Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013
-
MelkoNormi
- Armas Tammelin
Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013
Veistä kun spekuloidaan tekovälineeksi, niin spekuloin seuraavaa: Uhrit sidottu ja veitsellä sitten tapettu, mahdollisesti kolautettu jollakin tajuttomaksi ennen sitomista. Sitoessa tulisi tämä teon lopettamisen mahdollisuus otetuksi huomioon. Raakuutta toisi sitten se, että oltaisiin puolustuskyvyttömiä eikä siinä sidotun lopettamisessakaan taida kovin monta loogista vaihtoehtoa olla kuinka sen tekisi.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Jos näin olisi niin veisi kyllä sen vähänkin pohjan tekijän selityksiltä äkkipikaistuksissa toiminnasta. Joku syyhän siihen on että poliisi ei siihen kelkkaan ole hyppäämässä ja näkemykset niin kovin eroavat.MelkoNormi kirjoitti:Veistä kun spekuloidaan tekovälineeksi, niin spekuloin seuraavaa: Uhrit sidottu ja veitsellä sitten tapettu, mahdollisesti kolautettu jollakin tajuttomaksi ennen sitomista. Sitoessa tulisi tämä teon lopettamisen mahdollisuus otetuksi huomioon. Raakuutta toisi sitten se, että oltaisiin puolustuskyvyttömiä eikä siinä sidotun lopettamisessakaan taida kovin monta loogista vaihtoehtoa olla kuinka sen tekisi.
Jahas, nyt otetaan herjaamiseen mukaan vielä uhrin omaiset, uskomaton kusipää olet! Kuka on sanonut että lukevat? Vuotaahan tieto heille muutakin kautta. Itse ainakin olisin vitun järkyttynyt ja vihoissani, mikäli joku häiriintynyt kusipää levittäisi surmatusta omaisestani valheita lähes päivätyönään.matlockb kirjoitti:^Onko nyt tulkittavissa, henna92, että uhkailet nimimerkki Gigaita? Tällä palstallahan spekuloidaan rikoksilla (niin selvillä kuin epäselvilläkin) ja täällä on jatkuvaa tuo kunnianloukkausjutuilla uhkailu mutta eipä uhrin omaiset selvästikään paljon ole kiinnostuneita siitä mitä tytölle on tapahtunut jos todellakin muka täällä lueskelevat ja hyppäävät Kissalan pojille kunnianloukkauksista kertomassa (joista yhtään kukaan ei koskaan mitään tule kuulemaan, sano minun sanoneen, ei mene läpi!
Ja ihan vihjeenä, kappalejaoista ei olisi ollenkaan haittaa! Todella raivostuttavaa lukea tuollaista tekstiä, kun teksti on yhtäpötköä, aivan kuin 10-vuotias olisi ollut asialla
Minä käsitin tuon viimeisimmän lausunnon niin, että murhien välillä on ainoan silminnäkijän mukaan kulunut jonkin verran aikaa, mutta tekijä itse taas yrittää väittää tekojen tapahtuneen pikaistuksissa peräjälkeen.
Mitäköhän poika on kahden murhan välissä tehnyt? Entä jos naapuri onkin kuullut metakan siinä välissä?
Mitäköhän poika on kahden murhan välissä tehnyt? Entä jos naapuri onkin kuullut metakan siinä välissä?
Viestiä ylempänä oleva kielipoliisi ja palstan uusi G voisi jättää tämän ketjun rauhaan, toinen niin lupaili jo tekevänsä. Antaa sen poliisin hoitaa tämä kunnianloukkausongelma kun tämä murha on selvitetty, tai vaikka samaan aikaan. Suljetaan nyt kiltisti suut siitä, niinkuin suljimme naurettavan huumausainekeskustelunkin. /itsemoderointi
Kyllä kovempi hakkaaminen ja karjuminen / kiljuminen kuuluu naapuriasuntoon, vähintään epäselvästi. Itse uskon, että uhri on huutanut näitä huutoja. Toki myös sivullinen on voinut olla osallisena, mutta ainakin tämän naisuhrin uskon niitä huutaneen kun miesuhria on tapettu. Poliisin kertomus osittain tukee tätä. Olisiko sitten riitaa tullut ko. naisesta, niinkun on lähes kokoajan oletettu? Selittäisi vähän sitä, miksi neljästä kaksi on tapettu eikä kolmea.
Kyllä kovempi hakkaaminen ja karjuminen / kiljuminen kuuluu naapuriasuntoon, vähintään epäselvästi. Itse uskon, että uhri on huutanut näitä huutoja. Toki myös sivullinen on voinut olla osallisena, mutta ainakin tämän naisuhrin uskon niitä huutaneen kun miesuhria on tapettu. Poliisin kertomus osittain tukee tätä. Olisiko sitten riitaa tullut ko. naisesta, niinkun on lähes kokoajan oletettu? Selittäisi vähän sitä, miksi neljästä kaksi on tapettu eikä kolmea.
Mutta ei selittäisi sitä, miksi tekijä ei pysty selittämään tekoaan ja miksi poliisi ei sittenkään pidä mustasukkaisuutta täysin uskottavana motiivina. Tai siis en oikein ymmärrä, miksi tekijän olisi niin vaikea kertoa noinkin yksinkertaisesta motiivista. Tietysti hän ei välttämättä ihan kaikkea kovin selkeästi muistakaan.
Trolleja ei muuten kannata ruokkia. Mustalle listalle vaan itseä häiritsevät kirjoittelijat ja annetaan keskustelun jatkua normaalisti.
Trolleja ei muuten kannata ruokkia. Mustalle listalle vaan itseä häiritsevät kirjoittelijat ja annetaan keskustelun jatkua normaalisti.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Täällä joku jo kommentoikin äänieristeitä sekä päätteli kuultujen äänien perusteella missä huoneessa surmatyöt tapahtuneet jne mutta ei ne uudetkaan talot mitään täysin äänieristettyjä ole. Normaalin elämän äänet eivät samaan tapaan ehkä kuulu kuin vanhemmissa asunnoissa mutta olen samaa mieltä että kyllä kova huuto ja muut kovat äänet kuuluvat väkisinkin. Jopa toisesta huoneesta eikä vain suoraan seinän takaa.THG kirjoitti: Kyllä kovempi hakkaaminen ja karjuminen / kiljuminen kuuluu naapuriasuntoon, vähintään epäselvästi. Itse uskon, että uhri on huutanut näitä huutoja. Toki myös sivullinen on voinut olla osallisena, mutta ainakin tämän naisuhrin uskon niitä huutaneen kun miesuhria on tapettu. Poliisin kertomus osittain tukee tätä. Olisiko sitten riitaa tullut ko. naisesta, niinkun on lähes kokoajan oletettu? Selittäisi vähän sitä, miksi neljästä kaksi on tapettu eikä kolmea.
Uskon myös että vähintään tämä surmattu nainen on siellä huutanut, en usko että on ollut tiedottomassa tilassa tai täysin lamaantunut vaan ennemminkin taistellut vastaan. Ja jokuhan sieltä on mitä ilmeisemmin myös koittanut paeta.
Ei mustasukkaisuus motiivina kyllä ole uskottava: yhden illan tuttavuus ja murhataan tämän vuoksi kaksi ihmistä, ei uskottavaa, ei. Todennäköisempää, että sama tauti surmaajalla kuin SiruSirpaGigailla; sairas paskiainen=psykopaatti. Tekijähän oli pienikokoinen, olisiko tässä syytä, heikko itsetunto jne.?
Syytät ensin muita kunnianloukkauksesta ja nyt selität ite paskaa.henna92 kirjoitti:Ei mustasukkaisuus motiivina kyllä ole uskottava: yhden illan tuttavuus ja murhataan tämän vuoksi kaksi ihmistä, ei uskottavaa, ei. Todennäköisempää, että sama tauti surmaajalla kuin SiruSirpaGigailla; sairas paskiainen=psykopaatti. Tekijähän oli pienikokoinen, olisiko tässä syytä, heikko itsetunto jne.?
Mikä sun pointtis on?
Oletko kehari vai mamu, kun et osaa lukea? Pyydä avustajaa sieltä maahanmuuttajien palvelustaLimsakone kirjoitti:Syytät ensin muita kunnianloukkauksesta ja nyt selität ite paskaa.henna92 kirjoitti:Ei mustasukkaisuus motiivina kyllä ole uskottava: yhden illan tuttavuus ja murhataan tämän vuoksi kaksi ihmistä, ei uskottavaa, ei. Todennäköisempää, että sama tauti surmaajalla kuin SiruSirpaGigailla; sairas paskiainen=psykopaatti. Tekijähän oli pienikokoinen, olisiko tässä syytä, heikko itsetunto jne.?
Mikä sun pointtis on?
Nimimerkin kunniaa ei voi loukata, koska nimimerkki on anonyymi, se on nimimerkin tarkoituskin
Vielä OT:na vastattava MasaLaamalle: Pakkolaitosjärjestelmä oli käytössä Suomessa vuoteen 2005 asti. Mm. Outi Wredberg tuomittiin 1998 pyttyyn (http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=77611).
Ei mulla muuta.
Ei mulla muuta.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
Eikö ylläpito seuraa ollenkaan tätä viestiketjua kun täällä saa mellastaa Trollit ihan vapaasti..?
Jos naapuri kerta on kuullut ääniä silloin yöllä niin luulisi että uhrit olisivat olleet ainakin osittain tajuissaan. Toki äänet ovat voineet aiheutua ennen varsinaista surmatyötä, jos siellä on esim. tapeltu jo ennen sitä?
Jos naapuri kerta on kuullut ääniä silloin yöllä niin luulisi että uhrit olisivat olleet ainakin osittain tajuissaan. Toki äänet ovat voineet aiheutua ennen varsinaista surmatyötä, jos siellä on esim. tapeltu jo ennen sitä?
Älkää nyt enää jaksako... Meno on kuin lastentarhassa. Kaikki haluaa sanoa viimeisen sanan eikä kukaan anna periksi, jatkatteko te tätä tappelua lopun ikäänne täällä?
Minä uutena menin (kun en vielä tiennyt nikeistä suuremmin mitään) provosoitumaan tappelemaan VPY:n kanssa ja hankin sillä itselleni parin viikon bannin joka, suoraan sanottuna, ei tullut aiheetta. En ole siitä ylpeä, lähinnä hävettää, mutta opetti sen verran, että sittemmin olen pari hetkeä pidempään harkinnut sitä lähetä-napin painamista.
Te tunnutte liikkuvan nyt aika lähellä sitä bannirajaa, painakaahan vähän jarrua. Tai sitten en tiedä, jos bannilla ei ole mitään merkitystä - jos jatketaan uuden nikin turvin samaa tappelua. Itse ainakin oman bannini koin senkin verran rangaistuksena mikä niiden tarkoitus onkin.
Tuo teidän tappelu ei ainakaan mitään hyvää tähän keskusteluun tuo. Menkää Lautamiehiin, siellä on teillä tilaa temmeltää.
Ja oletan, että ne jotka tänne on ihan asiallisesti kirjoittaneet, ymmärtävät ettei tämä kannanotto koske heitä.
Minä uutena menin (kun en vielä tiennyt nikeistä suuremmin mitään) provosoitumaan tappelemaan VPY:n kanssa ja hankin sillä itselleni parin viikon bannin joka, suoraan sanottuna, ei tullut aiheetta. En ole siitä ylpeä, lähinnä hävettää, mutta opetti sen verran, että sittemmin olen pari hetkeä pidempään harkinnut sitä lähetä-napin painamista.
Te tunnutte liikkuvan nyt aika lähellä sitä bannirajaa, painakaahan vähän jarrua. Tai sitten en tiedä, jos bannilla ei ole mitään merkitystä - jos jatketaan uuden nikin turvin samaa tappelua. Itse ainakin oman bannini koin senkin verran rangaistuksena mikä niiden tarkoitus onkin.
Tuo teidän tappelu ei ainakaan mitään hyvää tähän keskusteluun tuo. Menkää Lautamiehiin, siellä on teillä tilaa temmeltää.
Ja oletan, että ne jotka tänne on ihan asiallisesti kirjoittaneet, ymmärtävät ettei tämä kannanotto koske heitä.
Kyseisessä asunnoissa kun tapeltiin ja riideltiin käsittääkseni lähes jatkuvasti (arkena ja sununtaina) eli ei niinkään ihme jos asiaan ei ole puututtu heti, tosin olihan naapuritkin häkeen soitelleet sitten viimein. Itsekin tässä ketjussa olen tuonut esiin ongelman että kun naapurissa (nykytilanne: tänään jatkuu kolmatta päivää putkeen, toisessa naapurissa loppui eilen) riidellään tavan takaa niin kuka siinä jaksaa koko ajan poliiseja soitella kun oma kotirauha ei ole vaarassa enkä huonon kuulon/toisessa huoneessa ollessa erota ääniäkään kunnolla, ovatko ne "lopeta", "älä" tmv. vaan vain normaalia riitelyä. Olen huomannut etä parhaiten selviää kun antaa muiden ne poliisit soitella jos tykkäävät, viimeksi kun erehdyin poliisit soittamaan naapurriin perheväkivallan vuoksi, sain naapurin ukolta kiitokseksi turpiin (tunnusti kyllä ja siitä tietysti syyte ja myöhemmin oikeudessa tuomio pamahti korvauksineen). Näin ollen kylmästi sanoisin että aika korkealla on kynnys poliisien soittamiselle kun sitä voi turpakäräjätkin seurata ja emäntä tietenkin oli vaatimuksensa peruuttanut.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Juuri noinhan se tuppaa olemaan kuten Matlockb asian ilmaisi. Itselläni aikoinaan sattui, silloin kun jouduin kerrostalossa asumaan, olemaan hiljaiset ja sopuisat naapurit. Mutta jos sitä samaa möykkää kuuluu illasta toiseen, kuka sen tietää milloin on juuri SE kerta kun olisi aihetta soittaa?