Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Mitä järkeä lintupojilla olisi ollut viedä Nissen ja Sepin lonttosia? ....
Eihän sitä voi varmasti sanoa kuka vei, mutta lintupojat on yksi mahdollisuus. Motiiviksi riittää, että "tehdäänpä vähän kiusaa , kun ovat moottoripyörineen tulleet leiriytymään tänne meidän retkeilyalueellemme".

Kaikki toiminta ei ole aina vähimmässäkään määrin järkevää.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Hei ihan oikeasti, toiset kengistähän olivat ihan veressä, joten kuinka kukaan niitä viitsisi leikillään jonnekin jemmaan

Kyllä kenkien piilottamisella on ollut tietty tarkoitus ollut johtaa tutkijoita harhaan, minkä se onkin 100% :sesti tehnyt, kun niiden piilottamisen arvoitusta kukaan ei ole oikein osannut vieläkään uskottavasti selvittää.

Kenties murhaajakaan ei osannut kuvitella, kuinka hyvin hän hommassaan onnistui, mutta todella hyvin, tai oikeastaan sen aikaisten poliisien suuresti avittamana.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti: Kenties murhaajakaan ei osannut kuvitella, kuinka hyvin hän hommassaan onnistui, mutta todella hyvin, tai oikeastaan sen aikaisten poliisien suuresti avittamana.
Ja yleisön avittamana. Yritin linkittää kuvaa arkistoistani, jossa kaksi päivää murhien jälkeen telttapaikka on täynnä ihmisiä. Siis konkreettinen telttapaikka. Metsikköhän oli jo sitä ennen.. Jos jotain olisi voitu tehdä toisin, niin eristäminen pitkäksi aikaa ja laajalta alueelta.

Yritän linkitystä vielä.

Kuva

Onnistui. Edessä telttakepit pystyssä.
faku63
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Jos miettii tämän otsikon alla muidenkin vammoja, niin ensinnä kiinnittää huomiota Sepin ja Irmelin vammat. Siis puukolla ja "astalolla" aiheutetut, mutta mahdollisesti käänteisessä järjestyksessä. Lisäksi oletetaan automaattisesti, että IBllä on käsissään torjuntavammoja(onko mahdottomuus, että nainen lyö nyrkillä). Lisäksi oletetaan, että Sepin vammat rystysissä on tullut lyömisestä, ei puolustautumisesta. Puukonisku oikean solisluun yläkuopasta keuhkoon(+hankaumat samalla alueella ja kasvoissa) kertoo minulle, että oikeakätinen henkilö on puukottanut takaapäin, painaen vasemmalla kädellä kasvoista rintaansa vasten. Tämä on tapahtunut ehkä murhaajan leikattua aukon telttaan, jolloin sepi on noussut istualleen, murhaaja mennyt polvilleen sepin taakse osittain sisälle telttaan. Viillot kasvoissa ja pisto kurkussa sopiiii myös hyvin tähän asentoon. Irroittautuessaan tuikannut vielä niskaan, sen jälkeen sepi on kaatunut selälleen siiihen asentoon mistä hänet löydettiin. Kallon iskut varmistusta, mutta myöhemmin(osana lavastusta). Entä IB, häntä käsittääkseni on ensin lyöty astalolla :?: :?: Miksi NG ja TM ei saanut puukosta
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
Loka
Alibin Kestotilaaja

^

Sen, että Seppo olisi ollut pystyssä ja täysissä sielun -ja ruumiinvoimissa kun hyökkäys tuli, kyseenalaistaa vahvasti se, että 3 muuta henkilöä ei olisi saanut taltutettua hyökkääjää. Oletus on että kaikki (?) olivat teltassa ja nukkuivat enemmän tai vähemmän selvinä hyökkäyksen sattuessa. Nukkuminen tosin on ihan huuhaata ajatellen että kyseessä oli 2 hengen teltta ja jokainen tajuaa ettei sellaisessa ole tarkoitus "nukkua" 4 henkilön. No, ehkä teltassa oli 3 nukkujaa, who knows.

Sepon käsien vammat ovat mun mielestä myös nyrkkeilymatsista. Puolustautuminen on voinut olla turhaa jos ollaan oltu sikeässä unessa. Tai sitten ei. :wink:

Tuulikki saattoi säästyä puukolta jo senkin vuoksi, että hänet koettiin "turhaksi" ja ikäväksi tappokohteeksi ehkä just kaikkeen syyttömänä ja sivullisena. Pään peitettiin myös samasta syystä -kuin anteeksipyyntönä. Irmeli on kuollut astaloon, totta. Puukotukset on tehty kuolleelle tytölle.

Muistutetaan, että Gusse väittää ettei hän ole tiennyt uhrien vammoja ennen v. 2004 kuulusteluja. Kuinka moni uskoo tämän, käsi ylös? Ja mikä olisi syy siihen, ettei parhaiden/parhaan ystävän kuolinvammat kiinnosta? Uu mama. Tämä juttu on niin pimeä.
faku63
Nikke Knatterton

Eli sopis kuitenkin aika hyvin kännisen "harhaluulo" mustasukkaisuusteorian pohjalle :lol:
Sariola
Horatio Caine

faku63 kirjoitti:Eli sopis kuitenkin aika hyvin kännisen "harhaluulo" mustasukkaisuusteorian pohjalle :lol:
En tiedä tarkkaa tapahtumien kulkua, mutta yhtä ja toista voi arvella. On kerrottu, että NG:n vaatteet olivat suhteellisen siistit. Siis housut, paita, mahdollinen pusero. Jos NG ja SB olisivat tapelleet teltassa ollen ja NG olisi iskenyt siellä puukolla, kuten on tapahtunut, niin oletettavasti hänen vaatteensa olisivat mahdottoman veriset. Niin ei ole. Todennäköisesti SB:n puukottaja ei näinollen ole NG, vaan joku muu. Minä arvelen, että pojat ovat olleet reunoilla ja hyökkääjä on iskenyt ensisijaisesti poikiin tylpällä lyömäaseella niin, että telttakangas on ollut välissä. Kumpikin poika on ottanut lukua, ja on sitten isketty IB:ia useita kertoja astalolla kasvoihin. Sitten on leikattu reiät teltan seinämään. TM on säilynyt vahingoittumatta ja hän on yrittänyt karkuun leikatusta reiästä ja tullut siinä teltan ulkopuolella yllätetyksi. SB on mahdollisesti vielä pyrkinyt istuma-asentoon, mutta häntä on isketty teräaseella kuolettavasti useamman kerran. Siinä on veri lentänyt. Sitten on vielä NG noussut leikattuun reikään ja häntä on isketty siinä astalolla päähän ja hän on jälleen menettänyt tajuntansa. Hän on voinut kaatua jo siinä teltan päälle. Ensimmäisten iskujen verivalumat olivat valuneet hänen nukkumapaikkaansa. Tämä tapahtumien kulku sopii verijälkiin. En ihmettele, vaikka verijälkien tutkijaryhmä ilmoitti, että mikään ei viittaa NG:n syyllisyyteen. Siltä se vähän vaikuttaa. NG on liikkunut sen verran, että on ollut makaamassa siinä teltan päällä toisen voimakkaan iskun jälkeen. Tältä se minusta näyttää. Eikä ole NG enää kanniskellut tavaroita tämän jälkeen piiloihinsa, eikä liioin niitä kenkiä. Kyllä ne vei joku muu joka oli täysin liikuntakykyinen. Ei se ollut NG. Tässä tapauksessa se krapulainen sulhanen olisi joku muu kuin NG. Näin minä olen päätellyt.
faku63
Nikke Knatterton

Aukot on leikattu telttaan ennen verijälkiä, telttanarujen katkaisukohdista löytyi verta. Vaikuttaisi siis siltä, että Sepin puukotus on tapahtunut teltan ollessa pystyssä.....
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Nisse vammat ovat tietysti yksi tapauksen kulmakivi - jos niistä voisi päätellä syntytavan edes melko tarkasti, päästäisiin jutussa pitkä askel eteenpäin.

Epäoleellisinta on minusta vammojen liioittelu. Väittäisin, että murskaava enemmistö ihmisistä liioittelee vammojaan jo onnettomuustilantessa saati jos ne ovat jonkun toisen aiheuttamia. Se on vaistomainen reaktio, mihin olen syyllistynyt itsekin.

Erikoista on kieltämättä muistikatko ja pitkähkö tajunnantilan aleneminen. Poissuljettua ei kuitenkaan ole, että vammat, traumaattinen kokemus ja alkoholi yhdessä voisi jotain tällaistakin saada aikaan.

Sitten on tilanteita, joissa Nisse on todella ovelasti narrannut ihmisiä, jos on syyllinen kuten kertoessaan kaatumisesta oikealle (tasapainoelimen häiriö, jolloin ei puukkoja puuhun piilotella) kävellessään ja taksikuskin kuvaus siitä, miten Nisse vielä viikkoja tapauksen jälkeen piti auttaa taksiin.

Itseäni eniten kuitenkin askarruttaa vammojen syntytapa - olivat ne nyt sitten vakavuudeltaan esitettyjen ääripäiden missä hyvänsä välissä. Nähdäkseni tuollaisia vammoja ei synny kännisen kaatuilusta eikä niitä ole itse aiheutettu. Järjetön tai ainakin hyvin epätodennäköinen on myös teoria, että Seppo olisi makuusijoiltaan potkaissut ne. Erillinen aiempi tappelu on mahdollinen, mutta Nissen sulkeminen teltan ulkopuolelle ja nukkumaanmeno kuin mitään ei olisi tapahtunut noinkin vakavasti loukkantuneena ei tunnu loogiselta. Miten vammat ovat oikein syntyneet?
Pasilan mies.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri noin - pohdintasi on loogista ja älykästä Matlock.

Kerroit tuolla, että vielä viikkoja tapahtuman jälkeen taksikuskin piti auttaa taksiin - sopii hieman huonosti siihen Gustafssonin kotiintulokuvaan - jossa nuorukainen astuu ahtaalta auton takapenkilltä suoraan yhdelle jalalle kiertyen ulos - pidellen samalla molemmin käsin lehtinippua. Eli vaativaa koordinaatiota ja tasapainoa vaativa liike ihan terveellekin ihmiselle - jonka Gustafsson suoritti heti sairaalasta palattaessa.

Olen sitä miettinyt, että Gustafssonilla on saattanut olla tunne tasapainon epävarmuudesta, joka on luonnollista ja selittyy hänelle tehdystä aivojen PEG-tutkimuksesta. Tuota potilaalle varsin rankkaa tutkimusta seurasi aina sivuoireita ja sairaalassaa oloaika pitkittyi aina vähintään viikolla. Näi varmasti oli Gustafssoninkin kohdalla.

Tästä tutkimuksesta on saattanut jäädä se tunne, että "piti opetella kävelemäänkin uudestaan" - näin uskon tapahtuneen. Toki se on vain minun mielipiteeni.
Viimeksi muokannut awa, Ma Marras 05, 2007 11:28 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

awa kirjoitti:sopii hieman huonosti siihen Gustafssonin kotiintulokuvaan - jossa nuorukainen astuu ahtaalta auton takapenkilltä suoraan yhdelle jalalle kertyen ulos pidellen molemmin käsin lehtinippua. eli vaativaa koordinaatiota vaativa liike ihan terveellekin ihmiselle.

.
Oletko nähnyt sen kuvan joka otettiin heti ko kuvan jälkeen :?:
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Menee hieman tuon niin kivan chatin puolelle - mutta vastaan sinulle skoone - että olen nähnyt juuri ne kuvat jotka olen nähnyt ja niistä en voi sanoa mitään joita en ole nähnyt :D

Olen nähnyt ne pari kuvaa samasta tilanteesta jossa Gustafsson nousee auton takapenkiltä ja ne riittää juuri tuohon jonka totesin. Tosin se on vain minun mielipiteeni.

Sariola
Horatio Caine

:D
Niin sitä "awa" tekee diagnoosia vanhan valokuvan perusteella ja uskoo voivansa siitä päätellä potilaan kunnon ja tilan!

Tulee mieleen se paperimies, joka oli antanut lausuntonsa NG:n terveydentilasta nähtyään hänet hammaslääkärin vastaanotolla aulassa. Itse hammaslääkäriltä ei tiettävästi lausuntoa pyydetty. Taisi totuus pelottaa! :D
Loka
Alibin Kestotilaaja

Sariola kirjoitti::D
Niin sitä "awa" tekee diagnoosia vanhan valokuvan perusteella ja uskoo voivansa siitä päätellä potilaan kunnon ja tilan!

Tulee mieleen se paperimies, joka oli antanut lausuntonsa NG:n terveydentilasta nähtyään hänet hammaslääkärin vastaanotolla aulassa. Itse hammaslääkäriltä ei tiettävästi lausuntoa pyydetty. Taisi totuus pelottaa! :D
Sariola, kaivanko jokaisen viestin, joka on vähintään yhtä epämääräinen sinulta? :nauruunkuolio: :lol:

"Jermon kirjassakin oli ne kalat, nii kerta."

"Kyllä ne kalastajat oli aikamiehiä kun AK ne näki 300 m päästä, nii kerta."

...ja niin edelleen....

:pus:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti::D
No ei tässä mitään diagnoosia olla tekemässä - sen nyt vain siitä kuvasta näkee - ei siihen tarvita mitään diagnoosia. Ja sen voi myös jokainen ihan itse kokeilla - ei ihan helppo suoritus.

No se nyt on vain minun mielipiteeni.

Lukittu