Piia Ristikankare 15v katosi pe 7.10.1988 Piikkiössä (ketju 2)
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988
En ole täysin sulkenut pois juuri mitään selitystä mutta en minäkään äitiä epäile.
Piia on voinut myös liftata onnistuneesti vaikkapa juuri Turkuun, kyydin antaja ei vain ole seurannut uutisia eikä ole osannut ilmoittautua ja voi olla ettei uskaltaisikaan, jotta ei tule itse syytetyksi. Kaikki eivät seuraa tällaisia uutisia, itse olin tietämätön lähes kaikista näistä katoamistapauksista kunnes yhtäkkiä aloin seurata.
Itsekin liftailin nuorempana. Toisinaan jo ensimmäinen ohi ajava auto otti kyytiin. Sellaisesta tuskin jää mitään näköhavaintoja kenellekään.
Piia on voinut myös liftata onnistuneesti vaikkapa juuri Turkuun, kyydin antaja ei vain ole seurannut uutisia eikä ole osannut ilmoittautua ja voi olla ettei uskaltaisikaan, jotta ei tule itse syytetyksi. Kaikki eivät seuraa tällaisia uutisia, itse olin tietämätön lähes kaikista näistä katoamistapauksista kunnes yhtäkkiä aloin seurata.
Itsekin liftailin nuorempana. Toisinaan jo ensimmäinen ohi ajava auto otti kyytiin. Sellaisesta tuskin jää mitään näköhavaintoja kenellekään.
Jarmolle: Jos tappaja on ajanut pitkän matkan ja on vaikka juuri ollut tuon äidin tuttava niin hyvä tuuri on ollut että hän on kohdannut Piian juuri tuona iltana kun Piia on yksin ulkona ja on nimenomaan se ensimmäinen henkilö jonka Piia kohtaa.
TiiaStiina: En tiedä missä suunnalla Piian äiti on asunut, mutta oliko Piian kyyti vienyt Piian suoraan äidin ovelle? Ilman, että kukaan muu matkan varrella on nähnyt Piiaa?
TiiaStiina: En tiedä missä suunnalla Piian äiti on asunut, mutta oliko Piian kyyti vienyt Piian suoraan äidin ovelle? Ilman, että kukaan muu matkan varrella on nähnyt Piiaa?
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Äiti asui Turussa Rauhankadulla, matlockb:n mukaan. Jos Piia on saanut kyydin keskustaan, hän olisi hyvin voinut kävellä loppumatkan herättämättä huomiota. Perjantai-iltana aika moni varmaan ajaakin keskustaan.
Siitä että on huonot välit perheenjäseneen, on vielä pitkä matka siihen ettei halua lainkaan tavata tätä. Jos Piia on päässyt Turkuun asti, jotain on voinut tietysti sattua kadullakin.
En varmaan ole ainoa joka on saanut kyydin ensimmäiseltä ohiajajalta. Tietysti siinä voi käydä huonosti, ja on se kyytikin voinut päättyä huonosti jos Piia sellaisen sai.
Piia on myös voinut päättää äidin luo menosta sen seurauksena että on törmännyt johonkuhun joka on ollut menossa Turkuun autolla.
Siitä että on huonot välit perheenjäseneen, on vielä pitkä matka siihen ettei halua lainkaan tavata tätä. Jos Piia on päässyt Turkuun asti, jotain on voinut tietysti sattua kadullakin.
En varmaan ole ainoa joka on saanut kyydin ensimmäiseltä ohiajajalta. Tietysti siinä voi käydä huonosti, ja on se kyytikin voinut päättyä huonosti jos Piia sellaisen sai.
Piia on myös voinut päättää äidin luo menosta sen seurauksena että on törmännyt johonkuhun joka on ollut menossa Turkuun autolla.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Tuolla ulkomaat osiossahan on joidenkin, lähinnä tyttöihin ja naisiin liittyneiden, rikosten yhteydessä tullut esiin tietoja että miotiivista ja toimintakyvystä sekä järjellisestä ymmärryskyvystä riippumatta tekijä on voinut seurata kohdetta jo pidempäänkin. En nyt tähän hätään muista mikä juttu se oli (ulkomaat osiossa), mutta yhden (teini)tytön katoamisessa äiti epäili saman auton useastikin olleen passissa postaamassa talon lähellä. Heppu tai mimmi joka tuon teki (kaappasi Piian) on voinut vaika valita toimintatavakseen kiinteänä aikana postaamisen tiettyinä päivinä ja iskeä sitten kun uhrti tulee. Koska ennemmin tai myöhemmn tulee se päivä jolloin henkilö liikkuu sopivana aikana. Se, että toimintamallia ei tiedetä esiintyneen muussa kuin sen taksikuskin niin sanotussa palkkamurhassa, suomessa oikeudellisen ratkaisun jo saaneissa tapauksissa ei tarkoita sitä, etteikö toimintamallia ole sovellettu pimeisiin murhiin/katoamisiin, ehkä ne juuri siksi onkin pimeitä murhia/katoamisia.elli72 kirjoitti:Jarmolle: Jos tappaja on ajanut pitkän matkan ja on vaikka juuri ollut tuon äidin tuttava niin hyvä tuuri on ollut että hän on kohdannut Piian juuri tuona iltana kun Piia on yksin ulkona ja on nimenomaan se ensimmäinen henkilö jonka Piia kohtaa.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Naulan kantaan!
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Vielä sanoisin edelliseen kirjoitusvirheiden täyttämään viestiini liittyen että. Tekijä on voinut valita "postauspäivät" siten, ettei kukaan kaipaa häntä niiden tuntien aikana, jolloin hän on keikalla. Ja vaikka Piia ei ollutkaan paikallisten nuorten suosiossa niin hänellä kuitenkin kavereita oli. Ja jo tilastollisestikin tekijä on voinut turvautua siihen, että jonakin perjantaina tai lauantaina uhri lähtee vähän illemmalla ulos. Piian sanottiin liftanneen, jota en nykytiedoila aseta kyseenalaiseksi, mutta tekijä on voinut valita toiminta-aikojensa oletuslähtökohdaksi siitä läheltä kulkevien bussien aikataulut.TiiaStiina kirjoitti:Naulan kantaan!
Sikälis kun muistini ei petä, siinä lähellä oli bussipysäkki. Onko paikallisia nuoria silloin aikoinaan jututtamalla yritetty selvittää, olisiko siinä lähistöllä pyörinyt nuorison kriteereillä tarkastellen oudosti käyttäytyneen kuskuin sisältävä auto ?
-
sitruunapinna
- Scooby-Doo
Tulipas tässä semmoinen mieleen kun aina silloin tällöin ketjua lueskellut (en kylläkään alusta loppuun joten ties vaikka asiasta olisi jo keskusteltukin) että: Mitäpäs jos Piia poistuikin kotoaan täysin päinvastaiseen suuntaan kun on kuviteltu? Esim. lähtikin vaikka sinne äitinsä luokse? (juu juu älkää teilatko,en ole selvillä asuiko äiti eri suunnassa kuin se Piian oletettu liftausreitti sinne kaverilleen) mutta jospa Piia päätti tosiaan lähteä kiukuspäissään vaikka äitinsä luo joka tosiaan (ehkä,en tiedä) asui aivan eri suunnalla mistä piiaa on etsitty? Täällä ollut spekuja mahdollisesta psykopaatti/sekopäästä joka olisi piian äidin kautta päässyt tyttöön käsiksi,mutta minä esitänkin tällaisen teorian että piia on ollutkin menossa äitinsä luokse eri suuntaan kuin on kuviteltu. Siksi ei ole tytöstä havaintoja,eikä ehkä löydettykään jos on tällä välillä tapahtunut jotain. Vaikka sitten se liftariteoria,mutta suunta aivan väärä etsinnöillä. Luulen että jos sinne äitinsä luo yritti ei koskaan saapunut määränpäähänsä.
Hei hei mutsi.Mä en oo syöny mun lääkkeitä.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Mielestäni teoria siitä, että Pia olisi valinnut epäloogisen reitin, on tutkimisen arvoinen. Mä ymmärrän tilastoissa pitäytymisen rikostutkinnassa tiettyyn rajaan saakka. Mutta sitten kun juttu on näin vanha, eikä vieläkään selvinyt, pitäisi uskaltaa nostaa esiin myös sellaisia "ei voi olla totta" reaktion aiheuttavia ajatuksia ja ainakin johonkin järkevään rajaan asti tutkia myös niitä. Mulla on kaksikin niin vanhaa karttaohjelmaa (käytännössä Piian katoamisen aikaiset tiet) että, niistä on todellista hyötyä Piian mahdollisten kulkureittien selvittämiseen, ja voisinkin joko huomenna tai lauantaina käyttää vähän aikaa sen setvimisen miten, missä ajassa ja minne Piia on voinut kulkea.sitruunapinna kirjoitti:Tulipas tässä semmoinen mieleen kun aina silloin tällöin ketjua lueskellut (en kylläkään alusta loppuun joten ties vaikka asiasta olisi jo keskusteltukin) että: Mitäpäs jos Piia poistuikin kotoaan täysin päinvastaiseen suuntaan kun on kuviteltu? Esim. lähtikin vaikka sinne äitinsä luokse? (juu juu älkää teilatko,en ole selvillä asuiko äiti eri suunnassa kuin se Piian oletettu liftausreitti sinne kaverilleen) mutta jospa Piia päätti tosiaan lähteä kiukuspäissään vaikka äitinsä luo joka tosiaan (ehkä,en tiedä) asui aivan eri suunnalla mistä piiaa on etsitty? Täällä ollut spekuja mahdollisesta psykopaatti/sekopäästä joka olisi piian äidin kautta päässyt tyttöön käsiksi,mutta minä esitänkin tällaisen teorian että piia on ollutkin menossa äitinsä luokse eri suuntaan kuin on kuviteltu. Siksi ei ole tytöstä havaintoja,eikä ehkä löydettykään jos on tällä välillä tapahtunut jotain. Vaikka sitten se liftariteoria,mutta suunta aivan väärä etsinnöillä. Luulen että jos sinne äitinsä luo yritti ei koskaan saapunut määränpäähänsä.
Nyt on kyllä varmaan käyty läpi kaikki mahdolliset "tutkintalinjat" (Jarmon ja TiiaStiinan taholta)
Onko Piia nyt sitten lähtenytkin jonnekin eri suuntaan hortoilemaan, eikä kenenkään stalkkerin kyytiin? Eiköhän tällainen kyttääjä olisi "temput" tehtyään vain nopeasti dumpannut uhrin kyydistään johonkin..? Eikä nähnyt vaivaa niin paljon piilottamiseen tms.? Ja tällöin olisi myös löytynyt jo, jos olisi jonkun surmaama...
How do you hold a moonbeam in your hand?
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Minä en usko Piian koskaan lähteneen kotoaan yhtään mihinkään. Riita on tullut ihan jostain muusta kuin kaukosäätimestä ja riistäytynyt käsistä. "Hihhuli" perhe ja meneväinen tyttölapsi, näistähän riittää esimerkkejä miten vanhemmat yrittävät hillitä menohaluja.
Käsittääkseni poliisi ei varmuudella tiedä mihin suuntaan lähtenyt, Paimio olisi looginen kaverin puolesta, vastakkainen Turku olisi myös (äiti asui turussa, koulukavereita oli Turusta), mutta onhan jopa Paraisten suuntaan mahdollista.sitruunapinna kirjoitti:Tulipas tässä semmoinen mieleen kun aina silloin tällöin ketjua lueskellut (en kylläkään alusta loppuun joten ties vaikka asiasta olisi jo keskusteltukin) että: Mitäpäs jos Piia poistuikin kotoaan täysin päinvastaiseen suuntaan kun on kuviteltu? Esim. lähtikin vaikka sinne äitinsä luokse?
Kukaan ei tiedä varmuudella mitään. On vain isän ja veljen kertomus. Ei ole näköhavaintoja Piiasta. Kumpi on siis todennäköisempää, se ettei Piia lähtenyt kotoa vai joku random tappaja??
Kun minulla on kokoajan ollut tuo sama kutina asiasta. Olen sen kirjoittanutkin ainakin kerran.matahari kirjoitti:Minä en usko Piian koskaan lähteneen kotoaan yhtään mihinkään. Riita on tullut ihan jostain muusta kuin kaukosäätimestä ja riistäytynyt käsistä. "Hihhuli" perhe ja meneväinen tyttölapsi, näistähän riittää esimerkkejä miten vanhemmat yrittävät hillitä menohaluja.
Ja lisäksi vielä, jos Piia oli vaikka pitänyt äitiinsä yhteyttä. Se nyt ei ole varmaa, mutta rikka rokassa.
Todellakaan lähdölle ei ole muita todistajia kuin kotiväki.
Ja toistan vielä:jehovantodistajien lasten kasvatukseen kuuluu ruumiillinen kuritus. Täällä on puhuttu vain, että äiti kuritti, koska asiat nähdään vain yhdeltä puolen. Varmasti ruumiillnen kuritus kuului asiaan vielä äidin muutettua pois. Että siinä se.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Entä se mystinen äidinisä, joka saunoi iskän kanssa? Kummallista, että saunoivat kahdestaan eivätkä ottaneet perheen poikia mukaan. Eihän teini-ikäiset Piia ja vuotta nuorempi veljensä kai yhdessä saunoneet? Ja oliko sen pikkuisen saunottaminen kenen vastuulla?Atlanta kirjoitti: Kun minulla on kokoajan ollut tuo sama kutina asiasta. Olen sen kirjoittanutkin ainakin kerran.
Ja lisäksi vielä, jos Piia oli vaikka pitänyt äitiinsä yhteyttä. Se nyt ei ole varmaa, mutta rikka rokassa.
Todellakaan lähdölle ei ole muita todistajia kuin kotiväki.
Ja toistan vielä:jehovantodistajien lasten kasvatukseen kuuluu ruumiillinen kuritus. Täällä on puhuttu vain, että äiti kuritti, koska asiat nähdään vain yhdeltä puolen. Varmasti ruumiillnen kuritus kuului asiaan vielä äidin muutettua pois. Että siinä se.
Minulla on ollut koko ajan semmoinen tunne, että tuo isoisä on jollain tavoin tekemisissä tytön katoamisen kanssa Tarjosiko Piialle kyytiä ja ...
Muista lähdekritiikki!
Niinpä niin. Saunajutussakin on ristiriita, jos näin ajattelee. Ehkä kuitenkin tuo pieni poika olikin isänsä ja vaarinsa kanssa löylyissä ja veli tullut jo pois saunasta ja alkoi se nk. riita kaukosäätimestä.
Se on peitetarina. Tai sitten ei.Eli:
kakarat ovat riidelleet, mitä ohjelmaa katsotaan. Ja niin kovaäänisesti, että isä on tullut väliin. Tietty Piia taas "vanhempana ja viisaampana" pitäisi antaa periksi. Se on se esikoislapsen kohtalo. Mutta tyttö on pitänyt päänsä.
Tai sitten taas "vanhempana ja viisaampana" Piia saa kokea riidan seuraukset.
Oli asia kummin vaan, niin on tapahtunut ylilyönti. Vahinko oli tapahtunut.
Ja tuo isoisä juttu. Hyvä ajatus. Mutta tuo appihan jäi taloon, kun Piia kuulemma lähti.
Tai mistä minä tiedän.
Onhan voinut kuitenkin käydä niinkin, että Piia on lähtenyt ja isoisä aika pian perässä.
Mutta, mutta.....
Appihan ei ollut jehovantodistaja. Sehän ei tähän asiaan kuulu.
Eipä silti. Kaikkeahan tapahtuu. Miksei tuokin teoria siinä kuin moni muukin.
Se on peitetarina. Tai sitten ei.Eli:
kakarat ovat riidelleet, mitä ohjelmaa katsotaan. Ja niin kovaäänisesti, että isä on tullut väliin. Tietty Piia taas "vanhempana ja viisaampana" pitäisi antaa periksi. Se on se esikoislapsen kohtalo. Mutta tyttö on pitänyt päänsä.
Tai sitten taas "vanhempana ja viisaampana" Piia saa kokea riidan seuraukset.
Oli asia kummin vaan, niin on tapahtunut ylilyönti. Vahinko oli tapahtunut.
Ja tuo isoisä juttu. Hyvä ajatus. Mutta tuo appihan jäi taloon, kun Piia kuulemma lähti.
Tai mistä minä tiedän.
Onhan voinut kuitenkin käydä niinkin, että Piia on lähtenyt ja isoisä aika pian perässä.
Mutta, mutta.....
Appihan ei ollut jehovantodistaja. Sehän ei tähän asiaan kuulu.
Eipä silti. Kaikkeahan tapahtuu. Miksei tuokin teoria siinä kuin moni muukin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.