Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja kuolema »

sisotalo kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:^Fiksusti Valkamalta, havyton veto Alibilta. Ihme kun eivat haastatelleet sananvapautta puolustavaa ruotsinmaalla asustavaa blogistiamme asiasta. .
Alibi jättää sen hnkilön nimen kertomatta, jonka kuulustelusta kerroin heti ensimmäisessä kirjoituksessani murha.infossa. Kun menetellään niinkuin Alibi tekevät lukijat aivan vääriä johtoäätöksiä. Kuulustellun henkilön arvellaan olevan esim. Jens Kukka. Omassa blogissani selvitän koko asian, siis mikä meni pieleen Ulvilan jutun tutkimisessa.
Minusta et sisotalo kerro kyllä minkäänlaisia totuuksia blogissasi. Lähipiirini kautta sain kuulla, että olit jopa minun murha.infon nimimerkkini maininnut ja kerrot, kuinka agendani on tuomita Anneli. :) Minulla ei ole mitään missiota tai agendaa. Olen vain kiinnostunut tapauksesta rikoshistoriallisesta näkökulmasta. Omat mielipiteeni perustan siihen saatavilla olevaan näyttöön. Samaan kuin sinäkin käsittääkseni. Minä olen siinä ehkä helpommassa asemassa, ettei minun tarvitse selitellä johtopäätöksiäni, koska ne ovat syy-seuraussuhteessa varsin suoria, eivätkä tarvitse mitään kiertoteitä.

En silti ole Annelia tuomitsemassa. Se on oikeuden tehtävä. Me muut vain spekuloimme, kunnes oikeus päättää mitä päättää.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Lahdella ja paavilla on jotakin yhteistä?!

Jos syyttäjä Valkama näkee Lahden olkapäiden kohdalla ylösalaisin olevan ristin merkkinä saatananpalvonnasta, niin mitähän mieltä hän - ja muut - ovat siitä, että samanlainen ylösalaisin oleva risti on paavinkin olkapään kohdalla? johdetaanko paavia "pimeyden ytimestä", kuten Lipponen väitti jokin aika sitten johdettavan Aamulehteä?

Tässä linkissä kuva - valitettavasti en edelleenkään osaa kopioida kuvia, olisin muuten ottanut sen tähän.
Paavi ja ylösalaisin oleva risti

http://www.heinola.org/~patato/risti.html
Juttuni vakuudeksi ennenkuin joku väittää sitä ketsuppifaktaksi:
Lipponen: Aamulehteä johdetaan pimeyden ytimestä
29.9.2011 14:42

http://www.hs.fi/politiikka/Lipponen+Aa ... 5546186377
Ja näille jäljille siis eksyin etsiessäni tietoa Vatikaanissa siepatun 15-vuotiaan tytön, ja poliisin orgioissa tapetun (väite Vatikaanin sisältä) Emanuele Orlandin tapauksesta, missä jäin ihmettelemään sitä, että ainoana uutislähteenä väitetään Aamulehden uutisoineen, että mafioson haudassa ei olisi ollut toisen henkilön luita, joita siis on arveltu Emanuele Orlandin luiksi. Kyseistä Aamulehden artikkelia en kuitenkaan löytänyt. Tieto oli Wikipediassa.

Itselleni alkaa aina vain mystisemmäksi muuttumaan kuva tästä kolmen (TV-uutisissa väitetty neljän) kuukauden umpisalaisesta lasten hyväksikäyttöä koskevasta oikeudenkäynnistä, mihin syyttäjä tuli suoraan Valtakunnansyyttäjävirastosta perehdyttyään siellä kaksi vuotta ensin poliisirikoksiin.

Esimerkiksi 19 syytettyä koskenut oikeudenkäynti (Ballena Blanca), missä oli erittäin monimutkaiset kuviot (tosin siinäkin tuomittiin suomalaispariskunta) kesti "vain" kaksi kuukautta.

http://www.typicallyspanish.com/news/pu ... 9866.shtml

Jaa-a, mutta olisiko tässäkin ollut sittenkin kolmen kuukauden oikeudenkäynti...
larger | smaller
By h.b. - Mar 31, 2011 - 12:14 PM

Only five of the 19 accused in the 'Ballena Blanca' case have been found guilty, with the main accused, the Chilean lawyer, Fernando del Valle, sentenced to six years in prisonFernando del Valle and his wife arriving in court - EFE archive


Spain’s largest ever money laundering case has come close to collapse after the phone taps used were declared to be null and void.

The Second Hall of the Málaga Provincial Court, presided by Magistrate Federico Morales, has found only five of the 19 charged in the ‘Ballena Blanca’ case guilty as a result and found the other 14 not guilty.

The judge read out part of the sentence on Thursday, in which the rest of the preliminary questions placed by the defence were thrown out, and which condemns the man at the centre of the allegations, the Chilean Marbella-based lawyer, Fernando del Valle, to three years, three months and a day in prison, for the crime of continued money laundering, as well as handing him a fine of 1,503,146.37 €.

De Valle has also been found guilty of a crime against Hacienda, which has resulted in three years in prison and the payment of another fine of 1,096,912.70 €. He has also been ordered to pay compensation of 342,785.22 €. The prison sentences will be added together to create six years.

The drug trafficker, Sophiane Hambli has also been sentence to prison for three years, three months and day and ordered to pay a fine of just over 1.5 million € again for continued money laundering.

Another of the accused, Dolores León, has been ordered to pay 30,000 € and has a year’s prison sentence, while the Finish businessman, Aimo Veikko Voutilainen has been given three years, three months and a day’s jail, and fined 1,378,339.65 €, again for money laundering. His wife Maria gets the same punishment.

All 14 others accused the case, including two notaries, have been found not guilty.

The ‘Ballena Blanca’ case began on March 15 2010, five years after the start of the police operation saw the arrest of some 50 people of different nationalities. The judges have needed more than three months to decide the sentence, given the case’s complexity.

The prosecutor had asked for a 37 million € fine for Fernando del Valle, and in the last session of the court hearing in December his lawyer had said his client would be found not guilty, as the accusation was ‘the fruit of an agreement between the police, the prosecutor and the judge’.

Del Valle was found guilty of designing an international network of companies to avoid paying tax in Spain, with connections to Turkey, Algeria, Finland, Sweden, Iran, France and Morocco, with the prosecutor considering that 12 million € had been laundered in this way. Del Valle participated in 194 foreign companies, most of them constituted in Delaware in the United States and the rest in financial havens such as Gibraltar, Isle of Man, Panama and the Virgen Islands.
Uutisessa mainitut suomalaiset ovat turkulaisia.

Operaatio Valkoinen Valas alkoi maaliskuussa 2005, kun 12 suomalaista pidätettiin Costa del Solilla.
Alethes doksa meta logu
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Kuinkas Sisotalo selittää sen, että Anneli on uhkaillut vain poikaa. Sen käsityksen saa, kun katsoo lapsille määrättyjä korvauksia. Pojalle uhkailusta. Mitä uhkaukset ovat pitäneet sisällään? Miksi ylipäätään uhkailla lasta ja mistä asiasta?
Olisikohan niin, että poika on se avaintodistaja, joka laulettuaan murtaa Annelin kertomuksen. Siksikö Isotalo niin vimmatusti leimaa poikaa satuilijaksi.
Onko Isotalo Annelin pasuuna ulkomaailmaan.
Ihmetyttää myöskin se, että A.A:n blogisti kerho ei ole pariin viikkoon saanut ajatuksiaan kokoon niin paljoa, että uutta blogia pukkaisi. Eikös Anneli enää vinkkaile mistä pitäisi kirjoittaa, kun huomasi että naikkoset tekevät vain hallaa asialle.
Kyllä se Isotalollekkin kohta käsky käy. Isotalo on nyt niin paljon aiheuttanut pahaa mieltä ja asioita sotkenut, niin että hän saa nyt sitten mennä ja hän on kyllä itse pitänyt siitä huolen, että hänen maineensa on saanut yhden lisäkolauksen.
Hän saa nyt olla varma siitä, että häntä ei enää luotettavana eikä tunnollisena voi pitää.
Tämän hän on aikaansaanut ihan itse joten suosittelukirjeitä ei tarvitse kirjoittaa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Hyvä nimimerkki
Toivoisin, että voisimme käyttää kunnioittavaa sävyä kun esitämme kysymyksiä nimellä. On kiusallista vastata kun kysymyksen muoto on hyökkäävä. Siis en vastaa kysymykseen ”Oletko lakannut lyömästä vaimoasi”

Seuraan Murh.info'a, kuten näkyy olen sisään kirjoitettuna - tietenkin näkyvästi. Kirjoitan päivittäin

Anneli ei uhkaa ketään, hänet on käräjäoikeuden äänestyksen jälkeen tuomittu korvauksiin pojalleen, joka itse on syytösten todistaja. Annelilta on kysytty antaako hän anteeksi lapsilleen. Hän vastasi, nehän ovat minun lapsiani. Koko konflikti johtuu siitä, että lapset on erotettu toisistaan ja äidistään. Äidin syyksi on katsottava väärä tunnustus.
Elvis
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 9:21 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

sisotalo kirjoitti:Hyvä nimimerkki
Toivoisin, että voisimme käyttää kunnioittavaa sävyä kun esitämme kysymyksiä nimellä. On kiusallista vastata kun kysymyksen muoto on hyökkäävä. Siis en vastaa kysymykseen ”Oletko lakannut lyömästä vaimoasi”

Seuraan Murh.info'a, kuten näkyy olen sisään kirjoitettuna - tietenkin näkyvästi. Kirjoitan päivittäin

Anneli ei uhkaa ketään, hänet on käräjäoikeuden äänestyksen jälkeen tuomittu korvauksiin pojalleen, joka itse on syytösten todistaja. Annelilta on kysytty antaako hän anteeksi lapsilleen. Hän vastasi, nehän ovat minun lapsiani. Koko konflikti johtuu siitä, että lapset on erotettu toisistaan ja äidistään. Äidin syyksi on katsottava väärä tunnustus.
Onpa hellyttävää, kaunista ja kohteliasta, että Annelilta on kysytty, antaako hän anteeksi lapsilleen! Mitähän hänen pitäisi antaa anteeksi?
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Anteeksi jos olen asiasta ihan pihalla, mutta olen jostakin keskustelupalsta-tyylisestä juoruilusta ymmärtänyt, että Annelin laiton uhkaus kohdistui lasten sijaisvanhempiin, jotka (ja joiden lisäksi heidän lemmikkieläimensä) hän oli uhannut tappaa.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja voisiko nainen, äiti, looginen ja älykäs, vastata tuohon kysymykseen muuten?
Onhan hän olevinaan syytön miehensä raakaan surmaan ja yhtä syytön lasten kaikin puoliseen kaltoin kohteluun.
Anneli päästi jo suustaan yhden KKO kriittisen sammakon ''yksi mieshän tässä herran jumala vaan on tapettu''. Tuohon KKO-käsittely kattilaan ei enää mahdu yhden ainoata lapsusta, joten vastaus oli luonnollinen ja harkittu.
Toki blogitätit on laittanut viestin eteen päin omilla teksteillään ja se varmasti on päätynyt ilman annumammaakin sinne minne pitää.

^heh
Olisiko AA todella niin tympeä, että uhkailisi oman veljensä perhettä/ veljeään väkivallalla murhatuomio niskassaan? Uskoisin vahvasti, että uhkaus on suollettu lapsi2:lle, ei suoraan veljelle. Ja silloinhan uhkailun kohde on ollut lapsi2. Hänen toimintaan on pyritty vaikuttamaan kohdistamalla uhkailua hänelle tärkeisiin ihmisiin....
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Tara »

Elvis kirjoitti:
sisotalo kirjoitti:Hyvä nimimerkki
Toivoisin, että voisimme käyttää kunnioittavaa sävyä kun esitämme kysymyksiä nimellä. On kiusallista vastata kun kysymyksen muoto on hyökkäävä. Siis en vastaa kysymykseen ”Oletko lakannut lyömästä vaimoasi”

Seuraan Murh.info'a, kuten näkyy olen sisään kirjoitettuna - tietenkin näkyvästi. Kirjoitan päivittäin

Anneli ei uhkaa ketään, hänet on käräjäoikeuden äänestyksen jälkeen tuomittu korvauksiin pojalleen, joka itse on syytösten todistaja. Annelilta on kysytty antaako hän anteeksi lapsilleen. Hän vastasi, nehän ovat minun lapsiani. Koko konflikti johtuu siitä, että lapset on erotettu toisistaan ja äidistään. Äidin syyksi on katsottava väärä tunnustus.
Onpa hellyttävää, kaunista ja kohteliasta, että Annelilta on kysytty, antaako hän anteeksi lapsilleen! Mitähän hänen pitäisi antaa anteeksi?
Puheet anteeksi antamisesta ovat vailla merkitystä, ellei kukaan ole pyytänyt keneltäkään mitään anteeksi. da Annelin vastaus on sovinnaisin kaikista mahdollisista, luultavasti harvoista. Miltä olisi kuulostanut: En, en koskaan anna lapsilleni anteeksi heidän valheitaan?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja annijatta »

sisotalo kirjoitti:Hyvä nimimerkki
Toivoisin, että voisimme käyttää kunnioittavaa sävyä kun esitämme kysymyksiä nimellä. On kiusallista vastata kun kysymyksen muoto on hyökkäävä. Siis en vastaa kysymykseen ”Oletko lakannut lyömästä vaimoasi”

Seuraan Murh.info'a, kuten näkyy olen sisään kirjoitettuna - tietenkin näkyvästi. Kirjoitan päivittäin

Anneli ei uhkaa ketään, hänet on käräjäoikeuden äänestyksen jälkeen tuomittu korvauksiin pojalleen, joka itse on syytösten todistaja. Annelilta on kysytty antaako hän anteeksi lapsilleen. Hän vastasi, nehän ovat minun lapsiani. Koko konflikti johtuu siitä, että lapset on erotettu toisistaan ja äidistään. Äidin syyksi on katsottava väärä tunnustus.
No hänhän toivoo että häntä puhuteltaisiin kolmanessa persoonassa, siis nimimerkki sisotalo. Kun viittaan blogistiin niin käytän Isotaloa. Hänhän kirjoittaa blogiaan omalla nimellään.
Miksi sisotalo hyökkää jatkuvasti lapsi 2:en kertomuksia murhayöltä vastaan??
Isotalo on kyllä blogissaan julkaissut korvaussummat Annelin osalta lapsille ja kertonut syynkin minkä vuoksi he ovat oikeutettuja korvauksia saamaan äidiltään.
Onkos sisotalo nyt unohtanut että on blogissaan antanut ymmärtää että juuri pojalle tuomittiin korvauksia laittomasta uhkailusta. Tietääkseni Annelin veli ja käly eivät olleet asianomistajina tässä oikeudenkäynnissä.
Ai että Anneliltako lasten pitää pyytää ja saada anteeksi? Pöyristyttävää. Olen sanaton.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10863
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

annijatta kirjoitti: Onkos sisotalo nyt unohtanut että on blogissaan antanut ymmärtää että juuri pojalle tuomittiin korvauksia laittomasta uhkailusta.

No eikös tähän ole luonnollinen syy se, että poika on ainoa, joka on tämmöisiä uhkailuja kertonut saaneensa?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Jax
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: To Elo 02, 2012 5:54 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Jax »

Voisiko joku juttuun perehtynyt ja oikeuslaitoksen krumeluureista selvillä oleva valaista tässä välin, milloin siis MILLOIN vihdoin tämä helvetin farssi saadaan päätökseen. Eli käsitelläänkö tätä juttua vielä KKO:ssa jotenkin "aktiivisesti" (tuomioistuinkäsittely?) vai tuleeko sieltä vain jokin ns. "päätös", ts. ennakkopäätös? Ja milloin tämän on tarkoitus tapahtua? Entä palautuuko asia vielä mahdollisesti eli millä todennäköisyydellä alempiin oikeusasteisiin - ja jos näin käy niin miten tämä pelleily voi koskaan saada mitään päätöstä...?!Juttuhan on paisunut aivan naurettavuuksiin, kun todellakin vain "yksi mies on tapettu". Ei luulisi asian tiimoilta olevan niin vaikea tuomioita jakaa. Joko näyttö riittää tai sitten ei. Toki Anneli on miehensä tappanut mutta sellaistahan nyt sattuu tekevälle. Viaton heittäköön ensimmäisen kiven. Sen sijaan viranomaisten toiminta on ollut alta nollan tässä jutussa. Kaiken kaikkiaan tärkeintä on nyt saada tämä asia jo pois päiväjärjestyksestä (ja tabloidien kirkuvilta sivuilta). Asian pitkittäminen ei ole kenenkään etujen mukaista. Mikä korkeimman oikeuden ratkaisu onkin, olkoon se lopullinen ja sellaisena juuri se oikea (vaikka tässä on kai yhä mahdollisuus viedä asia jonnekin Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen... mitä en toisaalta yhtään ihmettelisi tässä yhteydessä). Jos Anneli todetaan 'syyttömäksi', se on hyvinkin hyvin perusteltavissa, toisaalta on yhtä lailla ymmärrettävää myös se, jos korkeimmalla oikeudella tmsp. on rohkeutta tuomita hänet murhasta tässä näyttöä koskevassa rajatapauksessa. Oli lopputulema kumpi tahansa, ei ole epäilystäkään, etteikö ratkaisun perusteita osattaisi pöytäkirjaan vakuuttavasti kirjata. On selvä, että tässä tapauksessa Oikeus tapahtuu, kävi miten tahansa. Sillä kyse on juuri oikeuden itsensä itsetietoisesta ja itseään uusintavasta näyttäytymisestä "sub specie aternitatis", joten mitä tässä jutussa yhä munitaan ja ihmetellään?? Kai tutkinta on jo päätöksessään ja kaikki (itse teossa turha) materiaali KKO:n hallussa - nyt on enää oikeuden tapahduttava. Ja oikeutta tässä asiassa on enää vain asian loppuunsaattaminen. Loppujen lopuksi.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Hyvin pitkälti kirjoitat kuten itsekin ajattelen - loppuisi jo - paitsi, että on melkoinen kyky vetää tällainen farssi vain siitä, että "yksi mies on tapettu", joten tuo ei fakta-asiana sovi omaan älliini, varsinkaan sen jälkeen, kun sanotaan saatananpalvojien kimpussa nyt jo tapauksen tiimoilta olevan koko Suomen poliisivoimien ulkomaita myöten. Tai kun jo ajat sitten syyttäjä Valkama totesi tällä olevan merkitystä koko Suomen kannalta.

Mitä tämä farssi on ollut muuta kuin mielikuvien luomista, jotka leikkaavat koko ajan järjen kanssa kiinni?

Tappo sekunneissa - mahdotonta - syyttäjän todiste FBI-nauha, jolla ensin rouvalle annettiin elinkautinen, ja myöhemmin väitetään nauhaa lavastukseksi niin, että rouva siis lavasti ihan itse itselleen elinkautisen, vai?

Entäpä tämä puolustuksen syyttömyyden todistelu, kun syyttäjä julkisesti kehuu vain spekuloivansa?

Tai rouva on saanut elinkautisen jo vuonna 2010, ja kaksi vuotta myöhemmin syyttäjä kertoo Ulvilan surmatutkinnan tulleen nyt finaaliin. Koska aikaisemmin on ryhdytty tässä järjestyksessä oikeutta käymään?

Mikä tilanne nyt on: ex-tutkinnanjohtaja pelkää lynkatuksi tulemista, ja rouva on pistänyt kuulemma kaksi poliisia tutkintaan!

Ei vaikuta siltä, että tässä vielä KKO:n on asiaa ennen kuin selviää, että mitä näistä kahdesta poliisista selviää - ajattelen minä.

Ja koko rouvan syyllisyyskysymys on minun mielestäni sijaisnäytöstä ja sirkushuvia farssimuodossa tyhmälle kansalle, jottei totuus kulissien takaa paljastuisi. Ja melkoisen karmiva totuus siellä on oltava, jos verrataan farssin pituuteen, laajuuteen, hintaan, raskauteen ja kestoon.
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Syyttäjän valituslupahak. KKO:lle ja uudet todisteet

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

KKO voi käsitellä valituksen pohjalta asian itse istunnossaan ja itse määrittämällään aikataululla tai sitten voi palauttaa asian alempiin oikeusasteisiin. Joko hoviin tai peräti kärjäjille asti. Homma voi siis olla ohi tämän vuoden puolella tai jatkua vielä pari vuotta. Ilmeisesti viimeisin tiedote on, että aikataulu on auki ja KKO perehtyy aineistoon.
Vastaa Viestiin