Pelson vankilamurha ja -pako vuonna 2004, sekä törkeä pahoinpitely 2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Syvähaastattelu jatkuu..

Hymy 11/07

" "Vaarallisen näköinen murhaaja"


Kaikki vanginvartijat eivät ole suhtautuneet työtoverin murhanneeseen Toni Heikkilään neutraalisti.

Olin käräjämatkalla Pohjois-Suomessa ja minua säilytettiin muutaman päiviän ajan Vaasan vankilassa,rundissa (eristysselli) tietty.
Rundin ovi aukesi ja vanginvartija kurkisti sisään ja sanoi:"Piti tulla oikein omin silmin katsomaan,kuinka vaarallisen näköinen sinä virkaveljen murhaaja oikein olet", Heikkilä muistelee.

Kuopion vankilassa olin jonkin aikaa mielentilatutkimukseni aikoihin ja sielläkin tietysti rundissa. Kun minua vietiin paikasta toiseen,iholla oli koko ajan kolme neljä pamppua(vartijaa) ja se tuntui niin uhkaavalta,etten uskaltanut tukkaani otsalta pyyhkäistä. Ajattelin,että silloin tulisi heti lättyyn.

Heikkilä kertoo, että jotkut Pelson ja Oulun vankiloiden vartijat olivat ottaneet yhteyttä hänen asianajajaansa ja sanoneet,että älä sitä jätkää puolusta.
Asianajajani oli vastannut,että hänen pitää olla lojaali asiakkaitaan kohtaan."

jatkuu joskus...tänään tai huomenna.
Totuus on tarua ihmeellisempää

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Haastattelun viimeinen kipale ..jatkuu
Hymy 11/07
"
TURVALLISUUSRISKI

Oletko sitten vaarallinen vanki ja vankeinhoidolle turvallisuusriski?

-No en hevetissä ole! Miksi olisin? Olen suorittanut elinkautista lähes koko ajan eristettynä. Kun vihdoin sain siirron normaaliosastolle,niin sitten heitettiin tänne. En ymmärrä vieläkään,miksi.Vankilanjohtaja mainitsi syyksi,että olen täällä hankkiemieni meriittien takia.
Tämä syö miestä ja vaimolleni on kova paikka,kun perhetapaamiset tyssättiin. :roll:
Päätöksen ainoa peruste on se,ettei varmuusosastolla ole tiloja perhetapaamisille. Kyseessä on laiton päätös.
Ihan sama mitä minulle tekevät,mutta tuntuu pahalta,kun lähiomaiset joutuvat kärsimään :roll: virkamiesten temppuilusta,Heikkilä puhisee.

Riihimäen varmuusosastolla vanki on kolmen kuukauden jakson,jonka jälkeen Rikosseuraamusvirastossa arvioidaan,jatkaako vanki osastolla vai siirretäänkö hänet muualle. Heikkilän ensimmäinen jakso päättyy marraskuun alussa."

Tässä koko tarina,nyt en ole aivan varman,mutta luinkohan jostain toisesta lehdestä tästä avioiliitosta,olikohan sama henkilö nyt,mutta joka tapauksessa hänkin oli samaisessa vankilassa,eikä suostu puhumaan vartijoille sanaakaan. Tietääkö joku oliko Heikkilästä kyse siinäkin jutussa,pitääpä kaivella lehtipinkkoja..
Totuus on tarua ihmeellisempää

excon
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Su Marras 04, 2007 1:33 pm
Paikkakunta: ulkomailla

Viesti Kirjoittaja excon »

ei ollu heikkilästä kyse.. eikös se ollut tämä eikka lehtosaari siinä jutussa...

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

excon kirjoitti:ei ollu heikkilästä kyse.. eikös se ollut tämä eikka lehtosaari siinä jutussa...
Olet varmaankin oikeassa,mietinkin jo,että hieman oli erinäköinen mies.Mutta kumpikin on mennyt vasta naimisiin,niin se hämäsi,muistaakseni häneltäkin oli evätty perhetapaamisia,jos en taas sotke näitä juttuja keskenään.
Totuus on tarua ihmeellisempää

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Toinen puhuu Lehtosaaresta ja toinen Heikkilästä. Lopulta toinen sanoo, että vissiin se oli sittenkin se toinen...?

Hymyssä 11/07 ollut parin sivun artikkeli sivuilla 32-33 on Toni Heikkilästä ja Eikka Lehtosaaresta oli juttua kuluvan vuoden Alibissa.

Mielestäni PCI kirjoitti TH:sta tehdyn jutun.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Doctor Lecter kirjoitti: Hymyssä 11/07 ollut parin sivun artikkeli sivuilla 32-33 on Toni Heikkilästä
Totta torisee tohtori.
Juuri äsken lukaisin jutun läpi.
On se kumma kun nämä venkulat ei näe itsessään ikinä mitään syytä kohteluunsa.
Mun puolesta jannu sais olla rundissa ja ikuisessa selibaatissa
loppuikänsä.
-"Vaimo kärsii kun perhetapaamiset lopetettiin".
Voi pemalautajurkele...
Pakkoko se on elinkautisvangin kanssa itsensä naimisiin tällätä? :roll:

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Doctor Lecter kirjoitti:Toinen puhuu Lehtosaaresta ja toinen Heikkilästä. Lopulta toinen sanoo, että vissiin se oli sittenkin se toinen...?

Hymyssä 11/07 ollut parin sivun artikkeli sivuilla 32-33 on Toni Heikkilästä ja Eikka Lehtosaaresta oli juttua kuluvan vuoden Alibissa.

Mielestäni PCI kirjoitti TH:sta tehdyn jutun.
Tekstini oli yksinomaan Heikkilästä!
Jos olisitte lukenut tämän jutun ihan alusta,niin asia olisi käynyt selväksi,kuten teksteissäkin lukee Heikkilä sanoo jne.
Tuossa vain keskustelimme,että oliko Heikkilä myös se joka ei puhu vartijoille,tuli selväksi että ei ole vaan toinen henkilö.
Totuus on tarua ihmeellisempää

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Patricia C. Itämaa kirjoitti: Tekstini oli yksinomaan Heikkilästä!
Jos olisitte lukenut tämän jutun ihan alusta,niin asia olisi käynyt selväksi,kuten teksteissäkin lukee Heikkilä sanoo jne.
Tuossa vain keskustelimme,että oliko Heikkilä myös se joka ei puhu vartijoille,tuli selväksi että ei ole vaan toinen henkilö.
Juu,juu.Tajuttu on :D

Eihän se ole mikään ihme jos Eikka on suuttunut vartijoille.
Törkeetä joutua noinkin pienestä rikoksesta lusimaan.
Kyllä yhteiskunta on paha joillekin. :roll:

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Aizerbaidzan kirjoitti:
Samarina kirjoitti:Kakkua kun ei kummallakaan ollut enää pitkästi jäljellä, miksi hankkia uusi tuomio päälle?
Mahtaa ottaa päähän, kun aivan tuomion loppupuolella lätkähtää määrittämättömän ajan kestävä elinkautinen.
Aivan.
Joukossa, kiljupäissään+napeissaan tyhmyys tiivistyy. :D
Mutta veikkampa että vaikka ko "herrat" oiskin päässyt siviliin niin eipä toviakaan niin olisivat taas istumassa.
Vaikuttavat sellaisilta "millään ei oo mitn väliä"-tyypeiltä.
Child Of Scythe

heikkila
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 5:49 pm

Toni Heikkilä

Viesti Kirjoittaja heikkila »

Heippa teille kaikille
Luin hymyillen näitä teidän mielenkiintoisia keskusteluja miehestäni. Teillä on vähän väärällainen käsitys Tonista ja ihmettelen suuresti miten voitte arvioida ihmistä jota ette tunne laisinkaan ja toiseksi en ole ulkomaalainen vaimo vaan ihan normaali suomalainen työssäkäyvä ihminen.
Terveisin RVA Heikkilä

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

^No huhhuh.
:shock:

En tiedä kuinka väärää käsitystä voi olla tuollaisesta ihmisestä. En hyväksy missään tapauksessa heebojen tekoa. Toinen vartija kuoli, toinen ei kykene enää normaaliin elämään millää tavalla :(

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Ja eikö se ole ihan oikeus ja kohtuus, että murhasta ja murhan yrityksestä tuomitaan? Ei voi käsittää silmitöntä väkivaltaa viattomia kohtaan. Niinkuin tässäkin tapauksessa eihän se ollut uhrien syy, että nämä sällit istuivat linnassa. Sattui vaan vintti pimenemää ja siihen malliin vituttamaan, että otetaanpas henkilökuntaa hengiltä ja lähdetään litomaan. :shock: Normaalia?

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Toni Heikkilä

Viesti Kirjoittaja Tiina »

heikkila kirjoitti: Luin hymyillen näitä teidän mielenkiintoisia keskusteluja miehestäni. ihmettelen suuresti miten voitte arvioida ihmistä jota ette tunne laisinkaan
Vai että ihan hymyillen? No se!
:shock:

BTW...
Arvioin ihmistä yleensä sen perusteella kuinka hän käyttäytyy kanssaihmisiään kohtaan eli mikä tässä nyt ihmetyttää?
:?

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Heips, vakiminfolaiset, miks mulla on RVA:n kirjoituksen takia vähän niin kuin vedätyksen makua??

Enkä muuten pyytele anteeksi kommenttiani, asiasta ja asiallisesti täällä on keskusteltu!

heikkila
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja heikkila »

Vai vedädyksen makua...no ihan sama miksi teidän pitäisi uskoakaan et olen Tonin vaimo. En minäkään tekoa hyväksy ja pidä hienona, mutta jokainen ihminen tekee elämässä joskus virheitä, toiset isompia ja toiset pienempiä, mutta ei se tarkoita sitä että olet loppu elämsi huono ihminen. Meillä Tonin kanssa ainakin on hyvä 3 vuoden takainen suhde ja olen tuntenut mieheni jo yläasteelta saakka ja kohta meille on syntymässä pieni tyttö joka piristää mieltämme erittäin paljon:)
Mut en minä muiden ihmisten hyväksyntää tarvikkaan vaan pääasia että minä itse tiedän että mieheni on hyvä ja rakastava ihminen.

Vastaa Viestiin