Madeleinen tapaus ( Ketju 1)
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Usko tai älä, maailma on paljon raadollisempi, kuin miltä se näyttää.
Minäkin olen melken tähän asti elänyt hyvässä uskossa, että ihmisiin voi uskoa ja luottaa.
Ja elän edelleen, jos osoittautuu, ettei Madeleineä kukaan ulkopuolinen sieltä napannutkaan, vaikka vanhemmat hänet 'naiiviuttaan' yksin jättivätkin ovet avoinna olevaan asuntoon.
Minäkin olen melken tähän asti elänyt hyvässä uskossa, että ihmisiin voi uskoa ja luottaa.
Ja elän edelleen, jos osoittautuu, ettei Madeleineä kukaan ulkopuolinen sieltä napannutkaan, vaikka vanhemmat hänet 'naiiviuttaan' yksin jättivätkin ovet avoinna olevaan asuntoon.
X-tine: löysit mielenkiintoisia asioita bringmadeleinehome.com sivuilta, olisipa mielenkiintoista tietää kuka ne on kirjoittanut - en ole ihan varma näistä jutuista, että voiko kaikesta syyttää vanhempia (tai molempia vanhemmista). Nämä sivuthan on aukaissut ja pitänee yllä edelleenkin Callum McRae (Philomenan entinen oppilas). Ovatko ne erikseen findmadeleine sivulta? Olen ymmärtänyt, että niin findmadeleine kuin bringmadeleinehome menevät samaan osoitteeseen.
Viimeksi muokannut Sirpa, La Loka 20, 2007 12:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Samat kuvat ja tiedot
Olin ottanut tekstin findmadeleine-sivuilta, mutta sama juttu löytyy bringmadeleinehome.com sivuilta myös, missä on Gerryn blogit. Niissä blogeissa, mitä olen sattunut lukemaan, ei ole kerrottu Madeleinesta. Ehkä olen lukenut väärinä päivinä, mutta niissä on ollut pikemminkin pohdiskelua omasta ulkonäöstä jne. Jos joku on löytänyt, kertokoon!Sirpa kirjoitti:X-tine: löysit mielenkiintoisia asioita bringmadeleinehome.com sivuilta, olisipa mielenkiintoista tietää kuka ne on kirjoittanut - en ole ihan varma näistä jutuista, että voiko kaikesta syyttää vanhempia (tai molempia vanhemmista). Nämä sivuthan on aukaissut ja pitänee yllä edelleenkin Callum McRaen (Philomenan entinen oppilas). Ovatko ne erikseen findmadeleine sivulta? Olen ymmärtänyt, että niin findmadeleine kuin bringmadeleinehome menevät samaan osoitteeseen.
Oletan, että molemmat sivustot ovat McCannien ja heidän tukijoukkojensa hyväksymiä. Jos vanhemmat haluaisivat sinne jotakin lisää, niin se tulisi.
- Kuten joku sanoi, jos Madde on siepattu, hän voi olla missä vain. Siis vaikka Suomessakin. Tuodaanhan Suomeen adoptiolapsiksi nelivuotiaitakin. Jos siis epäilisin, että naapuriin juuri adoptoitu tyttö onkin naamioitu Maddie, olisi hyvä tietää Maddesta enemmän: Kuinka paljon hän puhui... Musiikkimausta, lauloiko hän itse, soittiko, mikä oli mielikappale jne. Tai mistä ruuasta hän piti, mistä ei. (Jäätelöstä hän varmaan piti, katoamispäivän herkutteluhetkestä on kerrottu.) Ehkä on vain omaa huolimattomuuttani, etten ole löytänyt.
Vahingossa osuin myös sivuille bringmadeleine.com. Se oli lipsaus.
Juuri, juuri olen 100 %:sti samaa mieltä, kiinnitin huomiota, että jutussa ei puhuttu mitään äidistä. Pitääkö paikkansa?.... ehdin vain pikaisesti katsoa kun tulin koneelle. Miss Holmes: tuo kuvaus ei tunnu minusta puutteelliselta: se tuntuu järkyttävältä! Ei mainittu edes äidin nimeä, tarkistin nyt! Onpa seko juttu. (Kuten kaikki mikä tähän liittyy). Kate McCann ei tappanut tytärtään, unohtakaa se, mutta etsikää jotakin muuta ja jostakin muualta. Kyllä tyttö elää - kuten X-tine sanoi - vaikka Suomessa, heh.
Lisään tähän vielä sen verran, että mielestäni olisi aika ajatella vahempia erikseen (saattaa avartaa uusia näköaloja), eikä vain vanhemmat sitä ja vanhemmat tätä. Missä asemassa tämän McCann klaanin puristuksessa mahtaakaan Kate-äiti olla, jos tuossa tarinassa ei mainita edes hänen nimeään, mutta esitellään isän suku laajasti? (Puhumattakaan siitä, että se ei kerro Madeleinesta mitään kuten ei isä-Gerryn jututkaan.)
Lisään tähän vielä sen verran, että mielestäni olisi aika ajatella vahempia erikseen (saattaa avartaa uusia näköaloja), eikä vain vanhemmat sitä ja vanhemmat tätä. Missä asemassa tämän McCann klaanin puristuksessa mahtaakaan Kate-äiti olla, jos tuossa tarinassa ei mainita edes hänen nimeään, mutta esitellään isän suku laajasti? (Puhumattakaan siitä, että se ei kerro Madeleinesta mitään kuten ei isä-Gerryn jututkaan.)
Viimeksi muokannut Sirpa, La Loka 20, 2007 1:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Kun nyt innostuin puhkumaan näinä yön tunteina, niin puhkun lisää: olen nämä - ainakin viimeiset 200 sivua sanonut, että totuus ei välttämättä löydy sieltä ääripäistä: jos olen puolustanut, että vanhemmat eivät ole tappaneet tyttöä, en ole sanonut, että he ovat syyttömiä. Ihmiset ajattelevat päättelemällä: vanhemmat syyllisiä - tappoivat tytön, vanhemmat syyttömiä - heillä ei ole mitään tekemistä katoamisen kanssa. Näin ehkä ihmisten halutaankin ajattelevan. Unohda se ruumis, auton peräkontissa ei sellaista ollut. Sen verran olen teoriaani korjannut: Kate McCann on syytön myös katoamiseen, mutta onkos siitä omena-tädistä kuulunut mitään?
Viimeksi muokannut Sirpa, La Loka 20, 2007 7:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Tarkoitatko siis sitä, mitä minä olen asiast sanonut, vanhemmat/jompi kumpi heistä on aiheuttanut tytön "katoamisen?Sirpa kirjoitti:Kun nyt innostuin puhkumaan näinä yön tunteina, niin puhkun lisää: olen nämä - ainakin viimeiset 200 sivua sanonut, että totuus ei välttämättä löydy sieltä ääripäistä: jos olen puolustanut, että vanhemmat eivät ole tappaneet tyttöä, en ole sanonut, että he ovat syyttömiä. Ihmiset ajattelevat aksiomalla: vanhemmat syyllisiä - tappoivat tytön, vanhemmat syyttömiä - heillä ei ole mitään tekemistä katoamisen kanssa. Näin ehkä ihmisten halutaankin ajattelevan. Unohda se ruumis, auton peräkontissa ei sellaista ollut. Sen verran olen teoriaani korjannut: Kate McCann on syytön myös katoamiseen.
Olen ehdottanut ( sata vuotta sitten, kai?) että jompi kumpi on syyllistynyt tekoon, joka on johtanut Maddyn hengen lähtöön, ja molemmat yksissä tuumin ovat osallistuneet ruumiin hävittämiseen?
Olin muuten tällä palsta´lla ensimmäinen, joka epäili (niin brutaalia) vaihtoehtoa, että vanhemmat olisivat säilyttäneet vainajaa jääpalakoneessa tms. ....
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Kyllä, kyllä, jossakin vaiheessa katsoin näitä alkupään - siis ihan ensimmäisiä sivuja ja hämmästyin miten oivallisia ajatteluja sinulla oli jo siellä, kun muut olivat vielä monta metriä jäljessä. Kiinnitin kyllä huomiota. Tuota hengenlähtöä en vielä allekirjoita - määrätystä syystä, ja toivon ettei tarvitse allekirjoittaakaan!
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Re: "Tutkivaa journalismia"
Eli nyt et olekaan varma mistä oli kyse. Silti olit aiemmin valmis kylmästi ilmoittamaan, että "Vanhempien palkkaamien yksityisetsivien työstä on saatu outoa näyttöä: he seurasivat Portugalin poliisin ravintolassa istumisia ja tekivät niistä raportin." Aika mielenkiintoista... Todellista tietoahan sinulla näköjään ei ole...X-tine kirjoitti: Portugalin laki kuulemma kieltää yksityisetsivät, siellä voi käyttää vain "tutkivaa journalismia". Etsivä kuin etsivä, tutkija kuin tutkija. Ja jonka leipää syöt, sen lauluja laulat.
Mirrorissa oli tuo juttu hiukan aikaisemmin kuin Daily Mailissa, mutta voihan olla että se oli jo sitä aikaisemmin jossakin muussa lehdessä.
http://www.sundaymirror.co.uk/news/sund ... -19870746/
Odottelen joka päivä tuloksia vanhempien palkkaamien yksityisetsivien työstä. Toistaiseksi näyttää, että ainakin osa heistä on journalisteja. "Salapoliisien" nimiähän emme tiedä.
Tämä kommenttisi vaikuttaa mustamaalaamiselta, koska mitään todellista tietoa sinulla ei ollutkaan, etkä maininnut millään tavalla, että kyseessä olisi ollut spekulaatio:
Minä ainakin hetken aikaa uskoin kommenttiasi ja että sinulla on todellista tietoa asiasta.Vanhempien palkkaamien yksityisetsivien työstä on saatu outoa näyttöä: he seurasivat Portugalin poliisin ravintolassa istumisia ja tekivät niistä raportin.
Uskotko siis, että McCannit ovat maksaneet Sunday Mirrorin toimittajille tästä "etsiväntyöstä?"The Sunday Mirror watched as Amaral and colleagues tucked into a series of fish dishes, washed down with lager and white wine.
Viimeksi muokannut Marsalkka, La Loka 20, 2007 7:58 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
CrissAngel
- Martin Beck
Tuossa:MissHolmes kirjoitti:Huh huh, sanon minä.
Eikö täällä ollut kännisille oma palsta?
'RTFM' ...at least,.... please!
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=806
Sopii mulle just nyt ko eilen tuli vähän otettua olutta&kirkasta.:=//
Darra jaksaa painaa,mut onneksi on "loippariöölit"!
Alan olla hyvästi "voiton puolella".
Child Of Scythe