Joo-o, myös puukkoa ja pianonkieltä voi käyttää useampaan ihmiseen mutta tässä oli kyse siitä että kaikki käyvät kimppuusi yhtäaikaa. Harvemmin ne tulee jonossa yksi kerrallaan kuten vanhoissa elokuvissa.Eppu74 kirjoitti:Taseria voi kuulemma käyttää myös koskettamalla (kuten stun gunnilla?) eli silloinhan se toimii moneen ihmiseen.
Vartijan työ
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Eiköhän tässä kuitenkin ollut kyseessä vertailu taser vs stun gun.Jack the Ripper kirjoitti:Joo-o, myös puukkoa ja pianonkieltä voi käyttää useampaan ihmiseen mutta tässä oli kyse siitä että kaikki käyvät kimppuusi yhtäaikaa. Harvemmin ne tulee jonossa yksi kerrallaan kuten vanhoissa elokuvissa.Eppu74 kirjoitti:Taseria voi kuulemma käyttää myös koskettamalla (kuten stun gunnilla?) eli silloinhan se toimii moneen ihmiseen.Ed kirjoitti:Lukemani perusteella Stun Gun toimii vain paljaalle, korkeintaan T-paidan päällystämälle iholle? Itselläni ei ole asiasta kokemusta.
Tazer on varmasti toimiva, mutta entä jos "asiakkaita" on useampia?
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Omistan verkkovirralla ladattavan tazerin, äitini salakuljetti sen minulle Thaimaasta.EuroJR kirjoitti:**Kuinkakohan hankala se on saada esim. Suomeen? Paljonko maksaa pimeillä markkinoilla? Espanjassa muuten, jos jää kiinni laittomasta tuli-aseesta (joihin varmaan tuokin luokitellaan), lähtee samalta istumalta kahden vuoden käkkimiselle. ***
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Kyllähän se vastaan kömpivä karhu voisi lamaantuakin jos antaisit sille sähköisestä isän kädestä. Taitaa olla vaan kokoa ja painoa laitteella kuin perinteisillä Nokian halkomalleilla.Loka kirjoitti:Omistan verkkovirralla ladattavan tazerin, äitini salakuljetti sen minulle Thaimaasta.EuroJR kirjoitti:**Kuinkakohan hankala se on saada esim. Suomeen? Paljonko maksaa pimeillä markkinoilla? Espanjassa muuten, jos jää kiinni laittomasta tuli-aseesta (joihin varmaan tuokin luokitellaan), lähtee samalta istumalta kahden vuoden käkkimiselle. ***En tee sillä mitään enkä varmasti koskaan tule tarvitsemaan, hän ajatteli että suojaan sillä itseni täällä metsän keskellä.
(hän ei tiennyt, ettei laitetta saa (?) kuljettaa maasta pois)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Ei ole kovin iso kapistus, ihan nykykännykän kokoinen ja painoinen on laite. Tai pienen kaukosäätimen. Itseasiassa en ole sitä edes koskaan testannut...Jack the Ripper kirjoitti: Kyllähän se vastaan kömpivä karhu voisi lamaantuakin jos antaisit sille sähköisestä isän kädestä. Taitaa olla vaan kokoa ja painoa laitteella kuin perinteisillä Nokian halkomalleilla.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Testiraporttia odotellessa...Loka kirjoitti:Ei ole kovin iso kapistus, ihan nykykännykän kokoinen ja painoinen on laite. Tai pienen kaukosäätimen. Itseasiassa en ole sitä edes koskaan testannut...Jack the Ripper kirjoitti: Kyllähän se vastaan kömpivä karhu voisi lamaantuakin jos antaisit sille sähköisestä isän kädestä. Taitaa olla vaan kokoa ja painoa laitteella kuin perinteisillä Nokian halkomalleilla.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Joo verkkovirta + thaimaan tuliainen = mahdollinen ikävä yllätysLoka kirjoitti:Jack the Ripper kirjoitti: Testiraporttia odotellessa...En mä uskalla sitä kokeilla, en uskalla edes testata ilman uhria.
Kannattaa kuitenkin koekäyttää ennenkuin se palstalaisia napsiva profiloija-murhaaja tulee kylään...
-
Matlock87
- Nikke Knatterton
Tää nyt ei varsinaisest oo samaa homma tai no..... mut kuitenki.Ite ilmottauduin n.vajaa kuukaus sitte tuonne järkkäri-peruskurssille,joka alkas lokakuun vikoina päivinä ja nyt tänää perjantain ois tarkotus käydä maksaas tuo ja lunastaa oppimateriaalin.
Mites se käytännön voimankäyttö koulutus siel kurssil?? mitäs se mahtais sisältää?? joku käynyt jos valasis jotaa juttuu......
Mites se käytännön voimankäyttö koulutus siel kurssil?? mitäs se mahtais sisältää?? joku käynyt jos valasis jotaa juttuu......
-
Kelju K. Kojootti
- Sofia Karppi
No eipä siinä ihmeempää, lähinnä katsellaan kikkoja joilla saa (tai ainakin voi yrittää saada) kaverin rautoihin/maahan ja miten toimitaan jos vastapuolella on esim puukko tai muuta kättä pidempää. Sitte jotain sidontoja pampulla ja ilman, kuljetuksia ja mitä siellä nyt on, tästä on aikalailla aikaa kun itse kävin niin varmaan systeemit muuttunut jonkin verran. Jos kurssiin sisältyy kaasu-ja aspikoulutus niin sitten opetellaan ruikkimaan kaasua ja käyttämään teleskooppipamppua.Matlock87 kirjoitti:Tää nyt ei varsinaisest oo samaa homma tai no..... mut kuitenki.Ite ilmottauduin tuonne järkkäri-peruskurssille,joka alkas lokakuun vikoina päivinä ja nyt tänää perjantainois tarkotus käydä maksaas tuo ja lunastaa oppimateriaalin.
Btw, jos kurssilla tarjoutuu mahdollisuus kokeilla kaasua itseensä, niin suosittelen. Tietääpähän sitten ihan käytännössä mimmosta kamaa se on.
-
jamppa
- Andy Sipowich NYPD
On ihan järkevää kokeilla itseensä niin eipähän tule sitten yllätyksenä miten toimii kun sitä sekopään naamalle ruikkii. Eikä se nyt niin hirveän kauaa "toimi" kun on hyvät huuhtelu mahdollisuudet käsillä heti.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
-
Kelju K. Kojootti
- Sofia Karppi
No kyllä siellä yleensä on ihan pätevät kouluttajat. Pippurikaasuapa hyvinkin, tokko nykyään edes normi kyynelkaasua enää käytetäänkään.Matlock87 kirjoitti:Itseensä??!! ei hitossa!! jumaliste joku kitkerä pippurisuihke tjs... sumute mitä käytetää.... sitä ku suihkasee KASVOIHIN,niin saa kasvoja huuhdella useempaa kertaan jos auttaa sekää.Muuten jees jos pääsee pampuil huitoo.. onks siel joku kyttä tai joku turva-alan vastaava informoimas??
Osaatko arvata miksi kannattaa sitä kaasua itseensä testata? No siksi että tiedät sitten että siihen voi luottaa ja sillä saa lähes kaverin kuin kaverin pois pelistä. Ei tarvitse tilanteen sattuessa kuluttaa ajatuksia sen miettimiseen että toimiikohan tämä kaasu nyt edes mitenkään.
Tietty on poikkeuksia joihin kaasu ei tehoa, mutta ei kyllä sitten tehoa mikään muukaan paitsi nappi otsaan. Esimerkiksi osa amfetamiinin käyttäjistä, kipukynnys on tähtitieteellinen ja voimaa on kuin pienessä pitäjässä. Esimerkkinä voisin kertoa kun eräänä päivänä todistin kun kahdella poliisilla ja kahdella vartijalla oli täysi työ saada yksi melko ruipelo pirinisti rautoihin.
Toivottavasti sun asenne ei oo toi että "pääsee pampuil huitoo".. Pamppu on kumminkin melko äärimmäinen voimankäyttöväline näin Suomen oloissa, ja siksi toisekseen sillä ei huidota vaan käytetään harkitusti lamauttamaan esimerkiksi puukkoa heiluttava käsi. Tai jalkaan jos haluaa kaverin nurin. Ja sillä ei lyödä esimerkiksi sormille, vaan isoihin lihaksiin, kuten hauikseen tai reisilihakseen. Teleskooppipampulla varsinkin saa luita paskaksi jos vääriin paikkoihin hutkii, ja se ei liene tarkoitus, ja siitä joutuu herkästi edesvastuuseen.
Mutta jos on lisää kysyttävää, kysy ihmeessä.
-
Kemper Boyd
Onhan siinä myös se, että kun tietää miltä se tuntuu, niin tositilanteessa kun sitä saa omallekin naamalleen, ei lamaannu ihan totaalisesti.Kelju K. Kojootti kirjoitti: Osaatko arvata miksi kannattaa sitä kaasua itseensä testata? No siksi että tiedät sitten että siihen voi luottaa ja sillä saa lähes kaverin kuin kaverin pois pelistä.