Mies surmasi terveydenhoitajan ja itsensä - Lappeenranta 29.11.2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
observer
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 12:49 am

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja observer »

FB on edelleen olemassa, mutta eipä siltä mitään tietoa löydy. Taitaa tämä tapaus olla tässä.
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Tuolla aikaisemmin itsekkin ihmettelin että mikä on ollut kola Tonilla motivaatio tekoonsa ja edelleen uskon että vallesmannit tietää sen.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Turvis
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 11:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Turvis »

Olen aivan varma edelleen, että ruumiinavauksessa löytyy mömmö poikineen. Avovaimo vaan ei nyt kerro, pelkää vauvan takia tjtn.
Canna
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Marras 19, 2012 2:18 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Canna »

Turvis kirjoitti:Olen aivan varma edelleen, että ruumiinavauksessa löytyy mömmö poikineen. Avovaimo vaan ei nyt kerro, pelkää vauvan takia tjtn.
Epäilen samaa että vaimo ei ehkä halua jostain syystä kertoa koko totuutta :shock:
Haluan olla presidentti, vaikka olen tyhmä, ei ole väliä, jos piispat ovat kiertueella kaikkiin seuroihin? Haluan, mutta porattiin ass...
Hemmo
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 2:39 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

Kaksi lasta olen aikoinaan käuttänyt miehenä nevolassa kun vaimo ei sinne pilkattavaksi ja naurettavaksi suostunut koskaan menemään. Koskaan ei neuvolantäti käynyt meillä kotona. Turussa. Ei edes silloin hyvänä aikana 80 luvulla kun kaikki oli hyvin.
Ajattelen vaan että syynä on voinut olla neuvolan tädinn kiltit sanat, jotka laittavat äidin parkumaan, sen he osaavat, heidän on pakko saada jokin yliote nuorista äideistä.
Sitä seuraamassa sitten mies ja neuvolatäti vaan uhoaa mitä pitäisi tehdä vaimo parkuu jo valmiiksi. Tapoksi menee, kuunkakohan moni nuori äiti on ajatellut tädin hiljentämistä vastaavassa tilanteessa.
Mies on selkeästi omasta mielestään vain puolustanut vaimoaan ja pientä vauvaansa ikävässä tilanteessa.
Silloin kuin ihmiset reagoivat niskavilloillaan, niin ei ehkä ole hyvä mennä katsomaan lasta kotiin.
Kannabiksen käyttäminen ei ole lainkaan luonteva selitys miehen sekoamiselle, jos kannabiksella olisi tuon kaltaisia vaikutuksia niin puhuttaisiin luokkaa yksi sadasta tuhannesta tai 10 miljoonasta, ja näitä harvinaisia tapauksia ei pystytä laittamaan kannabiksen piikkiin.
Täällä on jo kerrottu kannabispsykoosista eli se on psykoosi, minusta tappaja ei toiminut kuin psykoosissa, rankasta juopettelustakin tulee mieletään terveellekin ihmiselle psykoosi, ainakin alkoholi psykoosin näkee helposti päältä.
Mutta wannabe räppäri lienee käyttänyt muutakin kuin savuja. Jos seuloista ei köydy mitään huumetta, kuten uskon, tilanne vaan on ollut sellainnen; ensimmäinen lapsi saataa olla psykoottinen tilanne, ja joku tulee siitä valittamaan, niin harkintaa ei ole.
Aika rankka juttu, jos keittiöveitsellä itsensä kykeni lopettamaan.
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:15 am

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

Jos ajatellaan surmansa saaneen naisen ikää , niin voidaan spekuloida sillä että jo asunnossa kuulunut oletettu musiikki sai naisen ottamaan tietyn ennakkokäsityksen vanhemmista ja sitä sterotypitystä vahvisti vanhempien ulkonäkö. Tuon ikäisen naisen silmissä joku housut puoliperseessä kulkeva lippalakki hemmo on ihan kelvoton tapaus. Jos naisen luonne jo ihan muutenkin oli neuvova tyyliin minä tiedän kaiken niin voidaan summata että naisen alentuva käytös nuortaparia kohtaan sai isän raivostumaan ja pikaistuksissaan otti käteen ensimmäisen kättä pidemmän ja se on sitten siinä.

Spekulaatio sai alkunsa siitä että minä 45v sanon 16v että kuuntele kuulokkeilla tuota älämölöä eli rappia ja en itse todellakaan kuuntele humpaa vaan heavya, jestas mitä paskaa tuo rap on. :D
Joku 57v on saattanut kommentoida volyymista ja musiikista yleensä ja tuo neuvolatädin alentuva käytös spekulaatio on ihan omaa kokemusta kun 18v sain esikoisen. Siinä oli harvinaisen ikävä ammattiinsa sopimaton neuvolatäti joka aina katsoi kuin halpaa makkaraa ja kommentoi ikävään sävyyn milloin mitäkin.
Canna
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Marras 19, 2012 2:18 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Canna »

Kinsey Malone kirjoitti:Jos ajatellaan surmansa saaneen naisen ikää , niin voidaan spekuloida sillä että jo asunnossa kuulunut oletettu musiikki sai naisen ottamaan tietyn ennakkokäsityksen vanhemmista ja sitä sterotypitystä vahvisti vanhempien ulkonäkö. Tuon ikäisen naisen silmissä joku housut puoliperseessä kulkeva lippalakki hemmo on ihan kelvoton tapaus. Jos naisen luonne jo ihan muutenkin oli neuvova tyyliin minä tiedän kaiken niin voidaan summata että naisen alentuva käytös nuortaparia kohtaan sai isän raivostumaan ja pikaistuksissaan otti käteen ensimmäisen kättä pidemmän ja se on sitten siinä.

Spekulaatio sai alkunsa siitä että minä 45v sanon 16v että kuuntele kuulokkeilla tuota älämölöä eli rappia ja en itse todellakaan kuuntele humpaa vaan heavya, jestas mitä paskaa tuo rap on. :D
Joku 57v on saattanut kommentoida volyymista ja musiikista yleensä ja tuo neuvolatädin alentuva käytös spekulaatio on ihan omaa kokemusta kun 18v sain esikoisen. Siinä oli harvinaisen ikävä ammattiinsa sopimaton neuvolatäti joka aina katsoi kuin halpaa makkaraa ja kommentoi ikävään sävyyn milloin mitäkin.
Joo ja tappanu samalla ittensä kun on harmittanu täti niin paljon?? Ehkä tolla pellellä on vaan pimenny muuten J :| stain aineista veikkaisin :cry:
Haluan olla presidentti, vaikka olen tyhmä, ei ole väliä, jos piispat ovat kiertueella kaikkiin seuroihin? Haluan, mutta porattiin ass...
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kinsey Malone kirjoitti:Jos ajatellaan surmansa saaneen naisen ikää , niin voidaan spekuloida sillä että jo asunnossa kuulunut oletettu musiikki sai naisen ottamaan tietyn ennakkokäsityksen vanhemmista ja sitä sterotypitystä vahvisti vanhempien ulkonäkö. Tuon ikäisen naisen silmissä joku housut puoliperseessä kulkeva lippalakki hemmo on ihan kelvoton tapaus. Jos naisen luonne jo ihan muutenkin oli neuvova tyyliin minä tiedän kaiken niin voidaan summata että naisen alentuva käytös nuortaparia kohtaan sai isän raivostumaan ja pikaistuksissaan otti käteen ensimmäisen kättä pidemmän ja se on sitten siinä.

Spekulaatio sai alkunsa siitä että minä 45v sanon 16v että kuuntele kuulokkeilla tuota älämölöä eli rappia ja en itse todellakaan kuuntele humpaa vaan heavya, jestas mitä paskaa tuo rap on. :D
Joku 57v on saattanut kommentoida volyymista ja musiikista yleensä ja tuo neuvolatädin alentuva käytös spekulaatio on ihan omaa kokemusta kun 18v sain esikoisen. Siinä oli harvinaisen ikävä ammattiinsa sopimaton neuvolatäti joka aina katsoi kuin halpaa makkaraa ja kommentoi ikävään sävyyn milloin mitäkin.
Ihan tosissaanko ja vakavalla naamalla sä täällä heität tuollasta paskaa? :shock: Sinun mielestäkö oli neuvolatädin oma vika että pääsi hengestään? Kun ei ymmärtänyt ikänsä takia jotain housut puoliperseessä roikuttavaa lippalakki-wanna-be-stara-pelleä? Aika pitkä työ- ja elämänkokemus oli kuitenkin takana, luulen että on näitä samantyylisiä "staroja" nähnyt ennenkin ja silti säilynyt hengissä.

Eikä se iästä ole kiinni, itse olen uhria reippaasti nuorempi ja minuakin ärsyttää tuontyyliset penskat, ihme ettei ole neuvolantäti itse antanut tuolle kukkakepille korville. Hänellä on toki ollut käytöstavat ja terve järki, toisin kuin tuolla juipilla, johan sen taiteilijanimikin kertoo persoonasta jotain :roll:

Osanottoni uhrin omaisille, tämä on todella surullinen ja vihaksi pistävä tapahtuma :cry: Kylläpä on mukava joulu siihenkin perheeseen tulossa... Voisin veikata tädillä omiakin lapsia olevan. Kukas se kehotti naisia miettimään, minkälaisen ukon kanssa rupeaa lapsia hankkimaan? En muista. Pääasia on kuitenkin, että se pieni vauva on hengissä. Helpostihan noin kaistapäinen isi olisi senkin onnistunut sopivassa hetkessä teurastamaan :x

Eikä kuvien perusteella mikään bodari ollut tämäkään jätkä, olisiko se jaksanut edes jotain leuanvetotankoa vai painonnostotankoko se oli, edes paljon heilautella? Ikävä kyllä näköjään jonkin verran mutta olisiko voimat loppuneet kesken, kun on pitänyt välinettä vaihtaa kesken kaiken...

No niin, provosoiduin, myönnän. Jos tekstini on liian järkevää, kärsin rangaistukseni mukisematta. En vain siedä tuollaista pershousujen kakaroiden mustavalkoisia kommentteja. Vai olisiko joku kahvilantädin tappo eri asia? Saako niitäkin tappaa jos ei palvelu miellytä? Tai kirjastotätejä? Tai omaa äitiänne, jos sattuu vaikka huomauttamaan jollekin räkänokkapennulle jostain? "Kun nehän on niin vanhoja etteivät ymmärrä mistään TÄHDELLISESTÄ mitään"? Kuten kaman vetämisestä tai jostain "tosi siistien musavideoiden teosta"? Joo, kävi kattomassa "epäillyn" uran kohokohtia ja lähinnä tunsin sääliä :?
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kinsey Malone kirjoitti: Joku 57v on saattanut kommentoida volyymista ja musiikista yleensä ja tuo neuvolatädin alentuva käytös spekulaatio on ihan omaa kokemusta kun 18v sain esikoisen. Siinä oli harvinaisen ikävä ammattiinsa sopimaton neuvolatäti joka aina katsoi kuin halpaa makkaraa ja kommentoi ikävään sävyyn milloin mitäkin.
Niinkö teki? Ja ihan aiheetta? Tuossa iässä sitä ihmiset onkin ihan viisaimmillaan, kukaan muutamaa vuotta vanhempi ei ymmärrä mistään mitään. Nyt jos joku ei ole vielä ymmärtänyt, niin neuvolantätien tehtävä on katsoa LAPSEN parasta, ei niiden kaikkitietävien teinivanhempien :wink:
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja VPY »

AutumnForever kirjoitti:Täällä on käytäntönä, että terkkari käy kotona kun on kotiuduttu lapsen kanssa. myös ensimmäinen neuvolakäynti tehdään kotikäyntinä kun vauva on n. 1kk ikäinen. Monissa muissa kunnissa on myös yleensä näin.
Voi olla, ettei ole enää tämän tapauksen jälkeen käytäntönä siellä, eikä täällä. Kiitokseksi voitte perustaa tälle kusipäälle muistoryhmän facebookiin. Oikeastaan koko neuvolan voisi laittaa yksityiseksi ja sellaisille hinnoille, ettei Hemmon ja muiden apinoiden tarvitsisi käydä kuuntelemassa yhteiskunnan verovaroilla tuotettua tätien kyykytyssessioita, paskaväki huolehtikoot pennuistaan kuten parhaaksi näkee, lapsikuolleisuus tosin nousee, mutta se ei liene ollenkaan paha, tuokin kusipää olisi voitu tappaa jo kohtuun, niin olisi säilynyt viattoman ihmisen henki.

Niin tuosta kannabiksesta ja kannabiksen edesvaikutuksesta mielenterveysongelmien syntyyn tuli hyvä tiededokumentti jokunen aika sitten ( ilmeisesti Hemmolle ja muille Juupajoen gangstoille ei kuuluu tiededokumentit katseltaviin ohjelmiin) ja siinä oli mm. että näissä nykyään "kotiviljellyissä" kannabiksissa on aiempaa paljon suurempi THC-pitoisuus, eli se on nykyään huomattavasti vahvempaa kuin pilvi, jota polteltiin 60-luvulla. Totta kai kannabis altistaa sellaisen ihmisen enemmän alttiiksi, jolla on muutenkin alttius esim.skitsofrenialle, mutta pointti onkin siinä, ettei tälläiselle ihmiselle välttämättä puhkeaisi koko sairaus, ilman tuota kannabis altistusta, eli kannabis toimii altistavana tekijänä, lisäksi siinä oli, että nuorille aivoille kannabis on todellakin myrkkyä. Mutta niinhän se on, ettei sellainen henkilö joka tupakoi sairastu keuhkosyöpään, jos hänellä ei ole geeneissään syöpään altistavia geenejä jne.

Mites se mäkkärin mainos menikään; Jou mään, mee hyvä mies takaisin Afrikkaan.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Mut heitettettiin viikoksi jäähylle murha infosta, enkä nyt jaksa perehtyä jos vaikka joku ois tän jo sanonut. Mutta terkkari oli tuossa perheessä ihan sovitulla käynnillä.
Siellä on käytäntönä että kahdesti terkkari tekee kotikäynnin lapsen syntymän jälkeen ja yksi on jo ennen synnytystä. Tapauksen henkilöiytä ja syitä tapahtumiin en tiedä enkä ala arvaamaan.
Öövini
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Syys 21, 2011 12:09 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Öövini »

Samuli kirjoitti:
Kinsey Malone kirjoitti: Joku 57v on saattanut kommentoida volyymista ja musiikista yleensä ja tuo neuvolatädin alentuva käytös spekulaatio on ihan omaa kokemusta kun 18v sain esikoisen. Siinä oli harvinaisen ikävä ammattiinsa sopimaton neuvolatäti joka aina katsoi kuin halpaa makkaraa ja kommentoi ikävään sävyyn milloin mitäkin.
Niinkö teki? Ja ihan aiheetta? Tuossa iässä sitä ihmiset onkin ihan viisaimmillaan, kukaan muutamaa vuotta vanhempi ei ymmärrä mistään mitään. Nyt jos joku ei ole vielä ymmärtänyt, niin neuvolantätien tehtävä on katsoa LAPSEN parasta, ei niiden kaikkitietävien teinivanhempien :wink:
Tarkoittaako neuvolatädin ikä heti, että TÄYTYY olla hyvä ammatissaan ja oikealla alalla? Että on automaattisesti "oikeassa" lapsenhoidollisissa asioissa kun on yli 50 ja töissä neuvolassa? Ei ole tullut ilmi mistään, että täti olisi ollut huono työssään, mutta enpä ole vielä nähnyt todistetta ammattitaidostakaan.
Olisiko neuvolatädin asema kirjoituksissa (yleensäkin) eri, mikäli hän olisi ollut reilu parikymppinen?
Mikään ei ole niin epävarmaa kuin varma.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Niin... Meillä myös kävi ensimmäisen lapsen synnyttyä terkkari kotona, ihan kivaa oli, kahvia ja pullaa tarjolla ja pienokaisen (taisi olla vasta viikon ikäinen sillon, napatynkää siinä ainakin hoidettiin kimpassa) ihastelua. Ukko tosin oli töissä, mutta tuskin se silti olisi ruvennut sitä hoitajaa tappamaan, vaikka kotona olisi ollutkin.

Onko tämä voinut avovaimolle eli lapsenäidillekään ihan puun takaa tulla? Jos on noin seko jätkä, niin vaikea on kuvitella, ettei mitään oireita ole aikaisemmin näyttänyt. Voi hyvänen aika, kaikkia saatanan sekopäitä sitä naisetkin nurkissaan katselee, saati että vielä jälkikasvua tuollaisen... miksikä sitä osaisi edes sanoa... hippi-idiootti-nobodyn (joka itse luulee olevansa ihan hitonmoinen tekijä Suomen musiikkimaailmassa) kanssa :shock:

Edelleen olen pahoillani hoitajan kuolemasta, mutta ainakin se pieni poika lienee turvassa. Täysillä en uskalla siihenkään luottaa tai siitä iloita, äidistä en tiedä yhtään mitään, onko ihan täysipäinen ja äitinä hyvä (6vk kokemus siitä hommasta tosin ei paljon kerro) vai onko joku "bändäri" (onko noin pienillä staroilla edes sellaisia?)

Kohta täällä varmaan joku paikallinen 13v ihailija pannaan tämänkin teon tekijäksi :mrgreen: Mustasukkaisuusdraamaa?
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Öövini kirjoitti: Tarkoittaako neuvolatädin ikä heti, että TÄYTYY olla hyvä ammatissaan ja oikealla alalla? Että on automaattisesti "oikeassa" lapsenhoidollisissa asioissa kun on yli 50 ja töissä neuvolassa? Ei ole tullut ilmi mistään, että täti olisi ollut huono työssään, mutta enpä ole vielä nähnyt todistetta ammattitaidostakaan.
Olisiko neuvolatädin asema kirjoituksissa (yleensäkin) eri, mikäli hän olisi ollut reilu parikymppinen?
Paljon enemmän varmaan olisi joku parikymppinen saanut sympatiaosanottoja. Ammattitaito varmaan olisi hänelläkin ollut ihan ok. Miten täällä joittenkin kirjoituksista on vähän rivien välistä luettavissa, että "no, johan se oli ihan mummo".. "ei ymmärtänyt (persevako)nuorten elämäntyyliä"... "ohjeisti jostain asiasta" (olen luullut tähän asti, että neuvola on nimenomaan neuvola. Tässäkin oli kyseessä ensimmäinen lapsi, ikää ihan jopa 1,5kk!! Vanhemmat on luulleet jo siinä vaiheessa tietävänsä kaiken?)

Jotkut (vai joku?) on jostain minulle tuntemattomasta syystä ottaneet asiakseen vierittää tätä hoitajan omaksi syyksi :shock: Olisikohan minunkin pitänyt viime viikolla panna kylmäksi se putkimies, joka täällä kävi?
Hemmo
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 2:39 pm

Re: Mies ja nainen löytyivät kuolleena, Lappeenranta 29.11.2012

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

VPY kirjoitti:
AutumnForever kirjoitti:Täällä on käytäntönä, että terkkari käy kotona kun on kotiuduttu lapsen kanssa. myös ensimmäinen neuvolakäynti tehdään kotikäyntinä kun vauva on n. 1kk ikäinen. Monissa muissa kunnissa on myös yleensä näin.
Voi olla, ettei ole enää tämän tapauksen jälkeen käytäntönä siellä, eikä täällä. Kiitokseksi voitte perustaa tälle kusipäälle muistoryhmän facebookiin. Oikeastaan koko neuvolan voisi laittaa yksityiseksi ja sellaisille hinnoille, ettei Hemmon ja muiden apinoiden tarvitsisi käydä kuuntelemassa yhteiskunnan verovaroilla tuotettua tätien kyykytyssessioita, paskaväki huolehtikoot pennuistaan kuten parhaaksi näkee, lapsikuolleisuus tosin nousee, mutta se ei liene ollenkaan paha, tuokin kusipää olisi voitu tappaa jo kohtuun, niin olisi säilynyt viattoman ihmisen henki.

Niin tuosta kannabiksesta ja kannabiksen edesvaikutuksesta mielenterveysongelmien syntyyn tuli hyvä tiededokumentti jokunen aika sitten ( ilmeisesti Hemmolle ja muille Juupajoen gangstoille ei kuuluu tiededokumentit katseltaviin ohjelmiin) ja siinä oli mm. että näissä nykyään "kotiviljellyissä" kannabiksissa on aiempaa paljon suurempi THC-pitoisuus, eli se on nykyään huomattavasti vahvempaa kuin pilvi, jota polteltiin 60-luvulla. Totta kai kannabis altistaa sellaisen ihmisen enemmän alttiiksi, jolla on muutenkin alttius esim.skitsofrenialle, mutta pointti onkin siinä, ettei tälläiselle ihmiselle välttämättä puhkeaisi koko sairaus, ilman tuota kannabis altistusta, eli kannabis toimii altistavana tekijänä, lisäksi siinä oli, että nuorille aivoille kannabis on todellakin myrkkyä. Mutta niinhän se on, ettei sellainen henkilö joka tupakoi sairastu keuhkosyöpään, jos hänellä ei ole geeneissään syöpään altistavia geenejä jne.

Mites se mäkkärin mainos menikään; Jou mään, mee hyvä mies takaisin Afrikkaan.
Siis vaimoni koki synnytyksessä kätilöiden ja muiden suhtautumisen alentava. Olin itse mukana mutta en kokenut samalla tavoin. Vaimoni koki neuvolatätien suhtautumisen alentavana ja kun minä miehenä tai esikoisen kanssa oikeastaan vasta 20 v poikana menin vauvan kanssa neuvolaan, niin kaikkien odotushuoneen äitien silmät kiiluivaat ihailusta ja neuvolatätikin oli täpinöissään, ei ollut jokapäiväistä että isä toi vauvan tai lapsen neuvolaan 80 luvulla ja ilmeisesti ei ihan 90 luvullakaan. Minuun suhtauduttiin kaikkea muuta kuin alentuvasti.
Vaimollani oli monta sisarusta ja heistä lähes kaikki lääkintäalalla lääkäreitä ylihoitajia hoitotieteen maistereita, Itse hän oli suuntauntunut muulle alalle mutta väänsi jo väitöskirjaa.
Lapsena olivat sisarukset vahtineet pienempiään vauvasta saakka, sitten joku jolla on käytynä apukoulu jä kätilöopisto tulee neuvomaan ylemmyyden tuntoisesti. Sitä vaimo ei voinut sietää ainakaan silloin nuorempana.
Minäkin huolehdin 12 vuotiaana pikkusiskostani ja vaihdoin tälle vaippoja. Meillä ei koskaa käynyt neuvolan tädit käymässä, ehkä vaimo oli kieltänyt tai Turussa ei ollut tapana.
Armeijan käyneenä miehenä minun oli helppo käydä neuvolassa lasten kanssa inttissä kokee sellaista että siviilielämässä mikään ei tunnu alentavalta.

Mitä noihin kannabiskasveihin tulee, niin uskon tietäväni niistä enemmän kuin sinä. Jotkut lajikkeet vain jumittavat ja muutkaan eivät tee agressiiviseksi. Kannabiksen puolustajien mukaan jos kaikki vain polttaisivat kannabista niin tappotilastot puhdistuisivat. Oikeastaan uskon tämän kännitappojahan suurin osa henkirkikoksista on. Olen kokeillut kannabista mutta sillä ei ollut minuun minkäänlaista vaikutusta, savovat että pitäisi kokeilla useampi kerta niin toimii. Siitä en tiedä mutta en aijo kokeilla enempää.

Jos tappaja oli selvinpäin, niin saattanut olla hermostunut kun ei ole saanut viinaa/huumetta/kannabista aikoihin. Kannabis ei edes tee riippuvaiseksi kuten useimmat huumeet, toki henkinen riippuvuus on tavallista eli pohditaan jo milloin seuraavat savut.
Monet kannabiksen käyttäjistä ovat työelämässä ja polttelevat perjantaisin, kun muut juovat perjantai pulloaan.

Ehkä tappajalla oli jokin lääkitys tai lääkitys jäänyt kesken.

Toivottavasti löytyy joku syy, ei ihmisen kuulu kilahtaa ihan noin vaan, Tosin jos on valvottu monta yötä putkeen niin se jo riittää psykoosiin ja varsinkin tälläisiin raivareihin. Lapsen syntymä utsessään on myös iso henkinen juttu, joka voi laukaista psykoosin tai muita mielialahäiriöitä
Erikoisen tästä tapauksesta tekee minust se että tappaja tappoi myös itsensä niillä alkeellisilla välineillä, vaatii jonkinlaista sisukkuutta puukottaa itsensä hengiltä. Jos vain nainen olisi tapettu, se olisi aika perus juttu.
Vastaa Viestiin