse lähtemään porukan mukaan, mutta myöhemmin sanookin sen kuuluisan EI-sanan ja rimpuilee vastaan, mutta yhdyntä on silti tapahtunut, niin raiskaus se on silloinkin poliisin valitattavasta vähättelystä huolimatta (joka tuosta Poliisi-TV:nkin selvityksestä ikävästi tulee ilmi).

Miten ihmeessä onkin saatu tämäkin juttu kääntymään näin päin, että kun ennen syytettiin poliisin välinpitämätöntä tai jopa syyttelevää asennetta siitä että valtaosa raiskauksista jää ilmoittamatta, niin nykyään jotenkin kummasti raiskausilmoitusten vähättelyyn ja tutkimatta jättämiseen syylisiä ovatkin naiset, jotka tekevät "valeilmoituksia". Esim. tuossa Poliisi-Tv:n tutkimuksessa on haastateltu asiasta vain tutkinnanjohtajia. Kuka tietää varmasti miten näitä raiskauksesta ilmoittajia on kohdeltu kuulusteluissa, kuinka paljon on syytelty heidän omasta käytöksestä, provosoinnista, humalatilasta. Siinä heikompi ihminen vetää aika äkkiä ilmoituksensa pois, kun päähään saadaan taottua, että on itse ollut osasyyllinen tapahtumaan. Tähän poliisien ikävään raiskauksen uhrien kohteluun yritettiin puuttua vielä ainakin joitakin vuosia sitten, nyt on taas taannuttu syyttelemään mahdollisia uhreja. Tässä keskustelussakin sitä tehdään pelkästään johtuen lehdessä olleessa jutussa olevien omituisuuksien perusteella. Nehän nyt voi johtua vaikka vaan artikkelin kirjoittajan huonoista toimittajan taidoista. Mutta tämä ulkopuolisten harrastama syyttely johtuu ehkä omakohtaisten kokemusten puutteesta, en usko, että kukaan joka on raiskattu tai jonka lähipiirissä joku on tämän kauheuden kokenut, alkaisi suinpäin syytellä mahdollista uhria pelkän lehtijutun perusteella.

Mutta edelleen, Panuseni, et esittänyt faktaa väitteestä, että suomalaisten tekemät joukkoraiskaukset olisi useimmiten valetta, tällä kertaa vaan käytit sanaa "yllättyisin", mikä on lähes yhtä hyvä ja vakuuttava perustelu, kuin aiemmassa viestissäsi käyttämäsi sana "todennäköisimmin" :).

Tiedän, että täällä jutellaan paljon vanhoista jutuista, olen varmaan vuoden verran foorumia lueskellut. Mutta tuskinpa ketään on kiinnostanut kovin paljoa yksittäinen raiskaustapaus, jota ei uutisoitu kuin yhdessä tai ehkä kahdessa Poliisi-TV:n jaksossa (vaikka oli siinä oikein sellainen näytelty juttu), en muista oliko siitä paikallislehdessä.
Panu
Olivia Benson
Viestit: 711
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Panu »

Satunnainen matkaaja kirjoitti:Miten ihmeessä onkin saatu tämäkin juttu kääntymään näin päin, että kun ennen syytettiin poliisin välinpitämätöntä tai jopa syyttelevää asennetta siitä että valtaosa raiskauksista jää ilmoittamatta, niin nykyään jotenkin kummasti raiskausilmoitusten vähättelyyn ja tutkimatta jättämiseen syylisiä ovatkin naiset, jotka tekevät "valeilmoituksia".
Poliisille tulevista ilmoituksista yli viidennes on perättömiä.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/142571 ... perattomia

Jos joka viides tapaus perätön, niin näitten perättömien ilmoitusten määrä on jo niin suuri, että poliisin pitää jokaisen tarinan yhteydessä harkita myös sitä, että onko tarina totta. Perätön ilmoitus = valeilmoitus.
Satunnainen matkaaja kirjoitti:Mutta edelleen, Panuseni, et esittänyt faktaa väitteestä, että suomalaisten tekemät joukkoraiskaukset olisi useimmiten valetta, tällä kertaa vaan käytit sanaa "yllättyisin", mikä on lähes yhtä hyvä ja vakuuttava perustelu, kuin aiemmassa viestissäsi käyttämäsi sana "todennäköisimmin" :).
Voi voi, en minä tästä väittelemään halua alkaa. Minä peruin jo täysin sanani suomalaisten tekemistä joukkoraiskauksista. :)

Minä tiedän vain tuon linkin perusteella, että ulkomaalaisten kohdalla nämä jutut on useimmiten valetta.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja cicero »

Naiset usein myös peruvat jo tekemänsä ilmoituksen pelon takia, ottavat mieluummin valehtelijan statuksen kuin mahdollisen turparallin ja yleisen huorittelun. Kaikki peruutetut ilmoitukset eivät siis ole kuitenkaan perättömiä ja virkavaltakin on tästä tietoinen. He eivät voi asialle mitään jos uhri ei halua perätä oikeutta itselleen.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
alfanaaras
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:11 am

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja alfanaaras »

Panu kirjoitti:
Satunnainen matkaaja kirjoitti:Miten ihmeessä onkin saatu tämäkin juttu kääntymään näin päin, että kun ennen syytettiin poliisin välinpitämätöntä tai jopa syyttelevää asennetta siitä että valtaosa raiskauksista jää ilmoittamatta, niin nykyään jotenkin kummasti raiskausilmoitusten vähättelyyn ja tutkimatta jättämiseen syylisiä ovatkin naiset, jotka tekevät "valeilmoituksia".
Poliisille tulevista ilmoituksista yli viidennes on perättömiä.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/142571 ... perattomia

Jos joka viides tapaus perätön, niin näitten perättömien ilmoitusten määrä on jo niin suuri, että poliisin pitää jokaisen tarinan yhteydessä harkita myös sitä, että onko tarina totta. Perätön ilmoitus = valeilmoitus.
http://www.aamulehti.fi/Paakirjoitukset ... iinni.html

Osa näistä "perättömistä" raiskauksista on totta aivan kuten satunnainen matkaaja kirjoitti, että saadaan yksin miesten matkaan lähtenyt neitonen tuntemaan syyllisyyttä siitä että on lähtenyt mukaan. On sanonut ei, mutta häntä ei ole uskottu ja useampi mies sanoo, että joo nainen oli messissä. Yhden naisen sana useampaa miestä vastaan bileissä on ikävä kyllä vaikea todistaa todeksi, varsinkin jos ei ole suurempia jälkiä vaginassa ja nekin voidaan todeta syntyneeksi rankemmassa seksissä.

Paljon hälyttävämpää on mielestäni se että kenties yli 90% raiskauksista ei tule poliisin korviin, se on huomattavasti suurempi määrä kuin perättömät ilmoitukset.

Olen paljon mielummin väärässä puolustaessani mahdollista raiskauksen uhria, kuin lähtisin kivittämään uhria syyttämällä väärästä ilmiannosta ja todeta olleeni väärässä.
debbie

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja debbie »

Hei ihan oikeesti nyt, ihmiset.. aina kun alkaa tämä "suomalaiset miehet eivät joukkoraiskaa" / "taisivat taas olla näitä kulttuurinrikastuttajia" -tyylinen jankutus, itse asia helposti unohtuu. Ajatelkaa sitä uhrin kannalta, mitä väliä hänelle on, minkävärinen ihminen hänet pahoinpitelee? "No, onneksi nämä ovat ihan kantasuomalasia raiskaajia" tuskin on uhrin ajatus. Kyllä se on selvä, että moni suomalainen mies purkaa patoutumiaan kännipäissään.

Olen kotoisin tuolta Huittisten suunnalta ja muistan omasta nuoruudestani useitakin tapauksia, joissa minä tai joku luokkatoverini oli kävelemässä läheiseltä tanssipaikalta (siellä oli lavatanssit, mutta me nuoret hengailimme ulkona) illalla kotiin. Matkaa oli pari kilometriä. Minut meinasi känninen poikaporukka kerran raahata väkisin mukaansa - pysäyttivät auton keskelle tietä- mutta Luojan kiitos, jostain ilmestyi toinen auto, joka pakotti heidät jatkamaan matkaansa, ilmeisesti pelästyivät myös. Muistan,miten itkien juoksin kotiin. Toisella kerralla tuli runkkari hinkkaamaan itseään vasten selkääni, kaveri odotti autossa keskellä ajotietä. En päässyt siitä mihinkään.

Yksi tyttö kertoi minulle vastaavista tilanteista ja päätimme, että yksin ei enää kuljeta. Minä kannoin käsilaukussani sen jälkeen pientä, terävää jälkiruokahaarukkaa, jolla ajattelin seivästää jne.

Ja se, mitä en nyt tässä iässä, teinien äitinä, käsitä: me kaikki tytöt pidimme nuo ahdistelut ja tilanteet salassa, niistä ei missään nimessä kerrottu vanhemmille.
Ja nämä ahdistelijat olivat kaikki ihan näitä pellavapäisiä pulmusia, jotka viinaa maistettuaan muuttuvat aggressiivisiksi ja raukkamaisiksi.
Kimpassa he aina tulivat, joka pysäytti auton ja toiset kävivät tytön kimppuun.

Jossain toisessa kulttuurissa tällainen kaikki on suurinpiirtein sallittua, ja yksinliikkuvan tytön syytä, kun vietteli miesparat. Mutta jotain kertoo tästäkin kulttuurista tuo, että minun nuoruudessanikin tällaiset asiat pidettiin salassa, eikä tullut mieleenkään ottaa ylös auton rekisteritunnusta ja kertoa vanhemmille. Kai siinäkin pohjalla oli häpeä.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

debbie kirjoitti: Olen kotoisin tuolta Huittisten suunnalta ja muistan omasta nuoruudestani useitakin tapauksia, joissa minä tai joku luokkatoverini oli kävelemässä läheiseltä tanssipaikalta (siellä oli lavatanssit, mutta me nuoret hengailimme ulkona) illalla kotiin. Matkaa oli pari kilometriä. Minut meinasi känninen poikaporukka kerran raahata väkisin mukaansa - pysäyttivät auton keskelle tietä- mutta Luojan kiitos, jostain ilmestyi toinen auto, joka pakotti heidät jatkamaan matkaansa, ilmeisesti pelästyivät myös. Muistan,miten itkien juoksin kotiin. Toisella kerralla tuli runkkari hinkkaamaan itseään vasten selkääni, kaveri odotti autossa keskellä ajotietä. En päässyt siitä mihinkään.
Lyhennetty lainausta.

Edelleenkään en väitä suuntaan tai toiseen yhtään mitään, raiskausilmoitus on tehty ja poliisi tutkii asiaa. Raiskauksen siis epäillään tapahtuneen, ei siitä mihinkään pääse.

On kuitenkin aivan eri todennäköisyys saada kimppuunsa raiskaaja tai muu häirikkö kulkiessaan kävellen ja yöllä kuin skootterilla alkuillasta. Teko on tapahtunut klo 18-19, huittisissa aurinko laskee jokusen minuutin ennen klo 21 eli sateesta huolimatta siellä on ollut ihan suhteellisen valoisaa vielä, ei iltahämärä tai yö. Yksikin ohiajava auto ja kuski saattaisi kiinnnittää huomionsa tien vieressä parkissa olevaan autoon ja skootteriin. (Jälkeenpäin kysyttäessä todennäköisesti muistaisi tämän myös) Ja päivänvalossa havaita jopa mitä autossa tapahtuu! Koska tekijöillä oli auto käytössään niin pidän kummallisena että eivät päättäneet ajaa jonnekin syrjemmälle nainen kyydissään.

Edelleen siis mieltäni vaivaa tekijöiden uhkarohkeus, typeryys ja epäloogisuus. Miksi tämä nainen? Kyse ei ole mistään metsätiestä jossa ei ole liikennettä eikä paikka muutenkaan ole "otollinen".
alfanaaras
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:11 am

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja alfanaaras »

^Aika pitkälti samaa mieltä debbien kanssa... Itse olin teini 80-luvulla ja silloin tapahtui paljon raiskauksia ja ahdisteluja. Tytöt varoitteli toisiaan tietyistä autoista jne. Ei silloin vanhemmille kerrottu tämmöisistä asioista, eihän sitä olisi päässyt enään kylille ollenkaan. Nuorena ajatusmaailma on toinen, kun vanhempana. Kyllä sitä on miettinyt, miksi ei kertonut monia asioita vanhemmille tai poliisille. Siinä sai varautua saavansa huonon maineen, vaikka itse oli uhri. Itse en ole joutunut raiskauksen uhriksi, yrityksen kyllä. Silloin ei saanut samanlaista tukea kuin nykyään, mutta silti olemme kaukana siitä miten asioiden pitäisi olla.
Minut yritettiin kerran raiskata teltassa festarialueella. Tyypin kaverit istui ulkopuolella naureskellen, kun huusin ja potkin vastaan, ettei taida ihan helpolla antaa tai vastaava. Olin aika tuiskeessa silloin, mut perkele taistelin itseni pois tilanteesta ja onneksi onnistuin.

Toivottavasti ilmapiiri vaihtuu toisenlaiseksi ja pystyisimme tukemaan pyytteettömästi raiskauksen uhreja eikä syyllistetä heitä heidän pukeutumisensa tai muun seikan takia. Tai jos uhri ei osaa kertoa asioita niinkuin jonkun mielestä pitäisi, huokaus iso sellainen.

Kuka hemmetti silloin aikanaan ne kaikki raiskaukset teki, kun mamuja ei pahemmin ollut...
Magenta
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 7:40 pm

Re: Nainen raiskattiin Huittisissa 16.8.2012

Viesti Kirjoittaja Magenta »

nuusku-nella kirjoitti:Edelleen siis mieltäni vaivaa tekijöiden uhkarohkeus, typeryys ja epäloogisuus.
debbie kirjoitti: Ja nämä ahdistelijat olivat kaikki ihan näitä pellavapäisiä pulmusia, jotka viinaa maistettuaan muuttuvat aggressiivisiksi ja raukkamaisiksi.
Jospa siinä vastaus, viinasta tms. pää sekaisin tällä porukalla?
Vastaa Viestiin